Autor |
RE: Halogeny w zderzaku?? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 03-08-2014 23:41 |
|
|
1.Zgadza się - terminal 56b = światła mijania, 56a = drogowe (długie), 56 = reflektory (główne).
3. Na pewno AR ? AR = światła cofania. Standardowe w zderzaku powinny mieć na kloszu A (pozycyjne).
Edytowane przez konto_usuniete dnia 04-08-2014 01:37 |
|
Autor |
RE: Halogeny w zderzaku?? |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 04-08-2014 09:01 |
|
|
Przekaznik niczego nie odciąza.
W starej wersji do 80 roku gdzie manetki są metalowe jest tylko błyskanie światłami a zmianę swiateł załatwia ów przekaznik - jedno pociągniecie "flasha" miga długimi i przełącza swiatła na drogowe, drugie posiągniecie również miga długimi i przełącza na swiatła mijania.
Po 80 roku gdy manetki są już plastikowe przełącznik swiateł drogowe/mijania jest w manetce która lekko pociągnięta błyska swiatłami, mocno pociągnieta przełącza swiatła na drogowe/mijania. Wtedy mamy w skrzynce zamiast przekaznika przełączającego zwore.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Halogeny w zderzaku?? |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 10-08-2014 10:50 |
|
|
U mnie jest tak, że ten sam przełącznik (plastykowy):
- jeżeli główne reflaktory są wyłączone: przy pociągnięciu błyska długimi w zderzaku i po puszczeniu one odrazu gasną czyli nie da się zablokować ich świecenia na stałe.
- jeżeli główne reflektory są włączone: pociągnięcie jednorazowe powoduje zablokowanie na stałe długich w zderzaku oraz głównych drogowych. Ponowne przyciągnięcie przełącznika powoduje wyłączenie obu świateł. Jest przy tym charakterystyczne cyknięcie przekaźnika wg mnie tego oznaczonego na schematach "FLASHER BLOCKING RELAY".
Pytanie 1: W którym miejscu występuje połączenie między obwodem świateł drogowych w zderzaku a ich przekaźnikiem "HEADLIGHT BLOCKING RELAY" oraz wajchą "DIMMER/HEAD LIGHT SWITCH". Sprawia mi to trudność ponieważ na moich schematach widnieją tylko obwody świateł drogowych w reflektorach głównych, a obwody świateł drogowych dodatkowych (czyli tych w zderzaku które są tematem głównym) to B17 i F10 z bezpiecznika nr 5 i koniec. Na schemacie nie łączy się to z resztą instalacji oświetlenia.
Pytanie 2: Obwód włączania świateł drogowych z włącznika wchodzi w tablicę przekaźnikową na pin "G". Ale które G? W innym schemacie jest to G8. |
|
Autor |
RE: Halogeny w zderzaku?? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 10-08-2014 12:17 |
|
|
1.
85 - minus dla uzwojenia cewki przekaźnika
86 - początek uzwojenia
87 - wejście
30 - plus bezpośrednio z akumulatora.
Obwód świateł w zderzaku:
Poniewaź na schemacie nie ma przekaźnika (lepiej żeby jednak tam był) - nie interesują Cię 85 & 86 (sterują tylko jego cewką) - więc aby podać zasilanie dla lamp w zderzaku należy połączyć 87 & 30 (zmostkować - co w istocie robi czasowo i "z automatu" przekaźnik) a same lampy podłączone do F10 & B17 - uziemić. Dalej w drugą stronę po drodze do zasilania (30) jest włącznik główny (Light Switch) D3 > 30. Nim włączasz lampy na stałe.
2. Pin G
Przynajmniej u mnie jest z tyłu 10 pinów G ponumerowanych od lewej do prawej. Skoro więc jest tylko G - to by oznaczało jakiekolwiek G poza dotychczas podłączonymi.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-08-2014 13:04 |
|
Autor |
RE: Halogeny w zderzaku?? |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 10-08-2014 16:57 |
|
|
Madmax,
Dzięki - to mi też pomaga ale chodzi mi jeszcze o coś innego. Istnieje zaleźność, że światła długie w zderzaku blokują się na stałe przekaźnikiem "HEAD BLOCKING RELAY" tylko w przypadku gdy reflektory główne są włączone. Jest więc gdzieś zależność że cewka (85&86) włączana jest przez układ reflektorów głównych. Skoro pin cewki 86 idzie na obwód 31 a pin 85 na pin wtyczki D7 to w jaki sposób odbywa się to sterowanie?
Jeżeli mógłbyś przy okazji powiedzieć do czego służy linia 31 to byłoby fajnie.
Mam wrażenie, że to rozwikłania zagadki brakuje mi sprawdzenia właśnie D7 na żywo w garażu.
Info dodatkowe dot pkt 2: niestety kilka pinów nie było wogóle obsadzonych i teraz porównuję moje pomiary i wnioski ze zdjęciami stanu sprzed napraw i okazuje się, że był totalny bajzel. Co do rozwikłania mojego pytania zrobiłem dzisiaj tak: wyjąłem bezpiecznik, podłączyłem miernik do jednego z trzymaków bezpiecznika nr 4 od strony zagadkowego "G" i po kolei sprawdzałem które G się przyzna. Okazało się, że G8. Taraaaaa. Odnalazłem "Punkt G" ;-).
Dodaję fotkę miejsca w schemacie gdzie powinien być ten przekaźnik (tzn jest w realu ale nie ma go na schemacie).
Filip dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Filip dnia 10-08-2014 17:07 |
|
Autor |
RE: Halogeny w zderzaku?? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 10-08-2014 20:19 |
|
|
1. Skoro Masz bajzel (a widzę że jest spory) to nie baw się teraz w rozgryzanie zależności - szkoda czasu. Najpierw zrób wszystko jak należy zgodnie ze schematem, a wszystko się wyjaśni.
2. 31 - przewód powrotny do akumulatora (bezpośrednio do bieguna minusowego lub masa). Więc D7 = w tym wypadku masa.
Pozostałe z głównych:
15 = podanie plusa po włączeniu zapłonu
50 = bezpośredni włącznik rozruchu w rozruszniku
58 = Światła obrysowe boczne, lampy tylne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej i światła tablicy przyrządów.
3. To co jest na schemacie u góry na szaro - znajduje się wewnątrz głównej skrzynki bezpieczników. Po jej rozebraniu widok będzie jak w załączniku - i to są te właśnie obwody. Raczej mało kto tam grzebie (każdą próbę jej otwierania od razu widać) - więc test typu piny z tyłu <> ściski bezpieczników wykonywać należy raczej jedynie celem sprawdzania na ciągłość obwodu.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 10-08-2014 20:26 |
|
Autor |
RE: Halogeny w zderzaku?? |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 15-08-2014 19:49 |
|
|
Podsumowuję:
15 -podanie plusa po włączeniu zapłonu
50 -bezpośredni włącznik rozruchu w rozruszniku
31 -przewód powrotny do akumulatora (bezpośrednio do bieguna minusowego lub masa)
30 -plus bezpośrednio z akumulatora
58 -światła obrysowe boczne, lampy tylne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej i światła tablicy przyrządów
Brakuje mi jeszcze X - co to za obwód? |
|
Autor |
RE: Halogeny w zderzaku?? |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 15-08-2014 20:31 |
|
|
X - obwód rozłączany przy rozruchu
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Halogeny w zderzaku?? |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 16-08-2014 11:48 |
|
|
Dzięki! Rozumiem że ten X to "+" wyłączny przy rozruchu.
Przy okazji: czy masz macie pomysł dlaczego na obwodzie 58 jest kilka użądzeń osobno zamiast poprostu do 15 lub 30? |
|
Autor |
RE: Halogeny w zderzaku?? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-08-2014 13:39 |
|
|
1. Cała instalacja to zbiór niezależnych obwodów mających działać w określonych sytuacjach oraz z określonymi parametrami (napięcie/natężenie). Oświetlenie - niezależnie od włączenia/wyłączenia zapłonu, więc m.in dlatego jest tak a nie inaczej.
2. Generalnie wszystkie te obwody są "plusowe", jedynie w przypadkach gdy określone urządzenie z różnorakich przyczyn nie może być zmasowane bezpośrednio (zamocowane do masy) - stosuje się przewody powrotne do "minusa" (karoserii lub klemy akumulatora).
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-08-2014 15:12 |
|