Autor |
Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Adam_k26
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 15.06.14 |
Dodane dnia 15-06-2014 22:32 |
|
|
No to mój pierwszy problem, związany z próbą rozruchu. Całą instalacje juz przejrzałem, wymieniłem i naprawiłem kilka obwodów - staram się opanować sytuacje do której ktoś doprowadził i unieruchomił to 924. Silnik odpaliłem ALE,
http://wrzucaj.net/image/Jph
-widoczny na zdjęciu opornik zaznaczony kolorem niebieskim po krórtkiej pracy grzeje sie niemiłosiernie (prawie pali)
-zielony na + to obrotomierz, do tego samego styku przykładam na krótko + z akumulatora do odpalania (skąd u licha tam ma być te 12V? na około nigdzie nie znalazłem żadnego luźnego kabla, nic uciętego. Ostatecznie pociągnę gdzieś spod stacyjki te 12v - tylko czy na tym obwodzie nie znajduje się jeszcze jakiś element elektryczny?
-zaznaczony czerwonym kolorem kabel wisi i powiewa?
-czarny z lewej idzie do kondensatora na aparacie.
Jeśli mógłbym kogoś prosić o pomoc jak to ogarnąć, co do tego, czego brakuje, bo nie mam bladego pojęcia, przetrzepałem nawet niemieckie strony i nic nie znalazłem. Z góry dziękuje bardzo i wysyłam czteropak |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 15-06-2014 22:40 |
|
|
U mnie to wyglądało tak:
http://i.imgur.com/u2r6FFh.jpg
Czyli u Ciebie zielony z prawej na lewą, a czarno żółty do prawej strony?
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
Edytowane przez czerwony dnia 15-06-2014 22:46 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-06-2014 01:09 |
|
|
Podaj rok modelowy Twojego egzemplarza (z tabliczki) to poszukam schematu. |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Adam_k26
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 15.06.14 |
Dodane dnia 16-06-2014 10:32 |
|
|
Rocznik 80 silnik 2.0 VIN 92 48 108 464. Podłączyłem cewke tak jak kolega Czerwony podrzucił foto, dodatkowo do "-" kabel z kondensatora aparatu z tym, że opornik po prawej do ktorego idzie czarny z żółtym grzeje sie, na tyle, że po kilku minutach mozna by na nim gotować.. to chyba nie jest normalne? odpala i tak tylko na chwile tyle co pojawia sie 12+ na wzbudzeniu rozrusznika... przy skrzynce bezpieczników kable przejrzałem, są ok, problem występuje taki, że na czarno żółtym po przekręceniu jest + a od dołu tego opornika przychodzi -.. i co biega? robi się zwarcie tylko na małą skale przez opornik.
Próba druga. po odpięciu opornika (czarno żółty) w chole.. daleko od cewki i podłączeniu pod cewkę na krótko z aku 12+ odpala pięknie i jest ok. na minusie jest wówczas na cewce tylko kabel z aparatu.
Edytowane przez Adam_k26 dnia 16-06-2014 10:43 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-06-2014 14:43 |
|
|
1. Z VIN-u wynika iż Twoje 924 to rok modelowy 1978. Schemat z załącznika jest więc dla tego roku. Kolory "w realu" mogą się nie zgadzać - najważniejsze aby połączenia były OK.
2. Na każdym urządzeniu są podane numery jego terminali połączeniowych - stąd będzie wiadomo który przewód do którego.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-06-2014 14:48 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-06-2014 15:08 |
|
|
Powyższy fragment schematu stąd: http://www.pelicanparts.com/944/electrical/944_electrical_diagrams.htm
P.S. Na focie widzę że jest tam rzeźba totalna - przewód brązowy zawsze oznacza przewód do masy. Ktoś sobie po prostu wyciął go z innej części instalacji (lub innej wiązki) i wstawił "na żywca" z gotowym konektorem wsuwanym (!). Powinien być oczkowy przykręcany - dlatego podaję tylko schemat do własnoręcznego dochodzenia bo nie wiem co tam jeszcze jest nie tak w instalacji.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-06-2014 15:30 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Adam_k26
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 15.06.14 |
Dodane dnia 16-06-2014 17:04 |
|
|
reszta jest 100%fabryczna, ten brazowy przewód jedynie idzie do kondensatora aparatu. Schemat super tylko.. u mnie nie ma modułu.. nie ma nawet kostek do niego, cała wiązka jest w fabrycznej koszulce, jedyne kable jakie sa to te przy aparacie z foto 1. |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-06-2014 17:35 |
|
|
Elektroniczny moduł zapłonu to jest to "pudełko" pod maską - przymocowany do nadkola od strony kierowcy (we wnęce tuż za lewym reflektorem).
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-06-2014 17:37 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Adam_k26
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 15.06.14 |
Dodane dnia 16-06-2014 17:47 |
|
|
Układ zapłonowy w tym prosiaku przypomina klasyczne maluchy, cewka + i 0, aparat i kable zapłonowe.. we wiązce brak kostek na ewentualny modul, przejrzałem całe auto. Czy to możliwe? jakaś wersja przejściowa? Jeśli nie da rady nic zrobić to przy ponownym składaniu auta jak wyjedzie z lakierni to zrobię na nowo wiązkę, w sensie, że pociągne tylko + ze stacyjki do tej cewki, wówczas pytanie co zrobić z opornikiem na plusie cewki? pominąć? cos jest z nim nie halo? grzeje sie i robi za grzałke, gdy auto pracuje.
Edytowane przez Adam_k26 dnia 16-06-2014 17:52 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-06-2014 18:19 |
|
|
To jest tylko i wyłącznie wybrakowana i porzeźbiona instalacja. Nie wezmę i nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody jakie wynikną z "patentów" jakie teraz ewentualnie zrobisz. Podrzucę jeszcze jeden schemat jak powinno być.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-06-2014 19:18 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 16-06-2014 18:25 |
|
|
madmax332 napisał/a:
To jest tylko i wyłącznie wybrakowana i porzeźbiona instalacja.
Madmax332 nie szalej Sam stwierdziłeś, że to 1978r. Wczesne roczniki nie miały modułu ani elektronicznego aparatu.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-06-2014 18:34 |
|
|
No panie dzieju - elektroniczny moduł zapłonu był od początku w 924. W każdym razie nie mam schematu bez niego (a mam od MY 1976) i nigdy takiego nie widziałem.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-06-2014 18:49 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 16-06-2014 19:06 |
|
|
Więc możliwe, że elektroniczny zapłon występował jako opcja. Tak czy inaczej oba rozwiązania są oryginalne i nie ma w tym żadnej rzeźby.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-06-2014 19:34 |
|
|
W takim razie podaj stosowne rozwiązanie. Chętnie się dowiem czegoś nowego. |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Adam_k26
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 15.06.14 |
Dodane dnia 16-06-2014 21:31 |
|
|
Żeby trochę rozwiać wątpliwości, wiązka jest na 100% fabryczna, układ zapłonowy jak w maluchach pierwszych, bez modułu ani sterownika. Od 6 przetrzepuje 924 dzisiaj i wiązka jest tak zarobiona i tak stara, że jest na pewno od nowości Tak więc musi to być jakiś początek produkcji albo wersja przejściowa (na tabliczce mam 80rok)
Pytanie właściwe: Dzięki waszej pomocy i podrzuconym schematom doszedłem do zródła.. w skrzynce bezpieczników jest przekaźnik odpowiedzialny i cykający w imię tych czarno-żółtych kabli przy cewce.. dobrze rozumiem, że według schematów na + cewki przychodza właśnie te czarno-żółte kable i maja one również stabilizacje w postaci.. no właśnie co to jest w 924? Nie powinien tam być kondensator? Ten oporniko szajs robi ZWARCIE i przepala mi się bezpiecznik w skrzynce i przekaźnik nie daje napięcia.. po włożeniu nowego bezpiecznika (8A.. może więcej?) odpala i po 1 sekundzie sie przepala i gaśnie. Jakieś rozwiązanie? Nowy kondensator? usuniecie go? Większy bezpiecznik? Z góry już dzięki wszystkim za pomoc.. |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Adam_k26
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 15.06.14 |
Dodane dnia 16-06-2014 21:33 |
|
|
Żeby trochę rozwiać wątpliwości, wiązka jest na 100% fabryczna, układ zapłonowy jak w maluchach pierwszych, bez modułu ani sterownika. Od 6 przetrzepuje 924 dzisiaj i wiązka jest tak zarobiona i tak stara, że jest na pewno od nowości Tak więc musi to być jakiś początek produkcji albo wersja przejściowa (na tabliczce mam 80rok)
Pytanie właściwe: Dzięki waszej pomocy i podrzuconym schematom doszedłem do zródła.. w skrzynce bezpieczników jest przekaźnik odpowiedzialny i cykający w imię tych czarno-żółtych kabli przy cewce.. dobrze rozumiem, że według schematów na + cewki przychodza właśnie te czarno-żółte kable i maja one również stabilizacje w postaci.. no właśnie co to jest w 924? Nie powinien tam być kondensator? Ten oporniko szajs robi ZWARCIE i przepala mi się bezpiecznik w skrzynce i przekaźnik nie daje napięcia.. po włożeniu nowego bezpiecznika (8A.. może więcej?) odpala i po 1 sekundzie sie przepala i gaśnie. Jakieś rozwiązanie? Nowy kondensator? usuniecie go? Większy bezpiecznik? Z góry już dzięki wszystkim za pomoc.. |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-06-2014 22:17 |
|
|
1. Cykający przekaźnik jest pewnie od pompy paliwa. Po przepaleniu się jej bezpiecznika - jest ona odcinana i paliwo nie dochodzi - więc auto po chwili gaśnie.
2. Źółto-czarne kable mają oporniki ochraniające moduł zapłonu & cewke przez przeciążeniem w momencie rozruchu (wtedy w instalację idzie spory prąd z rozrusznika). Na schemacie są 2 w realu - zapakowane w jedną obudowę (jak na schemacie drugim) o łącznym oporze 1 Ohm.
Sprawdź ten opornik - może przepalony.
3. Zrób fotę jej tabliczki. Podajesz VIN z 1978 roku, a jednocześnie iż jest z 1980.
4. Zrób fotę nadkola od strony kierowcy - pod maską za lewym reflektorem.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-06-2014 22:18 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Adam_k26
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość:
Data rejestracji: 15.06.14 |
Dodane dnia 16-06-2014 22:32 |
|
|
Wyżej pisałem, że po podłączeniu + z aku chodzi super, ale grzeje się opornik, wręcz się pali. silnik pracuje super. Przekaźnik cyka ten od + co idzie do cewki, i z niego przepala się bezpiecznik w obwodzie, co powoduje właśnie ten opornik balastowy. Więc problem prawie mam rozwiązany ale potrzebna jeszcze jest pomoc elektryka Co zrobic z tym opornikiem, który mi przepala bezpiecznik.. Jutro rano zrobie edita, wrzuce fotki i sprawdze ale na 99% jak go odepne(rezystor) silnik będzie dobrze pracował bo nie bedzie wywalać bezpiecznika.
Edytowane przez Adam_k26 dnia 16-06-2014 22:54 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-06-2014 22:44 |
|
|
Jak problemem według Ciebie jest "tylko" opornik - no to go wywal po prostu z obwodu. Przepalający się bezpiecznik = 16A.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 16-06-2014 22:51 |
|
Autor |
RE: Problem z cewka zapłonową, aparatem, podłączenie. |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-06-2014 22:56 |
|
|
madmax332 napisał/a:
No panie dzieju - elektroniczny moduł zapłonu był od początku w 924. W każdym razie nie mam schematu bez niego (a mam od MY 1976) i nigdy takiego nie widziałem.
To bardzo ciekawe co piszesz.
Nie zawsze trzeba patrzeć tylko w schematy. Czasem trochę walki z kilkoma
autami, czasem oglądanie aut kolegów i koleżanek na zlotach czy innych spotkaniach
wystarczy. W takim razie zapytam się - to dlaczego w niektórych (co ciekawe
wczesnych 924) instalowany był tzw. przerywacz przy aparacie zapłonowym?
http://www.transaxle.pl/pl/p/zestaw-stykow-rozdzielacza-zaplonu-Porsche-924/45
Sorka za OT
Edit: Aha, moduł zapłonowy nie występował jako opcja.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 16-06-2014 22:58 |
|