Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-10-2010 21:23 |
|
|
W pewnym momencie w tym wątku wkradł się pewien uturbiony podwątek więc pozwolę sobie go definitywnie zakończyć.
Wreszcie udało się wybebeszyć auto do końca...
Wyjechał silnik ze skrzynią i tylne zawieszenie, buda została pocięta. I bardzo dobrze że tak się stało! Teoretyczny "Silver Rose" okazał się kupą jakich mało. Ilość patentów w tym aucie zaskakiwała mnie na każdym kroku! Buda w fatalnym stanie, po mocnym dzwonie z przodu, podwozie i połowa elementów blacharskich skorodowane, praktycznie wszędzie jakieś braki. Silnik - zwykłe 220 KM, wydech spawany z rur na zasadzie - co było pod ręką (przepiękna zwężka!). Nawet mój 2.5 był wyjściowo w lepszym stanie
Z dobrych informacji - silnik kompletny, kompresja ok. Skrzynia (i tu miła niespodzianka) AOR - czyli najlepsza wersja od turboS ze wzmocnionymi 1 i 2 biegiem, szperą i chłodnicą oleju.
Plany - hmmm, ambitne! Przeniesienie turbiny (bez chłodzenia wodnego!) na właściwe miejsce, czyli coś w stylu kitu Callaway. Pewnie z braku miejsca jedno turbo zamiast dwóch Zastanawiam się czy robić przy okazji remont silnika (uszczelka, pierścienie, panewki, głowica itp) czy na razie założyć turbo do tego co jest. A może stroker 2.8 (w skrócie - wał korbowy z S2 + specjalne tłoki i korbowody)? Pożyjemy - zobaczymy!
Zdjęcia z wczoraj:
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 21-10-2010 21:43 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-10-2010 22:44 |
|
|
Z jednej strony, wiadomo - po co stosować półśrodki. Z drugiej strony przełożenie
tego do budy 944 pochłonie jakieś finanse. Nowe tarcze, klocki, rozrząd? i reszta
pierdół chyba będą? To może warto przełożyć to do budy na przyszły sezon ten napęd
i tak pojeździć, a potem jak będzie brakować mocy to dalej przerabiać? Pewnie
powiesz że lepiej zrobić silnik jak wyjęty, ale czy lepiej dalej jeździć tym 2.5 n/a?
To jak będzie?
Teraz sprawy mniej przyjemne. Jak z regulaminami? W PCP z tego co się orientuję
nie będzie problemów, ale jak z CA? Klasa do 2700 w Pucharze 924.pl też się ucieszy
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 22-10-2010 13:25 |
|
|
Piotr Jeśli planujesz podnosić moc to chyba warto jest zweryfikować silnik jak jest na wierzchu...
Może wszystko jest w dobrym stanie i nie ma sensu wymieniać, ale generalnie jeśli planujesz długotrwałą zabawę z mocą to rozsądnie byłoby raczej otworzyć go i zobaczyć w jakim stanie są bebechy - że to będzie kosztować wiadomo....
a jeśli nie planujesz zabaw z mocą, wrzucaj do czerwonego tak jak wyjąłeś i ogień.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 08-01-2011 22:02 |
|
|
Wracamy do głównego wątku...
Auto zakończyło sezon 2010 w jednym kawałku. Był to pierwszy pełny sezon i dało dzielnie radę. Zaliczyło 4 imprezy PCP i 4 imprezy Classicauto, na wszystkie dojeżdżając na własnych kołach i to najczęściej z dodatkowym kompletem kół w środku. Po imprezie w Debrznie auto trafiło do garażu gdzie spędzi czas do wiosny.
Najbardziej zadowolony jestem z czasu w Poznaniu - wysokie 1:56 dla samochodu z którego nie jestem do końca zadowolony (silnik i zawieszenie) to zdecydowanie więcej niż oczekiwałem a chciałem tylko zejść do czasu S2 czyli 1:58.
Przy okazji gratulacje dla Rywali i Kolegów z którymi przegrałem w tym sezonie - dla totalnie bezkonkurencyjnego Cichego w Classicauto i dla Michała w PCP!
Z dodatkowych rzeczy udało się wreszcie zamontować wcześniej opisywany malutki alternator na specjalnie wykonanej aluminiowej łapie. I to jest najlepsza przeróbka w tym roku - ładuje jak wściekły (przy okazji wyszło że oryginalny alternator już dogorywał).
Jeździłem w tym roku na trzech kompletach kół: R888 (jak trzymają prawie każdy już wie), stare 14-letnie slicki rajdowe (świetnie trzymały gdy było bardzo gorąco - Kielce, NMnP, w chłodnym Debrznie już nie było różowo) i cywilne 17-tki Bridgestone (zabójczo komfortowe w porównaniu do 16-tek z wyczynowymi oponami). Mam dylemat na czym będę startował w przyszłym roku - korci wiele opcji a pewnie skończy się na zakupie pary R888 bo przody jeszcze są w dobrym stanie.
Na koniec jeszcze plany na nadchodzący sezon: skromniutkie. Ten rok będzie upływał pod kątem innych ważnych wydarzeń więc Porsche trzeba będzie trochę odsunąć na bok. Ale mam nadzieję pojawić się na kilku imprezach (preferowane Classicauto).
Co postaram się zrobić:
- torsen w skrzyni (Michał już nad tym pracuje, niestety nie jest to takie proste jak się początkowo wydawało)
- uruchomić ABS
- spróbować trochę poprawić przód (laminaty), kolejne podejście do lamp (rozklejają się notorycznie, trzeba zrobić porządne mocowania)
- wymiana wałka na stary, może kolejne podejście do MAF-kit'u (małe szanse) |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 09-01-2011 00:17 |
|
|
Mozesz opisac jak i z jakich komponentow wykonales reflektory spczewkowe do swojego prosiaka ?
Zastanawiam sie nad czyms takim a na oryginaly mnie raczej nie stac
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 10-02-2011 15:25 |
|
|
tetsumaru - lampy to moduły tuningowe Hella 90mm (żarówki H7) - można znaleźć w katalogu Hella, numer np 1BL 008 193-001. Klapki z poliwęglanu, obudowy z laminatu. |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 10-02-2011 15:27 |
|
|
Panie i Panowie.....
Dziś ode mnie odjechał....
Ale trafił w znane, bardzo dobre ręce i mam nadzieję że będzie mu dobrze...
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
gonzacz
Użytkownik
Postów: 309
Miejscowość: Trzcianka
Data rejestracji: 06.07.09 |
Dodane dnia 10-02-2011 15:30 |
|
|
pochwal się następcą, nie wierzę,że zrezygnowałeś z Prosiaków |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 10-02-2011 15:45 |
|
|
wtf!!!!!!?????
ps to tak swiatlo pada czy jest delikatne wgniecenie?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 10-02-2011 15:51 |
|
|
Liczę że pojawi się na zlotach i będzie dalej łoił konkurencję. Zawsze sobie powtarzałem,
że jak postradam zmysły to go odkupię ale widać ktoś mnie ubiegł, GRATULACJE
dla nowego właściciela. Żeby było jasne postradam zmysły ze względu na spodziewaną
cenę
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 10-02-2011 15:52 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 10-02-2011 16:39 |
|
|
igor napisał/a:
ps to tak swiatlo pada czy jest delikatne wgniecenie?
Zobacz Igor jak wyglądają koła w przyczepce - stawiam na kiepski aparat w komórce
pzdr
jacek (pilatus) |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 10-02-2011 16:46 |
|
|
A może śladem Igora po prostu pojechał do mechanika...
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 10-02-2011 17:45 |
|
|
jesli go sprzedałeś, to nie gratuluję ;p
a jesli go sprzedałeś i kupisz 944 turbo i zrobisz to samo co z tym, to masz moje przebaczenie
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 10-02-2011 22:32 |
|
|
ciachu napisał/a:
A może śladem Igora po prostu pojechał do mechanika...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 10-02-2011 23:34 |
|
|
nie wierze....
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 10-02-2011 23:39 |
|
|
OOooooooo........
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 10-02-2011 23:59 |
|
|
Widzę że atmosfera na forum coraz bardziej się rozgrzewa
Ale czuję tu jakiś szwindel.... Hmmm daleko nie pojechał |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 11-02-2011 00:48 |
|
|
Piterson oczywiscie wszystkich wkreca, tylko slabo mu to wychodzi
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 11-02-2011 01:34 |
|
|
powiedzialbym ze do Tkackiego, ale cos mi auto holujace nie pasuje...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 11-02-2011 12:14 |
|
|
ciachu napisał/a:
A może śladem Igora po prostu pojechał do mechanika...
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|