Autor |
Odpowierzenie baku 924 2.0 |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 30-04-2016 10:38 |
|
|
Pomocy!
Jak w 924 działa odpowietrzenie baku? U mnie odkrecenie korka wlewu paliwa powoduje głośny syk i jak mniemam coś się zepsuło. Gdzie szukać zaworka?
Z góry dzięki za pomoc.
924 '84 2.0 125 KM
Edytowane przez rolo dnia 30-04-2016 10:38 |
|
Autor |
RE: Odpowierzenie baku 924 2.0 |
hubjur
Użytkownik
Postów: 571
Miejscowość: Bystra
Data rejestracji: 30.08.14 |
Dodane dnia 30-04-2016 10:43 |
|
|
na pewno w korku wlewu paliwa
924S 150KM
W124 150KM
Saab cabrio 96 kW |
|
Autor |
RE: Odpowierzenie baku 924 2.0 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 30-04-2016 12:41 |
|
|
Przewód odpowietrznika wskazuje strzałka, natomiast cała ta linia w stronę rury wlewu (z zaworkami zwrotnymi i zbiorniczkiem w słupku karoserii) to system odpowietrzenia. Chcąc to ewentualnie przejrzeć pod kątem stanu trzeba niestety rozebrać połowę auta .
P.S. Wskazany przewód odpowietrznika jest (z tego co pamiętam) przypięty za pomocą klipsa (3) do rantu baku.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 30-04-2016 12:52 |
|
Autor |
RE: Odpowierzenie baku 924 2.0 |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 30-04-2016 13:15 |
|
|
O masakra. Dzięki. Od czego zacząć rozbiorke?
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Odpowierzenie baku 924 2.0 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 30-04-2016 13:39 |
|
|
Najważniejsze elementy systemu (zaworki & zbiorniczek) siedzą w słupku & okolicach . Zacznij więc od zdjęcia osłony nr 33 . Ocenisz co da sie zrobić i jak za mało - ostateczność to zwalanie baku.
Te przewody w słupku są w oplocie parcianym - duże ryzyko ich podarcia. Gumowe też po latach łatwo pękają, dlatego generalnie ograniczylem się tylko do ich przedmuchania sprężonym powietrzem. Żadnej chemii udrażniającej - nie wiadomo jaka będzie ich reakcja ze "starociami".
P.S. Dla pewności można jeszcze sprawdzić przewód nr 16. To tylko odpowietrzenie komory wlewu. Biegnie wewnątrz bagażnika po nadkolu koło błotnika do dziury we wnęce.
|
|
Autor |
RE: Odpowierzenie baku 924 2.0 |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 30-04-2016 16:20 |
|
|
Dziękuję Madmax!
Zobaczymy co tam siedzi. Po 32 latach specjalnie mnie nie dziwi, że przestało działać. Mam tylko wrażenie, że przy cudownie prostej budowie 924 n/a, to z tym elementem lekko przesadzili
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Odpowierzenie baku 924 2.0 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 30-04-2016 18:18 |
|
|
Nie ma za co - no i powodzenia oraz przede wszystkim cierpliwości i oczywiście uwaga na opary benzyny które cały czas tam są. :-)
P.S. Od MY1984 w słupku "C" siedzi zbiorniczek wyrównawczy 32a. Przykręcany do karoserii na jeden mały i krótki wkręt (55) który łatwo zgubić przy wkręcaniu/wykręcaniu. Rób to więc namagnesowanym śrubokrętem (o ile pamiętam był to krzyżakowy typu "philips" ).
Edytowane przez konto_usuniete dnia 30-04-2016 20:20 |
|