Postów: 273 Miejscowość: Gdynia Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 20-07-2014 22:00
Cześć!
Ostatnio w ramach "poznawania auta" i walki z lewym powietrzem w układzie postanowiłem wymienić uszczelki dolotu, które de facto kupiłem już jakiś czas temu. Grzebiąc w okolicach przepustnicy zauważyłem niepokojącą rzecz - przewód odchodzący od czegoś co się nazywa "vacuum limiter" do WURa jest odłączony i zaślepiony. Wyjście z samego VL jest jednak otwarte - załączam zdjęcie. Wcześniej nie przykuwało to mojej uwagi, gdyż króciec od VL chowa się pod przewodami.
Zastanawiam się czy to może być przyczyna problemów ze składem mieszanki (za bogata) i odpalaniem na letnim silniku?
Przewód ma wkręconą śrubę, więc raczej nikt nie odłączył go przez przypadek. A skoro ktoś go celowo odłączył - to pewnie jest to zasadne.
Dzięki!
Tomek
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Postów: 1975 Miejscowość: Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 20-07-2014 22:55
To ustrojstwo to ogranicznik podciśnienia. Jego zadaniem jest pomóc spalić już dostarczone paliwo gdy nagle zamkniesz przepustnicę podczas np. hamowania. Nie ma wtedy wystarczającej ilości powietrza i w takich sytuacjach ten zawór ma zadziałać. Głównie chodzi tu o zmniejszenie emisji węglowodorów.
P.S. Bardziej bym się zastanowił nad przyczyną odłączenia tego przewodu.