924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 1 z 4 1 2 3 4 >
Autor maloniak - 1977
maloniak
Użytkownik

Postów: 153
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 04-02-2015 20:44
Jak zapowiadałem chciałem zebrać się w silę i opisać wszystko od początku.

Od kilku lat nosiliśmy się z zakupem. Auto miało nie być młodsze niż 90 rok a nie starcze niż 70.
Dostępność gratów i ich ceny to główny pogląd na atrakcyjność tematu - przynajmniej wg mnie.
Modeli branych po uwagę było kilka: Bmw e30 - Opel Ascona B - Fiat 124 spider - Peugeot 205 Gti - Corrado g60 -był też pomysł zawiesić budę od skarpety na podwoziu e30 na długo przed tą, którą dziś można oglądać w tvn, chodź inspiracja zaczerpnięta z bydgoskiej syrenoporsze944.
Na co padło chyba wiecie. Zakup zupełnie spontaniczny, bo kilka rożnych oglądaliśmy i a to, coś się nie podobało a to za daleko żeby po niego gnać. Aż w Grudziądzu 60 km od domu znalazła się czerwona świnka.
Stan już niektórym znany, ale jeszcze niech się stanie raz jeszcze. Oryginalny, kompletny, blacha cała (poza słownie kilkoma małymi otworkami przelotowymi), 1977 rok od pierwszego właściciela z Niemiec (po kupnie nie był wcześniej zarejestrowany więc w historii będę drugim). Do auta kupa faktur z zamierzchłych czasów jak i takich bardziej współczesnych. Napawało to optymizmem.
Pomysł na auto? do oryginału i żółta blaszka.
Najważniejszą sprawą było auto odpalić. Stał 6 lat pod wiatą. Poprzedni właściciel mówił, że odpalał go co rok w wakacje, ale pewnego roku po prostu nie zapalił i tak go zostawił. Ale po 3 dniach walki udało się i zagadał. Auto rozebrane już praktycznie w pył. Nie ma środka ( została tylko deska), silnika, teraz będzie pora na zawieszenie. Silnik rozebrany (i tu kontuzja - pęknięta szklanka szukam sztuki jakby ktoś miał to proszę o info) - urwana jedna szpilka od popy wodnej - Niemcy pięknie pociągnęli silikonem i nawet nie leciało. Ale już wykręcona gwint ocalony. Poza tym termostat zacięty - oczywiście oryginał. Obecnie blok się czyści i będzie malowany. Głowica do planowania. Gniazda będą dotarte. Na tulejach nie ma krawędzi ani rys - jednym słowem coś z niego będzie.
Zawieszanie do piaskowania - buda tak samo. I wszystko zacznie się od końca. Podkłady, malowanie i składanie wszystkie w całość.
Całkiem optymistycznie jest na etapie rozbiórki a każde zaskoczenie było raczej na plus. jedyna sprawa to wiązka elektryczna. Niby nie przerabiana ale pod maską jest trochę "urwanych" pojedynczych kabli. Liczę tu na Wasze wsparcie i na pewno i ten temat opanujemy!
Opis będę uzupełniał na bieżąco i zamęczał setkami pytań mniej czy bardziej oczywistych dla znawców. Myślę, że po tu wszyscy jesteśmy!
Jakby kogoś korciło i był niedaleko Torunia to zapraszam i będzie można zobaczyć co tu się dzieje.
smiley
Autor RE: .
maloniak
Użytkownik

Postów: 153
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 04-02-2015 20:46
.

maloniak dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: ,
maloniak
Użytkownik

Postów: 153
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 04-02-2015 20:47
,

maloniak dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: ;
maloniak
Użytkownik

Postów: 153
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 04-02-2015 20:49
;

maloniak dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: \
maloniak
Użytkownik

Postów: 153
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 04-02-2015 20:52
\

maloniak dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: maloniak - 1977
slawek290
Użytkownik

Postów: 1157
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13
Dodane dnia 04-02-2015 21:29
Myślałem kiedyś o zakupie tego samochodu . Wtedy jednak cena była zaporowa . To auto ma coś w sobie - dlatego go warto ratować . Budy bym z góry nie piaskował bo powyginasz blachy . Jak coś to sodowanie. Powodzenia przy projekcie
Autor RE: maloniak - 1977
maloniak
Użytkownik

Postów: 153
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 04-02-2015 21:33
Piaskowane beda tylko naloty i krawedzie lakieru reszta tylko szlofowana.
Autor RE: maloniak - 1977
browar
Użytkownik

Postów: 632
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 04-02-2015 21:34
Mały temat. Czy przypadkiem pęknięta szklanka niewyciapała "dziury" w głowicy...?


Siem
browar
eS
Autor RE: maloniak - 1977
maloniak
Użytkownik

Postów: 153
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 04-02-2015 23:36
Na szczescie nie rozpadla sie na dwie czesci. Jak ja wyjalem to byla rysa na boku i jak nacisnalem na nia to sie rozpadla w rekach. Sprawdzilem i prowadnica jest cacy i glowica tez.
Autor RE: maloniak - 1977
Qbak
Użytkownik



Postów: 6413
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 05-02-2015 00:11
A gdyby zniszczyła (ta szklanka) swój otwór w głowicy, to jest na to prosta
metoda. Opisana i zrealizowana w moim aucie (szczegóły w moim temacie).
Natomiast już wiele razy przy selekcji szklanek w 924 2.0 wyrzucaliśmy te
które z zew. wyglądały dobrze, ale w środku miały rysę, która moim zdaniem
powoduje rzadki przypadek pękania szklanek. Zobacz pozostałe. Nie warto
ryzykować. Panewki główne także zamierzasz ruszać? Korby to obowiązkowo,
ze względu na dostępność i cenę.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U - Tor Poznań 2:05,387
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.porscheshop.pl
Autor RE: maloniak - 1977
maloniak
Użytkownik

Postów: 153
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 05-02-2015 10:14
Reszte szklanek przepatrzyłem I nie ma na nich nic. Myśle, ze mogła to być wada fabryczna. Pęknięcie musiało juz być stare bo na jego 3 cm krawędź była już okopcona czarna, a tylko część którą ja odłamałem 4-6 mm była jasna I widać było, że pękła dopiero w tym momęcie.

Qbak - mówisz by korby zmienić ?
Autor RE: sie robi
maloniak
Użytkownik

Postów: 153
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 17-02-2015 14:34
Blok po szlifie, panewki, pierscienie nowe - sie składa smiley

maloniak dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: maloniak - 1977
wit007
Użytkownik



Postów: 2366
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 17-02-2015 15:22
maloniak napisał/a:
Reszte szklanek przepatrzyłem I nie ma na nich nic. Myśle, ze mogła to być wada fabryczna. Pęknięcie musiało juz być stare bo na jego 3 cm krawędź była już okopcona czarna, a tylko część którą ja odłamałem 4-6 mm była jasna I widać było, że pękła dopiero w tym momęcie.

Qbak - mówisz by korby zmienić ?


Qbak miał na myśli panewki korbowodowe. Tak myślę smiley


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,295
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: maloniak - 1977
maloniak
Użytkownik

Postów: 153
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 17-02-2015 15:41
wszystko przyszło nowe, głowica też po szlifie I rtg, wszystko jak być powinno. Blok pomalowany I pomału bee się zabierał za składanie I polering pokrywy I kolektora smiley
Autor RE: maloniak - 1977
slawek290
Użytkownik

Postów: 1157
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13
Dodane dnia 17-02-2015 18:04
Maloniak - pięknie Ci idzie . Zapowiada się ładne auto smiley
Autor RE: maloniak - 1977
Qbak
Użytkownik



Postów: 6413
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 17-02-2015 21:16
Skąd udało Ci się kupić panewki główne nowe? Chętnie także zakupię smiley
Oczywiście chodziło mi o panewki korbowodowe. Jeżeli chcesz mieć wszystko
poskładane dobrze i na lata to sprawdź czy przypadkiem nowe pierścienie nie
mają zbyt małych/dużych luzów (na zamkach (end gap) oraz w rowkach tłoków
(side clearence)). Te rowki w tłokach w 924 lubią się po latach bardzo rozklepać.

Jeszcze polecam Ci wymianę plastikowego kolanka które łączy listwę natryskującą
olej na szklanki z głowicą. Potrafi się rozlecieć przy demontażu, choć skoro nic nie
piszesz to pewnie przeżyło, a na pewno będzie już lekko wchodzić, co może
powodować uciekanie ciśnienia oleju w tym miejscu i słabsze smarowanie popychaczy.

W razie wątpliwości pytaj smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U - Tor Poznań 2:05,387
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.porscheshop.pl
Autor RE: maloniak - 1977
maloniak
Użytkownik

Postów: 153
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 18-02-2015 12:11
Dostałem komplet w miejscu gdzie robiłem szlif.
Sprawdzałem luz na zamku pierścienia w tulei, stary miał 0,25 a nowy 0,17 dokładnie tyle ile było napisane w specyfikacji. a kolanka w sumie mam dwa, moje udało się ogarnąć całkiem nieźle, a w gratach które dostałem było jeszcze jedno.
Autor RE: silnik rośnie
maloniak
Użytkownik

Postów: 153
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 03-03-2015 10:38
Powoli się składa smiley

maloniak dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: maloniak - 1977
Qbak
Użytkownik



Postów: 6413
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 03-03-2015 21:24
Super, że jest progres smiley
Pamiętaj tylko żeby do silnika przykręcić obejmy do wyciągania silnik, do kolektora
ssącego smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U - Tor Poznań 2:05,387
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.porscheshop.pl
Autor RE: maloniak - 1977
maloniak
Użytkownik

Postów: 153
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 04-03-2015 08:40
tak jest! smiley
Strona 1 z 4 1 2 3 4 >