Autor |
944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 24-12-2017 13:45 |
|
|
Od rana walczę z rozładowanym akumulatorem w 944 i Mercedesie. Podładowałem go na tyle że udało się go uruchomić, zauważyłem też przyczynę rozładowania 944. Od razu po podpięciu zasilania włączył się wiatrak chłodnicy i nie chce się wyłączyć za żadne skarby. Odłączyłem więc akumulator. Czy ktoś ma jakiś pomysł co mogło zamoknąć, co mogę sprawdzić? Jutro wracam do walki z tym tematem.
A do Mercedesa w trybie ekslresowym odkupilem jakis poklejony akumulator, bo innej opcji nie bylo.
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)
Edytowane przez Duke dnia 24-12-2017 14:02 |
|
Autor |
RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 24-12-2017 21:57 |
|
|
Wedle mądrych ksiąg (Haynes) dla aut od 85.2 wentylatory są załączane poprzez przekaźnik (Cooling Fan Relay). Sprawdzanie zacząłbym od wyjęcia wspomnianego przekaźnika i "przedzwonienie" styków pomocniczych. Rozpiska przekaźników poniżej:
https://944online.com/index.php/engine-electrical-89/944-relay-diagram.html
Jeśli przekaźnik będzie sprawny kolejnym krokiem IMHO powinno być sprawdzenie termowyłącznika obsadzonego w chłodnicy - test podobnie jak wyżej przy użyciu multimetru.
Edytowane przez pokrzept dnia 24-12-2017 22:03 |
|
Autor |
RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 25-12-2017 18:22 |
|
|
Niestety nie posiadam multimetru, zaraz jakiś zamówię, bo coraz częściej jego brak doskwiera.
Wyciągnąłem przekaźnik G10 Lufter ostukałem go, włożyłem ponownie, nic niestety nie pomogło idę poszukać tego termowyłącznika.
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757) |
|
Autor |
RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 26-12-2017 09:57 |
|
|
na bank termowyłącznik.. pewnie się popsuł albo kabelek się przetarł.. ja profilaktycznie swój wymieniłem na nowy..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 26-12-2017 10:29 |
|
|
tsubasa napisał/a:
na bank termowyłącznik.. pewnie się popsuł albo kabelek się przetarł.. ja profilaktycznie swój wymieniłem na nowy..
Czy masz może jakąś fotkę gdzie ten kabelek jest podłączony?
EDIT:
Ok znalazłem chyba ten termowyłącznik, ale do niego trzeba się dostać od dołu, czyli bez kanału ani rusz, faktycznie drobne kabelki do niego idą.
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)
Edytowane przez Duke dnia 26-12-2017 12:39 |
|
Autor |
RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 26-12-2017 19:26 |
|
|
Koniecznie kup miernik, jest bardzo przydatny. Jakieś tanie kupisz za 20-30 zł, ja ostatnio kupiłem lepsiejszy za 100 zł.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 26-12-2017 21:24 |
|
|
wit007 napisał/a:
Koniecznie kup miernik, jest bardzo przydatny. Jakieś tanie kupisz za 20-30 zł, ja ostatnio kupiłem lepsiejszy za 100 zł.
Zamówiłem zaraz po napisaniu posta, bo już kolejny raz w tym roku by się przydał, kupiłbym w ogóle więcej narzędzie, ale niestety nie mam gdzie tego składować.
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)
Edytowane przez Duke dnia 26-12-2017 21:30 |
|
Autor |
RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 27-12-2017 18:50 |
|
|
Kryzys opanował Michał, winny był termowyłacznik, teraz wszystko działa tak jak trzeba.
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757) |
|