Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 13-02-2019 08:54 |
|
|
U mnie ilość kabelków i kolory nie zgadzały się z tym co pisali koledzy na zagranicznych forach. Podobnie "Zapełnienie" pinów - co dało mi do myślenia i zacząłem szperać dalej no i wyszperałem jak wcześniej.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
kondzi dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 13-02-2019 08:55 |
|
|
No ale zanim zdążyłem się wyedukować, że Turbo jest jednak inne na wszystkie możliwe sposoby i tutaj nie jest inaczej, to już sobie zrobiłem kabelek
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
kondzi dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 13-02-2019 18:47 |
|
|
Tak jak pisałem wcześniej żadne Turbo i NA (poza 16V) nie mają diagnostyki. Jeżeli chcesz oglądać live data z Motronica masz 2 opcje ogólnodostępne z tego co wiem:
Rogue logger - sprzedaje to już tylko Lindsey Racing, autor (Joshua Cuningham) wycofał się z interesu o ile wiem.
Vitesse MoMonitor - do kupienia w Vitesse Racing
To dotyczy tylko live data z Motronica, jeżeli jest stand alone czy dodatki typu MAF lub MAP to juz zupełnie inna bajka...
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 22-02-2019 20:28 |
|
|
W międzyczasie udało mi się doczekać na szczęśliwy numer
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
kondzi dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez kondzi dnia 22-02-2019 20:29 |
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 23-02-2019 22:54 |
|
|
Ponieważ udało mi się dziś wieczorem zrobić rundkę po okolicy i kawałku ekspresówki, czuję się zobowiązany napisać drobny komentarz jak autko jedzie...
Tak więc nieco moich subiektywnych odczuć.
Jadę sobie 1-2-3 niskie obroty (tak do 2.5 tys. gdzieś) i w sumie to tak niewiele się dzieje. No to mówię zerknę na prędkościomierz a tam coś koło 100. Hmm...
W porównaniu do 924 czy Carrery 3.2 w ogóle nie czuć prędkości. Komfort w środku (cisza) jest nieporównywalny z 924 czy 911. Czy to dobrze czy źle, że silnika prawie nie słychać to sam nie wiem, ale przyzwyczajony do "taczkowych" odczuć z jazdy 924 było mi trochę dziwnie
Pokręciłem się trochę po okolicy, zatankowałem, pojechałem na jakąś bardziej przelotową trasę co by silnik rozgrzać nieco - żadnego butowania, ot takie przemieszczanie się po okolicy. Stwierdzam, że silnik jest mega elastyczny - na biegach 3-4-5 do 4000 RPM nic się nie dzieje, ale jedzie tak normalnie to auto.
No to czas wyskoczyć na jakąś S-kę, poza zabudowany. Jakoś tak z rozpędu na wysokim biegu jechałem ze 100-120 (4-5 bieg = niskie RPMy), szału nie ma.
Zredukowałem sobie na 3, wcisnąłem gazu (było 3200-3500 RPM po redukcji chyba) no i tak wskoczyło 4000 RPM i prawie od zaraz 6000
Powtórzyłem ćwiczenie na biegach 4-5 i znowu podobna sytuacja
Przy czym w pewnym momencie na prędkościomierzu się 1 skończyła (nota bene dość szybko, się nie spodziewałem no) i uchylił mi się dach
Tak więc grzecznie sobie wróciłem do garażu - trzeba będzie temat obadać następnym razem.
Gęba się cieszy na całego od 4000RPM na 3-4-5, a na 2 biegu już od 3500RPM. Powyżej 6000RPM nie kręciłem.
Przejażdżka zdecydowanie na +
Jedyne co, to choć po prędkościomierzu widać co się dzieje, to jakoś pozostałe zmysły tego jakby nie wyłapują No ale może chłopaki po prostu zbudowali auto o dekadę za dobre w kwestii komfortu - takie Gran Turismo raczej a nie wyścigówka w odczuciach komfortu.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
kondzi dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 24-02-2019 10:31 |
|
|
Genialne auto, taka prawda
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-02-2019 15:22 |
|
|
Też się kiedyś zakochałem w Turbo, może kiedyś Ciachu sprzedasz?
Gratulacje ładnego egzemplarza
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 24-02-2019 23:38 |
|
|
Dzięki za dobre słowa.
Doszedłem już do tego dlaczego mi się dach uchylił - był otwarty na maxa, czyli do "wyjęcia dachu" w tylnej części.
Czy ktoś może mi powiedzieć jak to powinno działać?
Jest przycisk uchylania dachu - w jedną stronę jak go trzymam, to uchyla dach, a w drugą jak go trzymam to przymyka... i jak jeszcze trochę potrzymam - ciut za długo, to otwiera zawiasy tylne całkiem - wyjeżdżają one do pozycji pozwalającej na wyjęcie targi.
Nie wyłapałem, żeby były 3 pozycje przycisku "uchyl", "przymknij", "zdejmij dach".
Coś mam nie tak, czy to tak działa? :-/
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-02-2019 23:47 |
|
|
Na pierwszej pozycji stacyjki, czyli przed zapłonem powinieneś mieć tylko
możliwość wyjechania bolcami tak żeby wyjąć lub włożyć dach.
Podczas jazdy powinieneś móc tylko podnosić i zamykać.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 25-02-2019 00:24 |
|
|
Qbak napisał/a:
Na pierwszej pozycji stacyjki, czyli przed zapłonem powinieneś mieć tylko
możliwość wyjechania bolcami tak żeby wyjąć lub włożyć dach.
Podczas jazdy powinieneś móc tylko podnosić i zamykać.
Dzięki za info. Sprawdzę jak tylko będę w garażu
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 01-03-2019 12:19 |
|
|
No to sprawdziłem - coś u mnie nie tak, bo zawsze otwiera na maxa (do wyjęcia szybra / targi). Przyjdzie czas, to może się tym zajmę - póki co nie przeszkadza jakoś bardzo (zimno).
Sprawa druga - odkryłem przycisk do resetowania licznika km
Tylko, że tak mi zresetował licznik, że już km nie zlicza No nic będzie do naprawy w następną zimę...
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 02-03-2019 08:45 |
|
|
Przynajmniej będzie można udowodnić w OC, że "poniżej 5k km rocznie"
Widać nie czytałeś na forum, żeby podczas jazdy nie resetować.
Mogę Ci podesłać manuale do targi na maila.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
franz
Użytkownik
Postów: 110
Miejscowość: 3miasto
Data rejestracji: 31.08.16 |
Dodane dnia 02-03-2019 19:44 |
|
|
kondzi napisał/a:
...Sprawa druga - odkryłem przycisk do resetowania licznika km
Tylko, że tak mi zresetował licznik, że już km nie zlicza No nic będzie do naprawy w następną zimę...
Witaj w klubie
Odjechał: 944 2,7 1988
Jest: SL500 R129
Będzie: 911 ??? |
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 02-03-2019 21:36 |
|
|
Qbak napisał/a:
Widać nie czytałeś na forum, żeby podczas jazdy nie resetować.
No racja, nie czytałem... Ale kto by się tego spodziewał...
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
Edytowane przez kondzi dnia 03-03-2019 09:10 |
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 02-03-2019 21:41 |
|
|
A dzisiaj tak w ogóle to był bardzo pracowity dzień, choć zaczęło się jeszcze jakoś w tygodniu przymiarkami fotelika dziecięcego.
W sumie auto ubezpieczone, zarejestrowane, to aż chce się jeździć. Tyle tylko, że wyzwaniem nieco jest jak chce się pojechać rodzinką (2+1), gdzie Junior musi jeszcze wozić się w tym cholernym foteliku.
Z tyłu to nie za bardzo jest jak upchnąć fotelik, najbardziej przeszkadza za krótki pas... No ale próbowałem
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
kondzi dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 02-03-2019 21:42 |
|
|
Gdyby nie ten pas, to nawet by dało radę ten fotelik wcisnąć. Tylko w sumie ciężko wtedy na przedni fotel dorosłego zmieścić
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
kondzi dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 02-03-2019 21:44 |
|
|
Tak więc stanęło na tym, że fotelik musi być jednak z przodu... No ale jak z przodu, to trzeba poduchę wyłączyć na fotelu pasażera
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
kondzi dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 02-03-2019 21:49 |
|
|
W sumie aku odłączałem 2x na 30 min zanim czegokolwiek się dotknąłem i trochę byłem niepewny tego demontażu poduch, czy oby coś nie strzeli przypadkiem... Byłby niezły ZONK!
Generalnie postanowiłem wywalić tylko poduchę pasażera i resztę systemu zostawić sprawną. Tak więc pierwsza rzecz, to wymontowanie schowka i dobranie się do poduszek w desce. Dojście paskudne, ale w iście akrobatycznych pozycjach da się poduchy odpiąć i wymontować. Co by cały ten klaster wyjąć trzeba odkręcić 4 śrubki imbusowe (5-ki), odkręcić podporę od auta (śruba + nakrętka M6) i odkręcić samą podporę od klastra poduszek (2x nakrętka M6 --> 10-ka).
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
kondzi dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez kondzi dnia 02-03-2019 21:49 |
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 02-03-2019 21:52 |
|
|
Na koniec zostało jeszcze "oszukać system". Tutaj jakoś nie miałem odwagi podpinać miernika oporności do wtyczek w poduszkach i zaufałem kolegom zza oceanu na ich forum. Jeden pisał 2.7Ohm, drugi 3Ohm, moje miały (zmierzone) po 2.5.Ohm i dało radę :-)
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
kondzi dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 951 - kolejna gwiazdka, kolejne turbo |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 02-03-2019 21:54 |
|
|
Tak więc cały dzień zleciał, a teraz idę się napić, bo jest za co
Pierwsza jazda klasykiem ever, pierwsza jazda na przednim fotelu ever, pierwsza jazda Porsche ever, no i to zaciekawienie maluszka - no bezcenne
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
Edytowane przez kondzi dnia 30-03-2019 21:36 |
|