924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 5 z 20 << < 2 3 4 5 6 7 8 > >>
Autor RE: Projekt Le Mans
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 14-01-2010 22:48
na przyrost mocy to nie liczę smiley bardziej o kulturę pracy silnika.
słyszałem kiedyś, że do tego auta pasują normalne jak najprostsze świece, a chcę wypróbować te 'lepsze'. pytanie, czy to nie jest coś jak lanie 98oktanowego paliwa do aut z mapami na 95tkę... że gorzej nie będzie, ale lepiej też nie...

choć może być też inaczej... przeszukując googla w temacie na forum capri znalazłem wypowiedź następującą (z 2005 roku):

NIGDY wieloelektrodowe!!!!
Te świece przeznaczone są do silników gdzie w cylindrze bardzo dobrze rozprowadzona jest mieszanka.
Stare silniki nie mają tak dobrych parametrów.
Miałem założone 6 świec(nówki) czteroelektrodowe Bosch.
Silnik na wolnych obrotach miał 800 obr/min
Założyłem 6 świec(nówki)jednoelektodowych-obroty wzrosły do 1000 obr/min
Wniosek-na wieloelektrodowych gdzieś ginął któryś zapłon....
A wogóle o świecach to na tym forum było juz wszystko powiedziane.



924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 14-01-2010 22:50
Autor RE: Projekt Le Mans
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 14-01-2010 22:59
Pokuszę się o przytoczenie cytatu z forum 'elektrody' - ot tak, na potwierdzenie - długodystansowości smiley :

"Właśnie dzisiaj czytałem chyba w "MOTORze" o świecach wieloelektrodowych. Pisali tam, że w tych świecach i tak nie pracują jednocześnie wszystkie elektrody a zawsze tylko jedna. Zaletą tych świec (wg. MOTORu) jest to, ze znacznie mniej sie zużywają."

Choć dalej nie wiem, na ile to się prawdy trzyma, nigdy nie kombinowałem z takimi wynalazkami.




Edytowane przez Pumba dnia 14-01-2010 23:03
Autor RE: Projekt Le Mans
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 14-01-2010 23:08
Oczywiscie ze przeskakuje tylko jedna - na tej elektrodzie na ktorej jej najlatwiej... i niekoniecznie tam, gdzie najlepiej zapali mieszanke. prad zawsze szuka najkrotszej drogi. Igor - eksperymentowac zawsze mozna - ale inwestuj, inwestuj - bedzie sie z kim scigac. smiley Ja zaczne inwestowac na wiosne i mam nadzieje ze przynajmniej dogonie pitersona.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Projekt Le Mans
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 14-01-2010 23:10
Michal - w koncowce tego sezonu nie popisałem się... teraz tak łatwo nie odpuszczę... smiley
poza tym - deklarowałeś udziały w ASJP - razem pojeździmy. będzie raźniej smiley


Pumba, dzięki za info... zobaczymy, jak będą zachowywać się na aucie.

U Porsza jeszcze przewody WN smiley i będę szczęśliwy smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 14-01-2010 23:22
Autor RE: Projekt Le Mans
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 14-01-2010 23:23
Oczywiscie ze deklaruje ASJP - trzeba sie doskonalic. Wlasnie zapisuje sie do PCP - pieniazki juz wyslane, zostal tylko formularz. Igor - podpisywaly Ci sie na formularzu osoby wprowadzajace?


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Projekt Le Mans
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 14-01-2010 23:27
nie. po prostu wpisałem ich numery Klubowicza smiley wczesniej z nimi uzgodnilem telefonicznie.

Michał - jakby co wpisuj mnie - numerek 118. w okolicach chyba piątku wszystko poszło i już mnie dopisali z tego co widziałem.


ps> znalazłem jeszcze jeden niezwykle fascynujący filmik...
http://www.youtube.com/watch?v=eq0OeJ1Lncw
smiley smiley smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 15-01-2010 07:08
Autor RE: Projekt Le Mans
juha
Użytkownik



Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 15-01-2010 09:03
Igor, ja jeździłem w moim 924S na 4-elektrodowych i na jedno i nie było różnicy, a przy przebiegu około 90000 km powinienem chyba odczuć smiley


1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl
www.aerotech.beep.pl
Autor RE: Projekt Le Mans
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 15-01-2010 12:33
hej,
samochód już oddany. we wtorek sam się przekonam
choć różnica pewnie widoczna będzie, nie same świece wymieniam...


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: Projekt Le Mans
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 25-01-2010 08:03
hej,

aktualizacja - najpierw co jest ok, potem co nie gra.

po wymianie świec, przewodów, kopułki, palca auto jeździ lepiej. znacznie poprawiła się praca przy małych obrotach. tzn. np. jadę na trójce spokojnie w okolicach 1,5/2k obrotów i nagle wciskam mocniej gaz, widać że bardzo ładnie od razu łapie.
nie widzę różnicy z tematu samych świec, komplet za to sprawuje się dobrze.
siłowniki ładnie otwierają maskę (choć otwiera nie do końca, ostatnie 5 stopni nachylenia trzeba pomóc samemu smiley), nakładki na pedały bardzo ładne i gustowne i fajnie trzymają nogę (jak ktoś nie ma nakładek, polecam <transaxle.pl> - 3 zł za sztukę, a naprawdę przyjemniej się jeździ smiley )


do tego dochodzi niespodziewany wydatek: alternator zrobiony, chodzi ok. gwarancja jest smiley ładowanie przez cały czas niecałe 14V.


jednakże nadal nie jest idealnie, ze względu na trzy rzeczy...
i im właśnie chcę się przyjrzeć, także, jak zwykle, bardzo Was proszę o opinie, podpowiedzi, itp. nie chcę każdej rzeczy poświęcać osobnego wątku, więc będę pisać tutaj:

1. stacyjka - otóż czasem jak włożę kluczyk, to w ogóle nie chce się przekręcić. jakby nie załapuje, tak jak czasem się zdarza że kierownica się blokuje i bez pokręcenia kierownicą kluczyk się nie przekręca, to tutaj podobnie, tylko bez blokowania się kierownicy. temperatura nie ma nic do rzeczy, bo czasem jak jest zimno to chodzi ok, a czasem jak ciepło w aucie, to jest problem.
i teraz pytanie - rozumiem, że trzebaby wykręcić stacyjkę, wyjąć cylinderek i go sprawdzić, ew. wymienić?
czy cylinderek w stacyjce jest taki sam jak w klamkach?
dodam, że stacyjka ma być oryginalna na oryginalny kluczyk, więc przy ewentualnej wymianie cylinderka musiałbym go 'nastroić' na kluczyk
zdarzyło mi się to już z 3 razy, w tym 2 w ciągu ostatniego miesiąca... oczywiście po chwili kombinowania, jak się włoży pod innym kątem, czy może inną stroną (choć wiem, że to nie ma różnicy), chodzi ok. ale jednak czasem jest to uczucie... jak to się mówi... confused? smiley

2. chłodzenie - raz po kilku dniach mrozów odpaliłem auto, przejeździłem troszkę i dziwnie mi szła temperatura wysoko. gdy doszło do czerwonej kreski zatrzymałem się, chcąc sprawdzić wentylator, czujnik temperatury, bezpiecznik. wtedy też otworzyłem maskę i lekko odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego, lekko zagotowany płyn uciekł (niedużo). potem o dziwo odpaliłem samochód i dalej chłodziło jak powinno (jeździłem potem cały dzień).
dodam, że w czasie, gdy auto nie chciało się chłodzić o dziwo ogrzewanie w środku średnio grzało, a raczej w ogóle nie działało ogrzewanie (zazwyczaj po chwili już leci ciepłe powietrze). A po tym 'lekkim zagotowaniu' ogrzewanie zaczęło działać bardzo dobrze.

wszystko było ok aż do dziś. rano odpaliłem auto, żeby zawieźć Magdę na busa i podjeżdżając na przystanek zobaczyłem, że znów mi temperatura idzie w górę. zdążyłem wprawdzie dojechać do domu zanim doszło do czerwonej kreski, jednakże nie wiem w czym może być rzecz.

Dodam że termostat i czujnik temperatury wymieniałem latem. płyn chłodniczy również. Przewody gumowe z płynem śledzę na bieżąco, ażeby mieć kontrolę w razie takiej sytuacji jak Misiek bodajże smiley czyli wszystko powinno być ok. wiatrak również chodzi dobrze, nie przeskakuje, nie pobiera za dużo prądu. w czym jeszcze może być rzecz? czym może być spowodowana taka sytuacja.

Nie muszę dodawać, że olej również wymieniałem, trzyma ciśnienie oleju ładnie (na mocno rozgrzanym w okolicach trzech barów), normalnie ok 4/5 barów, w zbiorniczku nie ma śladu oleju, a przy oleju silnikowym nie ma śladu płynu chłodniczego smiley

Za chwilę idę jeszcze raz odpalić auto, przy okazji porządnie je przepalić i przepilnować temat grzania się (w razie czego dolać płynu chłodniczego i odpowietrzyć).
Jak to się zdarzyło pierwszy raz, myślałem, że coś się zblokowało może i musiało jakby 'przerwać' czy 'przeczyścić'. no teraz podczas kolejnej fali mrozu mam drugi raz tą samą sytuację.


3. te nieszczęsne obroty. już po chwili od odpalenia wskoczyły na 2k obrotów... hmm... już sam nie wiem. jakie możliwości? linka gazu, silnik krokowy, przepływomierz (??), komputer (??).



ehh... niech te mrozy już się skończą... mam mnóstwo spotkań z klientami cholera, a zamiast kupić dupowóz postanowiłem doinwestować nieco prosiaka i teraz płacę za swoje... smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 25-01-2010 08:44
Autor RE: Projekt Le Mans
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 25-01-2010 12:35
ciag dalszy z grzaniem sie. dolalem duzo plynu bo mialem ostre braki. odpalilem,odpowietrzylem. wiatrak ladnie sie zalacza i przy trzeciej kresce chlodzenie silnika dziala.
pojawil sie natomiast problem ogrzewania w kabinie. auto odpalone na tyle ze zdazylo sie w miare rozgrzac (z pol godziny pracy) a ogrzewanie nie dziala. wczesniej nigdy mnie nie zawiodlo. przewody przy kabinie od strony maski cieple a w srodku dmuchawa daje zimne. moze to byc spowodowane nadmiernym oziebieniem silnika?
moze powinienem dluzej pojezdzic...?


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: Projekt Le Mans
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 25-01-2010 14:35
ehh i co? wsiadlem po spotkaniu i rewelka - ogrzewanie chodzi, silnik sie nie grzeje.. sorry za marnotrastwo przestrzeni na forum, niech to posluzy jako dowod na to ze te nasze auta jednak maja charakterek i potrafia czasem pokazac zabki smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 25-01-2010 14:36
Autor RE: Projekt Le Mans
huzar105
Użytkownik

Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09
Dodane dnia 25-01-2010 17:35
Igor dokładnie odpowietrz układ chłodzenia.


smiley
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img]
Autor RE: Projekt Le Mans
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 30-01-2010 01:08
przełamując passę zimowego marudzenia smiley muszę się czymś pochwalić...
otóż dziś cały dzień szukałem tylko wymówki, żeby przejechać się Prosiaczkiem... temperatura piękna (zwłaszcza przyrównując do ostatnich mrozów), w sam raz na wypady na miasto... dzień uwieńczyłem rekreacyjną wieczorną przejażdżką na Wilanów (w sumie byłem obok Ciebie, Ciachu, mogłem zadzwonić, ale z racji późnej pory odpuściłem sobie smiley).

no i moje wrażenia....
CUUUDOOOO!!! moja Cudowna Perełka jest po prostu najlepsza na świecie!!! sprzęgło chodzi super, biegi wchodzą lżej i przyjemniej niż w nowym aucie!! hamulce reagują natychmiastowo!! samochód reaguje na każde wciśnięcie gazu, spokojnie dając radę na niskich i wysokich obrotach!!
w środku cieplutko, wszystko super!! ciśnienie na mocno rozgrzanym aucie 3,5 bara!! temperatura idealnie!! i nic w świecie nie zastąpi tego pomruku... zresztą - jak się uporam z youtubem, wrzucę krótki filmik, jak brzmi Dansk smiley

Panowie - warto doinwestowywać w swoje auta, właśnie dla takiego uczucia!! że naprawdę odwaliło się kawał roboty sprawiając, że ponad-dwudziestoletnie auto nadal spokojnie może konkurować swoim komfortem jazdy, wyważeniem, zawieszeniem i przyspieszeniem z nowymi samochodami!!

na koniec wieczorna fotka przy moim starym miejscu pracy (to jest właśnie ta ostatnia wymówka, że muszę tam pojechać po jakieś dokumenty smiley )...

aha - no i nie przejmujcie się że auto brudne... smiley

[img]http://img294.imageshack.us/img294/1861/2010styczen.jpg[/img]

edyta: krótki filmik postojowy: http://www.youtube.com/watch?v=hnmgtJY1t9I
jak się uporam z pocięciem długiego filma wrzucę obiecany Dansk smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 30-01-2010 01:42
Autor RE: Projekt Le Mans
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 30-01-2010 15:26
Igor,

Jak opony ?


CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Projekt Le Mans
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 30-01-2010 15:47
Super! jeździ się perfekcyjnie!! Dzięki smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 30-01-2010 19:01
Autor RE: Projekt Le Mans
Apa13
Użytkownik



Postów: 397
Miejscowość: Warszawa/Ciechanów
Data rejestracji: 20.01.08
Dodane dnia 30-01-2010 22:49
Przewiexiesz mnie smiley??


Artur 944 '83
3136093
Autor RE: Projekt Le Mans
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 31-01-2010 12:46
Pewnie, że nie! smiley
Spotkamy się jakoś na tygodniu to sam się przejedziesz smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: Projekt Le Mans
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 02-02-2010 11:49
stary dobry wilanów, smiley 3 lata temu uciekłem do Piaseczna...

Warto inwestować, ale dzisiejsze auta mają już tyle bajerów, że te 20 latki im pod tym względem nie dorastają i tego upływu czasu się nie cofnie.
Różne urządzenia związane z bezpieczeństwem też są dobre i pozwalają wyjść bez szwanku... ale tak czy siak warto smiley bo to kupa radości smiley


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Projekt Le Mans
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 02-02-2010 12:37
bardzo lubię Wilanów... chodzimy tam z Magdą na spacerki... no i na Wilanowie jest dobre sushi smiley (choć ostatnio z Magdą stwierdziliśmy, że moje lepsze smiley - szkoła Anuli smiley )

w temacie aut...

ale jakich bajerów wymagać od starego porsche? dwustrefowej klimatyzacji? esp? ksenonów?
po co mi to?

PieszczoH - przejdź do swojej eSki, odpal i posłuchaj tego pomruku wydawanego przez Dansk... tego nie zastąpi żadne nowe wybajerzone auto smiley

co do bezpieczeństwa - pamiętam bardzo dobrze jak pomagałem Tkackiemu rozcinać swoją S2 po wypadku... te auta naprawdę są pancerne w porównaniu do wielu nawet nowych aut smiley

ps> oczywiście traktuj ten wpis z przymrużeniem oka, bo wiadomo - nowe autka pod pewnymi względami są lepsze... wg mnie to wszystko zależy do czego je wykorzystujesz smiley mi całkowicie eSka starcza w 100%...


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 02-02-2010 12:38
Autor RE: Projekt Le Mans
Olo924
Użytkownik



Postów: 4754
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 02-02-2010 15:01
Igor,
styl i klimat - nie do podwazenia

ale fakt ze 1,9 TDI objedzie cie jak chce

frajda z jazdy jest wielka, ale fakt ze nowoczesne auta tez sa fajne ... ale inaczej

pytanie co w danym momencie jest wieksza wartoscia ..
Strona 5 z 20 << < 2 3 4 5 6 7 8 > >>