Autor |
RE: Obniżanie |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 21-11-2011 13:57 |
|
|
Wysłałem do sprzedającego maila:
Witam.
Czy ma pan w ofercie jeszcze jakiś inny asortyment do porsche 924 z działu zawieszeń? Może jakieś sprężyny mocniej obniżające? Wie pan też może coś więcej na temat tych sprężyn - jak z ich twardością?
Dostałem też odpowiedź:
Witam.
do modelu 924 mam tylko te sprezyny z MTS i powiem szczerze ze sa to twarde sprezyny bo mam tej firmy w swoim civicu.
Pozdrawiam
Igor Olszewski
www.racingstreet.pl
ul. Oleska 178A
45-231 Opole
77-5446016
Osobiście narazie nie zmieniam nic w zawieszeniu (w przyszłym roku chciałbym tylko dołożyć stabilizatory), ale dobrze wiedzieć, że przynajmniej są dostępne sprężyny.
|
|
Autor |
RE: Obniżanie |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-11-2011 15:12 |
|
|
Hmm, ja mam sceptyczne opinie o tego typu sprężynach, co nie znaczy że te są złe.
Może trochę już inaczej myślę, ale jeżeli sprzedający pisze na aukcji że obniżają 20/20,
to albo nie ma ich na stanie (99%) albo nie chciało mu się zmienić opisu aukcji.
Zwykle podaje się tak w mm obniżenie przód/tył. Co oznacza, że nie wie jakie
zawieszenie ma 924 czy inne transaxle. To że w Jego Civicu ta sama firma daje twarde
sprężyny też nic nie znaczy, tutaj mogą być kompletnie inne z wielu powodów.
Jeżeli chcesz znać ich twardość musisz poprosić o takie dane:
- wysokość sprężyny rozprężonej
- grubość drutu
- średnica wew i zew sprężyny
- ilość zwojów aktywnych (lub zdjęcie danej sprężyny)
Jeżeli nie jest to sprężyna progresywna to da się oszacować jej twardość,
oczywiście w jakimś tam przybliżeniu, ale jest to metoda dość dokładna.
Najbardziej niedokładną w tej metodzie są niestety pomiary które się
wykonuje. Rząd 1mm grubości drutu to duża różnica dla twardości sprężyny.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 21-11-2011 15:13 |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 23-12-2012 01:08 |
|
|
Witam,
odkopuje kartofla...
co polecacie do 924 na przód, tył w Zombiaku obniżony... szkoda podnosić... Jamexy są na alledrogo... ale to podobno słaby wyrób.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
EBER
Użytkownik
Postów: 64
Miejscowość: WARSAW
Data rejestracji: 12.10.11 |
Dodane dnia 23-12-2012 17:50 |
|
|
ja mialem kompletne zawieszenie -60mm MTS w seicento auto swietnie sie prowadzilo i na zawieszenie nie moglem zlego powiedziec, mam w planach kupic takie wlasnie sprngi -30mm do radiowozu plus utwardzone amorki i regulacja tylnej belki.
PORSCHE 944 S |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 24-12-2012 09:13 |
|
|
dlugi napisał/a:
co polecacie do 924 na przód, tył w Zombiaku obniżony... szkoda podnosić... Jamexy są na alledrogo... ale to podobno słaby wyrób.
Pogadaj z Michałem 928
On ma system na gwint.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 21-03-2013 15:18 |
|
|
*Jeszcze się za to nie zabrałem - pytam przed czasem:
Czy dokręcając śruby regulacyjne na tylnych wahaczach w 24 (pomijając ew. docinanie bałwanów) do oporu trzeba i tak stawiać na koła i sprawdzać czy wysokości z lewej i prawej są równe,
czy wartości graniczne śrub stanowią takie same wysokości dla obu stron z założenia ?
Czy to pytanie jest zupełnie bez sensu, bo nie wiadomo, na który ząb drążka został założony wahacz ?
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied. |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-03-2013 00:49 |
|
|
Pierwsze pytanie brzmi czy będziesz rozbierał belkę czy tylko na regulacji
z tyłu obniżasz?
Ja u siebie rozbierałem belkę, ale drążki zostały z wahaczami poskładane z każdej
strony tak samo, więc jak za kilka miesięcy potrzebowałem obniżyć auto to zostało
na regulacji przestawione maksymalnie w dół i jest równo.
"Docinanie bananów"?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 22-03-2013 07:48 |
|
|
nie rozbieram. Na samej regulacji - na ten sezon
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied. |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 06-07-2013 23:30 |
|
|
Witajcie, po raz kolejny kartofel zostaje odkopany.
Moje pytanie tym razem brzmi: Jak zrobić negatyw 1.5-2st. w 944 '86 z tyłu?
Obecnie mam okrągłe 0 i idealną geometrię.
Oczywiście zakładając jednoczesne obniżenie sytuacja jest może iprostsza, bo być może negatyw zrobi się sam przez się (można tak powiedzieć?) Auto mogę dalej obniżać, nie przeszkadza mi to.
Dodam, że auto jest twardsze i niższe od serii o około 50mm, mam czerwone koni. Trzy śruby regulacyjne (na stronę) widoczne w belce po zdjęciu koła wyglądają dziewiczo.
Czy jest jakaś (w miarę) prosta recepta na negatyw w moim przypadku?
I nie, nie mam 'special tool"
Edit: generalnie nie jest to zadanie bardzo skomplikowane właśnie ze względu na śruby mimośrodowe. Samochód poszedł (kolejne) -3cm i uzyskaliśmy negatyw 2st. Największym problemem było odkręcenie czterech zardzewiałych śrub 24. Czas operacyjny: pół godziny.
Edytowane przez Cyryl dnia 09-07-2013 11:13 |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
domi82
Użytkownik
Postów: 168
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 27-05-2015 13:11 |
|
|
Witam
Właśnie zamontowałem sprężyny MTS Technik w swoim 944. Ogólnie jestem zadowolony. Auto trochę się utwardziło, ale nie ma wielkiej różnicy w stosunku do serii. Sprężyny miały dać obniżenie o 30mm, a według moich pomiarów, auto siadło o 40mm.
|
|
Autor |
RE: Obniżanie |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 27-05-2015 20:39 |
|
|
Sprawdź po jakiś 2 tygodniach jeżdżenia czy jeszcze bardziej nie siądzie. No chyba że
już swoje odstało. Może masz turbo/s2 a sprężyny było do 2,5 n/a?
No i jeżeli nie ma dużego utwardzenia, to uważaj na spore dziury. Auto niżej, a ruch
zawieszenia w dół ten sam.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Obniżanie |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 30-05-2015 22:08 |
|
|
Dokładnie jak pisze Qbak, jak zrobisz ze 200-300 km zobacz czy bardziej nie siądą, szczególnie jeśli amortyzator stary.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|