Autor |
Kupuje 924 ,czyli na co zwracać uwagę/co sie psuje najczęściej. |
Yanosik
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość: Piła
Data rejestracji: 10.11.06 |
Dodane dnia 13-11-2006 22:54 |
|
|
Jak w temacie. Dodam, ze autko ma mieć LPG. Z wstępnego wywiadu z gaziarzami dowiedzialem sie, że w K-Jetronicu moze przy eksplozjach w dolocie pogiąć klapkę przepływomierza. Da sie bezboleśnie sprawdzić, czy jest pogięta?
Czekam na fachowe porady, nie chciałbym aby mi auto dawalo powody do niezadowolenia już od momentu zakupu.
Pozdrawiam |
|
Autor |
RE: Kupuje 924 ,czyli na co zwracać uwagę/co sie psuje najczęściej. |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 14-11-2006 00:35 |
|
|
jesli chodzi o gaz to temat juz jest na forum i mozesz troche o tym wyczytac. Zamiast martwienia sie o klapke przeplywomierza ja proponowalbym skupic sie na bardziej powaznych aspektach kupna 924. Mianowicie po ilu dzwonach jest auto i czy powaznych, w jakim stanie sa elementy eksploatacyjne typu tarcze, bebny, amory. Czy stuka zawieszenie... Poszukac jak najbardziej oryginalnego i dobrym stanie. No i przede wszystkim w jakim stanie jest silnik bo potrafi czasami przysporzyc klopotow... szczegolnie kupujac auto na gazie uwazac na caly system wtrysku bo on ciezko znosi gaz. |
|
Autor |
RE: Kupuje 924 ,czyli na co zwracać uwagę/co sie psuje najczęściej. |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 14-11-2006 09:55 |
|
|
Ja moge napisac o rocznikach 76-78 bo taki mam. Duzo pewnie bedzie dotyczyc pozniejszych.
1. Blachy , sprawdzic dokladnie czy nie bity, jesli bity to czy mocno i w co bity. 924 ma ocynk wiec nie powinno byc korozji. Podwoze sprawdz bo z doswiadczenia wiem ze polska sol potrafi nawet ocynk zjesc.
2. Silnik jaka ma kompresje, czy zimny zapala ladnie, czy trzyma obroty w calym zakresie temperatur.(to swiadczy o jestroniku i warm-up'ie)
Czy nie ma jakis wyciekow, najlepiej orzejechac sie okolo 20km i sprawdzic (deszcz nie moze padac )
3. Elektryka, czy jak wlaczy swiatla napiecie spada mocno do okolo 12V. (ja z tym walczylem rok ponad i sie udalo ale to ciezka sprawa). no i czy wszystko chodzi pod wzgledem elektrycznym.
4. Jak chodzi wal napedowy czy jak puscimy sprzeglo na luzie zaczynaja szumiec lozyska. (o wymianie ich poczytaj na forum, calkowity horror)
5. Sprzeglo i skrzynia. czy rowno bierze a skrzynia nie stuka.
6. w moich rocznikach tylnia belka- czy nie ma zduzych luzow na drazkach skretnych, tam sa takie gumy i one zawsze sie wyrabiaja, a jak sie wyrobia niszcza czopy belki. (robilem regeneracje koszt okolo 600 zł za materialy). no i czy nie jest za miekkie z tyl, to swiadczy o zurzyciu drazkow, a wstarych 924 one potrafia na dziurach pasc
7. i to nawazniejsze. kupic od kogos z forum lub z niemiec bez gazu. Gaz w polsce jest zakladany nie fachowo (z malymi wyjatkami) i w dodatku prawidlowo powinno sie do niego wmienic gniazda zaworowe i zawory. a 924 nieprawidlowo uzywane na gazie to przynajmiej remont glowicy (okolo 800 zł).
Jesli masz okolo 12000 kup w niemczech za 2 tys euro. jesli kupisz 924 w polsce za okolo 6000 zł to musisz liczyc ze przynajmiej drugie tyle wlozysz,
Na forum sa ludzie co sciagaja i naprawiaja 924.
I o jescze jednm trzeba pamietac. Nie ma uata 20paroletniego przy ktorym przynajmiej raz w miesiacu nie trzeba troszke pogrzebac, a warto naprawiac wszystko na bierzaco.
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Edytowane przez Ketchup dnia 14-11-2006 09:57 |
|
Autor |
RE: Kupuje 924 ,czyli na co zwracać uwagę/co sie psuje najczęściej. |
Yanosik
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość: Piła
Data rejestracji: 10.11.06 |
Dodane dnia 14-11-2006 11:15 |
|
|
Dzięki Ketchup. Otake coś mi chodziło
Grzebać w aucie sie nie boję. Troche sie znam i mam dostęp do full wyposażonego warsztatu. Myśle, że chyba zaryzykuje jednak auto za 6 tys niż miałbym dać 2 x tyle i mimo wszystko napewno trzeba będzie w nie inwestować.
Czekam na dalsze instrukcje.
Co w 924 koroduje najwcześniej? Jakie ciśnienie sprężania pownien miec zdrowy silnik? Jakie ciśnienie oleju?
Pozdrawiam |
|
Autor |
RE: Kupuje 924 ,czyli na co zwracać uwagę/co sie psuje najczęściej. |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 14-11-2006 13:08 |
|
|
to inna sprawa jak cos samemu sie zrobi to jest dwa razy wieksza satysfakcja pozniej
Yanosik napisał/a:
Czekam na dalsze instrukcje.
Co w 924 koroduje najwcześniej? Jakie ciśnienie sprężania pownien miec zdrowy silnik? Jakie ciśnienie oleju?
Najczesciej koroduje dol auta, nadkola(krawedzie) progi. Co do cisnienia w silniku to najlepiej jak by mial na kazdym garze powyzej 11, ale na 10 tez da sie jezdzic choc moze nierowno chodzic na wolnych i moze sie zalewac. Nowe mialy okolo 13 z tego co pamietam.
Co do cisnienia oleju to wskaznik moze pokazywac zle wartosci ze wzgledu na zabrudzenie/uszkodzenie czujnika lub na elektryke, do czujnika w glowicy dochodza gole przewody ktore lubia sie przecierac lub topic jak dotkna silnika lub weza z nagrzewnicy.
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: Kupuje 924 ,czyli na co zwracać uwagę/co sie psuje najczęściej. |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 14-11-2006 15:14 |
|
|
A wlasnie kolega tkacki zwrocil uwage na cisnienie oleju. Bardzo wazna sprawa! nie sugeruj sie jak juz bylo mowione wskaznikiem cisnienia oleju bo oszukuja ale lampka cisnienia!!! Jak silnik wylaczony i przekrecona stacyjka ma sie swiecic jak zapalisz ma zgasnac i wiecej sie nie zapalic. najlepiej sie przejechac wlasnie te 20 km, nawet troche go pokatowac i potem zatrzymujesz sie i na wolnych obrotach lampka nie moze nawet zamrugac na rozgrzanym oleju. jesli tak sie stanie - odpusc sobie auto bo oznacza to silnik do roboty... (jesli nie stukaja panewki a ma niskie cisnienie oleju to znaczy ze glowica do roboty a konkretnie osiowanie walka rozrzadu bo ma za duze luzy na panewkach w glowicy, chyba ze pompa umiera ale to tez pociaga za soba pozniej panewki i walek...) tylko nie daj sie nabrac na podlaczona lampke cisnienia oleju pod alternator!!!
Edytowane przez michal928 dnia 14-11-2006 15:18 |
|
Autor |
RE: Kupuje 924 ,czyli na co zwracać uwagę/co sie psuje najczęściej. |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 15-11-2006 11:52 |
|
|
Ketchup napisał/a:
Jesli masz okolo 12000 kup w niemczech za 2 tys euro. jesli kupisz 924 w polsce za okolo 6000 zł to musisz liczyc ze przynajmiej drugie tyle wlozysz,
Z własnych doświadczeń (od stycznia tego roku) obawiam się że i tak jeżeli kupisz auto za 12000 to będziesz w niego musiał włożyć drugie tyle albo jeszcze więcej (oczywiście nie od razu)
Ja na początku musiałem zrobić elektryke: alternator (regeneracja) + świece + przewody wysokiego napięcia i przednie zawieszenie.
Aktualnie pracuję nad hamulcami a później się zobaczy...
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek
Edytowane przez Bilek dnia 15-11-2006 20:27 |
|
Autor |
RE: Kupuje 924 ,czyli na co zwracać uwagę/co sie psuje najczęściej. |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 15-11-2006 21:45 |
|
|
dodam jeszcze regenerację silniczka wycieraczek, rurki - pierdółki w układzie chłodzenia, stare - nowe uchwyty do targi, tapicerka, wszelkie uszczelki itp.
w sumie nic, czego nie można zrobić samemu
oprócz tapicerki oczywiście
bo 924 to baaaardzo niezawodne auto!
|
|
Autor |
RE: Kupuje 924 ,czyli na co zwracać uwagę/co sie psuje najczęściej. |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 15-11-2006 23:02 |
|
|
Jeeeeezu, ale wy straszycie chłopaka!
AUTO JAK KAŻDE INNE.
Zasada jest jedna - patrz czy nie bity i nie zgnity, reszta to ruletka, może chodzić wszystko ładnie a za parę dni coś dupnie.
Jak masz 12tysi, kup auto za połowę, zostanie Ci na ewentualne (wcale nie konieczne!) naprawy, jak kupisz za 10 może być już gorzej (a ryzyko awarii wcale nie musi być mniejsze).
Co do kontrolki ciśnienia oleju to pewna rzecz - jak się świeci - silnik nie jest wspaniały ALE odsyłam do lektury fabrycznej "instrukcji użytkownika 924". Stoi wyraźnie napisane, że po przegonieniu na wolnych obrotach ma prawo zaświecać się kontrolka ciśnienia oleju. Wcale to nie znaczy, że silnik jest padlina i już "niewiadomoco", panewki do wyrzucenia i pewnie zaraz się zatrze (w rzeczonej instrukcji tego nie napisano). To nie pomylonez. Po prostu układ smarowania nie jest szczęśliwie zaprojektowany i stąd takie ciśnienia, ważne, żeby po dotknięciu gazu kontrolka gasła. Inna sprawa, że nikt nie jest w stanie dokładnie powiedzieć przy jakich obrotach mu się owa kontrolka zaświeca, bo obrotomierz na desce rozdzielczej to ma dokładność... orientacyjną jedynie.
Niech śmiało podniosą rękę ci, którym kontrolka się nigdy nie zaświeca (zakładam, że sprawna ).
Ja kupiłem swój dupowóz za 1,8tysiąca (robiłem przy tym ankietę, do dziś pamiętam kto pukał się w czoło wtedy ). Wrzuciłem może ze cztery tysie w "podszykowanie". Teraz praktycznie tylko leję i jeźdżę. Fakt, wyglądu to on nie ma, ale przynajmniej jest "pewny".
Kupując 924 musisz byś odrobinę szalonym, a szaleni ludzie kupują auto, bo... im się po prostu spodobało, "to a nie inne", to jest jak miłość od pierwszego .
Ja tak kupuję i jeszcze nie żałowałem (odpukać ). |
|
Autor |
RE: Kupuje 924 ,czyli na co zwracać uwagę/co sie psuje najczęściej. |
Yanosik
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość: Piła
Data rejestracji: 10.11.06 |
Dodane dnia 15-11-2006 23:29 |
|
|
Damian napisał/a:
[..] Kupując 924 musisz byś odrobinę szalonym, a szaleni ludzie kupują auto, bo... im się po prostu spodobało, "to a nie inne", to jest jak miłość od pierwszego .
Troche jestem ... |
|
Autor |
RE: Kupuje 924 ,czyli na co zwracać uwagę/co sie psuje najczęściej. |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 16-11-2006 07:41 |
|
|
924 nigdy !!! zreszta to jest forum fiata !!
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Kupuje 924 ,czyli na co zwracać uwagę/co sie psuje najczęściej. |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 16-11-2006 08:50 |
|
|
Yanosik napisał/a:
Troche jestem ...
nie można być troche w ciąży
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|