Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-04-2009 01:28 |
|
|
Panowie, potrzebuje moduł na podmianę. Ktoś z Wawy ma taki na pożyczenie?
Najlepiej jutro, bo wybieram się na "długi" weekend. Jak jutro tego nie załatwię
to zaczynam walczyć w niedzielę.
Przy okazji opiszę jak sprawa wygląda. Jechałem, nagle auto zgasło. Bez żadnego
krztuszenia, prychania - po prostu. Już nie chciał zapalić. Kręci, pompa paliwa
dostaje jeden impuls i za chwilę się wyłącza. Zdejmuję przewód od cewki z kopułki,
kiedy kręcę silnikiem tylko raz przeskakuje iskra do masy.
Cewkę podmieniłem na inną (Michał - dzięki za pożyczenie). Nadal nic.
Teraz planuje sprawdzić moduł - stąd pytanie
Przeczyściłem masę na module (do dla Pilatusa )
Przeczyściłem styki na cewce, kopułce, palcu.
Przeczyściłem wtyczkę wychodzącą z aparatu.
Jakieś inne propozycje?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 29-04-2009 12:35 |
|
|
Mogę Ci pożyczyć sprawny moduł ale muszę go przywieźć z Częstochowy, więc w grę wchodzi dopiero niedziela wieczorem.
W każdym razie wezmę go ze sobą - jak będziesz potrzebował to zadzwonisz.
pzdr |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 00:39 |
|
|
Dzięki za szybką reakcję
Chyba jednak nie będę potrzebował modułu. Przeprowadziłem jeszcze jeden test,
ze zdjętą kopułką. Przy kręceniu silnikiem palec się nie kręci.
Info dla Michała - "krzyżak" jest nieruchomy, nie da się go ruszyć. (jeżeli zrozumiałem
o co pytasz).
Czyli rozumiem, że mam walnięty aparat zapłonowy. Przypominam, że po około
przejechanych 100km nagle auto zgasło. Co mogło być przyczyną? Co mnie czeka?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 10:03 |
|
|
a przekaznik pompy paliwa?lub sama pompa paliwa?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 10:35 |
|
|
Jak już pisałem w pierwszym poście - wykluczam pompę paliwa.
Jak kręcę silnikiem to pompa się włącza i jakieś 2 sekundy.
Wniosek: dostaje jeden impuls.
Skoro aparat zapłonowy się nie kręci, to nie wysyła impulsów do modułu,
który z kolei nie wysyła impulsów do pompy paliwa. (Dobrze rozumuję?)
Także najpierw zorientuję się czemu nie kręci się aparat zapłonowy,
a potem ewentualnie zajmę się pompą paliwa, która moim zdaniem
i tak jest sprawna i cały jej osprzęt także.
Jeszcze zapomniałem napisać, że obrotomierz tylko na samym początku
kręcenia silnikiem delikatnie drgnie. Skutek wysłania jednego impulsu?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 30-04-2009 10:37 |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 13:07 |
|
|
Skoro stwierdziłeś że paluch się nie obraca to może oznaczać jakieś wewnętrzne uszkodzenie aparatu zapłonowego. Aparat zapłonowy obracany jest z końcówki wałka rozrządu, i jeśli coś stało się z trybami to może być nieciekawie - jedno kółko zębate na końcu wałka i drugie na końcu rozdzielacza. Inna opcja to np uszkodzenie wewnątrz rozdzielacza - nie pomogę jednak informacją co jest w środku.
Możesz zrobić prosty test - spróbuj palcami obrócić paluch - jeśli ci się uda to na bank coś poszło wewnątrz rozdzielacza bo normalnie tego zrobić się po prostu nie da - chyba że paluch będzie źle założony.
Co do tego krzyżaka to nie pamiętam czy też się to obraca musiałbym sprawdzić bo mam podobny aparat zapłonowy w domu.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 30-04-2009 13:10 |
|
|
Kuba może jeszcze popatrz na wszystkie kable które dochodzą do aparatu jak i do modułu i kable przy samym silniku - masa.
Może na dołach się coś gdzieś obluzowało.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 30-04-2009 13:23 |
|
|
Z relacji qby moga byc 3 rzeczy:
- uszkodzony aparat zaplonowy (ale wtedy daloby sie pokrecic palcem a u niego sie nie da
- uszkodzone cos z napedem aparatu - zebatki lub bolec trzymajacy zebatke w aparacie (ale tez daloby sie pokrecic palcem)
- pekniety walek rozrzadu...
Dodatkowo zastanawia mnie fakt ze jak to qbak okreslil samochod dziwnie (inaczej) kreci podczas proby zapalania...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 30-04-2009 15:24 |
|
|
Pewnie Michał rozmawiał z Qubakiem i wie więcej, ale moje 0,03PLN: pod pojęciem "krzyżak" można rozumieć 2 różne krzyżaki w aparacie zapłonowym. Jeden się nie powinien ruszać (ten jakby zewnętrzny), a drugi połączony jest z osią aparatu i ten powinien się kręcić gdy kręci się aparat.
A palec rozdzielacza jesteś w stanie obrócić gdy silnik nie pracuje?
Tak w ogóle to wystarczy odkręcić jedną nakrętkę kluczem 13 by wyjąć cały aparat i spróbować wyciągnąć wnioski. Jak nie chcesz potem regulować zapłonu to zaznacz sobie pozycję korpusu aparatu względem podstawki (ryska jakaś, czy naklejka?). Oraz zapamiętaj położenie palca rozdzielacza.
Jak nie dasz rady to mogę podjechać ale dopiero w poniedziałek (jeśli masz auto w Wawie).
pzdr
jacek |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 19:07 |
|
|
Wczoraj zaraz przed wyjazdem do Rawy sprawdziłem, że palec się nie kręci.
Nie miałem czasu odkręcić aparatu, ale jak wrócę w niedziele to będzie pierwsza
czynność.
Jak kręcę ręką to palec kręci się troszeczkę zgodnie z wskazówkami zegara,
ale tylko trochę (dalej się bałem bo jakby do góry wyskakiwał).
Odwrotnie się nie kręci. (też jakoś strasznie dużo siły nie przykładałem, żeby
nie przestawić.)
Co do "krzyżaków". Ten wewnętrzny to jest przy podstawie palca i kręci się
razem z nim jak kręcę. Zewnętrzny (jest do obudowy przyczepiony?) nie kręci
się. Młotkiem w niego nie waliłem, ale raczej się nie kręci.
Michał, proszę Cię... nie przeżyję kolejnego remontu...
Aha, gdyby ktoś chciał mi towarzyszyć z tym kluczowym momencie, to zapraszam.
To trochę takie wołanie o pomoc
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 30-04-2009 19:08 |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 21:07 |
|
|
Zrobiłem mały teścik, i da się ruszyć paluchem minimalnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara, w drugą stronę nic nie idzie. podczas kręcenia wewnętrzny krzyżak się porusza z paluchem a zewnętrzny cały czas jest nieruchomy. W razie co zrobiłem fotkę poglądową rozdzielacz co prawda nie do końca od 924 "tylko czujnik halla większy"
Jeśli jak piszesz po ruszeniu silnikiem paluch się nie kręci, oraz nie da się go ruszyć ręcznie, to sprawa niestety zaczyna wyglądać poważnie. Może to dziwnie zabrzmieć, ale czy z paskiem rozrządu masz wszystko ok? czy górne koło pasowe od paska rozrządu kręci wałkiem? Bo to że się kółko kręci wcale nie oznacza, że reszta razem z nim. Istnieje możliwość, że coś uszkodziło taką blokującą to kółko w odpowiedniej pozycji blaszkę - czy może raczej taki łukowaty kawałek stali. Gdyby coś się z nim stało, efekty byłby jak u ciebie, tzn nie dałoby się ruszyć rozdzielacza, silnik raczej by dziwnie reagował, a po zakręceniu silnikiem paluch by się nie ruszył. Spróbuj ruszyć rozrusznikiem i zajrzeć przez otwór korka oleju czy wałek rozrządu się porusza - bo samo kółko to może być troszkę za mało. Jakbyś nie wiedział o co mi chodzi to fotkę zamieszczam poniżej.
[img]http://img186.imageshack.us/img186/1008/hpim4592.th.jpg[/img]
[img]http://img147.imageshack.us/img147/6052/hpim4593.th.jpg[/img]
[img]http://img186.imageshack.us/img186/9268/hpim4590.th.jpg[/img]
[img]http://img147.imageshack.us/img147/49/hpim4591.th.jpg[/img]
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 30-04-2009 21:10 |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 21:53 |
|
|
Nawet nie pomyślałem, że wałek na górze mógłby się nie kręcić. Nie patrzyłem
czy się kręci. Mam osłonę, więc też nie zauważyłem. Pasek oczywiście cały
Masz rację co do tego "ząbka" z pierwszego zdjęcia. Jeżeli on się "odczepił" to
może tak właśnie silnik by się zachowywał.
Będę kręcił silnikiem ponownie dopiero w niedzielę. Zobaczę czy się wałek kręci,
choć jeżeli się nie kręci to może oznaczać też że może wałek nie jest już w jednej
części.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 30-04-2009 22:49 |
|
|
Ja bym na Twoim miejscu nie kręcił silnikiem, aby czegoś bardziej nie popierniczyć. Jeśli istnieje podejrzenie że tryb w aparacie się wysypał to najlepiej wyjąć aparat i go obejrzeć. Ewentualnie możliwe że Misiek26 trafił z diagnozą i faktycznie klin gdzieś przepadł. Tak czy inaczej kręcenia silnikiem bym nie polecał. Wyjmij aparat i wszystko będzie jasne. To tylko jedna śrubka i aparat wyjęty. |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 30-04-2009 22:50 |
|
|
a może pasek caly ale ogolony z zębów ,zdarza się że patrzysz cały ale nie kreci wałkiem bo ma zęby na lyso ogolone
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 23:12 |
|
|
Wydaje mi się, że zęby są. Zresztą nie padłby tak od razu bez szarpania (tak myślę).
Ale zobaczę, choć pasek jest nowy.
Mammoth, muszę kręcić. Jak coś wymieniam, przeczyszczam styki itd. to jak mam
sprawdzić czy jest ok? Jeżeli wałek jest walnięty, to i tak będzie problem z rozbieraniem
silnika. Olej pompa tłoczy to nawet dobrze, że co jakiś czas przesmaruje silnik
Aha, żeby było jasne czemu nie wyjąłem jeszcze aparatu - jestem aktualnie 100km
od auta, będę na kilka metrów w niedzielę
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 30-04-2009 23:18 |
|
|
misiek26 - z tym klinem to bardzo trafne spostrzezenie. Mogl sie np sciac i efekt bedzie podobny tylko ze auto stanelo nagle... Tylko zeby sie scial to musialby walek stanac na dębowo. Kolko jest przykrecone sruba. Nawet gdyby klina nie bylo kolko mocno przykrecone sruba bedzie pracowac. Jedyna mozliwa rzecz z klinem to musiala by sie sruba poluzowac i tak pracujacy silnik moze po jakims czasie wycialby klin i silnik by stanal. Ale kompletny brak pracy zaworow od razu daloby sie wyczuc kreceniem silnika na pusto. Predzej typowalbym ze luzna sruba po kilkuset km by sie calkowicie odkrecila i kolko by spadlo - a rozrzad podobno jest ok. Wszystko wyjasni sie w poniedzialek. Qbak - same dziwne przypadki ci sie przytrafiaja!
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 23:27 |
|
|
Biorąc pod uwagę, że silnik 924 należy do bezkolizyjnych to raczej nie powinno się nic stać jeśli ten klin wyleciał. Nie słyszałem o przypadku złamania wałka rozrządu np na pół - moim zdaniem to bardzo mało prawdopodobne - jest przecież gruby na ponad 1cm, tam nie działają takie duże siły które mogłby go w jednym miejscu zablokować a w drugim obrucić i przez to zerwać. Inna sprawa to uszkodzenie krzywek wałka, to jest możliwe ale raczej nie dałoby takiego rezultatu. Prędzej koło zębate od aparatu uległoby uszkodzeniu, albo kółko na końcu wałka rozrządu. To tylko taka moja myśl, że proponowałbym sprawdzić to na początek - w razie ustawiania zapłonu będzie łatwiej wszystko naprawić bez rozbierania aparatu jeśli to jest ten klin.
W sprawie tej śruby nawet jeśli jest mocno przykręcona siła potrzena do obrócenia wałka może być niewystarczająca i kółko będzie się obracać a wałek nie - sprawdzałem przed chwilką na głowicy którą mam w domu jak silnik działałby w tej sytuacji to pojęcia nie mam.
Poczekamy do końca weekendu.
Ogólnie dość ciekawy przypadek i chętnie się dowiem co to było i mam nadzieje, że szybko będzie dobrze.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 30-04-2009 23:49 |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 30-04-2009 23:29 |
|
|
Chodzi głównie o to że jeśli nic poważniejszego się nie stało to żeby właśnie takim podejściem nie uszkodzić silnika. Zakładając że np tryb spadł..przy kręceniu może się ułożyć inaczej i zablokować inny..i problem gotowy. :/ Wymontować aparat to nie problem a i dostęp jest dobry. Jak tam będzie wszystko to ok to ściągniesz osłonę i będzie widać co jest z kołem pasowym. Porsz dobrze mówi..też może być że się ząbki posypały i pasek jest łysy jak kolano. Aha..Jeśli już masz kręcić to załóż klucz (nie pamiętam 28 czy ponad 30.. w każdym razie jakiś duży) i kręć wałem. |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 30-04-2009 23:39 |
|
|
Widzialem juz niejedno. Zatarte walki w glowicy , pekniete walki rozrzadu na pol, urwany z niewiadomego powodu sam grzybek zaworu i dziura w tloku, peknieta porcelanka swiecy i ogromne zniszczenie silnika, urwane korbowody, pekniety na pol (!) wal korbowy i silnik pracowal, pasek rozrzadu bez polowy zebow i gosc dojechal do serwisu, silnik po przebiegu 20tyskm a tak zniszczony jakby przejechal z pol miliona, myszy koty i zajace zmielone w zebatkach paska rorzadu... Ale nie zasmiecajmy watku - ciekawe co bedzie u ciebie
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: [K] Ignition Control Unit / Moduł zapłonu |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 01-05-2009 12:35 |
|
|
To by była tragedia gdyby awaria okazała się poważna. Przecież silnik jest 1300km po generalnym remoncie. Trudno mi to przyjąć do wiadomości tym bardziej że widziałem jak delikatnie jeździłeś.
Ale, pamiętam że po remoncie pojawiły się lub zaostrzyły problemy z odpalaniem auta. Myślę, że zanim scenariusz stanie się bardzo pesymistycznym warto ten trop zbadać. Niestety nie mam pomysłu co to może być. Ale z moim był problem z kablem między rozrusznikiem a akumulatorem - szeryf rozwiązał zagadkę po 2 tygodniach, a ja męczyłem się rok.
Reasumując jestem optymistą, wiosna jest. Sezon czeka. Bez jaj
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|