924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Uszczelnienie obudowy wałka balansu
Alan
Użytkownik



Postów: 127
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 22.01.13
Dodane dnia 23-03-2014 12:24
Kończę uszczelnianie silnika i ostatnim elementem pozostała obudowa dolnego wałka balansu.
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego nie ma pod nią żadnej uszczelki?
A może powinna być, tylko u mnie nie było?
Przeryłem PET i również nic nie znalazłem, więc pytanie jak to uszczelnić?


944 S

Alan dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Alan dnia 23-03-2014 12:54
Autor RE: Uszczelnienie obudowy wałka balansu
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 23-03-2014 12:40
Coś mi się zdaje, że to się uszczelnia na jakiegoś loctitea. Przedzwoń do Michała928 albo Qbaka powinni pamiętać.
W teorii te obudowy są pasowane do danego silnika i w teorii nie zamienne. Kiedyś był temat na rennlist dotyczący obudów.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Uszczelnienie obudowy wałka balansu
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 23-03-2014 12:47
Zdjęcia na 924.pl umieszczamy bez polskich znaków i bez spacji.
Warto czytać manuala serwisowego. Tym bardziej jeżeli tyle operacji
robi się samemu. Na jedną z powierzchni należy nałożyć uszczelniacz
Loctite 574. Przeczytaj także ulotkę jak trzeba przygotować powierzchnie
i w jakim czasie trzeba dokręcić wszystko odpowiednimi momentami.

Jak złożyłeś pompę oleju o której ostatnio pisałeś?
Bez żadnego uszczelnienia na płaszczyzny?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Uszczelnienie obudowy wałka balansu
Alan
Użytkownik



Postów: 127
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 22.01.13
Dodane dnia 23-03-2014 13:10
Faktycznie, jest w manualu - Loctite 574. Nie wiem dlaczego, ale wydawało mi się że nie było w manualu nic na temat tych obudów, a w dodatku zdziwiłem się gdy po demontażu nie znalazłem pozostałości po jakimkolwiek uszczelnieniu.

Pompa oleju to trochę inna historia, bo tam było widać po demontażu resztki uszczelnienia. Nowa została wsadzona na jakiś inną masę uszczelniającą niż loctite (kupowałem coś z polecenia sprzedawcy w sklepie motoryzacyjnym, nie pamiętam już co to było dokładnie), ale póki co po przejechaniu ok 1000 km jest tam suchutko.


944 S
Autor RE: Uszczelnienie obudowy wałka balansu
marchewa
Użytkownik



Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 23-03-2014 15:49
Alan napisał/a:

Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego nie ma pod nią żadnej uszczelki?
A może powinna być, tylko u mnie nie było?


Nie może być tam uszczelki, a to dlatego, ze obudowa ta stanowi łozyskowanie wałka balansu (ścieślej jest podstawa panewki) i gdyby była tam uszczelka to w zalezności od grubości uszczelki wałek albo byłby zblokowany na ciasno albo latał luźno


Autor RE: Uszczelnienie obudowy wałka balansu
DjDarecki
Użytkownik

Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13
Dodane dnia 23-03-2014 15:59
Panowie a co powoduje w tych wałkach że często tak wyją dziwnie?
Jak poluzuje mocno pasek napędzający to jest cisza smiley


1194844
Autor RE: Uszczelnienie obudowy wałka balansu
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 23-03-2014 16:42
To właśnie zbyt mocno napięty pasek wyje a nie wałki. Także odsyłam do manuala
w kwestii napinania pasków. Zbyt lekko będzie uderzał o obudowę. Zwróćcie także
uwagę w którą stronę napinacie rolką napinającą.

Naprawiajmy auta tak jak to podaje manual, bo jest to gwarancja długowieczności
naszych Porsche, a tych w dobrym stanie jest coraz mniej. Za 10 lat to będą już
perełki lub dawcy. Auta w średnim stanie pewnie się wykruszą.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 23-03-2014 16:42
www.qbak.pl
Autor RE: Uszczelnienie obudowy wałka balansu
DjDarecki
Użytkownik

Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13
Dodane dnia 23-03-2014 16:49
Może ktoś dokładnie opisać po PL co tam w manualu napisali w sprawie wałków?
moje wyją nawet przy lekko napiętym pasku.
Dopiero jak ostro poluźnię że praktycznie pasek lata to jest cisza
1194844
Autor RE: Uszczelnienie obudowy wałka balansu
Alan
Użytkownik



Postów: 127
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 22.01.13
Dodane dnia 23-03-2014 17:42
Pasek od wałków balansu powinien być dużo luźniejszy od paska rozrządu. Gdy pierwszy raz rozbierałem rozrząd to wydawało mi się że pasek ten jest zbyt luźny, a jednak tak właśnie powinien być.
Tak jak pisze Qbak - warto zwrócić dokładnie uwagę na ułożenie rolki napinającej - w internecie jest dużo wzorcowych zdjęć rozrządu 944 gdzie rolka jest ułożona na odwrót - radzę kierować się manualem.


944 S
Autor RE: Uszczelnienie obudowy wałka balansu
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 23-03-2014 19:21
Praktycznie wszystkie 944 wydają specyficzny odgłos związany z paskiem balansu - jedne ciszej, drugie głośniej. Tylko mój ogołocony 2.5 brzmiał jak "normalny" silnik.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89