Autor |
Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 23-05-2016 11:46 |
|
|
Kłaniam,
Mam problem z zapowietrzonym układem chłodzenia. Odpowietrzany był przy pomocy śruby na kolanku z płynem chłodzącym nad głowicą. Czyli teoretycznie w najwyższym miejscu (strzałka na fotce).
Ale coś z tym odpowietrzaniem jest nie tak.
Czy są jakieś "myki" które ułatwią pracę, albo utwierdzą mnie, że układ jest prawidłowo odpowietrzony?
Help. Sprzęt mi się grzeje. Termostat sprawny, wentylatory hulają.
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Marcin dnia 23-05-2016 11:47 |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 23-05-2016 12:01 |
|
|
Czasami sie o tym zapomina, czy w czasie odpowietrzania miales otwarte na max. ogrzewanie, zeby odpowietrzyc rowniez nagrzewnice?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 23-05-2016 12:03 |
|
|
No i wypada, aby wóz był na delikatnym wzniesieniu "dziobem go góry" przy odpowietrzaniu
|
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 23-05-2016 12:18 |
|
|
Ogrzewanie było.
"Dziobem" do góry nie było. Spróbuję jeszcze tak.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 23-05-2016 12:21 |
|
|
Witam,
pompa wody nie wyzionęła ducha?
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 23-05-2016 16:44 |
|
|
Marcin, coś mi się nie podoba w osprzęcie silnika, który wrzuciłeś na foto. W silnikach 2'7 listwa paliwowa, przewody paliwowe do listwy paliwowej, regulator ciśnienia i tłumik powinny być chyba inne?
W nowszych silnikach przewody powinny przecież wychodzić z dziury w prawym nadkolu (poniżej mocowania amora), a nie wychodzić spod silnika na środku?
Poprawcie mnie jeśli się mylę?
Sprawdziłbym na początek kod silnika, czy to aby na pewno 2,7? Skoro pompa (z tego co pamiętam, że pisałeś) nie była dedykowana do bloków 2,7
Marcin napisał/a:
Kłaniam,
Mam problem z zapowietrzonym układem chłodzenia. Odpowietrzany był przy pomocy śruby na kolanku z płynem chłodzącym nad głowicą. Czyli teoretycznie w najwyższym miejscu (strzałka na fotce).
Ale coś z tym odpowietrzaniem jest nie tak.
Czy są jakieś "myki" które ułatwią pracę, albo utwierdzą mnie, że układ jest prawidłowo odpowietrzony?
Help. Sprzęt mi się grzeje. Termostat sprawny, wentylatory hulają.
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
kosmo
Użytkownik
Postów: 139
Miejscowość: PSZ/PO
Data rejestracji: 17.08.15 |
Dodane dnia 23-05-2016 16:48 |
|
|
To nie jest fotka Jego samochodu Prosiastego
Szpachlex Porsche 944
Nowa praca, nowe wyzwania, teraz mogę pomóc w chęci zakupu klasycznego Merca
http://www.gieldaklasykow.pl/legends-duda-cars/ |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 23-05-2016 16:56 |
|
|
Taka prawda, zdjęcie ściągnięte z sieci. Tylko po to żeby tą śrubkę wskazać, czy dobrą kręcę.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 23-05-2016 16:58 |
|
|
Dlugi napisał/a:
Witam,
pompa wody nie wyzionęła ducha?
Czy jeśli jest przepływ płynu przez zbiorniczek wyrównawczy to już jest znak, że pompa żyje?
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-05-2016 22:11 |
|
|
Napisz w jaki sposób odpowietrzałeś układ. Opisz każdy krok po kolei.
Co było otwarte, co zamknięte.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 24-05-2016 08:19 |
|
|
Układ zalany i wszystko zamknięte.
Silnik uruchomiony i po chwili luzowałem tą nakrętkę ze zdjęcia. Jak zaczynało spod niej lać płynem to dokręcałem.
Koniec procesu
Następnego dnia musiałem dolać trochę płynu bo było na minimum w zbiorniczku.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
kosmo
Użytkownik
Postów: 139
Miejscowość: PSZ/PO
Data rejestracji: 17.08.15 |
Dodane dnia 24-05-2016 09:11 |
|
|
Z racji starościowego pęknięcia rury łączącej pompę z chłodnicą, wczoraj przechodziłem w swoim ten sam proces.
Procedura z ogrzewaniem, zalewaniem i kręceniem śrubką. Dziub auta w górze.
U mnie poszło bez problemu i temperatura ma właściwe wskazania wraz z działaniem wentylatora etc.
Dzisiaj wieczorem się Szpachlexem przejadę kawałek po mieście, żeby termostat otworzyć i zobaczyć, czy wszystko ok.
Co ciekawe, rurę dorwałem z wersji przed liftingiem. Bardziej giętka i o dziwo lepiej dopasowana, aby omijać kółko od pompy wspomagania.... A rura która pękła miała numery pasujące do samochodu względem VIN
Szpachlex Porsche 944
Nowa praca, nowe wyzwania, teraz mogę pomóc w chęci zakupu klasycznego Merca
http://www.gieldaklasykow.pl/legends-duda-cars/
Edytowane przez kosmo dnia 24-05-2016 09:14 |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 25-05-2016 17:24 |
|
|
Proces odpowietrzania jak powyżej jest prawidłowy i działa. Problem miałem gdzie indziej.
Dzięki za pomoc.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 25-05-2016 17:42 |
|
|
Jesli to nie kłopot to daj znać gdzie miałeś problem - może kiedyś komuś ta wiedza się przyda.
Edit: Doczytałem teraz w wątku o Twoim aucie - pomogło przepłukanie chłodnicy.
Edytowane przez Bluebird Tomek dnia 25-05-2016 17:44 |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-05-2016 22:25 |
|
|
Przepraszam, ale miałem odpisać, a temat mi umknął.
Teoretycznie proces który opisałeś jest ok, ale można go udoskonalić.
Mianowicie robimy to tak z Michałem, że zostawiamy otwarty także
wlew płynu do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. Jeszcze
przed uruchomieniem auta można na zakręconej śrubce do odpowietrzania
wstępnie usunąć większe bąble powietrza przez naciskanie węży. Powinno być
widać w zbiorniczku pojawiające się bąble powietrza.
Następnie uruchamiany silnik i obserwujemy poziom płynu z zbiorniczku.
Na początku możemy otwierać śrubę odpowietrzająca co jakiś czas, bo
na początku będą duże postępy - dolewając ubywający płyn. Dolewanie
w trakcie jest ważne, bo poziom płynu najlepiej jakby był wyżej od śrubki.
Jak już płyn będzie się pojawiał w odpowietrzniku to zakręcamy śrubkę.
Odkręcamy kiedy płyn w zbiorniczku będzie się podnosił. Po odkręceniu powinien
spadać poziom. Cały czas pamiętamy żeby ewentualnie dolewać. Nie należy
też przesadzać z dolewaniem, bo jak się płyn podnosi to może się przelewać,
a tego byśmy nie chcieli. Warto co jakiś czas przegazować auto pociągając za
linkę pedału gazy - wtedy śrubka odpowietrzająca musi być zamknięta. Nie
należy też otwierać jej zaraz pod przegazówce. Dobrze odczekać kilka sekund.
I tak sobie czekamy aż do włączenia się wentylatorów. W miedzy czasie dobrze
chodzić do kabiny i obserwować temperaturę. Jeżeli wentylatory nie włączają
się przy temperaturze przy której powinny - na przykład uszkodzony przekaźnik
(w 944.2/968) lub włącznik (924/924S/944.1) wyłączamy silnik (uprzednio
zamykając korek zbiorniczka wyrównawczego) lub szybko włączamy wentylatory
na krótko - warto być przygotowany jeżeli nie wiemy czy działają w aucie (na
przykład auto po długim postoju).
Jeżeli wszystko z układem jest ok, to auto nie powinno się zagotować przy takiej
procedurze. Kiedy wentylatory się uruchomią zamykamy szybko śrubkę odpowietrzającą
jeżeli jest otwarta lub jeżeli jest zamknięta to nie otwieramy. Płyn zaczyna tracić
swoją objętość i zaciągnąłby tamtędy powietrze. Po wyłączeniu się wentylatorów
wyłączamy silnik. Uzupełniamy płyn. Następnie na zimnym silniku ponownie uzupełniamy.
To tak pokrótce Oczywiście procedura którą zastosowałeś najprawdopodobniej
dała ten sam efekt, ale ja lubię mieć wszystko pod kontrolę a otwarty zbiorniczek
daje dobre sygnały co się dzieje z płynem.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w 944? |
Caprifan
Użytkownik
Postów: 55
Miejscowość:
Data rejestracji: 06.04.21 |
Dodane dnia 12-05-2021 21:29 |
|
|
Podepnę się tutaj...
Przeprowadziłem dzisiaj procedurę odpowietrzania i albo poszło coś nie tak albo mam coś uszkodzone bo po kilkukrotnym włączeniu się wentylatorów auto wywaliło wodę przez zbiorniczek (korek zakręcony). Zauważyłem, że jak silnik pracuje na wolnych obrotach to obieg wody jest prawie zerowy. Tak ma być czy pompa mimo że nowa jest coś nie bardzo sprawna ? |
|