Autor |
RE: Remont generalny 924 |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 25-12-2006 19:04 |
|
|
oj jak sie ciesze że przybywa ludzi z takim podejściem
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
andrzej
Użytkownik
Postów: 191
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 27.07.06 |
Dodane dnia 26-12-2006 02:18 |
|
|
Zabawiłem się i zrobilem takie małe porównanie. Pełny, ładny orginał zestawiony z tym co planujesz ;-) Nadal podtrzymuje moje zdanie ze Twój bedzie wygladal jak kloc i straci ta lekkość 924.
[img]http://img48.imageshack.us/img48/9428/p1jb5.th.jpg[/img] [img]http://img19.imageshack.us/img19/8251/p2hx8.th.jpg[/img] [img]http://img223.imageshack.us/img223/8356/p3ml3.th.jpg[/img]
PS.
JUNGI, to masz okazję wreszcie zobaczyć ładne 924 z krakowa ;-). Moze nie wuglada jakby wczoraj wyjechal z fabryki, ale jakby wyjechal z fabryki z rok temu ;-)
Edytowane przez andrzej dnia 26-12-2006 02:20 |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
phill
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 26.07.06 |
Dodane dnia 26-12-2006 11:25 |
|
|
924 targa 84` |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 26-12-2006 13:58 |
|
|
oh jak się ciesze, że ktoś w końcu zobaczył to coś... bez urazy, ale jak dla mnie tuningowane porsche to już nie porsche... takie jest moje zdanie
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-12-2006 15:41 |
|
|
andrzej napisał/a:
JUNGI, to masz okazję wreszcie zobaczyć ładne 924 z krakowa ;-). Moze nie wuglada jakby wczoraj wyjechal z fabryki, ale jakby wyjechal z fabryki z rok temu ;-)
Heh też chciałbym zobaczyć ładne 924 z Krakowa. Może wspólny wypad na najbliższy zlocik w Katowicach?
A co do Wicia to nie przesadzajcie bo się chłopak zrazi i porzuci jedynie słuszną markę. Wsadza w ten remont mnóstwo swojego czasu, pieniędzy i serca a to najważniejsze. Osobiście też wolałbym doprowadzenie auta do oryginału, ale najważniejsze, że kolejny Prosiak zostanie uratowany przed złomem bądź pocięciem na żyletki. Poza tym jeszcze nic straconego, bo spoilery można zdemontować w pare godzin |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
andrzej
Użytkownik
Postów: 191
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 27.07.06 |
Dodane dnia 26-12-2006 18:25 |
|
|
To nie moje auto ;-) Bedziesz musial sie usmiechnać (tylko nie za szeroko proszę ) do Phill bo to ona jest włascicielką i driverem w jednej osobie. |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 27-12-2006 01:47 |
|
|
co do zdięc to klocowatość wgt mnie wynika z różnych kątów robienia zdięć, poza tym wiciowy ma zderzaki i nakładki które z założenia mają powiekszać to auto
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 27-12-2006 07:20 |
|
|
a ja uwazam ze powinnismy poczekac az autko cale bedzie zlozone, bo wszystko moze calkiem inaczej wygladac z dnia na dzien
dobre fele sie wsadzi.
spox
ja tam toleruje tuning bez przesadu. a tu narazie taki widze
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 27-12-2006 13:41 |
|
|
Obiecałem sobie, że jak znajdę wreszcie trochę czasu, by napisać coś na forum to zacznę od tego tematu, bo warto...
Wiciu - bardzo fajny projekt, a jeszcze fajniejsze jest to, że go dokumentujesz i dzielisz się z nami. Oby starczyło Ci zapału do pstrykania zdjęć i opisywania postępów w pracy (z doświadczenia wiem, że nie jest to łatwe ).
Przespawanie "home made" szyberdachu na prawdziwą targę to był bardzo dobry pomysł.
Może to dziwne, ale mnie się podoba kolor jaki wybrałeś. Jeśli podczas czekającej mnie renowacji mojego 924 zdecyduję się zmienić kolor to będę szedł właśnie gdzieś w kierunku pomarańczu, cegły - te desenie. Myślałem, że tylko ja wpadłem na taki pomysł "kolorystyczny", a tu proszę - powstaje coś podobnego .
Gratuluję "pójścia po całości" - to chyba jedyny właściwy sposób na prawdziwy i trwały remont balcharki.
Co do spojlerów - osobiście nie jestem ich przeciwnikiem, jeśli dobrane są ze smakiem. W tym przypadku przód wydaje mi się nieco "przyciężki", ale już tył jest całkiem OK. Nie sądzę, by to 924 straciło swą lekkość przynajmniej patrząc od tyłu - w końcu nakładka pod zderzak zwęża się do dołu. Mam nadzieję, że Wiciu nie zapomni o połączeniu przodu z tyłem przy pomocy progów. Nawet tych, które były w żółtej wersji, choć mnie się średnio podobają (wyglądają na zbyt masywne). Co do przedniego zderzaka nie mam jeszcze zdania. Generalnie z osądzaniem proponuję poczekać do finału z włożonym silnikiem, gdy przód opadnie odpowiednio nisko.
Do purytysytów oryginalności - nie uważacie, że użycie słowa "lekkość" w stosunku do sylwetki 924 to jednak trochę eufemizm (choć sam tak czasem mówię)? W swojej pierwotnej, oryginalnej formie wygląda raczej "szudłowato" na tych 14-stkach z nadwoziem 20 cm nad jezdnią. Mnie się to nie podobało i poczyniłem stosowne kroki, by to zmienić. Wiciu robi podobnie choć stosuje inne metody.
Gdybym mógł mieć kilka 924 to z pewnością jedno byłoby w kolorze zielonym, z chromowanymi ramkami szyb, oryginalnie "szczudowate" na "pająkach" (no może na 15-stkach "szprychówkach" ). Tylko, że wtedy byłoby na żółtych tablicach i grzało się w ciepłym garażu, czekając, aż kiedyś zostanie docenione. A na razie mam 924 w wersji "best handling car" , bo "front engine" porsche stworzone są do jeżdżenia po zakrętach .
Myślę, że jak już Wiciu skończy swoje 924 i przyjedzie na jakiś zlocik to niejednemu szczęka opadnie. Trzymam za to kciuki. A jak ten przód będzie jednak za ciężki, a będę na tym samym zlocie, to osobiście Ci go wymodeluję (znaczy urżnę brzeszczotem ).
JUNGI napisał/a:
Mam 911 i pare innych modeli Porsche ale smieszą mnie ludzie którzy próbuja zrobic z 924 Auto extrawaganckie takie jak 911 w ten sposób pokazują to ze stac ich tylko na tania podrube i przeróbke Porsche .
Może ja mam problemy ze wzrokiem (albo rozumieniem tego co widzę) ale nijak nie dostrzegam w wizji Wicia próby zrobienia z 924 auta "extrawaganckiego jak 911" . Zastanawiam się na czym miała by polegać ta ekstrawagancja modelu 911. Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że najbardziej ekstrawagancka w 911 jest cena... cóż, każdy mierzy swoją miarą. Być może będzie to szokujące, ale są ludzie dla których 924 nie jest jedynie etapem na drodze do "prawdziwego porsche" i to nie ze względów finansowych.
Pozdrawiam
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
Wiciu
Użytkownik
Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06 |
Dodane dnia 27-12-2006 16:24 |
|
|
Witam wszystkich po świętach
Jeśli chodzi o porównania, to pozwolę sobie porównać przód mojego klocuszka do innego, przecież też w pełni oryginalnego 924...
niestety u mnie przeszkadza troszkę brak poszerzeń ale akurat lubię tą szczupłość i okrągłość 924 i nie chciałem zmieniać błotników
Progi tak jak reszta spojlerów zostały te same ze względu na brak mojej inwencji twórczej i niechęć do ponoszenia kolejnych kosztów Natomiast przód gdybym miał tworzyć od nowa to chyba odwzorowałbym dokładnej ten z Carrery, aktualny wydaje mi się za długi... No ale póki co jest jak jest, zobaczymy jak całość wyjdzie gdy auto siądzie pod ciężarem, sam jestem ciekaw jak to będzie bo jeszcze nie wiem jakie sprężyny tam wylądują
Co do ujęć to muszę jakieś normalne zdjęcia z dystansu porobić, bo te są robione z takiego bliska, że strasznie zniekształcają kształty auta...
pilatus napisał:
będę na tym samym zlocie, to osobiście Ci go wymodeluję (znaczy urżnę brzeszczotem )
no i problem rozwiązany tak czy siak przód będzie dobry, najwyżej dopiero po pierwszym zlocie
jeśli chodzi o wytrwałość w dokumentacji to problemem jest to, że nie zawsze pamiętam żeby robić zdjęcia albo nie mam aparatu/telefonu... np nie udało mi się uwiecznić prosiaczka w barwach niebiesko żółtych, gdy było widać gdzie się pojawiły nierówności związane z mocowaniem dachu do wzmocnień, sfotografowałem auto dopiero jak już dach był w podkładzie tak samo żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia gdy prosiaczek leżał sobie na boku blacharzowi tak było wygodniej konserwować podłogę więc sobie przewrócił autko na bok i zrobił podłogę na wieki
jakbym pomyślał dłużej to by się znalazło kilka momentów które chciałbym mieć uwiecznione a jednak tego nie zrobiłem... ale i tak myślę, że dużo udało mi się zachować
i na koniec chciałem podzielić się z Wami linkami:
yea, that's real CUSTOM
dość ciekawy Design, rzekłbym z gustem wywaliłbym ten spojler z szyby smieszne wlociki z maski i było by nawet
remont czyżby u naszych południowych sąsiadów takie remonty były bardziej popularne?
kolejny remont
jeszcze jeden
też Wam się wydaję, że lakier zaraz po lakierowaniu jest o wiele ładniejszy niż po poskładaniu?
Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 28-12-2006 13:14 |
|
|
Ale te spojlery wcale nie obniżają optycznie tego auta, tylko go podwyższają moim zdaniem, jakbyś poszedł jeszcze w szerokie błotniki to by wyglądało OK, a tak samochód stracił zupełnie proporcje. Z opływowego, smukłego, lekkiego stał się czołgowaty = ciężki.
Jeśli już obniżać to tylko metodą pilatusa, ciacha, jurasa i kogo tam jeszcze Tylko tak można zachować świetną (moim zdaniem) sylwetkę a zlikwidować szczudła, a jak już jest taki obniżony to i koło zapasowe się nie "rzuca na oczy" jak mawiała moja polonistka
P.S.
911 extrawaganckie? To też ma takie szpojlery jak wiciu? Hmmmmmm
P.S. 2
Przynajmniej będziesz miał fajny pług do śniegu
P.S. 3
Żeby nie było, że się tylko czepiam to muszę stwierdzić. że kolor jest wspaniały!! Gdybyś tylko zapodał oryginalne zderzaczki i felgi szprychowanki to byś miał bez wątpienia najładniejsze 924 na tym forumie (przynajmniej z tych co widziałem)
Edytowane przez Damian dnia 28-12-2006 13:20 |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 28-12-2006 13:45 |
|
|
ogolnie fajne sa takie remonty od zera, tylko trzeba miec sporo kasy na taka zabawe. widze ze czesi sie rozbestwili
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 28-12-2006 18:03 |
|
|
Wiciu, jeśli koniecznie chcesz tuningować 924 to zrób go na cult style, german, albo coś w tym stylu. Może wyglądać nieźle. Nie wszystkie samochody obwieszone spoilerami wyglądają ładnie... bez urazy, ale w tym momencie za grosz mi się nie podoba
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą
Edytowane przez sliwa dnia 28-12-2006 18:04 |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
phill
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 26.07.06 |
Dodane dnia 07-01-2007 01:39 |
|
|
a kiedy ten zlocik :>?
924 targa 84` |
|
Autor |
RE: :> |
JUNGI
Użytkownik
Postów: 110
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.11.06 |
Dodane dnia 25-01-2007 10:43 |
|
|
Sluchajcie , Marka Porsche to marka extrawagancka wszyscy to wiemy mogel 911 jest modelem flagowym i dlatego uwazam go za extrawagancki nie przez to ze jest drogi .
Ja osobiscie teraz jestem wlascicielem 4 modeli Porsche i z czego 924 jest cooll i ma dla mnie wartosc sentymetaln bo zawsze chcilem miec tylko ten model(ale tylko w orginale bez zadnych modyfikacji wizualnych)
Nie lubie ludzi ktorzy robia z malucha lamborgini lub porsche i ,o to mi glownie chodzi.
Prawdziwemu fanowi marki powinno wystarczyc to ze specjalisci od aut sportowych je tworza( inzynierowie i stylisci porsche) wiec po co ich poprawiac.Modyfikacje dotyczce silnika czy zawieszenia mi osobiscie nie przeszkadzaj ale jak widze nie orginalne spoilery lub progi , irobice z auta sportowego posmiewisko to mnie skreca.
Poco poprawiac cos co jest juz z zamiezenia sportowe i piekne.
dzieki za porownanie i nie rozumiejcie mnie zle.
P.S.
nasi polscy dostawcy czesci do porsche probuja nas zrobic w konia wejdzcie na ebaya niemieckiego i sprawdzcie ceny czesci.
np znczek nowy orginalny kosztuje 5 euro a u nas 120zl. jest ruznica
i fotele jak nowe kupilem za 200euro a tu na forum muwi ze kosztuj w niemczeh 300 euro
tam nie ma okazi tam sa takie ceny wkoncu mieszkam w niemczech i robie generalny remont 924 wiec cos moge na ten temat powiedziec.
i prosze kolege z pozania o nie obrzucanie mnie blotem bo znam specyfike niemeickiego rynku lepiej niz on.mieszkam tu 10 lat i zajmuje sie renowacj starych aut miedzy innymi porsche. |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 25-01-2007 12:57 |
|
|
w takim razie ile by kosztował u ciebie kompletny remont nadwozia ? chodzi mi o rozebranie auta, dorobienie poniszczonych elementów, wypiaskowanie, usunięcie szpachli i zastąpienie ubytków cyną, lakierowanie i złożenie auta
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
Edytowane przez Zwierz dnia 25-01-2007 12:58 |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
Wiciu
Użytkownik
Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06 |
Dodane dnia 25-01-2007 18:30 |
|
|
JUNGI napisał/a:
Nie lubie ludzi ktorzy robia z malucha lamborgini lub porsche i ,o to mi glownie chodzi.
Prawdziwemu fanowi marki powinno wystarczyc to ze specjalisci od aut sportowych je tworza( inzynierowie i stylisci porsche) wiec po co ich poprawiac.
(...) jak widze nie orginalne spoilery lub progi , irobice z auta sportowego posmiewisko to mnie skreca.
Poco poprawiac cos co jest juz z zamiezenia sportowe i piekne.
dzieki za porownanie i nie rozumiejcie mnie zle.
Oprócz specjalistów tworzących auta sportowe są też specjaliści którzy potem te auta modyfikują, chociażby Gemballa, nadworny tuner Porsche. Najwyraźniej coś jest ze mną nie tak skoro ośmieliłem się zmienić sportowy wizerunek 924... Mimo, że bardzo mi się podobają te autka zachowane z zewnątrz w oryginale, swoje kupiłem w troszkę innym stanie i tak już zostało... ale myślę, że kiedyś wrócę do oryginału, póki co cieszę się, że nie gnije i jak by nie patrzeć mi się podoba a to moje auto
Przyłączam się do pytania Zwierza, jakie są koszta takiego remontu na zachodzie? JUNGI może podzielisz się jakimiś poradami, zdjęciami?
Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 26-01-2007 00:31 |
|
|
Mi się też ten przód nie podoba. Pług śnieżny .
924 ma rewelacyjną sylwetkę i ja bym przodu nie poprawiał. Zresztą w ogóle spojlery w jakimkolwiek aucie wzbudzają u mnie śmiech. W większości cinquecento, tico i seicento są oblepione spojlerami. Tylko do tej wnęki na koło z tyłu 924 można się przyczepić ewentualnie.
Ten kolor to rzeczywiście popularny jest ostatnio. Widziałem i w nissanach 350z czy jakoś tak i w renault i innych gorszych markach.
Edytowane przez juras dnia 26-01-2007 00:32 |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 26-01-2007 00:59 |
|
|
nie no - kolorek jest a la "szybcy i wsciekli"
ja osobiscie wole czarny, ale taki tez jest bardzo fajny, oryginalny
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Remont generalny 924 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 26-01-2007 10:15 |
|
|
Wiciu ja Ci gratuluje zaciecia i dojscia do ludzi ktorzy Ci pomagaja i robia to, jak sadze w rozsadnych pieniadzach.
Jak widze lakiernik dobrze szlifowal rozne zakamarki, zeby lakier potem nie odpadl... skads znam tego typu problem :-)
Jesli chodzi mi o stylistyke, przykro mi, ale osobiscie ta tylnia dokladka mi nie lezy, wyglada jak waska mini spudniczka u dziewczyny z wielkim tylem ;-)
Przod moim zdaniem da sie go zaakceptowac...
ale tak szczerze miedzy nami, to jedyna optyka sluszna ideologicznie dla 924 to 924CarreraGT/GTS/GTR
bardzo kosztowana, ale dla mnie takie auto jest ladniejsze wtedy od 944S2.
Co do kolegi z Reichu, to 911 no fakt w obecnych czasach jest modelem flagowym, choc w pewnym momencie paleczke mialo przejac 928, niestety, a moze na szczescie tak sie nie stalo.
Osobiscie z 911 najbardziej lubie rocznik robiony do 89roku w wersji Turbo, Ale 924 i tak bardziej mi sie podoba :-)
Wiciu jeszcze raz, gratuluje CI, tak czy inaczej bedziesz mial sliczne auto, a dokladkami sie nie martw, zawsze mozna je zdjac :-)
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|