Autor |
Problem z 924 wywala płyn przelewem |
Janek
Użytkownik
Postów: 78
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 02.01.13 |
Dodane dnia 27-06-2020 15:40 |
|
|
Mam problem z moim 924, wczoraj odebrałem od blacharza , po przejechaniu kilku kilometrów zaczął świrować, traci moc, dusi się na wolnych obrotach przyspiesz dopiero powyzej 3000. Wyczyściłem kopułkę sprawdziłem świece (wyglądają dobrze). Po tych zabiegach przejechałem kilka km jest dużo lepiej ale wywalił płyn przelewem na postoju.
Jakieś sugestie ?
Jestem 300km od domu i nie wiem czy brać lawetę czy próbować coś zaradzić na miejscu. |
|
Autor |
RE: Problem z 924 wywala płyn przelewem |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 27-06-2020 17:10 |
|
|
Przelewem? Tzn.? Korkiem zbiorniczka płynu chłodzącego (a ujście z tego miejsca
jest wężykiem w prawo)?
Ja bym sprawdził oprócz oczywistych (czyli zapowietrzony układ, stojący termostat,
stan układu zapłonowego - co już zrobiłeś, ale opal jeszcze auto w kompletnych
ciemnościach i zobaczy czy nie ma przebić na przewodach, raczej nie, bo by mocy
nie było na górze) sprawdziłbym ustawienia zapłonu.
Długo auto stało? Jeżeli tak, to może leje któryś wtrysk (czy też w drugą stronę,
nie podaje paliwa).
Może ktoś ma lepsze czy inne pomysły?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z 924 wywala płyn przelewem |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 27-06-2020 17:56 |
|
|
Primo - akcja ratujcie mnie, podawaj nr telefonu gdzie dzwonić.
Przez forum to można sobie pogadać wieczorową porą
Jeśli podczas jazdy auto Ci sie nie grzało, to problem z wiatrakiem na chłodnicy. Jadąc 50-60 km/h wiatrak nie jest do niczego potrzebny.
Jaki dym idzie z rury? Kolor? Szczypie w oczy? Jak lekko dodajesz gazu to auto sie rozpedza w miare, czy chce zgasnac? Jak dodasz mocno gazu to sie dusi, czy po prostu nie idzie jakbys gazu nie dodal?
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Problem z 924 wywala płyn przelewem |
Janek
Użytkownik
Postów: 78
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 02.01.13 |
Dodane dnia 27-06-2020 18:24 |
|
|
Dzięki za szybką reakcje. Przelało z rury od korka.
Dym z rury czysty; bezbarwny; nie szczypie normalny zapach spalin
Auto się nie grzeje. Ciśnienie oleju w normie. Dusi się do 3tys obrotów; jeśli jest powyżej to da się jechac. Po dolaniu plynu przejechałem już ok 100 km i temperatura w normie i nie wywala
Jeśli ktoś ma jakieś rady na szybko to podaje kontakt do siebie 7osiem8 72O 22jeden
Edytowane przez Janek dnia 29-06-2020 10:34 |
|
Autor |
RE: Problem z 924 wywala płyn przelewem |
Janek
Użytkownik
Postów: 78
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 02.01.13 |
Dodane dnia 27-06-2020 21:12 |
|
|
Udało się dojechać do rodziców, teraz mogę coś podziałać bo chociaż mam narzędzia. Jak się ściemni to sprawdzę czy nie ma przebicia . Chłodzenie wydaje się działać poprawnie, auto gubi któryś cylinder na niższych obrotach, po wyżej 4,5 k też słabo przyspiesza . Będę szukał przyczyny jak jutro nie ogarnę to w poniedziałek do mechanika. |
|
Autor |
RE: Problem z 924 wywala płyn przelewem |
Janek
Użytkownik
Postów: 78
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 02.01.13 |
Dodane dnia 29-06-2020 10:33 |
|
|
Sytuacja opanowana, okazało się że kable wn mają przebicie. kondzi dzięki za telefon, masz u mnie browara
Edytowane przez Janek dnia 29-06-2020 10:35 |
|
Autor |
RE: Problem z 924 wywala płyn przelewem |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 02-07-2020 23:01 |
|
|
NIe chcę cię straszyć, ale to może być mała dziurka w uszczelce pod głowicą. Miałem bardzo podobne objawy w swojej S-ce. Dopóki pracuje pompa chłodzenia to układ się odpowietrza i jakoś to działa. Jak się silnik dobrze zagrzeje to spaliny dostają się do układu chłodzenia. Zatrzymanie rozgrzanego silnika powoduje wzrost ciśnienia w głowicy i wyciska płyn do zbiornika i rurką pod spód. Zwróć uwagę, czy na tylnym zderzaku masz tłustawy osad w okolicach rury wydechowej.
Na krótkich trasach do 10km wszystko działało dobrze, bo silnik się wystarczająco nie zagrzał. Po zgaszeniu silnika potrafił wypluć 1-2 litry płynu i potem się to uspokajało.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
Edytowane przez Andrew dnia 02-07-2020 23:10 |
|