| | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
944S wentylator chłodnicy - przekaźnik G10 |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Elbląg
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 16-12-2016 00:42 |
|
|
Problem ma prawie rok, ale rozwiązuję go pomału bo w garażu jestem niestety tylko od święta, a samochód poza tym leży i kwiczy. W sumie, to co ma robić prosiak?
Zaczęło się od tego, że wentylator chłodnicy szalał. Straszył ludzi w nocy i załączał się sam. Zostawiałem na noc i aku rozładowane.
Podejrzewałem czujnik temperatury chłodnicy - na czas dojazdu do warsztatu zrobiłem sobie ręczne obejście. Biały kabel wychodzący spod maski, wchodzący przez okno i zakończony pstryczkiem od światła - widok bezcenny
Niestety, czujnik nie był problemem. Nawet stary - sprawdziłem w układzie pomiarowym klasy czajnik-multimetr.
Posprawdzałem elektrykę - kable OK, rezystor dobry. Przekaźnik G10 na pierwszy rzut oka OK.
Na drugi rzut oka przekaźnik zamiast przerwy pokazał mi 30 Ohm. Na trzeci znowu przerwę, na czwarty 7 Ohm. Sprawdziłem go w środku wizualnie i elektrycznie - niby jest OK. Mimo tego czasem wariuje i pokazuje różne wartości rezystancji - zwykle ok. 7 lub 14 Ohmów. Styki są wtedy wyraźnie rozwarte - nie ma opcji żeby nie było przerwy.
Jestem trochę zdruzgotany. Znajomy elektronik nie wie co to może być. Amerykanie na forach mają wszystkie możliwe problemy z chłodzeniem, ale nie taki. Nowy przekaźnik to 70 euro i zwykle mają tylko wersję podwójną jak w Turbo. Musiałbym wydać hajs a potem upiłować styki.
Mam takie pytania do Was:
1. Co w tym przekaźniku może żyć własnym życiem? Czy ktoś miał podobny problem i udało się mu go rozwiązać?
2. Czy mogę to na szybkości zastąpić zwykłą kostką jakiej używa się w automatyce? Bo nie wiem po co w zwykłym przekaźniku byłby np.. timer. W G10 jest.
3. Ma ktoś sprzedać?
Pozdro po dawnym niewidzeniu! |
|
Autor |
RE: 944S wentylator chłodnicy - przekaźnik G10 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 16-12-2016 01:16 |
|
|
Nie wiem jak mierzyłeś oporność, ale ja juz spotkałem się z samowłączającym się wentylatorem w podwójnym przekażniku s2/turbo.
Do wymiany są tranzystory sterujące przekaźnikami - dostają przebicia mimo, ze miernik tego nie wyłapuje.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: 944S wentylator chłodnicy - przekaźnik G10 |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Elbląg
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 16-12-2016 15:35 |
|
|
michal928 napisał/a:
Nie wiem jak mierzyłeś oporność, ale ja juz spotkałem się z samowłączającym się wentylatorem w podwójnym przekażniku s2/turbo.
Do wymiany są tranzystory sterujące przekaźnikami - dostają przebicia mimo, ze miernik tego nie wyłapuje.
Dziwne. Mierzyłem bez zasilania na stykach głównych, tzn. na wyjściu. Tam za bardzo nie miało co przebić. Sprawdzę to, dzięki za pomoc!
PS. Schematy ogólne elektryki mam. A czy są gdzieś schematy samych przekaźników? |
|
|
|
|
|
| |