Autor |
Porsche 924 2.0 nie odpala - brak iskry |
gti69
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Opole / Glasgow UK
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 19-07-2016 11:06 |
|
|
Siema,
Po kilku latach spedzonych przez 924 w garazu, postanowilem go odpalic. Niestety nie ma iskry. Co polecacie sprawdzic?
Pozdrawiam,
Tomek
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r111/tomtomek/forweb.jpg[/img] |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 nie odpala - brak iskry |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-07-2016 11:10 |
|
|
Który rocznik? Aparat zapłonowy z przerywaczem czy z modułem?
Sprawdź przerywacz lub podpięcie przewodu od modułu do aparatu.
Właściwie już kręciłeś, ale ja bym może wykręcił świece, odpiął
przekaźnik pompy paliwa i pokręcił silnikiem na mocnym akumulatorze
żeby go najpierw nasmarować zanim dostanie obciążenie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 nie odpala - brak iskry |
gti69
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Opole / Glasgow UK
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 19-07-2016 12:31 |
|
|
Rocznik 1981... Jaki aparat hmm, nie wiem Jak to potwierdzic? Co podaje sygnal na cewke? Myslalem ze czujnik polozenia walu ale czy takowy tam jest? Czy przerywacz rzeczywiscie?
Krecilem juz go sporo wiec mysle ze powinien sie nasmarowac.
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r111/tomtomek/forweb.jpg[/img] |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 nie odpala - brak iskry |
gti69
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Opole / Glasgow UK
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 28-07-2016 15:41 |
|
|
Ok, takze jest to wersja nowsza czyli z modulem. Wzialem od Dwala dwa stare moduly i bede sprawdzal. Cewka juz zostala zmieniona, nie pomoglo.
Pytanie, czy ktos kiedys zastanawial sie / probowal podmienic ten modul na nowszy 7pinowy z VW / Audi? Nie mam pojecia czy to wogole ma sens ale taka mysl mnie naszla.
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r111/tomtomek/forweb.jpg[/img] |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 nie odpala - brak iskry |
gti69
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Opole / Glasgow UK
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 04-08-2016 10:51 |
|
|
Po przeczyszczeniu przewodow od modulu i podpieciu zastepczego zaczela swirowac wskazowka obrotow. Iskry dalej nie ma. Na zamienionym module jest iskra z cewki przy przekreceniu kluczyka - przy wlaczaniu zaplonu i wylaczaniu.
Dalej nie ma iskry przy kreceniu. Nie wiem co jeszcze sprawdzic... macie jakies pomysly? Czy ktos bawil sie w wymiane modulu na 'nowszy' volkswagenowski? Chyba to nie zadziala jednak bo tutaj nie ma czujnika halla ktory jest wymagany w nowych modulach zaplonu?
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r111/tomtomek/forweb.jpg[/img] |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 nie odpala - brak iskry |
gti69
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Opole / Glasgow UK
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 04-08-2016 10:51 |
|
|
Po przeczyszczeniu przewodow od modulu i podpieciu zastepczego zaczela swirowac wskazowka obrotow. Iskry dalej nie ma. Na zamienionym module jest iskra z cewki przy przekreceniu kluczyka - przy wlaczaniu zaplonu i wylaczaniu.
Dalej nie ma iskry przy kreceniu. Nie wiem co jeszcze sprawdzic... macie jakies pomysly? Czy ktos bawil sie w wymiane modulu na 'nowszy' volkswagenowski? Chyba to nie zadziala jednak bo tutaj nie ma czujnika halla ktory jest wymagany w nowych modulach zaplonu?
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r111/tomtomek/forweb.jpg[/img] |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 nie odpala - brak iskry |
gti69
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Opole / Glasgow UK
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 05-06-2017 22:50 |
|
|
Ok, Porsche odpalilo. Brak iskry byl spowodowany problemem z tzw pickup coil czyli cewka zbierajacaca sygnały w aparacie zapłonowym. Po rozebraniu aparatu zapłonowego i wymianie cewki na nowa prosiak zagadał odrazu. Dla potomności, kod cewki to LX-536, montowana również w Volvo.
Opis wymiany cewki tutaj:
http://www.924board.org/viewtopic.php?p=389728#389728
Wklejam treść poniżej bo może komuś się przyda i nie będzie musiał spędzać roku (z przerwami ) na szukanie przyczyny.
Yes it easy.
1. Set the engine to TDC cyl 1.
2. Pull the distributor cap off, disconnect the coil wire plug and vacuum hoses.
3. Take a Sharpie marker and mark a line on the rotor and on the dustcover and note with a 1.
4. Mark the body of the dist where the clamp stud is.
5. Unbolt and remove the clamp, slowly remove the distributor after the rotor tops rotating mark another set of marks on the rotor and dustcover and note with a 2.
6. At the work bench remove the top snap ring and hall effect rotor (I used an old battery terminal puller).
7. Remove the second snap ring.
8. Remove the vacuum advance assembly.
9. Remove the sender assembly.
10. Don't mess with the weights just clean and grease like pcelenta noted.
11. Install the new components in reverse order noted in steps 6-9 one note trying to get the Hall effect rotor key installed is difficult if you try to slide them on together. I slid the rotor on layed the dist sideways and slid the round key down the groove and gently tapped it into place with a pin and the handle of a screwdriver.
12. Also installing the vacuum advance assembly takes a little patience but it is just a matter of getting the tang over the pin and holding it in place with screwing it back in. To confirm that you've got it installed correctly just turn the sender assembly top plate it should rotate slightly and return to its original position.
13. Using the alignment marks noted in steps 3, 4, & 5 install the distributor.
14. Put the distributor cap on, connect the coil wire plug and vacuum hoses.
15. Start your Porsche 924 for the first time in 12 months take her for a spin. Park it, do the happy dance, sit back and sip a beer while admiring your fine German sportscar and congratulating yourself on your mechanical DIY prowess.
Pozdrawiam,
Tomek
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r111/tomtomek/forweb.jpg[/img] |
|