924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor zablokowany silnik
TD
Użytkownik

Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.16
Dodane dnia 19-07-2016 18:06
Koledzy!

Dzień dobry wszystkim. Mam problem z 924 2.0 z 1978 roku, wałek rozrządu się obraca bez oporów, wał silnika obraca się tylko o pół obrotu, dalej nie pójdzie, niezależnie od położenia wałka rozrządu. Jakieś pomysły?

JJ
Autor RE: zablokowany silnik
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 19-07-2016 19:00
Demontaż & rozbiórka w celu inspekcji bo na teraz to zostaje tylko wróżbita Maciej. Co z tego że padnie tu litania możliwych przyczyn ? I tak trzeba wtedy coś potwierdzić/wykluczyć w realu.


Autor RE: zablokowany silnik
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 19-07-2016 19:08
Rozrząd jest bezkolizyjny, więc tutaj nie szukaj przyczyny. Może sprzęgło?
Pomijam kompletną demolkę w dole silnika lub ciała obce w komorze spalania,
bo jak rozumiem nie tutaj jest problem?

BTW, witamy na forum smiley Pochwal się swoim 2.0 smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: zablokowany silnik
TD
Użytkownik

Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.16
Dodane dnia 19-07-2016 19:16
Jej, nie ma się czym chwalić. Na razie demontuję co mogę. Do wymiany mam wiązkę elektryczną (spalona, puścił przewód paliwowy, paliwo zalało część komory przy airboxie i się popaliło). Wiedziałem, że ryzykuję, że nie odpala. Ale nie sądziłem że czeka mnie totalna demolka. Na razie auto stoi pod chmurką, więc demontaż i rozbiórka jest utrudniona. Dziś zdemontowałem deskę, zdemontowałem spalone linki, sprawdziłem skrzynkę bezpieczników i będę okablowywał od początku. Wolałem jednak sprawdzić przed wszystkim sam silnik, czy się obraca, ale niestety nie.
Myślałem, że macie doświadczenie i wiecie co mogło go tak przyblokować. Odkopałem na forum temat z 2011 roku z podobnym problemem, ale nikt nie dopisał rozwiązania.
Autor RE: zablokowany silnik
TD
Użytkownik

Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.16
Dodane dnia 19-07-2016 19:18
madmax332, potwierdzić w realu mogę i to zrobię, ale podpowiedz gdzie szukać i od czego zacząć, nie mam żadnego pomysłu.
Autor RE: zablokowany silnik
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 19-07-2016 19:20
Z doświadczenia to mogę powiedzieć, że mogła przyblokować nakrętka w dolocie smiley
Trudno powiedzieć co się mogło stać, tak jak Madmax napisał, wróżenie. Może spróbuj
nacisnąć sprzęgło i wtedy obracać silnikiem? Być może skrzynia? samo sprzęgło? Jeżeli
to nie pomoże to układ korbowo-tłokowy "stoi" na przeszkodzie. Może koło zamachowe
o coś zawadza akurat tak, że trochę da się kręcić a potem blokuje? Pytanie jedno, ale
odpowiedzi może być bardzo dużo, trudno trafić smiley



924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: zablokowany silnik
TD
Użytkownik

Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.16
Dodane dnia 19-07-2016 19:25
Będę próbował, dzięki za wsparcie.
Autor RE: zablokowany silnik
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 19-07-2016 19:58
A zacząć od zorganizowania sobie odpowiednich warunków do pracy & ewentualnie narzędzi. Zwalasz bez ceregieli silnik z auta i potem zdejmujesz głowicę. Następnie inspekcja "dołu" & "góry". Co potrzebuje wymiany - wymienić itd. , a potem składanie & montaż w aucie. Tym bardziej to nieuniknione niestety jeśli nie Znasz jeszcze stanu tego silnika. Chyba lepiej "się pobawić" teraz niż płacić za lawetę kiedyś-gdzieś w szczerym polu.

Jeśli nie Dyspponujesz stosowną literaturą warsztatową - pomożemy.

P.S. Link do schematów elektrycznych: http://www.pelicanparts.com/944/electrical/944_electrical_diagrams.htm




Edytowane przez konto_usuniete dnia 19-07-2016 20:25
Autor RE: zablokowany silnik
TD
Użytkownik

Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.16
Dodane dnia 19-07-2016 20:59
O dzięki Ci, szukałem i szukałem tych schematów. Kolejny krok do przodu. Sytuacja faktyczne powoduje że szukam garażu, ale na razie nic ciekawego nie mogę znaleźć. W tym tygodniu postawie auto na kobyłkach, będzie wyżej i łatwiej zajrzeć od spodu. Może coś wypatrzę.
Autor RE: zablokowany silnik
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 19-07-2016 22:16
Nie wiem czy jeszcze aktualne - ale przyda Ci się ta książka http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=8888#post_137594 Jest wprawdzie po angielsku ale nie ma lepszej. Chyba że ktoś z forumowiczów dysponuje jej wersją w PDF i zechce się tym podzielić. Ja "niestety" mam tylko papierową książkę także tu nie pomogę .

P.S. Jeśli nieaktualne - szukaj w necie. Książka popularna i wielokrotnie wznawiana. Schematy elektryczne, wszelakie dane regulacyjne, opisy napraw itp. Warto mieć jeśli połknąłeś bakcyla, którego imię to "924". smiley




Edytowane przez konto_usuniete dnia 19-07-2016 22:24
Autor RE: zablokowany silnik
TD
Użytkownik

Postów: 6
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.16
Dodane dnia 20-07-2016 11:38
Dzięki. Czy to nie jest to: http://www.porsche924-944.nl/manual/Haynes/
Autor RE: zablokowany silnik
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 20-07-2016 12:05
Generalnie to jest właśnie to - na początek powinno Tobie wystarczyć. Patrząc jednak po schematach elektrycznych - nie ma tam wszystkich jakie są w papierowej książce. Co jeszcze ewentualnie pominięto tam w pozostałej treści - nie wiem.

P.S. Podczas lektury Musisz cały czas mieć na uwadze fakt iż jest to książka wydana na rynek USA. Stąd w realu mogą być pewne rozbieżności w stosunku do wersjii aut EU (parametry, wyposażenie, schematy, miary itp.). Przykładowo - w wersjach US inny jest punkt zapłonu niż w wersjach EU.