Autor |
Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
projekt924
Użytkownik
Postów: 13
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.09.13 |
Dodane dnia 09-09-2013 12:47 |
|
|
Witamy
Z racji, iż jesteśmy jedną z prężnie działających w Polsce firm tuningowych, postanowiliśmy rzucić się na głęboką wodę i zakupić Porsche 924, które ma stanowić democar naszej działalności.
Samochód chcemy doprowadzić do możliwie idealnego stanu, licząc się z tym, że może to kosztować sporo czasu, pieniędzy i trudnych wyzwań. Naszego "pacjenta" zakupiliśmy w okolicach Tarnowa od człowieka, który wcześniej go polakierował (zgodnie ze swoimi umiejętnościami). Auto generalnie rzecz biorąc wydaje się kompletne, choć wymaga wielu godzin pracy.
Aktualnie zabieramy się za rozbiórkę i przygotowanie całego nadwozia i podwozia do lakierowania.
Porsche 924
Rok produkcji: 1985
Kolor: czarny
Silnik: 2.0 z wszczepionymi 4 gaźnikami z Hondy CBR1200
Więcej na chwilę obecną nie wiemy o tym samochodzie, a jego faktyczny stan odkryjemy po rozbiórce. Jedno jest pewne - idziemy możliwie w kierunku oryginalnego wyglądu. Nie przeraźcie się, jesteśmy firmą tuningową, którą kieruje 3 młodych ludzi w wieku do 25 lat i jesteśmy wychowani już w innych latach, także nie będzie francuskiego tjuningu i zadnych "szpojlerów", czy laminatów.
Będzie za to bardzo nisko, szeroko i możliwie "szybko"
Na początek potrzebujemy bardzo Waszej pomocy i informacji nt. tego, gdzie możemy szukać części. Głównie nowych, ale i używanych (na dzień dobry potrzebujemy uszczelki, lampy tylne, tylną klapę z szybą, elementy plastikowe wnętrza itp.
projekt924 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez projekt924 dnia 09-09-2013 12:48 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 09-09-2013 13:05 |
|
|
Witajcie i powodzenia w odbudowie .
Części znajdziecie:
- tu na forum poprzez stosowne ogłoszenia.
- polowanie na allegro (głównie z egzemplarzy rozbiórkowych)
- http://www.transaxle.pl/
- ASO Porsche
Sporo części pochodzi z VW Golf I, II więc dostępne będą w "zwykłych" sklepach .
Przydatna lektura:
Workshop Manual - Porsche 924 (poradnik serwisowy - dostępny w sieci)
Haynes Manual Porsche 924 (poradnik serwisowy - książka, język angielski do kupienia m.in. na Allegro)
PET - elektroniczny katalog części (dostępny na oficjalnej stronie Porsche AG - np. wersja angielska (nie ma wogóle polskiej) po wybraniu oficjalnej strony Porsche UK http://www.porsche.com/uk/accessoriesandservice/classic/genuineparts/originalpartscatalogue/
Edytowane przez konto_usuniete dnia 09-09-2013 13:16 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 09-09-2013 13:07 |
|
|
cześć - trzymam kciuki za zapał i efekt końcowy
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 09-09-2013 13:07 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Bartek944
Użytkownik
Postów: 148
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 30.04.13 |
Dodane dnia 09-09-2013 13:14 |
|
|
Cześć, powodzenia i dużo samozaparcia Dlaczego akurat ten egzemplarz wybraliście? |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
projekt924
Użytkownik
Postów: 13
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.09.13 |
Dodane dnia 09-09-2013 13:21 |
|
|
Masz na mysli ogolnie 924, czy dokladnie ten egzemplarz, ktory kupilismy?
924 bo nie ma ich dużo, są wyjątkowe i kontrowersyjne (bo przeciez to nie Porsche ) - tam gdzie są kontrowersje zaczyna sie reklama i szum, czyli z marketingowego punktu widzenia plus |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Bartek944
Użytkownik
Postów: 148
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 30.04.13 |
Dodane dnia 09-09-2013 13:28 |
|
|
Mam na myśli dokładnie ten konkretny egzemplarz Dlaczego pytam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6124
Jak wóz wygląda w praktyce? Dużo udało się utargować? Jakie braki? |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
projekt924
Użytkownik
Postów: 13
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.09.13 |
Dodane dnia 09-09-2013 13:36 |
|
|
Cena za auto wyszła śmieszna. Niestety nie moge powiedziec ile Średnio interesował nas stan, poniewaz i tak lecimy piecem z kompleksowym ogarnieciem tego autka tapicer czeka, lakiernik czeka... |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 09-09-2013 16:38 |
|
|
No ciekaw jestem co z tego wyjdzie orginal ze smaczkami brzmi swietnie jezeli ma byc szeroko to odradzam poszerzenia z 944. Pracy wyszlo by to sporo, a efektu koncowego nikt nie zauwazy bo bedzie wygladac jak 944. Moze poszerzenia typu 924 cgt? skad jestescie? Mam w okokicy i w samej Warszawie ludzi, ktorzy mogli by pomoc w roznych upiekszeniach typu poszerzanie felg (stal/alu) itp.
Powodzenia!
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Bartek944
Użytkownik
Postów: 148
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 30.04.13 |
Dodane dnia 09-09-2013 17:03 |
|
|
A może coś w tym kierunku?
Bartek944 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 09-09-2013 19:04 |
|
|
ten projekt będzie szedł w zupełnie innym kierunku, zapewne mocna gleba, szerokie koła z dużymi naciągami itp tak to jest jak VAGowcy się zabiorą za robienie porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-09-2013 22:03 |
|
|
Witam z grodu Kraka!
Ciekawe co tam fajnego Wam wyjdzie
Gdzie ewentualnie można oglądać postępy prac?
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 09-09-2013 22:08 |
|
|
pewnie tu będą aktualizować i na pewno na FB, profil: https://www.facebook.com/pages/Projekt-924-by-OEM-Tuning-Center/556266627755526?fref=ts
Edytowane przez noname_conek dnia 09-09-2013 22:08 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
projekt924
Użytkownik
Postów: 13
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.09.13 |
Dodane dnia 09-09-2013 23:19 |
|
|
Dokładnie tak jak Conek napisal - mega nisko, mega szeroko i naciąg - to nieuniknione to nie ma byc autko na codzien tylko samochód zlotowo-weekendowy postępy prac na bieżąco na naszym FB https://www.facebook.com/pages/Projekt-924-by-OEM-Tuning-Center/556266627755526 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 10-09-2013 00:50 |
|
|
W razie czego mam lewą tylną lampę na składzie.
Kibicuję powrotowi do oryginału (jak najwierniejszego).
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 10-09-2013 07:45 |
|
|
Co to znaczy mega szeroko? Bo nadwozie za szerokie nie jest
I powiedzcie, o co chodzi z tym naciągiem, bo kompletnie tego nie łapię - jaki w tym sens?
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 10-09-2013 08:25 |
|
|
Witek, jesteśmy za starzy, aby to zrozumieć To się po prostu młodym podoba. Duży naciąg, duży negatyw... jak ja byłem młody to modne były spojlery... i nie wiem jak mogło mi się to podobać
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 10-09-2013 08:49 |
|
|
Bluebird, Wit co Wy wiecie o tjuningu ... za moich czasów to się kleiło naklejkę blaupunkt lub inny pionieer na tylną szybę w maluchu a na fotele zakładało pokrowce w panterkę i to był optyczny tjuning ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 10-09-2013 08:51 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
projekt924
Użytkownik
Postów: 13
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.09.13 |
Dodane dnia 10-09-2013 09:01 |
|
|
projekt924 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez projekt924 dnia 10-09-2013 09:01 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 10-09-2013 09:09 |
|
|
a teraz mission impossibile - przejedź przez próg zwalniający na dowolnym osiedlu ...
czyli nic odkrywczego - zwykły german style ... zglebiony na maksa - ale dla mnie lepsze od tego co w kraju kwitnącej wiśni prezentują,
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 10-09-2013 09:11 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 10-09-2013 09:28 |
|
|
Ładnemu we wszystkim ładnie - bioderka i ogólnie agresywniejsze linie 944 sprzyjają glebie i negatywowi, ten sam zabieg w 24 nie będzie już dawał tego efektu, bo to już nie taki "kocur", mówiąc językiem młodych tunerów. Warto wziąć to pod uwagę, by nie było rozczarowania efektem. Osobiście też mam mieszane uczucia co do glebienia wszystkiego co się da, zakładania szalonych felg i opon z szalonym naciągiem. Wszystkie te auta są przez to takie same, german i cult style zdaje się, że zablokowały ludziom umysły, i jeśli w środowisku vag komuś nie podoba się zglebiony golf na rs'ach to należy szykować rytualny stos i śpiewnik. Podobnie jak przerost masy mięśniowej prowadzi w mym odczuciu do kalectwa i pokraczności, tak glebienie tylko dla efektu wizualnego samochodu wypacza lub w ogóle niweluje jego funkcjonalność. Ani to na miasto, ani na tor.. Jak dla mnie kwintesencją fajnego obniżania jest na przykład wydmuszka Pitersona. Jest nisko, ale to konsekwencja, nie cel sam w sobie. Z resztą, na forum jest jeszcze kilka innych tego typu pojazdów
Trzymam kciuki i ufam, że Wasz projekt wyprowadzi na prostą ten egzemplarz niż raczej uczyni go niesprzedawalną wydumką którą jednak częściej będzie można podziwiać nie na zlotach, ale na allegro
|
|