924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator
Duke
Użytkownik

Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14
Dodane dnia 24-12-2017 13:45
Od rana walczę z rozładowanym akumulatorem w 944 i Mercedesie. Podładowałem go na tyle że udało się go uruchomić, zauważyłem też przyczynę rozładowania 944. Od razu po podpięciu zasilania włączył się wiatrak chłodnicy i nie chce się wyłączyć za żadne skarby. Odłączyłem więc akumulator. Czy ktoś ma jakiś pomysł co mogło zamoknąć, co mogę sprawdzić? Jutro wracam do walki z tym tematem.

A do Mercedesa w trybie ekslresowym odkupilem jakis poklejony akumulator, bo innej opcji nie bylo.


In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)

Edytowane przez Duke dnia 24-12-2017 14:02
Autor RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator
pokrzept
Użytkownik

Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14
Dodane dnia 24-12-2017 21:57
Wedle mądrych ksiąg (Haynes) dla aut od 85.2 wentylatory są załączane poprzez przekaźnik (Cooling Fan Relay). Sprawdzanie zacząłbym od wyjęcia wspomnianego przekaźnika i "przedzwonienie" styków pomocniczych. Rozpiska przekaźników poniżej:

https://944online.com/index.php/engine-electrical-89/944-relay-diagram.html

Jeśli przekaźnik będzie sprawny kolejnym krokiem IMHO powinno być sprawdzenie termowyłącznika obsadzonego w chłodnicy - test podobnie jak wyżej przy użyciu multimetru.

Edytowane przez pokrzept dnia 24-12-2017 22:03
Autor RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator
Duke
Użytkownik

Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14
Dodane dnia 25-12-2017 18:22
Niestety nie posiadam multimetru, zaraz jakiś zamówię, bo coraz częściej jego brak doskwiera.
Wyciągnąłem przekaźnik G10 Lufter ostukałem go, włożyłem ponownie, nic niestety nie pomogło idę poszukać tego termowyłącznika.


In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)
Autor RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator
tsubasa
Użytkownik



Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16
Dodane dnia 26-12-2017 09:57
na bank termowyłącznik.. pewnie się popsuł albo kabelek się przetarł.. ja profilaktycznie swój wymieniłem na nowy..


Cayenne Classic smiley 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Autor RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator
Duke
Użytkownik

Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14
Dodane dnia 26-12-2017 10:29
tsubasa napisał/a:
na bank termowyłącznik.. pewnie się popsuł albo kabelek się przetarł.. ja profilaktycznie swój wymieniłem na nowy..


Czy masz może jakąś fotkę gdzie ten kabelek jest podłączony?

EDIT:

Ok znalazłem chyba ten termowyłącznik, ale do niego trzeba się dostać od dołu, czyli bez kanału ani rusz, faktycznie drobne kabelki do niego idą.


In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)

Edytowane przez Duke dnia 26-12-2017 12:39
Autor RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 26-12-2017 19:26
Koniecznie kup miernik, jest bardzo przydatny. Jakieś tanie kupisz za 20-30 zł, ja ostatnio kupiłem lepsiejszy za 100 zł.


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator
Duke
Użytkownik

Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14
Dodane dnia 26-12-2017 21:24
wit007 napisał/a:
Koniecznie kup miernik, jest bardzo przydatny. Jakieś tanie kupisz za 20-30 zł, ja ostatnio kupiłem lepsiejszy za 100 zł.


Zamówiłem zaraz po napisaniu posta, bo już kolejny raz w tym roku by się przydał, kupiłbym w ogóle więcej narzędzie, ale niestety nie mam gdzie tego składować.


In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)

Edytowane przez Duke dnia 26-12-2017 21:30
Autor RE: 944 wiatrak chłodnicy nie chce się wyłączyć - rozładowany akumulator
Duke
Użytkownik

Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14
Dodane dnia 27-12-2017 18:50
Kryzys opanował Michał, winny był termowyłacznik, teraz wszystko działa tak jak trzeba.


In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)