924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Jak to zrobić...
Strona 2 z 3 < 1 2 3 >
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 07-11-2009 13:47
Na dobrą sprawę znam tylko 2 wiarygodne sposoby sprawdzenia stanu takiego silnika:
1) montaż całości do auta i pokonanie na nim co najmniej kilkuset kilometrów przy rożnych obciążeniach i z różnymi prędkościami. Rozeznać jak się wkręca na obroty, czy i ewentualnie ile bierze oleju,
2) rozbiórka silnika i ocena stanu bloku, tłoków, korbowodu, wałków, napinaczy... co w sumie i tak brzmi jak remont, bo do złożenia wszystkiego do kupy potrzeba potem nowych uszczelnień.
Są to warunki trudne do akceptacji dla większości sprzedawców (ja sam miąłbym opory, żeby się na coś takiego zgodzić, gdybym sprzedawał swój silnik smiley ). Chyba, że cena jest naprawdę okazyjna, to wtedy kupujący ponosi ewentualne ryzyko i cześć! smiley
Z tonym korespondowałem i osobiście życzę Mu wszystkiego dobrego przy odsprzedaży, ale swojej opinii nie zmienię smiley
Jeśli wiesz coś więcej o przyszłości swojego silnika, o jego historii serwisowej, co w nim robiono i co wymieniano - to warto byłoby to umieścić w ogłoszeniu. Im więcej informacji tym większe zainteresowanie smiley
Pozdrawiam! Sebek


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 07-11-2009 17:19
jescze jest jedna kwestia : cena

Piotrek podales ceny rynkowe , ale powiedzmy sobie szczerze , jesli takich aut jak nasze nie da sie sprzedac w cenie rynkowej , to tymbardziej i silnika


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 07-11-2009 17:45
no 50-60% redukcję można by pewnie uzyskać, ale trzeba być wtedy gotowym na rozbiórkę i remont takiego serducha. W innym wypadku zabawa się nie opłaca


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 07-11-2009 21:50
vito napisał/a:
jescze jest jedna kwestia : cena

Piotrek podales ceny rynkowe , ale powiedzmy sobie szczerze , jesli takich aut jak nasze nie da sie sprzedac w cenie rynkowej , to tymbardziej i silnika


Rynkowe... Niektóre trudno dostępne rzeczy mają absurdalne ceny i po prostu taniej nie kupisz.

Znajdź mi w takim razie sprawny silnik od S2 lub 968 za 5 tys. Dołożę Ci 1000 znaleźnego!
Znajdź skrzynię ze szperą za mniej niż 3000 zł...
I wiele wiele innych. Aczkolwiek można mieć czasem troszkę szczęścia (dziś np z Jurkiem wyrwaliśmy dwa kompletne tylne zawieszenia do 944 i 968 smiley )
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 08-11-2009 09:33
to taki paradoks - nie da sie ani tanio kupic , ani drogo sprzedac smiley


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 08-11-2009 10:31
Ja słyszałem o pojedynczych motorach 968 za 6 i za 8 tys, tyle, że trzeba mieć odpowiednie 'plecy' u znajomych, którzy sprowadzają fanty zza granicy.
A przy S2, chyba aktualnie bardziej opłaca się dołożyć trochę i kupić całe auto do kompletu smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 08-11-2009 19:44
simprez napisał/a:
A przy S2, chyba aktualnie bardziej opłaca się dołożyć trochę i kupić całe auto do kompletu smiley


Jeśli myślisz o tym co ja to raczej nie smiley
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 08-11-2009 23:59
Widze, ze temat "na topie" a kuzik milczy to napisze kilka slow.
Wczoraj rozpoczal sie projekt 924 S2...


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 09-11-2009 00:09
smiley Jeszcze mnie plecy bolą od tego noszenia, mam nadzieje że chociaż mnie
przewiezie na prawym smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 09-11-2009 00:25
ale go demotywujecie.
chcesz wstawiać silnik od S2, to wstawiaj. wszystko jest możliwe smiley
projekt żeby był ciekawy musi być oryginalny smiley

aczkolwiek ja bym raczej myślał nad kupnem silnika od 944 i soft turbo. koszta będą podobne smiley



5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 09-11-2009 00:47
Soft turbo to przerobka... Nie wiadomo ile pozyje, jak bedzie jezdzic i ile funduszy pochlonie. Swapujac na cos mocniejszego z danej rodziny aut fundujesz sobie w miare oryginalny samochod, rozwiazania pasujace do siebie, w miare proste do zaadoptowania i przede wszystkim dostep do czesci w razie ewentualnego serwisu.
Ktos na forum chwalil sie ze uturbial wolnossace 2,5 i sprawa ucichla... Chcialbym zobaczyc to auto o ile w ogole jezdzi...


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 09-11-2009 02:40
Soft turbo to przerobka... Nie wiadomo ile pozyje, jak bedzie jezdzic i ile funduszy pochlonie.


to takie zastawianie na zasadzie, czy obudze się jutro czy może umrę jak będe spał smiley

ile pożyje - jak zrobi się dobrze i będzie użytkować z głową to będzie żyć długo.
jak będzie jezdzić - standardowy przyrost na sofcie to ok 40-50% przy doładowaniu 0,4-0,6 bara
ile funduszy pochlonie - mniej więcej ci przybliże koszta jakie ponosiłem kiedyś przy uturbianiu mojej starej primerki 2.0

turbo T28 - 1400 zl (łączny koszt z regeneracją używki z allegro, po kupnie)
kolektor custom nowy - 900 zl
orurowanie cale - 1400 zl (jakbym, robił teraz wyszło by max 600zł. za niewiedze się płaci)
pompa paliw. walbro - nowa 400 zl
większe wtryski - używki z saaba turbo 400 zl
dodatkowy wtrysk 630 - 600zł z groszami nowy
BOV - używka 200 zl
intercooler - używka 150 zl
ecumaster - używka 350zł
zegary 3 sztuki (egt, doladowanie, temp.oleju) - ok. 500 zl......hmmm


primerką jeździłem ponad rok od zrobienia softa i nic się nie wysypało smiley autko stroiłem w kreatorze mocy, wtedy to był koszt ok 800zł. stroiłem tylko dlatego że primerka miała podtlenek LPG smiley z następnym właścicielem utrzymywałem kontakt ponad pół roku, z tego co wiem sprzedał ją gdzieś pod wrocław i to tylko dla tego że mu się slipper znudził (zresztą tak i mi wcześniej)




Edytowane przez grafffik dnia 09-11-2009 02:46
5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 09-11-2009 07:32
graffik - lekko licząc do Nissana wpakowałeś prawie 8 tys. Do Porsche zapewne taniej nie będzie. A wypadałoby przy okazji zrobić kilka rzeczy - choćby minimalny remont (pierścienie, panewki, uszczelniacze). Odprężyć silnik (kompresja 10.8 + soft turbo - obawiam się że może paść). Wymienić koniecznie skrzynię - bo te padają łatwo a mocy ponad 200KM zwykła skrzynia długo nie wytrzyma. Optymalnie wymienić też hamulce. I robi sie projekt za 15 tys... A co otrzymujemy - w najlepszym razie osiągi pierwszej serii turbo/S2 (220KM/211KM) + prawdopodobna wysoka awaryjność. IMHO kompletnie bez sensu!!!
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 09-11-2009 12:00
dlatego pisałem wczesniej ze jest to koszt podobny do swapa na 2.2.
umówmy. się wymiana panewek i pierścieni, to nie jest minimalny remont.
odprężenie silnika, można, zrobić uszczelkę na kanapkę i stopień sprężania się zmniejszy. bo kupować jakiegoś cometica w tym przypadku kosztowo nie ma sensu. wymiana skrzyni, zdarza sie. ale NAPEWNO bedzie tańsza niż napędy do S2 smiley Wymiana hamulcy, amorów itp - od tego w ogóle to powino się zacząć zabawę smiley


5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 09-11-2009 20:30
Hamulcy nie ma sensu zmieniac - oryginalne bez problemu sobie poradza. Silnik z S2 jest nawet lzejszy niz 2,5 wiec teoretycznie hamulce beda mialy lzej. Z predkosciami rzedu 250 i hamowaniem do 0 raczej auto nie bedzie sie spotykac a i to sporadycznie ich przeciez nie zniszczy - co najwyzej przy b. duzych predkosciach bedzie mniej efektywnie ale i tak uklad hamulcowy jest projektowany z rezerwa. Ma fajnie przyspieszac i dawac frajde na sprawnosciowkach - to jest cel. Zawieszenie jest juz poprawione - obnizone, utwardzone - jezdzilem i prowadzi sie fajnie. To bedzie niezla maszynka smiley Co do uturbiania - sam chcialem pojsc ta droga w swoim 924 ale ciesze sie ze kupilem oryginal. Mam spokoj a nie wieczne kombinacje.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 10-11-2009 14:21
Michał zgadzam się z Toba w wielu kwestiach, ale jeśli chodzi o silnik 3,0, lub 2,5 turbo nie zgadzam się, że pozostawienie hamulcy od 2,5 160KM to dobry pomysł. Tymbardziej, jeśli auto ma dawać frajdę na sprawnościówkach... późniejsze hamowanie jest tu nie bez znaczenia.
O ile tył można odpuścić o tyle o przedni hamulec bym się w tym wypadku pokusił.
Nie jestem przekonany, co do teorii, że tarcza wytrzyma 250-0, moim zdaniem może ją całkiem nieźle pogiąć. Tarcza 300 jest zdecydowanie grubsza i przyjmie na siebie dużo więcej ciepła.
Za to auto, które będzie napędzać się znacznie lepiej może być w stanie przy małej tarczy doprowadzić, albo tarcze/klocek do braku efektywności, albo układ gotując płyn w zacisku.
Będzie to szczególnie widoczne przy zabawach na mieście, gdzie prędkości i dystanse przy hamowaniu są niewielkie, gdzie nie ma czasu i prędkości na oddanie ciepła z hamulcy.
Tak jak mówię po osiągnięciu celu typu 200KM, kierowałbym się do hamulca 300 na przedniej osi.
Takie hamulce + 4 tłoczki w dzisiejszych czasach mają samochody, które nie osiągają 200KM.

a koledze Kuzikowi zazdroszczę jak cholera.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 10-11-2009 17:03
dyskusja jest o porschowskim S2 czy s2 od Audi?


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 10-11-2009 18:21
Jeżeli chodzi o Kuzika to jak najbardziej silnik z rodziny smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 10-11-2009 23:59
ot:
no prosze wiecej nas z tej okolicy... do grafffika pije...

hilsen fra moss smiley


Autor RE: swap silnikau, czyli co mozna wladowac do 924?
tony
Użytkownik

Postów: 109
Miejscowość: Marki
Data rejestracji: 22.07.09
Dodane dnia 11-11-2009 16:26
grafffik napisał/a:
ale go demotywujecie.
chcesz wstawiać silnik od S2, to wstawiaj. wszystko jest możliwe smiley
projekt żeby był ciekawy musi być oryginalny smiley

aczkolwiek ja bym raczej myślał nad kupnem silnika od 944 i soft turbo. koszta będą podobne smiley


grafffik tu wcale nie ma strat mozliwosci, bo przeciez jak kuzik wstawi silnik od S2 to pozniej jeszcze moze zamontowac sof turbo. Co przy silniku 3.0 i dobrej instalacji moze dac nawet 300 KM :-)


porszawy brak i nie będzie
Strona 2 z 3 < 1 2 3 >