| | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
Pierścienie |
lop9
Użytkownik
Postów: 47
Miejscowość: Kraków/Skoczów
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 06-02-2006 13:10 |
|
|
Witam mam 924 z 83r bierze mi ok 05-0,6 litra oleju na 1000 km przypuszczam i chyba na pewno beda to pierścionki czy moglibyscie mi podac gdzie mozna kupic nowe i jaka cena.Albo jezeli uwazacie ze moze to byc co innego to prosze o udzielnie rady Pozdrawiam
Doadam ze moc nie spadla ladnie trzyma obroty fajnie sie kwreca i spada z nich tak samo-czyli fajnie
tel:0501-423-713
Edytowane przez lop9 dnia 06-02-2006 13:11 |
|
Autor |
RE: Pierścienie |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 06-02-2006 13:20 |
|
|
Nic nie rób z silnikim przy tym poziomie zużycia oleju. To zużycie na dobrym poziomie, nawet jeśli nie ma wycieków (w co wątpię). Case zaczyna się przy 1,5 l / 1000 km. Sprawdź kompresję na cylindrach bo "ładnie trzyma" to za mało aby stwierdzić uszkodzenie/zużycie. Piszesz o odczuciach a nie np. o odczytach ciśnienia oleju i jego rodzaju, co w tym przypadku chyba jest istotne.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Pierścienie |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 06-02-2006 14:23 |
|
|
Dokladnie. Sprawdz stan kompresji oraz ile tego oleju zuzywa jezeli jezdzisz spokojnie-nie przekraczasz 3000 rpm. Wtedy powinien brac naprawde sladowe ilosci.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Pierścienie |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 06-02-2006 22:27 |
|
|
Ja wiem, że fabryka faktycznie pisze, że dopiero zużycie 1,5 l oleju na 1000 km kwalifikuje silnik do remontu (chyba, że ciśnienie oleju spadnie)... ale czy nie uważacie, że to jakaś kosmiczna wartość? Trochę nie mieści mi się w głowie by dolewać 1,5 l oleju co 2 tankowania (pomijając, że chyba poszedłbym z torbami ).
W Twoim przypadku przychyliłbym się do opinii kolegów, że jeśli wszystko inne jest ok. (ciśnienie oleju na gorącym silniku i jednakowe ciśnienie w cylindrach) to zostawiłbym go w spokoju (chyba, że używasz drogiego oleju ).
Proponuję wykonanie tzw. próby olejowej o której już kiedyś pisaliśmy (ale archiwum na razie brak to napiszę ponownie). Wykręcasz świece, mierzysz ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach, zapiszujesz (bardzo ważna rzecz ). Potem wlewasz do cylindrów przez otwór świecy trochę oleju (nie wiem, z 5 cm3) obracasz wałem silnika raz czy dwa, żeby się olej ładnie rozprowadził i mierzysz ponownie ciśnienie sprężania (i zapisujesz). Jeśli różnica pomiędzy pomiarami bez oleju i z olejem wyjdzie niewielka to pierścienie masz OK (tu proszę o pomoc bardziej oświeconych ode mnie kolegów, by napisali ile to jest "niewielka różnica" dopuszczalna). W takim przypadku, jeśli bierze olej, to najprawdopodobniej masz nieszczelne uszczelniacze zaworowe (groszowa sprawa) i ew. prowadnice zaworowe (mniej groszowa sprawa). Zawsze też pozostają wycieki i jakieś zużycie przez odmę. Najważniejsze jednak, by ciśnienie w poszczególnych cylindrach było równe lub prawie równe (i tu znów prośba o sprecyzowanie "prawie" ).
Na koniec wyjaśnienie czemu nie wlewać za dużo oleju do cylindra - wlewa się go po to, by uszczelnił połączenia pierścieni z tłokami i gładzią cylindrową. Najlepiej, gdyby było go tylko tyle, by wypełnił tylko potrzebne miejsca. Zbyt wiele oleju spowoduje, że gdy tłok osiągnie maksymalne górne położenie, zostanie on (olej) wypchnięty przez otwór świecy poza cylinder. Zastanawiałem się też czy nie zafałszuje on wyników pomiarów - w sumie pojemność się nie zmieni, ale zmieni się (zwiększy) stopień sprężania - nie wiem co o tym myśleć.
Tak czy inaczej "próba olejowa" stosowana jest do diagnozowania silników od lat.
Powodzenia życzę
jacek (pilatus)
Edytowane przez pilatus dnia 07-02-2006 16:03 |
|
Autor |
RE: Pierścienie |
lop9
Użytkownik
Postów: 47
Miejscowość: Kraków/Skoczów
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 07-02-2006 10:15 |
|
|
Witam i dzieki za info sprobuje na razie metode olejowa jeszcze raz dzieki
tel:0501-423-713 |
|
|
|
|
|
| |