Autor |
VW Garbus z układem napędowym 944 |
Rafal1303
Użytkownik
Postów: 7
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.18 |
Dodane dnia 10-01-2018 13:22 |
|
|
Mam garbusa, którego próbuję przerobić na samochód sportowy.
Przeszedł już kilka poważnych zmian, typu silnik Alfa, subaru 22, subaru 2,5T WRX, kilka różnych skrzyń biegów, ale efekt końcowy nie jest dla mnie zadowalający.
W chwili obecnej chodzi mi po głowie kolejna przeróbka.
Chcę wykonać nową ramę rurową i umieścić w niej silnik STI 300KM z przodu, oraz transwał, skrzynie biegów, całe zawieszenie wraz z hamulcami od 944.
Ze względu na moc silnika wydaje się, że należy zastosować części z modelu Turbo. Są one jednak trudno dostępne i drogie. Do podjęcia decyzji o wybraniu odpowiednich części przydała by mi się następująca wiedza:
- tabelę z zestawieniem przełożeń skrzyń biegów stosowanych w 944,
- czy skrzynie turbo są przystosowane do większego momentu niż te od wolnossących, czy średnica wałka sprzęgłowego jest większa i o ile?
- to samo dotyczy transwału?
pozdrawiam |
|
Autor |
RE: VW Garbus z układem napędowym 944 |
vv1n
Użytkownik
Postów: 43
Miejscowość:
Data rejestracji: 11.09.15 |
Dodane dnia 10-01-2018 14:08 |
|
|
A czemu silnik z przodu, sporo garbów szczególnie w USA jeździ z bokserami subaru umieszczonymi z tyłu. Na Samba.com jest opisanych kilka garbów 4x4 z silnikiem i skrzynią od subaru. To chyba tańsze niż szukanie gratów do turbo/s2
944 s2
Edytowane przez vv1n dnia 10-01-2018 14:09 |
|
Autor |
RE: VW Garbus z układem napędowym 944 |
Rafal1303
Użytkownik
Postów: 7
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.18 |
Dodane dnia 10-01-2018 14:33 |
|
|
Silnik subaru turbo jest dużo cięższy od oryginalnego. Musiałem zastosować drążki skrętne od 944 turbo i przy ruszaniu ledwo dają radę, bo dupa siada prawie do ziemi. Dodatkowo silnik jest za tylną osią co powoduje mocne dociążenie tyłu a odciążenie przodu. Samochód jest mało stabilny, szczególnie na zakrętach. Przy ostrym ruszaniu trzeba uważać bo przy skręconych kołach potrafi pchnąć na prosto. Przy hamowaniu szybko blokuje przednie koła ( brak obciążenia ) co zwiększa drogę hamowania.Za stary jestem już na takie ryzyko, dlatego pomysł na kolejną przebudowę. |
|
Autor |
RE: VW Garbus z układem napędowym 944 |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 10-01-2018 15:28 |
|
|
Tu masz przełożenia: http://www.clarks-garage.com/shop-manual/trans-04.htm
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757) |
|
Autor |
RE: VW Garbus z układem napędowym 944 |
Rafal1303
Użytkownik
Postów: 7
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.18 |
Dodane dnia 10-01-2018 16:45 |
|
|
Dzięki,
po tabeli wygląda, że skrzynia z S i Turbo różni się tylko przełożeniem głównym. Bardziej pasuje mi od S bo finalnie jest krótsza i samochód będzie lepiej przyspieszał.
Czy w rzeczywistym wykonaniu średnica wałka sprzęgłowego jest większa przy turbo niż w S?
Temat czy da radę? |
|
Autor |
RE: VW Garbus z układem napędowym 944 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 10-01-2018 23:11 |
|
|
Transwał jest ten sam od 140KM do 250KM
Wytrzymuje duużo więcej. Pavka robi teraz projekt z silnikiem V8 i chyba już
jeździ, a tam momentu też sporo.
300KM, ale ile Nm? Skrzynia od Ski może być dużo za krótka i będzie trzeba ciągle
wachlować biegami, a przy tej masie to i skrzynia od turbo będzie "krótka".
Wałek sprzęgłowy w S i Turbo jest taki sam.
Wałek atakujący jest ten samej średnicy, ale czy takie sam. Trudno powiedzieć.
Na pewno w Sce zostały pewne elementy wzmocnione w stosunku do 944 2,5 8V.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 10-01-2018 23:16 |
|
Autor |
RE: VW Garbus z układem napędowym 944 |
Rafal1303
Użytkownik
Postów: 7
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.18 |
Dodane dnia 11-01-2018 20:52 |
|
|
W chwili obecnej mam silnik WRX 2,5T 230KM i 320Nm i skrzynię bez szpery o przełożeniu głównym 4,125 i kolejne biegi 3,80/2,06/1,26/0,88. To jest orginalna średnia skrzynia od garbusa. Wcześniej miałem skrzynię tzw szybką o przełożeniu głównym 3,875. Była dobra ale mniejsze przełożenie daje dodatkowego kopa.
W przypadku Garbusa i całego obciążenia na tylną oś nie ma problemu ze zrywaniem przyczepności podczas startu. W nowym projekcie ma być silnik STI 2,5T 300KM i 400Nm. Silnik będzie dociążał przednią oś ale w skrzyni chcę zamontować szperę. Będzie trzeba wachlować biegami ale chyba od S przełożenia będą mi bardziej pasować.
|
|
Autor |
RE: VW Garbus z układem napędowym 944 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-01-2018 21:49 |
|
|
Daj czasem znać jak się projekt rozwija
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: VW Garbus z układem napędowym 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 11-01-2018 23:15 |
|
|
Przy tej mocy tylko skrzynia z turbo (najlepiej z turboS - masz od razu szperę i chłodnicę oleju ale to taki trochę "biały kruk". Albo ewentualnie S2 tylko musisz się liczyć z tym, że może nie wytrzymać.
Super opcją byłaby też skrzynia z 968!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|