Autor |
944 2.7 przegląd/serwis |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 07-03-2016 17:45 |
|
|
Jestem nowym właścicielem starego 944.
Auto wydaje się być w dobrym stanie, ale dokumentacji serwisowej nie ma żadnej więc trzeba by zrobić wszystko.
Ktoś zna jakieś linki do serwisówek? Albo ma swoje i się podzieli?
Co wymienia się razem z rozrządem? Czy to jest zestaw do mojego auta: http://www.transaxle.pl/pl/p/zestaw-rozrzadu-Porsche-924S944-od-1987r./99
Gdzieś czytałem o jakiś ślizgach górnym i dolnym, nie ma tego w zestawie powyżej, czy coś mylę?
Jaki olej jest najbardziejszy? Podobno są jakieś oleje z podwyższoną zawartością cynku, czy to ten kierunek? Auto nie będzie jeździć na torze, z racji 3-biegowego automatu będzie raczej cruiserem niż ścigaczem. I nie planuję eksploatacji zimą. Teraz ma wlany jakiś półsyntetyk, charakterystyka nieznana.
Czy kable i świece zmienia się bo tak, czy poczekać na jakieś oznaki, że się kończą?
Czy zmienia się olej w automacie? Jest jakiś polecany?
Mam końcowy tłumik marki Ulter W kabinie nawet odgłos jest przyjemny, ale na zewnątrz to taka niegodna pierdziawka. Czy są jakieś znane zamienniki o szlachetnym dźwięku? Gdzie tego szukać?
Uff, na razie tyle, pewnie za chwilę mi się coś przypomni.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: 944 2.7 przegląd/serwis |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 07-03-2016 17:49 |
|
|
Jak znajdziesz ciekawszy tłumik to chętnie obejrze ten co masz.
M44/05 - Europe, manual. 84"
M44/41 - Europe, manual. 91" |
|
Autor |
RE: 944 2.7 przegląd/serwis |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 07-03-2016 18:12 |
|
|
Manuale do 944: http://www.9ss1.dk/porsche944/garage/workshop.html
Zestaw rozrządu, który podałeś, powinien być odpowiedni dla Twojego silnika.
Zestaw ślizgów napinacza dotyczy tylko silników 16v (napinacz łańcuszka wałków w głowicy). Twój silnik 2'7 to silnik 8v - odpada Ci problem ze ślizgami
Olej - każdy ma swoją opinię. Do sposobu użytkowania auta z Twojego opisu mógłbym zasugerować półsyntetyk 10w40, np Shell Helix Ultra. Miałem kiedyś w 944S i byłem zadowolony. Po wymianie uszczelnień zmieniłem na syntetyk 5w50 Mobil1 i też jestem zadowolony
Kable do zmiany jeśli widać spękania izolacji i przebicia do korpusu głowicy. Świece do zmiany, gdy mają zużyte elektrody (zresztą można je wymienić profilaktycznie, koszt świec jest relatywnie niewielki).
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 2.7 przegląd/serwis |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 07-03-2016 20:00 |
|
|
W temacie tłumika/wydechu nie mam dla Ciebie dobrych wiadomości. Na dobrą sprawę masz dwie opcje:
1. kupić używany w jako takim stanie od kolegów z forum;
2. wykonać nowy na zamówienie w firmie specjalizującej się w tego typu rozwiązaniach.
Wszystkie OEM'y są już praktycznie wyprzedane, jeśli dobrze poszukasz na ebay'u, bodajże w anglii widziałem jeszcze jednego Bosala kilka miesięcy temu. Jak pytałem o Bosala i Danska w InterCarsie Panowie po długich poszukiwaniach odpowiedzieli mi, że może uda się coś zdobyć ale termin realizacji wacha się od miesiąca do ... dwu lat . |
|
Autor |
RE: 944 2.7 przegląd/serwis |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 07-03-2016 22:43 |
|
|
simprez napisał/a:
Manuale do 944: http://www.9ss1.dk/porsche944/garage/workshop.html
Zestaw rozrządu, który podałeś, powinien być odpowiedni dla Twojego silnika.
Zestaw ślizgów napinacza dotyczy tylko silników 16v (napinacz łańcuszka wałków w głowicy). Twój silnik 2'7 to silnik 8v - odpada Ci problem ze ślizgami
Dzięki. Kilka spraw się wyjaśniło.
Ale będą następne
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: 944 2.7 przegląd/serwis |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 07-03-2016 23:00 |
|
|
pokrzept napisał/a:
(...) jeśli dobrze poszukasz na ebay'u(...)
Poszukałem i idąc tropem z ebay'a znalazłem takie coś: http://shop.swoboda-fahrzeugkultur.de/944
Zna to ktoś? Ceny (przynajmniej za tłumik) akceptowalne (250-300 ojro).
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: 944 2.7 przegląd/serwis |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 07-03-2016 23:34 |
|
|
O proszę, dzięki za namiar. Jeśli będziesz zamawiał daj znać, jestem ciekaw co do jakości (na forum pojawiały się różne opinie odnośnie DANSK'a) i końcowej ceny tej inwestycji. Na lokalnym rynku El-tec - który do najtańszych nie należy - życzy sobie ~~ 1500 PLN za wykonanie tłumika końcowego pod życzenie klienta. Myślę że na lokalnym rynku byłbyś w stanie znaleźć sensowną firmę w lepszych pieniądzach.
Edytowane przez pokrzept dnia 07-03-2016 23:34 |
|
Autor |
RE: 944 2.7 przegląd/serwis |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 08-03-2016 22:32 |
|
|
Witam, ziomala I to jeszcze z takim samym silnikiem
Ja jeżdżę na Valvoline VR1 10W60. Jak jeździłem na 10W40 to latem przy dużych upałach i jeździe po mieście spadało ciśnienie oleju poniżej 2bary. Przy 10W60 nie spoadło poniżej 2,5 nawet na torze.
Jeśli chodzi o poważniejsze prace serwisowe polecam AutoDuszę w Katowicach.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: 944 2.7 przegląd/serwis |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 09-03-2016 09:40 |
|
|
No witam :-)
AutoDuszę znam bo jesteśmy z tej samej parafii (5 minut spacerem).
Poważniejsze sprawy pewnie będę robił tam, ale zacznę od swojego mechanika. Człowiek ma warsztat, ma narzędzia, potrafi się nimi posługiwać i nie boi się pobrudzić rąk.
Jak coś go przerośnie pewnie pojadę do Duszy. To jest mój plan B.
1989 944 2.7AT |
|