Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 15-12-2008 18:57 |
|
|
ja tez (raczej) tak, do 1,5zl jesli bede mial kaske
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 15-12-2008 19:12 |
|
|
piterson - na kogo masz namiary? Ktoś w Polsce? Pamiętam z kwietniowego X-Daya w Race Rent, że jako stajnia rajdowo wyścigowa mieli jakiś łatwy dostęp do elementów z tworzyw sztucznych do swoich wozów. W ostateczności możnaby pytać przez tego typu stajnie...
Gdyby cena maski zeszła do ~700 to chyba bym się skusił na jedną
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 15-12-2008 21:41 |
|
|
Tutaj: http://tinyurl.com/6ge7d7 mają za 150 gbp ale niestety tylko odbiór osobisty. No i nie wiadomo jak to tak naprawdę wygląda bo z tego co czytałem łatwo jest zrobić taką maskę źle tzn krzywo, coś odstaje itp.
Ale jak by było w podobnej cenie w PL to ja chętnie.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 15-12-2008 22:08 |
|
|
tak sam też widziałem maski które krzywo leżały
co ciekawe te koleś ma też błotniki z włóka szklanego, nie sądzę aby były lżejsze od blaszanych może chodzi o to że w razie draki narobi się mniej szkody, blacha nie uszkodzi opony -na torze ma to sens
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 08-01-2009 18:54 |
|
|
Przeklejam tekst z mojej korespondencji z firmą w Poznaniu:
"Wszystkie elementy wykonuję z laminatu poliestrowo-szklanego, czyli żywica poliestrowa (najczęściej Aropol M105TB na bazie izoftalowej żywicy Ashland) i włókno szklane w postaci mat lub tkanin (najczęściej polskie szkło Krosno). Na dzień dzisiejszy nie wykonuję elementów z włókna węglowego, planuję uruchomić produkcję ale nie wcześniej niż pod koniec tego roku.
Jeżeli chodzi o maskę, to wszystkie maski jakie wykonuję mogą być mocowane tylko i wyłącznie na cztery zapinki, ponieważ maska z laminatu jest kopią zewnętrznej części maski, a nie wewnętrznej, czyli nie ma odwzorowanych mocowań zawiasów ani zamka. Jest tak dlatego, ponieważ maska laminatowa jest bardziej elastyczna od metalowej, "pracuje", i aby była wystarczająca mocna by wytrzymać wszystkie naprężenia przez dwa lub trzy punkty mocowania (zawiasy i zamek) musiałaby być znacznie bardziej wzmocniona niż normalnie, a przy mocowaniu na cztery zapinki maska opiera się na całej długości trzech krawędzi (na uszczelkach).
Czas realizacji będę w stanie określić dopiero jak wznowię produkcję, ale wstępnie myślę, że nie wcześniej, niż w lutym. Musiałby Pan również zapewnić mi maskę wzorcową, z której będę mógł zdjąć formę, bo do 944 nie posiadam żadnych form.
Cena zależna jest od tego ile sztuk jednakowych (z jednej formy) Pan zamówi, od powierzchni maski (krzywizny, stan lakieru - im lepszy, tym łatwiej zdjąć formę) itp. Ale orientacyjnie jest to koszt około 400zł za sztukę."
I następny:
Maski oferuję w kilku wersjach: super lekka, normalna, użebrowana, wzmocniona, użebrowana i wzmocniona. Zależy na czym komu zależy, do rallycrossu gdzie kazde zderzenie i tak wymusza wymianę elementu robię jak najlżejsze bo każdy kg się liczy, natomiast na co dzień lub do rajdów, gdzie drobne uszkodzenia nie powinny wykluczyć załogi z rajdu, robię najczęście użebrowane (sztywne i mocne) a czasami wzmacniam dodatkową warstwą/warstwami szkła. Wszystko jest do uzgodnienia w tej kwestii. Dla porównania mogę podać, że maska wzmocniona bez użebrowania nie wykazuje żadnych wibracji ani innych odchyleń do 195km/h, szybciej nikt z klientów nie testował, przynajmniej mnie nie powiadomił.
Jeżeli chodzi o wytrzymałość temperaturową, testowałem mój laminat opalarką i do 300 stopni nic się nie dzieje, około 350 stopni robi się "gumowaty" a przy 400 mniej więcej robią się bąble na żelkocie. Ale takie temperatury raczej nie osiąga się, bo na zwykłej masce już dawno byłyby bąble pod lakierem.
Oczywiście moje wypowiedzi może Pan cytować, a wracając do zawiasów - niestety na dzień dzisiejszy nie podejmuję się kopiowania mocowań zawiasów.
Cena super. Którą wersją maski bylibyście zainteresowani? Jak dla mnie jedyny minus to brak mocowań zawiasów. No i trzeba dostarczyć bardzo ładną maskę na wzór - najlepiej ktoś z okolic Poznania (mogę zapłacić za taką przysługę!)
Proszę też pisać kto wchodzi w to na 100%!!! |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-01-2009 19:04 |
|
|
Świetna sprawa, ale teraz nie będę miał kasy na takie ekstrawagancje...
Jak wyglądałaby sprawa z tym zmienianiem mocowań?
Pewnie kolejna stówka minimalnie?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-01-2009 19:19 |
|
|
Proponuje jedynie uwazac na sposob zdejmowania formy. Z opisanych procedur czy informacji wynika za czlowiek zna sie na rzeczy. Nie mniej, martwi mnie stan lakieru - mam nadzieje ze nie zamierza bezposrednio uzyc tej wartwy.
W kompozytach czy to szklanych czy weglowych, wykonuje sie dosc czasochlonna procedure przygotowania modelu/formy zanim nalozy sie zywice i mate. Nalezy taka powierzchnie zabezpieczyc srodkami ulatwiajacymi zdjecie gotowego elementu. Sa to preparaty ogolnodostepne, nie mniej nie jestem za wielkim ekspertem, tylko chce zwrocic uwage ze warto spytac sie co bedzie miedzy powierzchnia maski a samym kompozytem, aby uniknac uszkodzenia powloki lakieru.
PS
Cena bdb. Ja bym jednak kupil lekko uzebrowana, w razie crashtestu lamiac sie pochlonie troche energi. Ale sprawdzil bym o jakiej oszczednosci mowimy. Jesli chodzi o spinki to nic strasznego, Jurek w 968 chyba takowe ma wiec szlak przetarty.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Edytowane przez Abelard dnia 08-01-2009 19:20 |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-01-2009 20:03 |
|
|
To ja chcę na 100% za tą cenę. Użebrowanie moim zdaniem można olać bo laminat połamie się pewnie niezależnie od użebrowania w razie jakiejś przygody.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 09-01-2009 00:37 |
|
|
Abelard- pomiędzy formą a żywcą powinien być żelkot jest to substancja nadająca elastyczność powłoki zewnętrznej , odporność na warunki atmosferyczne i nadający kolor. Jezeli chodzi o użebrowanie to nie wyobrażam sobie maski z laminatu na zawiasacch jedynie zapinki oczywiście maska wzmocniona
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-01-2009 11:44 |
|
|
Bardziej mialem na mysli "release agent" albo gel coat. Dobre strony, polecam:
http://www.netcomposites.com/education.asp?sequence=55
http://www.releaseagents.co.uk/agents-index.htm
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 09-01-2009 13:30 |
|
|
Za taka cene tez sie pisze na 100% na maske
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 09-01-2009 13:36 |
|
|
Znaleziony w necie sposob mocowania maski z kompozytow:
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 09-01-2009 13:37 |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-01-2009 15:13 |
|
|
A takie glupie pytanie - jak sie to ma do wlasnie mocowan? Jak sie je robi i czy w razie czego mozna w kazdej chwili zalozyc sobie maske oryginalna?
Przyznam ze nic takiego nie planowalem, ale jesli cena ma byc rzedu 400 zl... To moze warto zainwestowac Jednak ze nie chce robic jak na razie ze swojego auta typowej wyscigowki, to chcialbym wiedziec jak wygladaja mocowania...
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 10-01-2009 11:54 |
|
|
Ciąg dalszy korespondencji:
Co do formy - tak, zgadza się, mając jedną dobrą formę, mogę zrobić dowolną wersję maski, także jedno zamówienie na jednakowe elementy (z jednej formy) może być w kilku różnych wersjach, zależy kto, co potrzebuje.
Cenowo wersje maski to praktycznie jedno i to samo, maksymalna różnica pomiędzy najlżejszą i najbardziej wzmocnioną to około 35-40zł, czyli maks 10% ceny.
Osobiście sugerowałbym maski zwykłe z użebrowaniem, masa będzie niska, sztywność duża, a przy uderzeniu nawet najbardziej wzmocniona pęknie, natomiast dzięki dużej sztywności spowodowanej użebrowaniem, maska przy obtarciach i delikatnych puknięciach, powinna się najwyżej lekko ukruszyć, ale jechać można dalej. Wersje najlżejsze jak już pisałem wcześniej są raczej tylko do rallycrossu, gdzie masowo wymienia się elementy, a najmocniejsze wersje to już większa masa, a przecież w laminatowych elementach chodzi głównie o masę.
Co do terminu kiedy będę mógł zacząć, odpowiedź będę mógł dać około 20 stycznia, bo zamówień na prawdę teraz jest mnóstwo, ale przewiduję, że nie wcześniej niż koło 20 lutego (rozpoczęcie produkcji). Czas realizacji to około 3-4 dni robocze na każdy element, na formę tyle samo. Najwygodniej dla mnie byłoby, gdyby maska wzorcowa była dostarczona do Poznania, bo tutaj mam swój warsztat.
Najwygodniej dla mnie byłoby również, gdyby wszyscy Panowie, którzy się zdecydują, dogadali się razem, i złożyli zamówienie grupowe, czyli jednorazowa zaliczka i jednorazowa zapłata po wykonaniu elementów. Zazwyczaj pobieram zaliczkę w wysokości 1/3 ceny końcowej zamówienia.
Więc tworzymy listę zamówień:
Ja - z użebrowaniem
Juras - jaka wersja?
Cichy - jaka wersja?
Proszę się dopisywać na listę wraz z wersją maski!
Pozostaje jeszcze problem dostarczenia maski na wzór. Ze względów logistycznych najlepiej byłoby żeby to był ktoś z okolic Poznania. Jestem w stanie komuś zapłacić za taką usługę więc jeśli ktoś się zdecyduje to proszę o PM. Może Pahu?
Zaliczka - myślę że 150 PLN będzie ok. |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 10-01-2009 17:47 |
|
|
igor z uzebrowaniem. dawaj numera konta
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 11-01-2009 08:24 |
|
|
Widze ze nikt nie jest w stanie powiedziec jak wyglada mocowanie
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 11-01-2009 10:14 |
|
|
Mocowanie jest na spinki (nie zawiasy) jak na zdjeciu kilka postow wyzej - przykeca sie te spinki do grodzi pomiedzy komora silnika i akumulatora (gdzies w okolicy nr vin) oraz z przodu w okolicy srodkowego zawiasu lampy. Po odpieciu spinek maske najlepiej zdejmowac i zakladac w dwie osoby aczkolwiek jest na tyle lekka ze da sie to bez problemu zrobic samemu. Wada jest to ze komora silnika nie jest juz zabezpieczona przed otwarciem przez osoby niepowolane... Trzeba by wymyslic jakies zabezpieczenie bo postawienie auta pod supermarketem juz chyba nie wchodzi w rachube - ja bym sie bal. |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 11-01-2009 12:28 |
|
|
Chodzilo mi o to jak sie te spinki mocuje do samochodu, a nie do maski Trzeba wiercic na nie jakies dziury, czy jak to dziala?
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-01-2009 12:34 |
|
|
Może ten koleś z Poznania by coś napisał (jakieś zdjęcia) jak to jest montowane
przez Jego klientów. Maskę kupuje, a potem mam problem - jak to założyć...?
Aha, ile trzeba osób żeby cena wyszła 400zł?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: MASKA DO 924/944 Z KOMPOZYTU |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 11-01-2009 13:05 |
|
|
Ja też jestem wstępnie chętny, ale jeszcze nie zdążyłem przeczytać wątku.. brak czasu Jak przeczytam dam odpowiedź na 100%
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|