| | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
Problem z mieszanką |
jurg3nw1gg
Użytkownik
Postów: 17
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 07.12.17 |
Dodane dnia 08-12-2017 14:29 |
|
|
Hej,
co prawda temat nie związany bezpośrednio z porsche i 924 ale związany z ke-jetronic'iem. Toczę się aktualnie samochodem z tym własnie wtryskiem i problem jest z ustawieniem mieszanki. Od razu mówię, że auto miało już rozregulowany wtrysk przez poprzedniego właściciela a ja próbuję go przywrócić do życia. Objawy są takie, że im większe obroty/obciążenie tym bardziej nie jedzie - jakby mu zaczynało brakować paliwa. Ale wystarczy delikatnie odpuścić i depnąć znów gaz i przez chwilę jedzie ok i znów brak paliwa. Na wolnych obrotach ma zdecydowanie bogatą mieszankę (czuć benzyną i jest lekki białawy dymek (ale nie pali płynu ani oleju)). Co może być powodem takiego stanu rzeczy? Przewody, świece, kopułka w porządku.
Pozdrowienia |
|
Autor |
RE: Problem z mieszanką |
guzik
Użytkownik
Postów: 184
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 02.12.08 |
Dodane dnia 08-12-2017 15:39 |
|
|
Hej. Jeżeli sprawa dotyczy mercedesa ( wiem bo przerabiałem)
to skład mieszanki reguluje się śrubą na kluczyk imbusowy znajdującą się pomiędzy obudowa klapy spiętrzającej a rozdzielaczem paliwa. Należy to robić na analizatorze spalin i to z wyczuciem bo nawet ćwierć obrotu robi wielką różnicę. Na pewno należy sprawdzić stan podstawy wtrysku ( tzw kalosz) ponieważ wykonany jest z gumy i z czasem lubi pękać (rozszczelnia się) Dla silników 2.0 i 2.3 koszt w ASO około 220 zł. Wymieniłbym również wtryskiwacze ( Bosch oryginalny - 96 zł/szt). Dodatkowo sprawdź szczelność wszystkich połączeń wężyków gumowych, wymień w razie potrzeby zużyte elementy układu zapłonowego (kopułka, palec, przewody i świece) Wtedy można ustawiać. Parametry spalin do znalezienia w necie. W razie czego 6O3 -197 -dziewięć dwa cztery - numer do mnie
944-88- był
944-85- był
986-98- był
924-85- jest
MB190E -89-jest |
|
Autor |
RE: Problem z mieszanką |
jurg3nw1gg
Użytkownik
Postów: 17
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 07.12.17 |
Dodane dnia 08-12-2017 16:00 |
|
|
Hej,
to jest silnik audi 5 cylindrowy. Poprzedni właściciel odłączył czujnik temperatury i coś pokopał w połączeniach elektrycznych. Szczelności sprawdziłem - pierwsze co ruszyłem. Generalnie jest taka zależność, że im bardziej zbliżam się do idealnych warunków prądowych (10mA) tym lepiej się zbiera ale za to nie ma mocy na wyższych obrotach. W tej chwili jest prąd rzędu 50mA (wiem, że za duży) ale jak zejdę niżej to nie da się jechać samochodem. Chyba, ze toczymy się max 40-50km/h. Wtryskiwacze dają piękną mgiełkę. Jak powinien się zachować silnik przy odłączonym EHA? Jak odłączę go to zupełnie mi nie zapala i czuć lekki zapach benzyny w komorze silnika.
Pozdrowienia
Møøse trained to mix concrete and sign complicated insurance forms |
|
|
|
|
|
| |