924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Diagnoza warm up.
srutwa1981
Użytkownik

Postów: 32
Miejscowość: Tomaszów Lubelsk
Data rejestracji: 13.09.18
Dodane dnia 28-10-2018 18:57
Pozwoliłem sobie wrzucić nowy temat bo jakoś nie było odpowiedzi.

Dodane dnia 27-10-2018 16:29 quote
Witam ponownie. W końcu udało się dokonać pomiarów oto, wymiki:
-temperatura otoczenia około 13 stopni auto stało w garażu więc tam było ciut wiecej.
- ciśnienie na zimnym zaraz po rozruchu około 1.7-1.8 bara
-ciśnienie na gorącym 3.6 bara

Najbardziej mnie zaskoczyło to że cisnienie bardzo szybko rosło po dosłownie 10 sekundach od rozruchu było juz ponad 2.4 bara może po 45 sekundach góra 1 minucie bylo 3 i po chwili 3.6 i tak się trzymało do pełnego rozgrzania.
Czy tak ma być? Czy i co trzeba poprawić?
Chodzi kak zwykle o palenie na ciepłym silniku bo to jest problemem. Czy to wina warm up.?
63244550
Autor RE: Diagnoza warm up.
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 28-10-2018 22:37
Nie. Wur ok


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Diagnoza warm up.
srutwa1981
Użytkownik

Postów: 32
Miejscowość: Tomaszów Lubelsk
Data rejestracji: 13.09.18
Dodane dnia 29-10-2018 13:23
Dziękuję za chociaz jedną odpowiedz. michal928.
Jeszcze jakbyś mi podpowiedział co szukac dalej to byłbym wdzięczny.
63244550
Autor RE: Diagnoza warm up.
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 30-10-2018 08:25
Zwykle akumulator paliwa idzie wtedy na pierwszy ogień, chyba że w pompie
zawór. Musisz sprawdzić czy ciśnienie utrzymuje się po zgaszeniu silnika i jak
długo. Też jest w manualu podane ile może max spaść po jakim czasie.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Diagnoza warm up.
srutwa1981
Użytkownik

Postów: 32
Miejscowość: Tomaszów Lubelsk
Data rejestracji: 13.09.18
Dodane dnia 30-10-2018 10:12
Ok akumulator wymianiałem bo mój przeciekał. Założyłem używany szczerze to na jednym i na drugim było tak samo, czyli zimny palił gorący zaraz po zgzszeniu palił od razu a jak postał kilka minut to trzeba kręcić. Czy thermo tim switch ma tu coś do rzeczy? Czy może to sprawa takie małego czujnika z dwoma pinami umiejscowionego na przewodzie on ponoc też daje jakąś informację do k-jeta?
63244550
Autor RE: Diagnoza warm up.
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 30-10-2018 21:53
Używany akumulator jest takim samym pewnikiem jak Twój, jeżeli nie ma 3,4,5 lat,
a ponad 30 to jaka to różnica? smiley

Sprawdź jak zachowuje się ciśnienie paliwa w układzie po zgaszeniu auta na gorąco.
Jak długo ciśnienie jest wysokie. Te objawy które opisujesz wyglądają na zbyt niskie
ciśnienie na ciepło, czyli akumulator lub zaworek w pompie paliwa.

To taka pomoc na odległość, ustalić co jest do wymiany musisz sam.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Diagnoza warm up.
rolo
Użytkownik



Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11
Dodane dnia 30-10-2018 22:50
Nie pocieszę Cię. Akumulator mam nowy, od Tomka, pompę mam nową - dedykowany Bosch za 700 zł, a objawy jak u Ciebie.


924 '84 2.0 125 KM
Autor RE: Diagnoza warm up.
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 30-10-2018 23:31
rolo - w takim razie trzeba ustalić miejsce ubytku ciśnienia paliwa w układzie.
Może być nie do końca sprawny wur - ciśnienie trzyma ale jest nieszczelny.
Nieszczelny lub brak zaworu zwrotnego na pompie.
Nieszczelne wtryskiwacze
NIeszczelny rozdzielacz paliwa lub regulator ciśnienia który się w nim znajduje
nieszczelny zawór zmniejszający ciśnienie sterujace paliwa podczas rozruchu
Takie usterki trafiałem. NIestety tzreba dogłębnie sprawdzić układ i wyeliminować usterkę. Wymienione przez Ciebie elementy na chybił-trafił nie gwarantują sprawnego działania układu.

Srutwa - wyłącz nagrzany silnik i obserwuj na manometrze ile czasu ciśnienei się utrzymuje.
Odkręć dolną srubkę w akumulatozre paliwa - jeśli pokapie paliwo akumulator jest od razu do wymiany.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 30-10-2018 23:32
31356497
Autor RE: Diagnoza warm up.
srutwa1981
Użytkownik

Postów: 32
Miejscowość: Tomaszów Lubelsk
Data rejestracji: 13.09.18
Dodane dnia 31-10-2018 11:10
Jak miałem wpięty manometr do sprawdzania WUR to po zgaszeniu wskazówka od razu zaczeła opadać, tzn. w czasie jaki zajeło mi zgaszenie auta i wrócenie pod maske na zegarze praktycznie nie było nic.
Czy dołożenie zaworka zwrotnego - tak na próbę - pomiędzi pompę a akumulator niczego nie uszkodzi i pomoże w diagnozie.
63244550
Autor RE: Diagnoza warm up.
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 01-11-2018 00:15
Tam właśnie powinien być oryginalnie taki zaworek, wkręcany w pompę.
W zależności od rocznika (czyli od połączenia) były różne zaworki.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Diagnoza warm up.
srutwa1981
Użytkownik

Postów: 32
Miejscowość: Tomaszów Lubelsk
Data rejestracji: 13.09.18
Dodane dnia 17-11-2018 13:30
Wracając do tematu odpalania na ciepłym.
Dziś postanowiłem jeszcze raz sprawdzić zawór powietrza dodatkowego i zaobserwowałem takie coś: zawór zamyka się po około minucie od podania prądu ( przesłona jest zamknięta) jednak dmuchając w niego ustami czuć ze zawór jest nieszczelny tzn .powietrze przechodzi przez niego z lekkim oporem. Wydaje mi się z tego co czytałem że powinno być szczelnie zamknięte.
Tak więc zawór raczej do wymiany no i pytanie czy ktoś ma sprawny najlepiej nowy i chciałby go odsprzedać.
63244550
Autor RE: Diagnoza warm up.
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 17-11-2018 20:11
Zawor jest sprawny. Jego wymiana nic nie da.
Dalismy Ci wskazowki co sprawdzic, sam napisales ze cisnienie od razu spada do zera wiec nie rozumiem Twoich dalszych poszukiwan, szukania problemu wszedzie po omacku i wymiany elementow w ciemno.
Jesli chcesz naprawic auto to skorzystaj z podpowiedzi lub oddaj auto fachowcowi jesli nie rozumiesz dzialania ukladu.
Przepraszam ale mam wrazenie, ze zmarnowalismy czas na proby pomocy z ktorych nawet nie chcesz skorzystac.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 17-11-2018 20:18
31356497
Autor RE: Diagnoza warm up.
rolo
Użytkownik



Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11
Dodane dnia 18-11-2018 05:51
Michał, dzięki za podpowiedź.
Pompy i aku nie wymieniłem na chybił-trafił. Oba elementy miały po 30 lat i wymagały wymiany. Problem z paleniem pojawił się później.
Jeszcze raz dzięki.


924 '84 2.0 125 KM
Autor RE: Diagnoza warm up.
gelo44
Użytkownik

Postów: 112
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 12-04-2019 08:28
Cześć,
Srutwa1981 oraz rolo poproszę o rezultat, czym skończyła się walka z paleniem na gorącym? Co było przyczyną?
Dzięki.


Pozdrawiam,
Olek
924, 1980, Mauritius Blue
Autor RE: Diagnoza warm up.
srutwa1981
Użytkownik

Postów: 32
Miejscowość: Tomaszów Lubelsk
Data rejestracji: 13.09.18
Dodane dnia 19-04-2019 13:33
Akumulator ciśnienia paliwa. I wszystko działa.
63244550
Autor RE: Diagnoza warm up.
rolo
Użytkownik



Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11
Dodane dnia 19-04-2019 22:29
Akumulator rozruchowy. Stary przy gorącym silniku nie miał wystarczająco dużego prądu rozruchowego


924 '84 2.0 125 KM