Autor |
Brak wysokich obrotów |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 22-08-2014 16:18 |
|
|
Cześć
Dziś kolejny dzień, kolejna niespodzianka. Auto pod obciążeniem np: 2, 3 bieg pięknie się rozpędza do 4500rpm. Następnie staje na tych obrotach i zaczyna pierdzieć z wydechu nie mogąc się wkręcić na wyższe obroty. Na biegu jałowym wszystko jest ok. co może być przyczyną i jak to sprawdzić?
Podsylam listę wymienionych części aby można było wykluczyć pewne sprawy:
5000 temu
świece,kopułka,palec,cewka, filtr powietrza, filtr paliwa...
Chyba ma za mało powietrza lub benzyny z jakiegoś powodu..
Dzięki za wskazówki!
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
Edytowane przez Przemek1234 dnia 22-08-2014 16:19 |
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 22-08-2014 17:16 |
|
|
Do sprawdzenia
Układ zasysania powietrza i podciśnienia
Złącza elektryczne silnik akumulator ( przeczyść styki czerwonych kabli na klemie )
Potencjometr przepustnicy
Miernik masy powietrza
Ciśnienie paliwa / regulator ciśnienia paliwa
Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
Zawory wtryskowe
Komputer sterujący
Czujnik temperatury płynu chłodzącego .
Tak z rozpędu bym jechał
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 22-08-2014 20:10 |
|
|
sprawdz czy nie ma nieszczelności w dolocie i jak działa przepływomierz
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 22-08-2014 20:15 |
|
|
Który rok samochodu ? Wykręć wszystkie świece i zobacz jak wyglądają . Mokre czarne zasadzone jakby olejem ... zbyt bogata mieszanka .
Sumarycznie jest 3724;-)
Edytowane przez slawek290 dnia 22-08-2014 20:17 |
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 22-08-2014 21:24 |
|
|
Cześć Przemku, ja bym obstawiał coś z zapłonem, zobacz jak się zachowują kable, czy nie widać po ciemku iskier, ja miałem podobne objawy na starej kopułce jak np wracałem z myjni ciśnieniowej i kopułka dostała wodą. Jak ją wymieniałem to dosłownie rozsypała mi się w rękach, a na nowej autko pięknie chodzi nawet po wizycie na myjni
|
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 22-08-2014 22:55 |
|
|
Przemku, załóż stary palec rozdzielacza i przejedź się - daj znać czy auto wróciło do normy. |
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 24-08-2014 12:45 |
|
|
hej
Wczoraj rano wyczyściłem filtr powietrza i ruszyłem zrobić rundę. Nie wiem czy to kwestia nocy czy czyszczenia filtra, ale auto dobija już tylko do 3500 rpm i wyraźnie nie chce jechać z gazem w podłodze, przy powolnym przyspieszaniu jest ok.
- Wykręciłem świecę ocenę jej stanu pozostawiam wam.
- Nie mam starego palca rozdzielacza wiec przeczyściłem ten zainstalowany na aucie wraz ze stykami kopułki.
- zrzuciłem gumę przy przepływomierzu-wszystko jest tam szczelne i podłączone.
Podsylam zdjęcia:
http://fotowrzut.pl/4AQVCMUZNT
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7 |
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 24-08-2014 13:21 |
|
|
Palec OK
Świeca OK Jest tak czysta , że bardziej świadczy to o ubogiej mieszance .
Tak jak ci pisałem , Sprawdż ciśnienie paliwa na listwie paliwowej i sprawdż jak działa przepływomierz . Trzeba zdjąć tą czarną pokrywkę i sprawdzić stan bieżni . Może być wyślizgana .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 24-08-2014 13:27 |
|
|
Spróbuj jeszcze też wypiąć sondę lambda i zobacz jak bez niej jedzie
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 24-08-2014 13:46 |
|
|
Oblikaj wtyczkę pod przepustnicą . Jak wyciągałeś filtr mogłeś poruszyć ten kabel i temu auto gorzej jedzie .
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 29-08-2014 20:59 |
|
|
odebrałem dziś auto od mechanika.
Więc do rzeczy:
Nad silnikiem przechodzą takie dwa przewody paliwowe, zasilanie i powrót. Jak auto weszło w moje posiadanie to na zasilaniu był zamontowany magnetyzer przez poprzedniego właściciela, prawdopodobnie jeszcze w latach 90 tych. Mechanik twierdzi, że węże gumowe były spuchnięte i magnetyzer przypchany kawałkami węża. Zamontowali nowe zakute węże i wywalili magnetyzer. Wow, nie sądziłem że 8 zaworowy silnik może tak dobrze chodzić. Przyznam, że różnica w przyspieszaniu jest teraz bardzo duża.
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7 |
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 29-09-2014 23:13 |
|
|
Witam
UWAGA, piszę ten post ku przestrodze. Dziś odebrałem wieczorem auto od mechanika, robiłem kilka spraw, przycisk od targi, amortyzatory tył i tłumik. Z jakiegoś dziwnego powodu podniosłem sobie maskę aby zerknąć jak pracuje silnik, było dość ciemno ale lampka pod maską działa Patrze, a tam na listwie wtryskowej paliwo, dotykam miesiąc temu zakuty wąż paliwowy a on zaczyna rozpylać paliwo po całej komorze silnika! Wystrzelił w miejscu zakucia. Wyłączyłem auto, przerażony. Mechanik mówi że wąż zareklamuje tam gdzie go zakuwał, ale nie planuje więcej ryzykować z tego typu partaczami. Czy jest jakiś sklep w polsce który oferuje takie węże np: dla motorsportu? Czy ktoś zamawiał jakieś wysokojakościowe rozwiązanie? Jutro napisze do serwisu i zobaczymy jak tam wygląda dostępność i ceny. Panowie sprawdzajcie swoje węże paliwowe, ja dziś prawie spaliłem samochód.
Pozdrawiam
Dzięki za sugestie
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7 |
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 01-10-2014 07:01 |
|
|
No jak Ci to powiedzieć, auta z 2,5 miały nawet fabryczne akcje na wymianę węży, bo pękały i auta się paliły. Więc czasem i fabryka się potrafi pomylić.
Generalnie w każdym aucie, które ma 25-30 lat trzeba ten temat przerobić, bo to tylko guma.
Ja w swoim węże w komorze już zmieniałem, ale ponieważ nie są fabryczne kontroluję parę razy w roku ich stan.
944 2,5 ma chyba już nowy typ węży, które są krótkie i dają się łatwo wymienić 924 miało gumę zakutą na długich metalowych rurkach i to problem, żeby to wymienić.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 01-10-2014 11:16 |
|
|
Znam problem z autopsji. Przechodziłem przez niego na pewno raz. Prawdopodobnie i drugi raz (wąż lub listwa najbardziej prawdopodobne. CSI jeszcze nie skończyło ekspertyzy ). I jeszcze raz (ale wtedy to już na olejowych).
Zalecam również kontrolę gniazd wtryskiwaczy (zarówno od strony listwy, jak i głowicy).
W obu autach będę miał teraz wymienione oba gumowe węże (zasilanie i powrót) na nowe + osłona termiczna. Przeróbka połączenia gumy i metalowych rurek na granicy prawego nadkola: nowe przewody gumowe wpuszczone w nadkole, docięte rurki, na rurki nałożone złączki samozaciskowe do których będą wkręcone gumowe przewody.
Dodatkowo w turbo wymiana starego przewodu jumper line na nowy z ASO + nowy korek na końcu listwy wtryskowej.
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Brak wysokich obrotów |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 12-10-2014 16:23 |
|
|
Witam
Kolejny raz przewody nieszczelne!!!! Więc zamówiłem wąż teflonowy z oplotem stalowym zakuty z dwóch stron. Połączenie z rurką miedzianą jest wykonane na zasadzie takiej baryłki zaciśniętej na przewodzie miedzianym, która jest dociskana nakrętką którą łapie zakuty wąż teflonowy. To połączenie niestety jest nieszczelne. Czy macie jakiś dobry patent na połączenie zakutego węża z miedzianą rurką 10mm?
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7 |
|