924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym
PiotrekOptics
Użytkownik



Postów: 215
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 09.05.11
Dodane dnia 04-11-2012 12:31
Dzień dobry,

Mam wolnossące 944 2.5 8V, silnik chyba M44.01. Używam oleju marki GM 10W40. Odpaliłem dziś po raz pierwszy dziada po "remoncie" (od pierwszego i bez dodania gazu, ale nie ma się z czego cieszyć, o czym dalej). Głowica była wcześniej zdejmowana, jest też nowy filtr oleju itp. Mam następujące problemy:

1) Kiedy gaszę silnik, coś syczy, jakby z czegoś ciśnienie uchodziło. Pomysły?

2) Ciśnienie oleju na zimnym. Kiedy włączę zapłon, świeci się kontrolka ciśnienia oleju, a wskaźnik wskazuje zero. Jeśli się nie mylę, świadczy to o tym, że czujnik jest przynajmniej połączony biegunowo, bo nie wskazuje maksa. Przed odpaleniem kręciłem rozrusznikiem przy odłączonej cewce, ciśnienie nie wzrastało (to chyba normalne). Podłączyłem cewkę i odpaliłem. Wskazówka ciśnienia oleju *błyskawicznie* poszła w górę powyżej maksa 5 bar. Czy to jest ok? Pytam, bo trochę się boję pozostawić silnika do rozgrzania i sprawdzić czy ciśnienie spadnie (a nuż coś się przytkało). Jak jest u Was?

Edytowane przez PiotrekOptics dnia 04-11-2012 12:43
Autor RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 04-11-2012 12:49
ad 1) jakaś przybliżona lokalizacja tego syku? Może gdzieś z węży układu chłodzenia? Albo spod korka w zbiorniczku? Masz może klimę?

ad 2) http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=4292
- możesz mieć walnięty czujniki
- mogłeś go źle podpiąć (przewody na odwrót)
- jak nie powyższe - to bym się bał smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym
marchewa
Użytkownik



Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 04-11-2012 13:01
jak masz obawy co do ciśnienia oleju, to po prostu wkręć analogowy manometr zamiast czujnika i bedziesz widział co sie dzieje, niemniej jednak z tego co pamietam na zimnym silniku często pokazuje maks i spada kiedy olej sie trochę nagrzeje. Poza tym z tego co sie orientuję w trakcie remontu któru przeprowadzałeś, nie ruszałeś dołu silnika, a przedtem jeździł i miał ciśnienie, dlaczego więc miałby je stracić?

Co do syczenia, moze podciśnienie, może serwo sie rozszczelniło?




Edytowane przez marchewa dnia 04-11-2012 13:02
Autor RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym
PiotrekOptics
Użytkownik



Postów: 215
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 09.05.11
Dodane dnia 04-11-2012 16:13
Dziękuję za odpowiedzi. Chyba trochę spanikowałem, syk się nie powtórzył, a ciśnienie już jest ok. Silnik zdrowo gada, nabrał oleju do hydraulicznyhc szklanek, blachy garażu wypełnia ogłuszający hałas zdrowego 944. Jak narazie, odpukać, jest ok.
Autor RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-11-2012 16:19
Ad.1 Może słychać po prostu jak silnik się jeszcze kręci i zaciąga powietrze do cylindra?
Bardzo często słyszę taki dźwięk, szczególnie jak jest otwarta maska i jest się w zamkniętym
pomieszczeniu.

Ad. 2 Jak włączasz zapłon to wskazówka powinna skoczyć na 0 i powinna palić się
kontrolna ciśnienia oleju. Jak odpalasz silnik to na zimno zawsze będzie pokazywać
(przynajmniej powinien) duże wartości w okolicach 5 bar.

Jak dla mnie wszystkie opisane przez Ciebie sprawy są jak najbardziej normalnymi
objawami smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 04-11-2012 17:01
Ciśnienie max powyżej 5 bar (a tak napisał Piotrek) jest nienormalne.
Przepnij styki przy czujniku i sprawdź czy coś się zmieni. Generalnie popieram radę marchewy - podepnij manometr zamiast czujnika


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-11-2012 17:08
To jeżeli takie wskazanie nie jest winą czujnika/wskaźnika to ja bym się przyjrzał
regulatorowi ciśnienia oleju.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym
PiotrekOptics
Użytkownik



Postów: 215
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 09.05.11
Dodane dnia 04-11-2012 18:23
Qbak napisał/a:
Ad.1 Może słychać po prostu jak silnik się jeszcze kręci i zaciąga powietrze do cylindra?
Bardzo często słyszę taki dźwięk, szczególnie jak jest otwarta maska i jest się w zamkniętym
pomieszczeniu.


Maska w istocie była otwarta, a auto stało w zamkniętym pomieszczeniu :-).

Dzięki wszystkim za wskazówki na temat ciśnienia oleju. Regulator też podejrzewałem, więc spróbuje w najbliższym czasie zbadać ten temat.