Autor |
Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 19-04-2013 00:00 |
|
|
Mam mały problem z paleniem na ciepłym silniku. Zimny start bez problemu.
Objawy:
Silnik odpala, ale chodzi nierówno, na obroty też nie chce wejść, wręcz bardzie się dusi przy otwieraniu przepustnicy.
Problem mija:
1) Po zgaszeniu przy kolejnej próbie (góra trzech) pracuje normalnie.
2) Jak dłużej sobie poperkocze ok (5-7s) też potrafi się unormować i smiga jak wściekły.
Obstawiałem zawór na listwie wtryskowej, wymieniłem obydwa - bez zmian.
Wymieniona była też przepływka, więc zamieniłem spowrotem - bez zmina.
Najbardziej prawdopodobny jest jak dla mnie czujnik temp. w kolektorze dolotowym (ale ja się nie znam).
Gdyby był problem ze spod sensorem, to pewnie objawy były by inne....
Jakieś propozycje... trzeba się pakować na Ułęż a tu taki kaprys ma 44.
Michał zarobiony, części na podmiankę więcej w Wawie nie mam... jak żyć?!
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest |
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 19-04-2013 00:40 |
|
|
Czujnik temp. brzmi chyba sensownie. Nie wykrywa prawidłowo temperatury i z ECU idzie sygnał, żeby dać za bogatą mieszankę.
Zalewa go na starcie i dlatego muli.
Sprawdzałeś i czyściłeś świece? Kable nie mają przebić? Rodzielacz nie wypalił styków?
Cha! Ciekawe z czym ja jutro będę musiał walczyć... Na razie aku się ładuje. A przed chwilą w końcu znalazłem klucz do kół Wcześniej znalazłem co innego: wyżartą dziurę pod aku...
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 19-04-2013 08:25 |
|
|
Gazik, a jak temp. były niskie też miałeś ten problem ?
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 19-04-2013 10:31 |
|
|
Przewody i kopułka są ok. Przy niskich temp. też były problemy.
Edit: znaczy zimową porą, bo na zimnym silniku brak problemów.
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest
Edytowane przez GaZiK dnia 19-04-2013 10:40 |
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 26-05-2013 15:41 |
|
|
jak tam, udało się znaleźć przyczynę?
u mnie przy ciepłym silniku dopiero za którymś razem odpali i chyba nawet ma na to pozytywny wpływ gdy przy kręceniu trącę lekko pedał gazu.
Wymieniłem w sumie jedynie czujnik temperatury i myślę co dalej.
Na 944online często obwiniają też zaworek przed pompą paliwa (944 608 951 01) - wymieniał go ktoś z Was na drodze do poprawnego odpalania na ciepłym?
|
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 03-07-2013 16:35 |
|
|
czy w S2 problemem słabego odpalania na ciepłym silniku może również być cewka zapłonu?
ogólnie mam już powymienianych kilka rzeczy (czujnik temperatury, kopułka z palcem, kable, zawór pompy paliwa, przekaźnik pompy paliwa, pompa paliwa, filtr paliwa) i problem nadal występuje
|
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 08-07-2013 20:25 |
|
|
nie, to nie cewka - podziękowania za użyczenie dla Tomka
ale spoko, lista się zawęża więc w końcu muszę opanować ten problem!
następne do sprawdzenia to zestaw czujników - speed & reference sensor.
A jak to nie będzie przyczyną to w następnej kolei chyba grzebanie przy stacyjce...
|
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 08-07-2013 21:41 |
|
|
reference sensor to czujnik spalania stukowego?
|
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 08-07-2013 21:53 |
|
|
tomo napisał/a:
reference sensor to czujnik spalania stukowego?
Nie jestem na 100% pewny, ale reference sensor to raczej czujnik położenia wału.
|
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 09-07-2013 00:49 |
|
|
Reference Sensor to czujnik położenia wału. Duże prawdopodobieństwo, że się kończy. U mnie skończył się po ostatnim kamieniu na pcp. Objaw właśnie taki, że jak był ciepły to nie chciał odpalić.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 09-07-2013 08:13 |
|
|
ooo Andrew, to mi dajesz nadzieję!
|
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 09-07-2013 20:31 |
|
|
tam są w sumie dwa takie same czujniki tylko różnie nazwane? jeden liczy zęby na kole zamachowym a drugi położenie wału?
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/ign-02.htm
pytam, bo w PET pokazane są dwie sztuki 944 606 115 00
|
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-07-2013 21:28 |
|
|
W S2 masz jeden
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 09-07-2013 22:12 |
|
|
|
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 10-07-2013 11:44 |
|
|
Ja zrobiłem eksperyment z innym komputerem... objawy ustały, ale na moim też nie udało mi się ich ponownie odtworzyć.
Więc to nie komp... Speed sensor czaka na półce na wymianę... chciałbym jednak, aby znów objawy się powtórzyły a tu pech... na razie działa
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest |
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 10-07-2013 21:37 |
|
|
Póki co przeczyściłem ten czujnik z opiłków, ale wydaje mi się że ten syf to tam się chyba często zbiera. Problem nie rozwiązany. Coś tam na youtube pooglądałem, że można pomierzyć opór na tym czujniku przez wtyczkę do DME, może on padnięty jest.
Tak średnio jestem pewny czy wszystko mam tam na miejscu, bo obok tego czujnika też są inne otwory, które można by czujnikami pozatykać jutro może będzie chwila to porobię fotki i obcenicie
|
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 12-07-2013 09:05 |
|
|
ta dziurka jest ok i nie powinna być zalepiona żadnym czujnikiem?
to chyba tutaj się zagląda żeby pomierzyć docisk sprzęgła?
tomo dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez tomo dnia 12-07-2013 09:11 |
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 16-07-2013 20:26 |
|
|
Wy tam odpowiadajcie co to za dziurka na zdjęciu a ja w międzyczasie dodam, że wymieniłem czujnik wału i po wstępnych testach po zagrzaniu odpala mam nadzieję, że nie zapeszam - jutro bardziej przegonię auto.
nie miałem okazji jeździć innym S2 poza swoim, więc chętnie bym się dowiedział czy znaczący przyrost mocy w granicy 3000-3500 obrotów to norma czy może od samego dołu powinien dowalić?
będę jeszcze dla testu zmieniał czujnik halla i poobserwuję czy da radę wyczuć zmiany w pracy silnika
|
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 16-07-2013 20:38 |
|
|
a trzecia sprawa to czy przy wymianie czujnika halla trzeba na coś szczególnego zwrócić uwagę czy po prostu plug & play?
|
|
Autor |
RE: Odpalanie na ciepłym silniku S2 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-07-2013 21:36 |
|
|
Czujnik jest p&p, ale nie wiem czy jest sens wymieniać. Może pomierzyć czy działa,
nowy jest dość drogi. W tym miejscu o które pytasz i widać z przez nie wieniec na
docisku nie powinno być nic Jest to pozostałość po drugim speed sensorze z 2.5 8V.
"Dzwon" sprzęgła jest taki sam, więc dziura jest także i w S2, choć do niczego nie
potrzebna.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 16-07-2013 21:36 |
|