Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik

Postów: 7481
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 12-07-2011 19:51 |
|
|
Gumowe poduszki pompy paliwa, bo tak bym to nazwał, są 3. Myślałem żeby kupić
te które Tomek ma do puszki filtra powietrza/zbiorniczka płynu wyrównawczego.
http://transaxle.istore.pl/pl,product,1066271,poduszka,zbiorniczka,wyrownawczego,obudowy,filtra.html
Teoretycznie powinno pasować, nawet jeżeli są dłuższe/krótsze to powinny spełniać
swoją funkcję. Teoretycznie nie mają tego samego numeru PET. Te są po 19euro w ASO,
więc kupuje od Tomka 
Próbowałeś kupować jakieś inne i nie pasowały?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
przemek84
Użytkownik

Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 12-07-2011 21:03 |
|
|
narazie nie probowalem od tomka,bede musial pomierzyc bo mam wszystko pozdejmowane i lezy w garazu ale te od pompy mam 2 i bodajze od filtra paliwa mialem 1-2 w 924S wiec w sumie jesli wszystko bylo to samo to bym kupil z 4-6. Sa tez gumy w 928 pod filtrem powietrza b.podobne a moze i identyczne jak do filtra paliwa/pompy paliwa w 924 2.0/2.5 wiec bede musial to wszystko posprawdzac bo moze sie okazac ze bede nawet i 8 potrzebowal. To jest straszna pierdola ale mnie to meczy bo gdziekolwiek bym tego nie probowal wykrecic to zawzse sie urywa(ze wzgledu na wiek).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4953
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 13-07-2011 00:48 |
|
|
u mnie sie rozwulkanizowałyi metal odszedł od gumy, konstrukcja zupełnie taka jak te u tomka, ale Tomek ich wtedy nie miał wiec u mnie sa wsadzone tulejki stabilizatora od hondy i sruby nierdzewne
troche to sztywniejsze od oryginalu... ale da sie zawsze skrecic i rozkrecic.
w 924S te co trzymają pome i filtr sa takie same.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik

Postów: 7481
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 27-08-2011 20:08 |
|
|
Czas na kolejny update.
Filmik z przejazdów w Kielcach:
http://www.youtube.com/watch?v=g8K4G0A9YF8
Po CA w Kielcach postanowiłem wyregulować zawory.
Niestety oczom moim ukazał się przykry obraz wałka:

oraz popychaczy zaworowych:

Dwa tygodnie do Nowego Miasta zostały, zacząłem poszukiwania "nowych" szklanek,
a wałek poszedł do regeneracji. Szklanki się znalazły (dzięki Kraz), choć stan nie jest
specjalnie dobry. Niestety z regeneracji wałka też nie jestem zadowolony, więc ten
zestaw jakoś do siebie pasuje.
Teraz rada na przyszłość. Bardzo dobrze oglądajcie nowe szklanki, szczególnie po
bokach. Jeżeli jest początek rysy po boku to jest szansa że szklanka może pęknąć,
tak jak u mnie dwa lata temu. Często oglądamy tylko szklanki z góry i zapominamy
o bokach. Mało brakowało a właśnie taką dobrą z góry, a słabą z boku bym miał
u siebie.
Teraz przyjemniejsze tematy. Udało się zamontować kolektor wydechowy 4-1,
który widać na poprzednich zdjęciach. Nie pamiętam ile waży (gdzieś mam zapisane),
ale cały zestaw jest lżejszy od seryjnego o 5kg Wygląda to tak:

i tak (zdjęcie podmienione na nieco lepsze, kolektor już lekko wypalony) :

Auto poskładałem, pojechałem na CA Nowe Miasto n. Pilicą. Było pięknie dopóki
nie zaczęło padać. Zawieszenie zestrojone twardo na suchym zapoznaniu pięknie
się prowadziło. Na mokrym było gorzej:
http://www.youtube.com/watch?v=WY7dm6BTt68#t=1m04s
Ilości wody były zbyt duże dla moich styranych R888...

Moja relacja z imprezy w Nowym Mieście:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=3&thread_id=4070&rowstart=82
Ostatnio w aucie zagościła sonda lambda (wąskopasmowa) z "pięknym" kolorowym
wskaźnikiem - kupione okazyjnie. Przypadkiem zostałem posiadaczem wskaźnika
podciśnienia. Obydwa te gadżety przydadzą się mam nadzieje w przyszłych projektach
które teraz żyją jeszcze tylko w mojej głowie 
Natomiast z rzeczy realnych które pojawią się w aucie chciałem się pochwalić
nowym nabytkiem. Chłodnica oleju (wraz z podstawką) z 924 Turbo:

Po małych modyfikacjach (mam nadzieje) powinna bez problemu zagościć w aucie.
Jest też i druga rzecz która mnie cieszy, a właściwie rzeczy:

Komplet nowych szklanek z UK. Nie jest to OEM, zobaczymy jak się będą sprawowały,
ale to raczej dopiero jak będzie nowy wałek. Teraz nie chciałbym ich popsuć przez
słaby wałek rozrządu. Gęstszy olej chyba też pomoże zachować je na długo w stanie
dobrym. Ludzie z 924board od dawna już na nich jeżdżą i nie słyszałem żeby się
niszczyły. U nas też była próba group buya, ale się nie powiodło w 2009, w takim
razie chyba jako pierwszy będą je testował. Musze tylko zważyć i zobaczyć jaka jest
różnica do seryjnych 80gram.
To na zdjęciu to resztki wazeliny lub czegoś podobnego w co były zapakowane:

W przyszłym tygodniu powinien przyjść jeszcze jeden gadżet (też do przyszłego
projektu). Pochwalę się jak się pojawi Mam nadzieje że w CA Kielce będzie już
zamontowany.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 02-09-2013 20:21 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik

Postów: 7481
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 31-08-2011 00:43 |
|
|
Zapomniałem napisać, że byłem na wadze z autem. Waga ma błąd pomiaru +- 5kg.
Normalnie auto z narzędziami, płynami w bagażniku, kołem zapasowym, ale bez
kanapy (czyli setup na dojazdy na imprezy) to 1125kg. Po wyjęciu wszystkiego, czasem
na imprezach nawet tyle nie wyciągam wyszło 1075kg. Stan paliwa około 20 litrów,
może troszkę więcej. Chyba całkiem niezły wynik jak na auto praktycznie seryjnie
wyposażone. Na tej samej wadze też było inne 924 2.0, wynik jeszcze lepszy od
mojego.
Teraz zagadka. Przyszedł nowy gadżet do auta. Może ktoś zgadnie? 
Nie było tego na seryjnym wyposażeniu 924 oczywiście.

924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 02-09-2013 20:21 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
KRAZ
Użytkownik

Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 31-08-2011 08:56 |
|
|
czujnik spalania stukowego?, ( taki mi pomysł do głowy przyszedł -strzał )
. |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
nemo
Użytkownik
Postów: 2144
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 31-08-2011 10:14 |
|
|
to czego nie bylo w 924:
czujnik temp oleju - ale to juz masz o ile pamietam
sonda lambda - tez wczesniej wspominales i nie wyglada na sonde
kurde co to za miejsce w aucie ?
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
juras
Użytkownik

Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 31-08-2011 10:21 |
|
|
Szczał chyba trafiony. A ten czujnik to do czego podłączony ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 31-08-2011 10:55 |
|
|
A może poziom oleju?
Też nie mogę zorientować się, co to dokładnie za miejsce w aucie.
|
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Bluebird Tomek
Użytkownik

Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 31-08-2011 11:17 |
|
|
A ja mam pytanie gdzie ważycie swoje auta? Jakaś specjalna firma? Mi przychodzi do głowy podjechać na skup złomu, ale nie wiem jak dokładne są tam wagi.
|
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
piterson
Użytkownik

Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-08-2011 22:26 |
|
|
Mi też to wygląda na czujnik spalania stukowego. Tylko po co on w 924???
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik

Postów: 7481
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 31-08-2011 23:05 |
|
|
Jak już Juras zauważył - strzał trafiony 
Czujnik spalania stukowego. Czujnik temperatury oleju był w 924 we wczesnych
modelach, sonda też już zamontowana. Wskaźnik sondy trochę tunningowy, kiedyś
może się go zmieni, a i sondę na szerokopasmową.
Miejsce zamontowania czujnika - otwór pod kolektorem ssącym. Był wolny
to wykorzystałem Nie wiem czy umiejscowienie czujnika jest ok, ale wolałem
po "zimnej" stronie silnika, obok kolektora wydechowego było trudno coś znaleźć.
Nie mam pojęcia czy będzie tutaj dobrze (prawidłowo) działał. Teoretycznie odgłosy
spalania stukowego roznoszą się po całym silniku/bloku. Muszę podpatrzeć gdzie się
je montuje w innych autach. Po której stronie, przy którym cylindrze, na jakiej
wysokości?
Po co w 924 taki czujnik? A to nie ma tutaj spalania stukowego? 
Tzn. mam nadzieje że nie ma, ale nie chciałbym się obudzić z ręką w nocniku... 
Przyda się do przyszłego projektu teraz to tylko zabawka.
Do czego jest podłączony? Z racji że przykręcałem go do bloku wczoraj to jeszcze
do niczego. Będzie podłączony do modułu do którego był podłączony oryginalnie.
Mam nadzieje że będzie działał jak należy.
Co do wagi. Ja akurat byłem na wadze u mojego wujka który ma skup owoców 
Wiem, że najczęściej ludzie jeżdżą na wagi na złom. Warto zapytać jaki błąd ma
dana waga. 5kg to raczej niedużo. 20/50kg to dużo w przypadku ważenia auta,
a i takie wagi się trafiają przecież, wszystko zależy do ilu jest ton przeznaczona.
Aha i lepiej nie zostawiać auta na dłużej bez opieki (żart oczywiście )
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 31-08-2011 23:07 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
wit007
Użytkownik

Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 31-08-2011 23:16 |
|
|
Ja ważyłem na złomie, też +-5 kg, moje już ex 964 ważyło z pełnym bakiem 1515 kg, 944 muszę zważyć.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
piterson
Użytkownik

Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-08-2011 23:24 |
|
|
Qbak napisał/a:
Muszę podpatrzeć gdzie się
je montuje w innych autach. Po której stronie, przy którym cylindrze, na jakiej
wysokości?
W S2 są dwa czujniki zamontowane do bloku tuż pod głowicą, pod kolektorem dolotowym, jeden pomiędzy 1 i 2 cylindrem, drugi między 3 i 4.
Będzie podłączony do modułu do którego był podłączony oryginalnie.
To w 924 był czujnik spalania stukowego???
Co do ważenia - ja byłem na wysypisku odpadów 
Nawiasem mówiąc waga 924 zachęca do "goodbye appetite" - można bezproblemowo zejść poniżej 1000 kg (950?)
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik

Postów: 7481
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 31-08-2011 23:37 |
|
|
Czujnik będzie podłączony do modułu do którego był podłączony w oryginalnym
silniku, czyli jakiś 2.0 w Oplu 
To u mnie jest jeden czujnik tuż pod kolektorem dolotowym, między 2 a 3 cylindrem,
wygląda na to że nie jest tak źle. Jak myślicie?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik

Postów: 7481
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-07-2013 01:44 |
|
|
Dawno nic nie umieszczałem. Przyczyny były różne, mam teraz troszkę wolnego, więc
postaram się nadrobić zaległości i może stworzyć miłą lekturą/fotostory (jakoś
lubię zdjęcia ).
Trzebaby się odnieść do poprzedniego wpisu. Czujnik spalania stukowego nadal
tylko dociąża przód auta.
Zaraz po tym wydarzeniu (montażu owego czujnika) udałem się na imprezę
Classicauto w Kielcach.
Podoba mi się to zdjęcie. Czy moje auto podnosi przednie koło? 

Tą impreza zapamiętałem tylko z kręcącego się do 8-9k?obr/min silnika Pilatusa
oraz tego, że brakło mi 0,3s żeby objechać bezwzględnie Ciacha. Sorry Ciachu, że
Cię tak męczę, ale wiesz że jesteś wyznacznikiem Zresztą to była moja ostatnia
szansa, gdyż to była ostatnie impreza dla czerwonego bolidu. Od tamtej pory nigdzie
się nie pojawił. Także byłem tuż za Ciachem (który oczywiście wygrał klasę), ale
dzięki współczynnikom nawet na podium nie wszedłem 
Mniej więcej w tamtym okresie nabyłem od Ciacha kierownicę Momo.

Ostatnią, ale chyba najciekawszą imprezą w sezonie był Wyrazów organizowany
przez Gotkę, Pilatusa i Ciacha w ramach Pucharu 924.pl. Co to była za impreza! 
Zresztą spora część z Was tam była, więc co tu pisać - było świetnie, choć noc
z piątku na sobotę mocno mnie wtedy wymęczyła. 
Zdjęcie kogoś z forum, mam nadzieje że mogę użyć? 

Tym akcentem zakończyłem Sezon 2011. Dojechałem mój pierwszy komplet
R888, zaliczyły chyba 12 imprez. W Wyrazowie już prawie nie trzymały, co
zaskutkowało lekką obcierką na ostatnim zakręcie, ostatniej próby, na ostatniej
imprezie w sezonie 
Do końca roku zrobiłem jeszcze jakieś profilaktyczne zakupy, typu sprężyny
na przód 330lbs (do tej pory leża na półce).
Ciąg dalszy nastąpi... jak będę miał chwilę 
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 02-09-2013 20:22 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4953
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 22-07-2013 09:24 |
|
|
Qbak ale Ty miałeś oryginalnie fajną wersję kolorystyczną, złoto , brąz , jasny welur i pasza ...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik

Postów: 7481
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 01-08-2013 02:06 |
|
|
Dzięki PieszczoH To jest jedna z przyczyn dlaczego moje auto nadal ma pełen
środek...
Zacznę od tego co kiedyś obiecałem. Zdjęcie moich klocków marki Raicam po
10ciu imprezach sportowych.

Jak widać klocka było jeszcze sporo, ale dopiero po wyjęciu można było zaobserwować
wszystkie zniszczenia. Czasem mimo niskiego przebiegu dobrze wyjąć klocki i je
zobaczyć. Próby sportowe to nie jazda po mieście 
Kontynuując watek. Nastał rok 2012. Ja musiałem oddać Michałowi928 pożyczony
wentylator i wreszcie zamontować mój zregenerowany. Cała operacja polegała na
dorobieniu nowej tulejki.
Przed pierwszą imprezą w sezonie zakupiłem używany komplet R888, były w zdecydowanie
lepszym stanie niż moje, choć na moich pojechałem jeszcze do Ułęża/Lublina.
Zdjęcia z "akcji" brak. Jest ze startu honorowego na tor kartingowy w Lublinie.

Impreza była (oprócz kartingu) bardzo szybka. Próby poustawiane raczej pod
turbodoładowane auta, ale można było powalczyć z samym sobą przed hamowaniem
po długiej prostej 
Następnym przystankiem na mapie miała być impreza PCP sekcji Porsche Classic.
Musiałem się więc należycie przygotować. Zdjąłem wyjące Toyo a na auto założyłem
14stki z oponami cywilnymi. Od razu lepiej/ciszej. Musiałem zająć się także
pękniętym prawym kloszem świateł pozycyjnych/długich w zderzaku. Auto kupiłem
już z pękniętym i jakoś tak się zeszło. A to nie było od kogo kupić, a jak już kupiłem
to nie było czasu. Tak się reflektor prezentował przed wymianą:

Co ciekawe, wszystkie śrubki się pięknie odkręciły i nie trzeba było modować
mocowań przednich świateł. Zderzak okazał się w bardzo dobrym stanie, co
niestety na dzień dzisiejszy uległo drastycznej zmianie, ale o tym poniżej.
Tak wyglądało auto podczas tej operacji. Co ciekawe w tej chwili jak to
piszę, wygląda dokładnie tak samo. Tylko niektóre elementy zmieniły kolor 

Zlot Porsche Classic z ramienia PCP. Też nie wiem kogo zdjęcie, pożyczam 

Następnym punktem na liście jest "naprawa pogiętego wydechu". Jak widać
na zdjęciu powyżej auto jest lekko obniżone Mój nowy nabytek 4-1 dostał
lekkiego strzała, nawet nie wiem kiedy, i trzeba było wyciągnąć. Sam właściciel
serwisu Porschepana musiał się pofatygować, bo ja nijak spawarki nie ogarniam 
Dzięki Michał Zdjęć - brak.
Czasu nie było, gdyż dzień później zameldowałem się w Kielcach na pierwszej
w sezonie imprezie Classicauto. Najpierw padało a potem jak przeschło było już tylko ślisko. Wiecie że 924 potrafi zerwać przyczepność na prostej na 4tym biegu? 
Mokre Kielce, tego się nie da opisać, to trzeba przeżyć, tylko czemu tyle razy pod
rząd? 

Kolejną imprezą jaką w 2012 zaliczyłem, był Dzień dziecka z PCP w Warszawie.
Zdjęć niestety brak. Natomiast co ciekawe jest to jak do tej pory impreza na
której zaliczyłem najlepszy wynik w generalce! No cóż, muszę się pochwalić,
byłem 4ty!! A do trzeciego miejsca zabrakło mi mniej niż 1s. Muszę się oczywiście
przyznać, że impreza była baaardzo techniczna. Próby kręte i ciasne, ale z dużą
ilością szybkich łuków i slalomów, coś co moje 924 wręcz uwielbia i kocha 
Mechanicznie. Wymieniłem drążki i końcówki układu kierowniczego. Stare miały
luzy, oj miały. Zbieżność - na oko, bo jak wiadomo wymiana znów dzień przed imprezą.
Biała Podlaska. Połączona impreza Porsche Club Poland oraz Classicauto.
Niesamowite próby, niesamowity upał. Udało się ugrać 3 na podium w CA w klasie 

Wreszcie wymieniłem jeden z bolców klaposzyby tak jak to powinno być fabrycznie.
Pięknie się zamyka 
Nowe Miasto n. Pilicą. Można by powiedzieć - mój wyścig domowy Cieplutko było,
ale chyba nie aż tak jak w Białej. Mimo upału 2gie miejsce w klasie. Dzięki mojej
siostrze w roli pilota! Czasem trzeba troszkę przyciąć 

Przed Ułężem (tym razem z CA) przyszedł czas na spore prace przy zawieszeniu
z przodu. Nowe wahacze i poliuretany:

Dodatkowo wymieniłem jeden przegub, który był w kiepskim stanie i zrobiłem coś
co od dawna mnie męczyło. Wyjąłem dodatkową pompę paliwa z baku żeby zobaczyć
co z nią nie tak. Niestety fotki nie mam, ale widok był lekko porażający. Mianowicie
pompa się oberwała na gumie łączącej silnik elektryczny z tym nagwintowanym
elementem. Założyłem dobrą używkę i na kolejnej imprezie w Ułężu zorientowałem
się że nie występuje już problem z brakiem paliwa w długich prawych łukach!!
Gdybym policzył wszystkie sekundy jakie przez to straciłem od 2009 roku... strasznie
upierdliwy problem, a rozwiązanie dość proste.
Kolejnym punktem na mojej liście była regeneracja maglownicy, bo moje miała
już spore luzy. Niestety jestem kompletnie niezadowolony z tego jak została ona
przeprowadzona. Wypaćkali jakimś bitexem na czarno, skręcili tak mocno, że
prawie sama nie odbija... ehh, szkoda gadać. A jak jeszcze pomyślę ile za to
zapłaciłem 
Z nowym maglem pojechałem na Ułęż. Mam jakąś fotkę, ale mi się nie podoba
to już nie przesadzam ze zdjęciami dzisiaj. 3cie miejsce w klasie i grupie - jest ok,
natomiast nie było ok, że do pierwszego dzieliła mnie prawie minuta! Wprawdzie
po współczynnikach, ale jednak.
Kolejnymi imprezami miały być Poznań z PCP i Kielce 2 z CA, ale niestety mnie
na nich nie było.
Ponieważ mój wydech wyglądał już tak:

a szykowałem się na imprezę Classic Cars Łódź, musiałem na szybko coś wymyślić.
Z pomocą przyszedł Ryś ofiarowując mi swój używany wydech Bosala. Mój (ten
powyżej) wydawał piękne dźwięki przy otwartej przepustnicy! Choć dopiero jak
stanąłem z tyłu to usłyszałem jak był głośny. Ja bym go dalej ratował, ale Michał
już nie chciał kleić resztek, a ja jak już się wyżej przyznałem, ze spawarką się
nie obyłem jeszcze 
Z ciekawych zakupów w tamtym okresie - zawieszenie na 5 śrub od 944 z 1983 roku.
Będzie M471, kiedyś.
Na dzisiaj to tyle. Dalsza część może jutro. Dobranoc 
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 02-09-2013 20:23 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4953
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 01-08-2013 09:19 |
|
|
Co do poliuretanów to znam już tańszą opcję niż powerflex... a sądzę, że nie będzie specjalnie gorsza.
Ja jednak chyba będę szedł w zrobienie takich z delrinu, bo mam wrażenie, że poliuretan na naszych dziurach jednak potrafi się wybić...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
ciachu
Administrator

Postów: 4190
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 01-08-2013 09:49 |
|
|
Niezłe fotostory Qbak. I niezła retrospekcja 
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|