924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: tow bar - ktoś korzystał?
Tomek
Użytkownik



Postów: 559
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-07-2018 00:03
Dzięki Olo,
czyli do 79 -masa własna 1080 kg.
Co do współczynnika to wydaje mi się że trzeba go uwzględniać.
Z prostej przyczyny - DMC przyczepy (dla osobowych) nie może być wyższa niż rzeczywista masa holownika.
U mnie wygląda tak:
holownik: MW 1370 kg i DMC 1880 kg, dopuszczalna DMC przyczepy z hamulcem 1500 kg.
Po uwzględnieniu współczynnika (1,33) DMC przyczepy wynosi 1413 kg (1880/1,33=1413).
Ponieważ MW holownika wynosi 1370 kg, to po uwzględnieniu wagi kierowcy 70 kg (tyle się przyjmuje dla osósmiley, rzeczywista masa holownika musi wynosić 1440 kg.
Czyli spełniony jest warunek, że nawet przy max. obciążonej przyczepie, rzeczywista masa holownika jest wyższa niż przyczepy (1440kg>1413kg) już tylko z kierowcą i chyba o to chodzi.
Można podczepić 1500 kg i nawet jak zatrzyma Policja to szkoda dla nich roboty - dlatego chyba odpuszczają. Mi w wypożyczalni właściciel powiedział abym nie patrzył na współczynniksmiley i brał 1500kg.
Ale tak jak napisał GaZiK - jazda jest na styku i źle się prowadzi taki zestaw, a w razie komplikacji to już chyba nie ma zmiłuj.
Dlatego - DMC przyczepy 1400, minus masa własna lawety 250 kg, daje 1150 kg - czyli 924 do 79 spoko, a powyżej też (1130kg?)


TRANSAXLE - nowe części do Porsche
www.transaxle.pl
transaxle.pl
Autor RE: tow bar - ktoś korzystał?
GaZiK
Użytkownik

Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08
Dodane dnia 10-07-2018 13:49
Ja uważam, że najważniejsza jest homologacja!
Jest w naszym kraju pełno absurdalnych przepisow, o ktorych nikt nie pamięta i nikt nie zwraca na nie uwagi.

Skoro fabryka trudzi sie, aby zatwierdzić taką a nie inną homologację i urząd wbija wyższe DMC na hak niż MW auta, to dlaczego szukać dziury w całym. Tłumaczenie się, ze mogę ciągnąć tak ciężką przyczepę bo zabrałem specjalnie balast na blablacar jest chyba bardziej pokrętne, niż wartość w O1/O2.

Poza tym jesteśmy w EU, nasze głupkowate przepisy często są martwe.

Co mają powiedzieć właściciele X5, tam na haku jest 2,5t albo więcej.


944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest
Strona 2 z 2 < 1 2