Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-06-2011 20:37 |
|
|
Wąsy i poduszka górna zostały zlikwidowane. Poduszka aluminiowego wspornika została gumowa - ale to specjalna twarda guma (załatwiane przez pdmobil'a).
Wydaje mi się że po wyrzuceniu drążków skrętnych na belkę nie działają już tak silne siły skręcające, belka ma wtedy tylko funkcję podporową dla wahacza - stąd decyzja o wyrzuceniu jednego z mocowań. Mam nadzieję że te dwa wystarczą - zresztą pomysł zaczerpnąłem ze strony z "zabawkami" czyli deutschnine.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 06-06-2011 20:49 |
|
|
Trzymam kciuki, że w Kielcach zobaczę to cudo!
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-06-2011 20:59 |
|
|
Jest najazd co byśmy wszyscy mogli zobaczyć, ale obawiam się że to auto ledwo będzie
pokonywać progi Wiem, wiem pisałeś o aucie generalnie, ale ja bym chętnie go
pooglądał od spodu Testuj tą szperę, testu
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 06-06-2011 22:56 |
|
|
co za problem, 8 chłopa podniesie chucherko własnymi ręcoma i wszystko będzie na wierzchu
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-06-2011 23:07 |
|
|
Po wizycie w zaprzyjaźnionym garażu i wnikliwych oględzinach zaczynam wątpić czy uda się dotrzeć na Kielce. Jest jednak mega problem z przednim zawieszeniem - dokumentacja zdjęciowa poszła już do USA Jak będę już wszystko wiedział to napiszę szczegóły.
W dodatku jest jeszcze jeden problem silnikowy - ale już mam spore podejrzenie co do winowajcy więc może uda się szybko uporać!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
ti01
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 20.11.10 |
Dodane dnia 06-06-2011 23:14 |
|
|
Trzymam kciuki, żeby się udało, bo chciałbym Ci kibicować w Kielcach. Wyrazy uznania! |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 07-06-2011 09:36 |
|
|
Piotr, a co jest z przodem nie tak? coś nie pasuje ?
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 16-06-2011 00:02 |
|
|
Wreszcie znalazłem czas i zrobiłem dziś 100 km Oj chyba nie zasnę (ale nie z wrażenia tylko z bólu pleców).
No to po kolei:
Silnik pracuje super. Wibracji w zasadzie żadnych nie odczuwam. Ciśnienie oleju 4,5-5 bar, na jałowych 3-2 (po solidnym przegonieniu). Zaskakująco niskie jest za to zużycie paliwa (nigdy nie widziałem wskaźnika oscylującego tak nisko, w dodatku po baku widzę że nie jest to błędny odczyt).
Skrzynia - super, torsen działa Próbowałem przypalić opony na suchym asfalcie a skończyło się przypaleniem sprzęgła... Za to przedziwne wrażenie jest na zakrętach. Auto zupełnie inaczej reaguje na gaz, inaczej układa się w zakręcie - trzeba się będzie nauczyć (może to po części zasługa tylnej belki). Wreszcie jest to czego mi brakowało - ZERO uślizgu. Na jedynce auto katapultuje się do przodu!
Co do zawieszenia nie będę się wypowiadał - jeździłem dziś z geometrią ustawioną "na oko" (ale i tak auto trzyma się jak głupie). Tył w zasadzie jest skończony więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby ustawić, natomiast przód wymaga jeszcze ingerencji.
Tutaj wspomnę o problemie. Wygląda że panowie z Ground Control kompletnie schrzanili design przedniego zawieszenia. Po skręceniu wszystkiego do kupy i postawieniu na kołach okazało się że skok zawieszenia to... 5-8 mm!!! (SIC) Na zdjęciu poniżej widać o co chodzi (na górze - auto na kołach, na dole - auto na podnośniku). Przy aktualnym ustawieniu wysokości amortyzator jest niemal całkowicie rozciągnięty i stąd problem (wydaje mi się że chcieli uniknąć stosowania "helper spring" co chyba jest niemożliwe jeśli zawieszenie ma mieć choć kilka cm skoku). Jestem z nimi w kontakcie - mają mi dosłać jakąś część.
Co dziwne auto pomimo tego jeździ całkiem normalnie. Wiadomo że trzeba uważać na wybojach ale minimum komfortu jest zachowane.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-06-2011 11:40 |
|
|
Paczka z USA z rozwiązaniem problemu już do mnie leci. Jest szansa że na Kielce auto będzie 100% sprawne
Poniżej na zdjęciu: tak powinna wyglądać profesjonalna belka do 944. Ech...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 17-06-2011 11:41 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-06-2011 23:18 |
|
|
Dostałem dziś paczuszkę. Na moje oko powinno dać kilka cm skoku więcej ale ostateczny efekt wyjdzie pewnie dopiero w praniu! Kraz ma chyba podobny problem ze swoimi GAZ'ami więc przestudiowanie obrazków może coś pomoże.
Auto zrobiło 250 km - jak na razie bez większych problemów. Niestety mam niewielki wyciek w okolicy podstawki pod filtr oleju (2-3 krople na podłodze) - w poprzednim silniku też miałem ten sam problem więc chyba trzeba będzie odkręcić podstawkę (może pęknięcie?) Wyśledzenie dokładnego miejsca wycieku to ciężka sprawa (zwłaszcza teraz gdy olej przeźroczysty) - macie jakiś patent?
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 12-07-2011 15:07 |
|
|
I jak Ci się auto widzi po tych modyfikacjach? Jak skok zawieszenia?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-07-2011 23:02 |
|
|
No to pora na kolejny update...
Z przednim zawieszeniem niestety nie jest jeszcze do końca ok. Ustawiliśmy wysokości tak aby było mniej więcej po równo z każdej strony - niestety ze sporymi problemami. Okazuje się że są spore różnice między stronami, w dodatku jest bardzo mały zakres regulacji wysokości (praktycznie do 3-4 cm). Ostatecznie po jednej stronie musieliśmy zastosować stare mocowanie a tylko obniżyć amortyzator maksymalnie w dół (przy nowym mocowaniu kończyła się regulacja wysokości i auto stało za wysoko), po drugiej stronie nowe mocowanie polepszyło sprawę i zwiększyło skok do już całkiem przyzwoitych 4-5 cm. Ponadto mam wrażenie że twardości sprężyn po obu stronach różnią się od siebie - chyba skończy się na wyciągnięciu sprężyn a najchętniej zamówiłbym jakieś krótsze żeby zwiększyć możliwość regulacji. Ogólnie potwierdza się że design przedniego zawieszenia jest kompletnie do bani... Tył tak jak pisałem jest super więc nie rozumiem dlaczego uznana firma wypuściła taki bubel.
A na koniec konkluzja - optymalne ustawienie zawieszenia bez wag to zadanie bardzo trudne (i dlatego jadę do Warszawy aby to zrobić - a przy okazji i geometrię bo mam wrażenie że tym razem moi fachowcy się nie popisali).
Tylna belka spisuje się super, jedyny problem to dość nieprzyjemne głośne "skrzypienie" nasilające się zwłaszcza gdy jest wilgotno. Będziemy musieli chyba to rozkręcić i nasmarować (pomimo tego że delrinu teoretycznie smarować nie trzeba). Belka chodzi trochę ciężko ale mam nadzieję że kolejne kilometry spowodują że wszystko się ułoży (wg mnie lepiej trochę za ciasno niż za luźno).
Wywalenie większości gum spowodowało że w aucie pojawiło się mnóstwo metalicznych odgłosów - każda większa nierówność powoduje jakieś stuknięcie/puknięcie. Polskie drogi niestety są dramatyczne więc na dalsze trasy pozostaje laweta. W dodatku twarde zawieszenie powoduje notoryczne luzowanie się śrub (po Kielcach dokręcaliśmy już praktycznie każdą)
Z innych rzeczy do auta trafiły jeszcze tylne mocowania przedniego wahacza od 968 (bardzo dobry "upgrade" oraz docelowe oleje: do silnika tradycyjnie Motul 300V 15W-50, do skrzyni Motul Motylgear 75W-90. Tradycyjnie już posklejaliśmy znów przednie lampy
W międzyczasie pojawiła się jeszcze jedna usterka - zauważyłem że od pewnego czasu systematycznie ubywało płynu hamulcowego. Wszystkie przewody są nowe, zaciski były sprawdzane. Winną okazała się... pompa ABS! I to nie w typowym miejscu czyli przy tłoczkach ale nieszczelność była w samej obudowie (fatalna lokalizacja pompy w 944 powoduje że korozja niestety szaleje...). Pompę wyrzuciliśmy ale lada dzień trafi tam następna.
Przed Kielcami pojechałem wreszcie zważyć samochód - waga pokazała 1005 kg (z jednym fotelem, paliwo tuż ponad rezerwą)
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-08-2011 16:16 |
|
|
Jak się po czasie w końcu sprawował ten akumulator ? Masz go jeszcze ? Nadaje się do tego zastosowania czy za małą ma pojemność ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 29-08-2011 22:11 |
|
|
Akumulator nadal działa
Wprawdzie czasem kręci ospale i mam wrażenie że nie odpali ale jakoś zawsze daje radę. Do wydmuszki w sam raz, do auta na codzień - absolutnie nie! W turbo powinno być jeszcze łatwiej bo mniejszy stopień sprężania.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-10-2011 17:14 |
|
|
Piterson, mam pytanie.
Czy u Ciebie problem blokowania jednego z tylnych kół finalnie załatwił korektor, czy dopiero Torsen?
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-10-2011 17:36 |
|
|
A co ma torsen do blokowania tylnych kół???
Korektor załatwił problem ale nie do końca. Bez ABS przy tej wadze ciągle będzie z tym problem. W dodatku mam wrażenie ze teraz tył hamuje za słabo (założony podstawowy korektor 18/5) - ale w zapasie mam jeszcze korektor 33/5
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-10-2011 20:09 |
|
|
Edit: wziąłem się znów za czytanie i wychodzi na to, że jednak Torsen nic nie ma do hamowania
A pytałem, bo wczoraj Prosie mi znów zblokowało tylne prawe koło... Na szczęście szybkość była niewielka, więc bez konsekwencji.
Edytowane przez Pumba dnia 08-10-2011 07:35 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-02-2012 13:20 |
|
|
W poprzednim sezonie auto wzięło udział w rekordowo małej ilości imprez - trzy z cyklu CA (mokre Kielce, mokre Nowe Miasto, suche Kielce) oraz najlepsza w całym sezonie impreza 924.pl w Wyrazowie.
Można powiedzieć że zawieszenie przeszło swój chrzest bojowy chociaż tak na prawdę dopiero w Poznaniu zobaczymy czy gra była warta świeczki. O dziwo nie jest wcale za twardo - da się tym autem dojechać na kołach (chociaż jazdy lawetą bardzo przypadły mi do gustu - chyba się starzeję ).
Z silnikiem żadnych problemów jak dotąd nie było. Wiosną planuję podjechać na hamownię - zobaczymy co z mocą. Tak samo skrzynia - torsen jak na razie sprawdza się znakomicie. Jedyne czego mi brakuje to... silnik z S2 (kolejny raz powtórzę że wolnossące 2.5 to kupa - bez mocy, bez charakteru). Mam nadzieję że to będzie ostatni sezon tego silnika
Na przyszły sezon wielu zmian nie będzie - może wreszcie uda się założyć ABS... Chciałbym jeszcze ustawić porządnie zawieszenie, może uda się coś poprawić z przodu (dostałem ostatnio namiary na firmę http://www.techracing.pl - pewnie podjadę żeby rzucili fachowym okiem).
Jeszcze pozostaje uporać się z kilkoma drobiazgami - pojawił się wyciek z pompy sprzęgła, kolejny raz padł czujnik ciśnienia oleju. Nie jestem do końca zadowolony z pracy sprzęgła - po odchudzeniu koła zamachowego łapie wysoko. Moja wina że przy okazji nie dałem do sprawdzenia/regeneracji ale wydawało mi się że po 10 tys km nie trzeba i to był błąd (w aucie do sportu trzeba sprawdzać każdy element przed ponownym zamontowaniem). Na szczęście dostęp do sprzęgła mam ułatwiony (brak wnęki na koło).
Tradycyjnie pozostaje wielki dylemat felgowo - oponiarski. Podstawowe 16-tki odejdą chyba do lamusa (coraz mniejsza dostępność rozmiarów). Myślałem intensywnie o 15-tkach ale ostatecznie przypadek sprawił ze pójdę oczko wyżej. Udało mi się ustrzelić ładny komplecik na allegro (fotki poniżej). I zasadniczo jest to dobry krok biorąc pod uwagę jaki silnik wyląduje w tym aucie za rok
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 04-02-2012 19:03 |
|
|
potrzebuje 2 takie felgi
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-02-2012 21:17 |
|
|
drwal napisał/a:
potrzebuje 2 takie felgi
A jakie dwie brakujące masz w garażu???
Tak nawiasem mówiąc gdy kupiłem te felgi cieszyłem się jak dziecko bo pewnie zaraz któryś z Was by je zgarnął
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|