Autor |
klamka zewnetrzna - urwane cięgło. Naprawa? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 13-08-2016 22:15 |
|
|
Dzisiaj dopadła mnie awaria. Przy próbie otwarcia drzwi pasażera urwało się aluminiowe cięgło klamki zewnętrznej.
Na szczęście (niech wieczny zdrój łask spływa codziennie na tonę ) udało mi się poratować klamką z zapasów.
Ale tej zepsutej mi żal, więc stąd pytanie: naprawiał to ktoś?
W znoju srogim umysłowym wykoncypowałem ideę coby podmienić pęknięte cięgno na inne kompletne (z 'huśtawką' skądś tam (znaczy z innej klamki). Na przeszkodzie stoi zanitowany (?) zawias cięgna (patrz żółte kółko ze strzałką). Może by to rozwiercić? A przy powrotnym składaniu użyć duetu: śrubka + nakrętka?
A może odchorować stratę i dać se spokój z tą zołzą?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
simprez dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: klamka zewnetrzna - urwane cięgło. Naprawa? |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 13-08-2016 22:21 |
|
|
To raczej nie jest nit, jeno rozklepany na stożek kołek
O ile mnie oczywiście oczęta nie mylą. Takie ono da się wytłuc, a potem nawet rozklepać czasem nazad!
|
|
Autor |
RE: klamka zewnetrzna - urwane cięgło. Naprawa? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 13-08-2016 23:12 |
|
|
znaczy Brutalem zołzę? Spróbujem
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: klamka zewnetrzna - urwane cięgło. Naprawa? |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 13-08-2016 23:18 |
|
|
Ino nie uryp Pan uszka, nigdy nie miałem takiej klamki. Jak cała jest z tego, co go nie pomalujesz, to może "pęc" i będzie, jak to śpiewa Gospel, z delikatnym eufemizmem... "kurde bęc"
Edytowane przez Pumba dnia 13-08-2016 23:18 |
|
Autor |
RE: klamka zewnetrzna - urwane cięgło. Naprawa? |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 14-08-2016 09:58 |
|
|
nie tłucz ino rozwiercaj, te cholerne klamki z szajsmetalu sypią sie jak domki w rumunii, łatwiej cholera zabieg na otwartym sercu zrobić niż naprawić te klamki i ich nie połamać. |
|
Autor |
RE: klamka zewnetrzna - urwane cięgło. Naprawa? |
Loco
Użytkownik
Postów: 182
Miejscowość: poznań
Data rejestracji: 30.04.15 |
Dodane dnia 14-08-2016 13:28 |
|
|
dokładnie , nie używaj młotka tylko wierć mi się jedna pękła.... ale zostałą ogarnieta ;p |
|
Autor |
RE: klamka zewnetrzna - urwane cięgło. Naprawa? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-08-2016 14:11 |
|
|
Można ten nit podgrzać & wyciągnąć albo odciąć zagniecioną końcówkę. Chyba że nikomu się nie chce tak bawić - wtedy pozostaje prostackie wiercenie .
|
|
Autor |
RE: klamka zewnetrzna - urwane cięgło. Naprawa? |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 14-08-2016 21:22 |
|
|
Odgiąć rozklepaną tulejkę? Ciekawe. Delikatnie rozwiercić rozklepany kołnierz i gotowe.
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: klamka zewnetrzna - urwane cięgło. Naprawa? |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 14-08-2016 22:24 |
|
|
Klamki do 924/944 są niestety coraz ciężej dostępne, jak masz możliwość to naprawiaj, a już na pewno nie wyrzucaj, nie wiem z jakiego gówna są te klamki zrobione, mi też kiedyś pękła, a przecież nikt raczej nie używa dużej siły do otwierania auta. |
|
Autor |
RE: klamka zewnetrzna - urwane cięgło. Naprawa? |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 15-08-2016 10:40 |
|
|
madmax332 napisał/a:
Można ten nit podgrzać & wyciągnąć albo odciąć zagniecioną końcówkę. Chyba że nikomu się nie chce tak bawić - wtedy pozostaje prostackie wiercenie .
Doktorze Madmax, na jakiej to uczelni zdobyłeś wiedzę, która pozwoli ci rozgrzać stalowy nit (temperatura topnienia stali to okolo 1400 stopni celsjusza) nie uszkadzając klamki wykonanej ze stopu ZnAl (temperatura topnienia aluminium około 660 st C, dla cynku około 420 st C - patrz wikipedia)? Przeprszam że nie mam źródeł sygnowanych przez Porsche W obliczu tych danych odnosze nieodparte wrazenie że klamka spłynie zanim nit sie zaczerwieni.
No chyba że bezmiar doktorskiej wiedzy obejmuje znajomośc technologii pozwalajacej rozgrzać nit i pozostawić klamke zimną (niestety wszystkie znane mi źródła ciepła w tej sytuacji nagrzeja wszystko razem) Jeżeli takowa technologia w przyrodzie występuje to chętnie bym ją poznał, abym w przyszłości mógł wyeliminować z mojej pracy "ptrostackie" rozwiercanie. (najlepiej jakby istnienie takiej technologii było poparte choć zdjeciem tu na forum - sygnowanym przez Porsche rzecz jasna, aby wszyscy mieli pewnosć że jest to technologia autoryzowana przez legendarnego producenta.) |
|