924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Simmering tylnego wahacza 944/1
mis
Użytkownik

Postów: 168
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.06.16
Dodane dnia 07-07-2018 17:13
Witam .zwracam się o pomoc . Wymieniałem przy odnowieniu tylnej belki 944/1 wszystkie mocowania metalówo gumowe . Kupiłem cały zestaw powerflexa . Wszystko pasowało do ostatniego momentu . Tylne mocowanie wahacza , to przykręcane do belki ni jak nie pasuje . Może to sprawa ,że wahacz jest starego typu ,metalowy . Próbowałem już wszystkiego i poliuretan jest po prostu za szeroki o ok 4mm ( oczywiście po przycięciu ). Może jest dostępny oryginał lub właściwy poliuretan . Proszę o pomoc .

Edytowane przez mis dnia 07-07-2018 17:34
Autor RE: Simmering tylnego wahacza 944/1
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 07-07-2018 19:17
Rozumiem, że chodzi o numer 5 na tym rysunku?
http://old.utzon.se/upd/diagrams/004/004050105.png

Jaki numer Powerflexa tam instalujesz?
Po przycięciu?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Simmering tylnego wahacza 944/1
mis
Użytkownik

Postów: 168
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.06.16
Dodane dnia 08-07-2018 05:29
Witam . Dzięki zawsze można na ciebie merytorycznie liczyć . Tak to nr 5 z rysunku . Powerflex PRF 57 -222 . Nie jest to moje pierwsze auto z poliuretanami ale coś takiego spotyka mnie po raz pierwszy . Może założyć oryginał ?. Powerflex ma szerokość 60mm . Jednak po wciśnięciu w wahacz i założeniu tulei wewnętrznej guma się tak układa,że rozmiar wynosi 64mm .udało się delikatnie zdjąć z kołnierza gumy ale metalowych podkładek już za nić nie wcisnę .
Autor RE: Simmering tylnego wahacza 944/1
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 08-07-2018 11:55
Teoretycznie numer jest ok.
Tak wygląda oryginał - https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/638781_x800.jpg
I mam dwa pomysły na Twój problem.
Z tego co kojarzę to tylko raz wymienialiśmy te gumy na poliuretan. Powód jest
taki, że zwykle są w bardzo dobrym stanie. Dlatego nie pamiętam bardzo dokładnie
czy faktycznie wystawał powerflex i trzeba go było siłą wsunąć - pomysł numer 1,
wiem że słaby ale mogło tak być i taka może jest droga.

Drugi pomysł jaki mam to spójrz na oryginalną gumę. Ma taki metalowy kołnierz,
a często Powerflex zakłada że tego elementu nie ma. Na pewno jest tak w przednich
wahaczach z 944.2. Może ten kołnierz został Ci w wahaczu i stad problem z obsadzeniem.

Podsumowując. Sprzedaje Powerflexa dlatego że są to "gumy" dobrze przemyślane
i nie ma problemów z ich instalacją. I tutaj też być nie powinno.

Przypomniało mi się teraz podczas pisania, ale to trochę jak przez mgłę, że
wsadziliśmy wahacz bez podkładek w belkę i potem wcisnęliśmy podkładki.
Najpierw zobacz czy może jednak opcja numer 2 nie zadziała smiley

Starałem się znaleźć opis lub film który by to zobrazował, ale może Tobie się
uda. Przed wszelkimi ruchami związanymi z cięciem/wybijaniem/wyspawaniem
tulejek przelicz czy nie będzie zbyt dużego otworu.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 08-07-2018 12:00
www.qbak.pl
Autor RE: Simmering tylnego wahacza 944/1
mis
Użytkownik

Postów: 168
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.06.16
Dodane dnia 08-07-2018 12:35
Dziękuję . W jakiej cenie są ew oryginały . Sprawdzę wariant z tulejkami pozostawionymi w środku ale nie sądzę . Mimo przejść też uważam ,że powerflexy są super .

Edytowane przez mis dnia 08-07-2018 12:39
Autor RE: Simmering tylnego wahacza 944/1
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 08-07-2018 12:45
Cena za 4 sztuki będzie oscylowała trochę powyżej 800zł. Ja bym jeszcze z tymi
poli powalczył. Wkładasz wahacz w mocowanie z jedną podkładką, a drugą wbij.
Oczywiście musisz samemu ocenić sytuację.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Simmering tylnego wahacza 944/1
mis
Użytkownik

Postów: 168
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.06.16
Dodane dnia 08-07-2018 16:35
Mr Qbak bardzo dziękuję . Mój kolega mechanik z 20 letnim stażem na serwisie wv nie domyślił się tego co na odległość zdiagnozowałeś . Oczywiście ,że w łożach pozostawały metalowe tuleje ze starych mocowań . Może zmyliło go to ,że ja sam całość oczyściłem i pomalowałem . Mniejsza z tym , ważne ,że wiadomo o co chodzi . pozostaje jedna kwestia .Może wiesz gdzie kupić jeden poliuretan (ten który przyciąłem) Powerflex PRF 57 -222
Autor RE: Simmering tylnego wahacza 944/1
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 08-07-2018 16:54
Myślę, że zmyliłeś Go dostarczając już "gotowy" element.
Niestety obawiam się że nigdzie się takiego pojedynczego nie kupisz elementu.
Co gorsza Powerflex sprzedaje tylko komplety na całe auto.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl