Autor |
zablokowany silnik |
TD
Użytkownik
Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.16 |
Dodane dnia 19-07-2016 18:06 |
|
|
Koledzy!
Dzień dobry wszystkim. Mam problem z 924 2.0 z 1978 roku, wałek rozrządu się obraca bez oporów, wał silnika obraca się tylko o pół obrotu, dalej nie pójdzie, niezależnie od położenia wałka rozrządu. Jakieś pomysły?
JJ |
|
Autor |
RE: zablokowany silnik |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 19-07-2016 19:00 |
|
|
Demontaż & rozbiórka w celu inspekcji bo na teraz to zostaje tylko wróżbita Maciej. Co z tego że padnie tu litania możliwych przyczyn ? I tak trzeba wtedy coś potwierdzić/wykluczyć w realu.
|
|
Autor |
RE: zablokowany silnik |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-07-2016 19:08 |
|
|
Rozrząd jest bezkolizyjny, więc tutaj nie szukaj przyczyny. Może sprzęgło?
Pomijam kompletną demolkę w dole silnika lub ciała obce w komorze spalania,
bo jak rozumiem nie tutaj jest problem?
BTW, witamy na forum Pochwal się swoim 2.0
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: zablokowany silnik |
TD
Użytkownik
Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.16 |
Dodane dnia 19-07-2016 19:16 |
|
|
Jej, nie ma się czym chwalić. Na razie demontuję co mogę. Do wymiany mam wiązkę elektryczną (spalona, puścił przewód paliwowy, paliwo zalało część komory przy airboxie i się popaliło). Wiedziałem, że ryzykuję, że nie odpala. Ale nie sądziłem że czeka mnie totalna demolka. Na razie auto stoi pod chmurką, więc demontaż i rozbiórka jest utrudniona. Dziś zdemontowałem deskę, zdemontowałem spalone linki, sprawdziłem skrzynkę bezpieczników i będę okablowywał od początku. Wolałem jednak sprawdzić przed wszystkim sam silnik, czy się obraca, ale niestety nie.
Myślałem, że macie doświadczenie i wiecie co mogło go tak przyblokować. Odkopałem na forum temat z 2011 roku z podobnym problemem, ale nikt nie dopisał rozwiązania.
|
|
Autor |
RE: zablokowany silnik |
TD
Użytkownik
Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.16 |
Dodane dnia 19-07-2016 19:18 |
|
|
madmax332, potwierdzić w realu mogę i to zrobię, ale podpowiedz gdzie szukać i od czego zacząć, nie mam żadnego pomysłu. |
|
Autor |
RE: zablokowany silnik |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-07-2016 19:20 |
|
|
Z doświadczenia to mogę powiedzieć, że mogła przyblokować nakrętka w dolocie
Trudno powiedzieć co się mogło stać, tak jak Madmax napisał, wróżenie. Może spróbuj
nacisnąć sprzęgło i wtedy obracać silnikiem? Być może skrzynia? samo sprzęgło? Jeżeli
to nie pomoże to układ korbowo-tłokowy "stoi" na przeszkodzie. Może koło zamachowe
o coś zawadza akurat tak, że trochę da się kręcić a potem blokuje? Pytanie jedno, ale
odpowiedzi może być bardzo dużo, trudno trafić
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: zablokowany silnik |
TD
Użytkownik
Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.16 |
Dodane dnia 19-07-2016 19:25 |
|
|
Będę próbował, dzięki za wsparcie. |
|
Autor |
RE: zablokowany silnik |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 19-07-2016 19:58 |
|
|
A zacząć od zorganizowania sobie odpowiednich warunków do pracy & ewentualnie narzędzi. Zwalasz bez ceregieli silnik z auta i potem zdejmujesz głowicę. Następnie inspekcja "dołu" & "góry". Co potrzebuje wymiany - wymienić itd. , a potem składanie & montaż w aucie. Tym bardziej to nieuniknione niestety jeśli nie Znasz jeszcze stanu tego silnika. Chyba lepiej "się pobawić" teraz niż płacić za lawetę kiedyś-gdzieś w szczerym polu.
Jeśli nie Dyspponujesz stosowną literaturą warsztatową - pomożemy.
P.S. Link do schematów elektrycznych: http://www.pelicanparts.com/944/electrical/944_electrical_diagrams.htm
Edytowane przez konto_usuniete dnia 19-07-2016 20:25 |
|
Autor |
RE: zablokowany silnik |
TD
Użytkownik
Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.16 |
Dodane dnia 19-07-2016 20:59 |
|
|
O dzięki Ci, szukałem i szukałem tych schematów. Kolejny krok do przodu. Sytuacja faktyczne powoduje że szukam garażu, ale na razie nic ciekawego nie mogę znaleźć. W tym tygodniu postawie auto na kobyłkach, będzie wyżej i łatwiej zajrzeć od spodu. Może coś wypatrzę. |
|
Autor |
RE: zablokowany silnik |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 19-07-2016 22:16 |
|
|
Nie wiem czy jeszcze aktualne - ale przyda Ci się ta książka http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=8888#post_137594 Jest wprawdzie po angielsku ale nie ma lepszej. Chyba że ktoś z forumowiczów dysponuje jej wersją w PDF i zechce się tym podzielić. Ja "niestety" mam tylko papierową książkę także tu nie pomogę .
P.S. Jeśli nieaktualne - szukaj w necie. Książka popularna i wielokrotnie wznawiana. Schematy elektryczne, wszelakie dane regulacyjne, opisy napraw itp. Warto mieć jeśli połknąłeś bakcyla, którego imię to "924".
Edytowane przez konto_usuniete dnia 19-07-2016 22:24 |
|
Autor |
RE: zablokowany silnik |
TD
Użytkownik
Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.16 |
Dodane dnia 20-07-2016 11:38 |
|
|
Dzięki. Czy to nie jest to: http://www.porsche924-944.nl/manual/Haynes/ |
|
Autor |
RE: zablokowany silnik |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 20-07-2016 12:05 |
|
|
Generalnie to jest właśnie to - na początek powinno Tobie wystarczyć. Patrząc jednak po schematach elektrycznych - nie ma tam wszystkich jakie są w papierowej książce. Co jeszcze ewentualnie pominięto tam w pozostałej treści - nie wiem.
P.S. Podczas lektury Musisz cały czas mieć na uwadze fakt iż jest to książka wydana na rynek USA. Stąd w realu mogą być pewne rozbieżności w stosunku do wersjii aut EU (parametry, wyposażenie, schematy, miary itp.). Przykładowo - w wersjach US inny jest punkt zapłonu niż w wersjach EU.
|
|