924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Giełda - części i inne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor [K] Krótsze amorki przód - 924/931
kondzi
Użytkownik



Postów: 610
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 05-01-2020 20:03
Gdzieś czytałem, że chyba od Jetty/Golfa MK1 (?) są trochę krótsze a poza tym pasują Plugr17;Nr17;Play. Ktoś coś wie, coś kupował i potwierdza? Ktoś ma?


Pozdrowienia,
Konrad

--

'89 Porsche 944 Turbo
'81 Porsche 924 Turbo
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
DpZ
Użytkownik



Postów: 501
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17
Dodane dnia 06-01-2020 23:07
widziałem gwint z mk1 wsadzony do 924 ale samych amorków nie


-> 924 Targa EU'78
-> 944 Targa US'84
-> VW Passat B6 HL 2.0TDI 16v 4motion
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
kondzi
Użytkownik



Postów: 610
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 07-01-2020 00:59
Czyli znowu szlaki trzeba chyba przecierać...


Pozdrowienia,
Konrad

--

'89 Porsche 944 Turbo
'81 Porsche 924 Turbo
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4768
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 07-01-2020 02:19
nie wiem czy od Golfa MK1, ale poszukaj korelacji z Garbusem 1303 po 74 + cabrio podobno miały takie same kolumny.

podobno lepsze od scirocco
https://rennlist.com/forums/924-931-944-951-968-forum/638761-golf-racing-struts-workable.html

tu też coś o górnych poduszkach jest jetta vs 924s
http://924srr27l.co.uk/suspension/


SPRZEDAM:
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close

Edytowane przez PIeszczoH dnia 07-01-2020 02:38
1290383
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
kondzi
Użytkownik



Postów: 610
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 07-01-2020 15:33
Już to znam na pamięć, wniosek jest z tych forów - wyścigowe bilsteiny, tylko one ponad 2 tysie kosztują za parę. Nie tędy droga.

EDIT:
No to mam na wierzchu standardowe amorki.
SACHS SUPER
115 153
07 1500 100 983

A na drugiej stronie wybite:
BOGE
1 0201 27 891 F

Długość całkowita jak rozciągnięty - 604mm
Długość całkowita jak wciśnięty - 424mm

A zatem skok 180mm / 7 cali.

Dolna część amora (ta w kolumnie) ma 353mm wysokości i średnica na dole 41,3mm na górze 44mm.
Trzpień z niej wychodzący na wysuniętym ma 250mm i 20mm średnicy.

1mm zgubiłem na uszczelniacz :-)

Część wyfrezowana trzpienia, ta co wchodzi w gniazdo McPhersona ma 39,5mm wysokości, 14mm średnicy a gwintu (M14x1.5) jest 26,5mm.

Z Golfa 1 / Garbusa dolna część amorka ma niby 12 cali - 305mm.
Z Golfa 2 dolna część amorka ma niby 13 cali - 330mm.

Czyli cały amor zakładam odpowiednio o cal i o dwa cale krótszy skok zapewne.

Tylko to oznacza, że w kolumnę pod amor trzeba też odpowiednio calowy lub 2 calowy dystans / tulejkę wsadzić, co by się dało amor przykręcić.

Nic no, rozkminiam dalej.


Pozdrowienia,
Konrad

--

'89 Porsche 944 Turbo
'81 Porsche 924 Turbo

Edytowane przez kondzi dnia 07-01-2020 15:57
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
simprez
Użytkownik



Postów: 5381
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 07-01-2020 16:27
jakby co mam 1 szt nowego wkładu SACHS 100 314 - tego ponoć z garbiego '75-'79
(ten najbardziej po prawej)


https://www.buycarparts.co.uk/sachs/7957031
https://www.ebay.com/itm/NOS-STRUT-INSERTS-VW-133412032E-SACHS-100-314-1975-79-SUPER-BEETLE-in-box-/292686035055?nma=true&si=itUpoysIlDqxjmX0U7o6aoiMFC4%253D&orig_cvip=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Chcesz pożyczyć? smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
[K] partsy 944S,S2,T,968
2716024
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
kondzi
Użytkownik



Postów: 610
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 07-01-2020 17:05
A możesz go zmierzyć po prostu? smiley

Całkowita wysokość na rozciągniętym
Wysokość dolnej części co w kolumnę wchodzi
Średnica tam gdzie gwint (M14?) w gniazdo McPhersona idzie
Wysokość tej części frezowanej co w gniazdo McPhersona idzie (najlepiej ile gwintu i ile bez gwintu.

Dziękuję serdecznie smiley


Pozdrowienia,
Konrad

--

'89 Porsche 944 Turbo
'81 Porsche 924 Turbo
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
simprez
Użytkownik



Postów: 5381
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 07-01-2020 18:54
SACHS 100 314
nalepka: 08 1500 100 314
FE30x170A

Całkowita wysokość na rozciągniętym - 605 mm
Wysokość dolnej części co w kolumnę wchodzi - 353 mm
Średnica tam gdzie gwint (M14?) w gniazdo McPhersona idzie - 14 mm
Wysokość tej części frezowanej co w gniazdo McPhersona idzie (najlepiej ile gwintu i ile bez gwintu. - całość +/- 40mm / frez bez gwintu 16,5 mm

dodatkowo:
- dolna tuba (w kolumnie) ma średnicę 39,7mm dół / 42,2mm góra
- wysokość ściśniętego - 415mm



944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
[K] partsy 944S,S2,T,968
2716024
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
kondzi
Użytkownik



Postów: 610
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 07-01-2020 20:58
Czyli jak w mordę strzelił seria do 924 smiley
Dzięki za pomiary, czyli szukam dalej...

EDIT:

Monroe E3002 (Golf MK1 - typ 17)
Całość rozciągnięta - 506mm
Całość ściśnięta - 334mm
CENA: 130-150 szt.

Monroe MR873 (Golf MK2 / Jetta MK2)
Całość rozciągnięta - 542mm
Całość ściśnięta - 353mm
CENA: 60 zł szt./ Alledrogo

Koni Sport 86-1919 (Golf MK1 / Caddy MK1 / Scirocco MK1)
Całość rozciągnięta - 547mm
Całość ściśnięta - 389mm
CENA: 500-700zł szt.

EDIT2:

Monroe E3001/E3009/S3001/S3009 (Golf MK2 itd.)
To samo co MR873 tylko gazowy nie olejowy.
CENA: 54zł szt. / Allegro smiley


Pozdrowienia,
Konrad

--

'89 Porsche 944 Turbo
'81 Porsche 924 Turbo

Edytowane przez kondzi dnia 08-01-2020 00:10
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
DjDarecki
Użytkownik

Postów: 645
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13
Dodane dnia 08-01-2020 14:52
Jeżeli chodzi o wkłady to nie wszystkie się mieszczą w obudowę amora 944

1194844
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4768
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 09-01-2020 07:57
Kondzi to może zweryfikuj części od golfa GTI istnieje szansa ze był nieznacznie modyfikowany względem cywilnych.


SPRZEDAM:
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close

Edytowane przez PIeszczoH dnia 09-01-2020 07:57
1290383
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
kondzi
Użytkownik



Postów: 610
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 09-01-2020 08:35
Wedle wszystkich informacji na jakie trafiłem na różnych forach, właśnie amorki z GTI nie pasują bo są innej średnicy. Muszą być ze zwykłego. Zamówiłem na próbę te gazowe Monroe z Golfa 2. Jak będę miał w łapie to napiszę jak jest z natury.


Pozdrowienia,
Konrad

--

'89 Porsche 944 Turbo
'81 Porsche 924 Turbo
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
kondzi
Użytkownik



Postów: 610
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 27-02-2020 14:41
Zamontowane, pasują jak należy. Jedna rzecz jaką musiałem zrobić, to dotoczyć pierścień 2cm wysoki i włożyć go do McPhersona pod amor (bo amor jest za krótki i nie szło go dokręcić - wpadał za głęboko).

EDIT: Pierścień, bo obudowa amorka od dołu ma po środku wytłoczenie. Amor jest szczuplejszy niż ten fabryczny i pierścień poza zdystansowaniem amorka do góry, centruje go jeszcze w rurze McPhersona. U góry jest łatwiej bo w komplecie przyjechała taka podkładko-tulejka, którą nakłada się na amor i wtedy ona centruje już od góry.


Pozdrowienia,
Konrad

--

'89 Porsche 944 Turbo
'81 Porsche 924 Turbo

Edytowane przez kondzi dnia 27-02-2020 14:53
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
szczurek
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: ustka
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 27-02-2020 18:37
Kondzi to co w końcu założyłeś?


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
VW TYP 181 gruby szrot ale będzie ładny, podwozie już jest gotowe
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
kondzi
Użytkownik



Postów: 610
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 27-02-2020 22:15
Ponieważ to na testy, to minimalizacja kosztów:

Monroe E3001/E3009/S3001/S3009 (Golf MK2 itd.)
To samo co MR873 tylko gazowy nie olejowy.
CENA: 54zł szt. / Allegro smiley

Na bank lepsze od tych co miałem smiley


Pozdrowienia,
Konrad

--

'89 Porsche 944 Turbo
'81 Porsche 924 Turbo

Edytowane przez kondzi dnia 27-02-2020 22:16
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
szczurek
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: ustka
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 28-02-2020 09:33
Czyli generalnie Golf 2. Może zrobił byś wątek w "jak to zrobić", może zdjęcia pierścieni itp...smileysmiley


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
VW TYP 181 gruby szrot ale będzie ładny, podwozie już jest gotowe
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
szczurek
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: ustka
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 28-02-2020 09:33
Czyli generalnie Golf 2. Może zrobił byś wątek w "jak to zrobić", może zdjęcia pierścieni itp...smileysmiley


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
VW TYP 181 gruby szrot ale będzie ładny, podwozie już jest gotowe
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
szczurek
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: ustka
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 28-02-2020 09:33
Czyli generalnie Golf 2. Może zrobił byś wątek w "jak to zrobić", może zdjęcia pierścieni itp...smileysmiley


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
VW TYP 181 gruby szrot ale będzie ładny, podwozie już jest gotowe
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
kondzi
Użytkownik



Postów: 610
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 28-02-2020 10:06
Golf 1 też podejdzie, ale to jeszcze o 1 cal krótszy amor, czyli razem 2 cale byloby mniej niż fabryka. Dla mnie 1 cal mniej wystarcza. Popatrze na zdjęcia w telefonie, jak mam to dokleję tutaj.


Pozdrowienia,
Konrad

--

'89 Porsche 944 Turbo
'81 Porsche 924 Turbo
Autor RE: [K] Krótsze amorki przód - 924/931
juras
Użytkownik



Postów: 2391
Miejscowość: gdańsk / łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 28-02-2020 14:24
Lubię takie eksperymenty smiley ale jeździć to stawiam na to, że dobrze nie będzie. Amortyzator fabrycznie jest związany z masą auta / rate'm sprężyny. Jeśli to auto "sportowe" to przeważnie ma sztywniejsze sprężyny i amortyzator też. Jetta na bank jest od 924 lżejsza a nawet jak nie lżejsza to podejrzewam, że ma charakterystykę zawieszenia typu tapczan ze względu na charakter "limuzyny". Krótko mówiąc siła tłumienia będzie za słaba (aczkolwiek nie macałem amortyzatorów jetty i mogę się mylić - czekam na testy drogowe smiley ).

Rozumiem, że auto ma być niżej. To krótszy skok zawieszenia wymusza, że sprężyny powinny być twardsze od serii żeby nie dobijało na dziurach zwój do zwoju. Twardsza sprężyna wymusza twardszy amortyzator, w przeciwnym wypadku auto skacze na wybojach jak piłka. Z tą jettą narzeźbisz się z jakimiś podkładkami a finał i tak pewnie będzie taki - za twarda sprężyna w stosunku do za miękkiego amortyzatora.

Żeby użyć amortyzatora z innego auta to trzeba by coś zrobić żeby był twardszy - albo fabrycznie żeby miał wyższą siłę tłumienia (albo co najmniej taką jak fabryczny amortyzator w 924) albo można by to osiągnąć zalewając do gęstym olejem (są dostępne o wybranej gęstości do motocykli Belray na przykład) albo zasłaniając otwory w zaworze tłoka amortyzatora. Ale do tego trzeba by je rozebrać. 99% amortyzatorów jest fabrycznie zagnieciona żeby ich nie rozbierać. A jak już się uprzesz to jest problem ze złożeniem - trzeba wymyślić dla nich jakieś cwane zamknięcie żeby było szczelne i je dorobić. Dodatkowo traci się gaz, którym jest wypełniony - co prawda można bez niego żyć bo on jest tylko po to żeby olej się nie pienił przy intensywnych i długotrwałych wybojach no ale jeśli po przeróbce miałby być i gaz to trzeba by zrobić tam jakiś cwany zawór jednokierunkowy i tego gazu tam nadymać (zdaje się że to azot po prostu). Konkretna rzeźba się robi.

A najprościej było jeśli już to od garbusa wkład amoryzatora i skrócić na tokarce tłoczysko. Wtedy przynajmniej do macphersona wchodzi bez tulejek / podkładek. Ale znów chcialoby się mieć większą siłę tłumienia...

Tak, że trochę wątpię w powodzenie projektu ale trzymam kciuki.

ps. Aha, jeszcze zapomniałem się niepochlebnie wyrazić o Monroe - miałem kiedyś nowe do 924 z unikalną technologią Monroe sensatrac. Nie wiedzieć czemu producent wymyślił do 924 charakterystykę "amerykański tapczan". I wtedy powiedziałem - Monroe nigdy więcej.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 28-02-2020 14:40
Strona 1 z 2 1 2 >