Autor |
Simmering tylnego wahacza 944/1 |
mis
Użytkownik
Postów: 168
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.06.16 |
Dodane dnia 07-07-2018 17:13 |
|
|
Witam .zwracam się o pomoc . Wymieniałem przy odnowieniu tylnej belki 944/1 wszystkie mocowania metalówo gumowe . Kupiłem cały zestaw powerflexa . Wszystko pasowało do ostatniego momentu . Tylne mocowanie wahacza , to przykręcane do belki ni jak nie pasuje . Może to sprawa ,że wahacz jest starego typu ,metalowy . Próbowałem już wszystkiego i poliuretan jest po prostu za szeroki o ok 4mm ( oczywiście po przycięciu ). Może jest dostępny oryginał lub właściwy poliuretan . Proszę o pomoc .
Edytowane przez mis dnia 07-07-2018 17:34 |
|
Autor |
RE: Simmering tylnego wahacza 944/1 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-07-2018 19:17 |
|
|
Rozumiem, że chodzi o numer 5 na tym rysunku?
http://old.utzon.se/upd/diagrams/004/004050105.png
Jaki numer Powerflexa tam instalujesz?
Po przycięciu?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Simmering tylnego wahacza 944/1 |
mis
Użytkownik
Postów: 168
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.06.16 |
Dodane dnia 08-07-2018 05:29 |
|
|
Witam . Dzięki zawsze można na ciebie merytorycznie liczyć . Tak to nr 5 z rysunku . Powerflex PRF 57 -222 . Nie jest to moje pierwsze auto z poliuretanami ale coś takiego spotyka mnie po raz pierwszy . Może założyć oryginał ?. Powerflex ma szerokość 60mm . Jednak po wciśnięciu w wahacz i założeniu tulei wewnętrznej guma się tak układa,że rozmiar wynosi 64mm .udało się delikatnie zdjąć z kołnierza gumy ale metalowych podkładek już za nić nie wcisnę . |
|
Autor |
RE: Simmering tylnego wahacza 944/1 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-07-2018 11:55 |
|
|
Teoretycznie numer jest ok.
Tak wygląda oryginał - https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/638781_x800.jpg
I mam dwa pomysły na Twój problem.
Z tego co kojarzę to tylko raz wymienialiśmy te gumy na poliuretan. Powód jest
taki, że zwykle są w bardzo dobrym stanie. Dlatego nie pamiętam bardzo dokładnie
czy faktycznie wystawał powerflex i trzeba go było siłą wsunąć - pomysł numer 1,
wiem że słaby ale mogło tak być i taka może jest droga.
Drugi pomysł jaki mam to spójrz na oryginalną gumę. Ma taki metalowy kołnierz,
a często Powerflex zakłada że tego elementu nie ma. Na pewno jest tak w przednich
wahaczach z 944.2. Może ten kołnierz został Ci w wahaczu i stad problem z obsadzeniem.
Podsumowując. Sprzedaje Powerflexa dlatego że są to "gumy" dobrze przemyślane
i nie ma problemów z ich instalacją. I tutaj też być nie powinno.
Przypomniało mi się teraz podczas pisania, ale to trochę jak przez mgłę, że
wsadziliśmy wahacz bez podkładek w belkę i potem wcisnęliśmy podkładki.
Najpierw zobacz czy może jednak opcja numer 2 nie zadziała
Starałem się znaleźć opis lub film który by to zobrazował, ale może Tobie się
uda. Przed wszelkimi ruchami związanymi z cięciem/wybijaniem/wyspawaniem
tulejek przelicz czy nie będzie zbyt dużego otworu.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 08-07-2018 12:00 |
|
Autor |
RE: Simmering tylnego wahacza 944/1 |
mis
Użytkownik
Postów: 168
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.06.16 |
Dodane dnia 08-07-2018 12:35 |
|
|
Dziękuję . W jakiej cenie są ew oryginały . Sprawdzę wariant z tulejkami pozostawionymi w środku ale nie sądzę . Mimo przejść też uważam ,że powerflexy są super .
Edytowane przez mis dnia 08-07-2018 12:39 |
|
Autor |
RE: Simmering tylnego wahacza 944/1 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-07-2018 12:45 |
|
|
Cena za 4 sztuki będzie oscylowała trochę powyżej 800zł. Ja bym jeszcze z tymi
poli powalczył. Wkładasz wahacz w mocowanie z jedną podkładką, a drugą wbij.
Oczywiście musisz samemu ocenić sytuację.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Simmering tylnego wahacza 944/1 |
mis
Użytkownik
Postów: 168
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.06.16 |
Dodane dnia 08-07-2018 16:35 |
|
|
Mr Qbak bardzo dziękuję . Mój kolega mechanik z 20 letnim stażem na serwisie wv nie domyślił się tego co na odległość zdiagnozowałeś . Oczywiście ,że w łożach pozostawały metalowe tuleje ze starych mocowań . Może zmyliło go to ,że ja sam całość oczyściłem i pomalowałem . Mniejsza z tym , ważne ,że wiadomo o co chodzi . pozostaje jedna kwestia .Może wiesz gdzie kupić jeden poliuretan (ten który przyciąłem) Powerflex PRF 57 -222 |
|
Autor |
RE: Simmering tylnego wahacza 944/1 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-07-2018 16:54 |
|
|
Myślę, że zmyliłeś Go dostarczając już "gotowy" element.
Niestety obawiam się że nigdzie się takiego pojedynczego nie kupisz elementu.
Co gorsza Powerflex sprzedaje tylko komplety na całe auto.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|