Autor |
Witam wszystkich! |
devilyn
Użytkownik
Postów: 313
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.06.06 |
Dodane dnia 12-12-2007 20:12 |
|
|
Hello!
Jestem podkrakowskim, "szczesliwym" posiadaczem dwóch prosiąt (24, 44). Obydwa są w stanie wiele wymagającym - piterson mial przyjemnosc ogladac te cacka
Momim zalozeniem jest budowa 1 z 2 (924) troszke ulepszonego wygladowo i mechanicznie.
Za niedlugo moze poszerze stadko o kolejnego 944
Pozdrawiam wszystkich |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 12-12-2007 20:15 |
|
|
hmmm... widzę że kolejny ciekawy projekt w krk - możesz rozwinąć pomysł / koncepcję / plan ... ?
witam pozdrawiam i życzę powodzenia
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
devilyn
Użytkownik
Postów: 313
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.06.06 |
Dodane dnia 12-12-2007 20:22 |
|
|
Chodzi mi po glowie tylko i wylacznie przeróbka na inna wersje (Carrera GT/GTS), bo przerabianie 924 na 944 jest juz troche nużące - bez obrazy dla posiadaczy takich aut bo sam mialem poszerzyc ich grono. |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
ciachu
Administrator
Postów: 4165
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 12-12-2007 21:42 |
|
|
A więc witam w pełni. Myślę, że nikogo nie obrazisz takim stwierdzeniem, wręcz przeciwnie - prawie wszyscy uważamy, że przeróbka 924 na 44 nie ma sensu, jest chybiona merytorycznie, praktycznie i moralnie.
Jeżeli decydujesz się na przeróbkę najlepiej spróbuj zbudować replikę 924 carrery GT, ale na pewno nie będzie to proste zadanie - głównie dlatego, że motor to nasz poczciwe 2-litry turbodoładowane z intercoolerem, więc osprzęt silnika 944 jest zbędny (jeżeli mówimy oczywiście o wiernej replice). Również tylne nadkola to zupełnie inna bajka, przedni zderzak itd.. Właściwie wychodzi na to, że 944 może nie wnieść za wiele do projektu (może poza zawieszeniem). Z kolei wrzucać bebechy 924 do budy od czwórek pozbawione jest z oczywistych względów jakiegokolwiek sensu.
Najprostrzym wyjściem jest po prostu zrobić bardzo mocne 924 z podzespołów 944 (silnik, zawieszenie). Wiadomo jednaj, że wszystko zależy od karoserii obu aut - które po prostu lepsze. Tak więc podsumowując moje dywagacje trudne zadanie przed Tobą, zwłaszcza, że plan działania jeszcze nie określony. Nie wiem czy nie lepiej po prostu spróbować odbudować oba modele według oryginalnych wzorców..
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
devilyn
Użytkownik
Postów: 313
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.06.06 |
Dodane dnia 12-12-2007 22:56 |
|
|
Karoseria z 944 jest w kiepskim stanie. Natomiast ma bardzo dobrze zachowane wnetrze. Jedyne wady to wytarcie na fotelu kierowcy i mieszek w kolorze Alpine White. Fotele oczywiście czarna skora (srodek alcantara). Szyba orginalna z antena. Deska w stanie idealnym - bez zadnego pekniecia, dziur po uchwycie na telefon czy inny wynalazek. Środek cały laduje w 924 - najwiecej problemow bedzie z deska ale mysle ze przekladajac z auta do auta krok po kroku - jestem dobrej mysli
Zawieszenie jak najbardziej jest ok (przod oczywiscie aluminiowe wachacze). Zaciski hamulcowe ok. Skrzynia ze szpera i chlodnica oleju moze sie sprawdzic przy wzmocnionym silniku.
Biore jeszcze maske, drzwi bo sa w bdb stanie i blotniki przednie choc nadal sie zastanawiam czy nie kupic dwoch idealnych. Nie wiem czy otwory na kierunkowskazy w 928 sa takie jak 944 jesli sie okarze ze bede musial je przerobic to zostane przy tych co mam.
Co do poszerzen. Znalazlem oferte w USA. Cena jest bardzo kuszaca i mam kogos kto prawdopodobnie by to odebral. Wymagany jest jeszcze wlot ma maske, nosek 931/937. Pseudo zdzerzak co dziwne rownierz znajdowal sie na 944 ale jest w oplakanym stanie.
Zderzak do tylu. Hmmm, wg mnie najprostrzym sposobem jest zakup z amerykanskiej wersji i zalorzenie waskiej listwy.
Uturbienie i modyfikacje silnika dopiero po zakonczeniu odbudowy
Skonczyla sie juz faza miliona pomyslow na minute. Mam jeden okreslony cel co mojego samochodu i do niego daze.
Podsumowywujac: nie bedzie to wierna Carrera GT, nie bedzie to tez 924/44 ani 924S. Bedzie to moje Porsche |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
ciachu
Administrator
Postów: 4165
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 12-12-2007 23:11 |
|
|
Życzę Ci jak najlepiej. Dobrze wiem, które to 944 i widziałem zdjęcia - faktycznie buda nie nadaje się do 'normalnej' odbudowy. Faktycznie ten zderzak a'la 924 carrera GT jest dosyć zastanawiający. Cieszy mnie natomiast fakt, że stałeś się posiadaczem tego auta i ulżyłeś biedakowi, taka śmierć dla takiego auta jest niegodna.
Ale..
pamiętaj, do każdej przeróbki tacy jak my podchodzimy bardzo nieufnie, dlatego projekt powinien być dobrze przemyślany i dopracowany. Ponieważ z większości 'moich Porsche' nie pozostaje już za wiele Porsche..
Ale..
Koncepcja Twojej przeróbki podoba mi się, 924 ze środkiem od 944, zawieszenie, silnik no i skrzynia ze szperą! Mogą się ludzie zdziwić. Błotinki od 924 carrery GT to nawet jeżeli to nie będzie wierna replika to super pomysł.
Ale..
Jak się trzymać wyglądu zewnętrznego Carrery GT to już od początku do końca, od przodu do tyłu, żeby wszystko współgrało, a nie tak jak na większości polskich przykładach - wlot i rozszerzenia tak, ale o jeden wlot na dużo.. nie te rozszerzenia z tyłu itp.
Ale..
To Twój projekt-Twoja sprawa, ja tylko radzę, i trzymam kciuki.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 12-12-2007 23:19 |
|
|
jestem pewienm, że wyjdzie coś ekstra co do tuningu - polecam firmę CarZone Specials - oni mają wloty 931/937 i trochę innych pierdółek do naszych aut... jest też możliwość zaprojektowania dokłądnie czego chcesz...
właściciel należy do PCP, więc nietrudno będzie się z nim dogadać mogę dać namiar na PW
pozdrówka
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
devilyn
Użytkownik
Postów: 313
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.06.06 |
Dodane dnia 12-12-2007 23:43 |
|
|
Nie całkiem Carrera jedynie na srodek i niektore rozwiazania mechaniczne ktore planuje. Auta nie mam zamiaru sprzedawac dlatego musi byc perfekcyjne.
Wasze sceptyczne podejscie dziala na mnie mobilizujaco
Igor dzieki za oferte pomocy. Jak bedzie mi czegos brakowalo napewno sie skontaktuje.
Moje 944 juz znacie. Wrzuce kilka fotek 24 jak wygladala przed zakupem. |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 12-12-2007 23:47 |
|
|
Wasz sceptycyzm? tu Ciachu jest cholera fan marki... ja tam mam 924 chłodzone powietrzem hehehehe
a tak serio - pomysły rodzące się w głowie zawsze są fajne, pod warunkiem, że są robione mądrze, od początku do końca, bez żadnych półśrodków - tego też Tobie życzę
a skrzyni to Ci szczerze zazdroszczę wersja cup jak nic
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 12-12-2007 23:47 |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-12-2007 17:30 |
|
|
devilyn napisał/a:
Skrzynia ze szpera i chlodnica oleju moze sie sprawdzic przy wzmocnionym silniku.
Jak to usłyszałem kilka dni temu to mnie aż skręciło. Żebym to ja wcześniej wiedział
Powodzenia w pracach nad repliką. Tylko gorąco namawiam że jeśli już bawić się w przeróbkę, to robić na 100% oryginał - przynajmniej zewnętrznie (bo zakładam że silnik z Carrery GT jest równie łatwo dostępny co 5.0 V12 z 917-tki ) |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 15-12-2007 02:14 |
|
|
Kurcze, a które 944 miały skrzynie ze szperą? I jak poznać taką skrzynkę?? Tak z ciekawości pytam...
Don't panic! |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
porsche89
Użytkownik
Postów: 1218
Miejscowość: Łazy Woj.Górny Śląsk
Data rejestracji: 30.04.06 |
Dodane dnia 15-12-2007 07:34 |
|
|
Jak przeczytałem że skrzynia ze szperą,pomyślałem że dla tego Piterson się tam kręcił. heheA tu popatrzcie peszek.
Jak szpera oryginalna to na papierowej nalepce w bagażniku koło świateł opisana moc nie będzie jako 162 KM tylko 240 KM czy coś takiego.Zresztą jak Piterson dojdzie do siebie to opisze to dokładnie.
944 2,7 '86/'89 kombinacja z trzech dawców lub z czterech teraz S2 look -Już u ludzi
924 2.0 '82
944 2,5 '84
Jeden rower górski
Czarna taczka '06 |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
meewosh
Użytkownik
Postów: 213
Miejscowość: Ogrodzieniec
Data rejestracji: 31.10.06 |
Dodane dnia 15-12-2007 10:04 |
|
|
a żeś się uparł tych koni, szpera nie ma nic wspólnego z mocą, jest to dyferencjał o zwiększonym tarciu i przy utracie przyczepności kręcą się oba koła w jedną stronę, oznaczenie na nalepce przy OPTION CODES M220 oznacza szperę, ale skrzynie w 944 często były wymieniane i lepiej widać po numerach 8Q (USA), 4M( Japonia), 5Z(europa), 7V, 5R(z chłodnicą oleju wersja Turbo), 9U, AOR (najmocniejsza w Turbo i Turbo S z wzmocnionymi "trybkami" 1,2 biegu), AGR, ASH, AOT, ASW. więc jeśli na górnej części skrzyni nie ma tych literek z 5 cyfrowym numerem(datą) to nie masz szpery
niegdyś '87 944 2.5 N/A S2 Look
Peżot 406 z gazem |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 15-12-2007 10:14 |
|
|
miniver napisał/a:
Kurcze, a które 944 miały skrzynie ze szperą? I jak poznać taką skrzynkę?? Tak z ciekawości pytam...
Szpera (czyli blokada mechanizmu różnicowego) w opcjach opisana jest jako M220 i taki numer powinien znajdować sie na papierowej kartce w bagażniku/książce serwisowej (z drugiej strony ciekawy jestem jaki procent naszych aut ma jeszcze tę karteczkę).
Ale trzeba brać pod uwagę że nasze auta często mają więcej niż 20 lat, i tak naprawdę nie wiadomo co w nich siedzi (oryginalne silniki, skrzynie itp). Nawet oznaczenia skrzyni mogą być mylące bo zdarza się ze czasem przekładano samą szperę z jednej skrzyni do drugiej.
Ponoć takim "domowym" sposobem jest podniesienie tylnej osi i kręcenie jednym kołem - jeśli drugie obraca się w tę samą stronę to znaczy że jest szpera, jeśli stoi w miejscu lub obraca się w przeciwną - szpery nie ma (jeśli coś pochrzaniłem to poprawcie!).
Jak dla mnie jedynym sposobem żeby się przekonać o obecności szpery (poza rozebraniem skrzyni) jest postawienie auta na śliskim podłożu i próba ostrego startu. Na pewno po kilku próbach (a zwłaszcza jeśli jeszcze postawisz obok kolegę) będziesz wiedział czy masz... |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 15-12-2007 10:17 |
|
|
porsche89 napisał/a:
Jak przeczytałem że skrzynia ze szperą,pomyślałem że dla tego Piterson się tam kręcił. hehe A tu popatrzcie peszek.
Jak szpera oryginalna to na papierowej nalepce w bagażniku koło świateł opisana moc nie będzie jako 162 KM tylko 240 KM czy coś takiego.Zresztą jak Piterson dojdzie do siebie to opisze to dokładnie.
Nie denerwuj mnie Robert...
A tak nawiązując do tematu mocy myślę że likwidacja tylnego spoilera na Twojej 44 sprawiła że teraz masz tylko 125 KM |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
porsche89
Użytkownik
Postów: 1218
Miejscowość: Łazy Woj.Górny Śląsk
Data rejestracji: 30.04.06 |
Dodane dnia 15-12-2007 12:00 |
|
|
Brak spojlera = brak koni, hmmmm. ale za to tyłek bardziej sexy .
A wiesz że sex w moim wieku to wieczna kombinacja.
944 2,7 '86/'89 kombinacja z trzech dawców lub z czterech teraz S2 look -Już u ludzi
924 2.0 '82
944 2,5 '84
Jeden rower górski
Czarna taczka '06 |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
ciachu
Administrator
Postów: 4165
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 15-12-2007 12:02 |
|
|
Tak jak opisał Piterson, możemy sprawdzić szperę na podniesionym aucie
A jak nie mamy przy sobie podnosnika to najprostrzym sposobem jest znalezienie sobie jakiejś zamarzniętej kałuży, błotka lub trawy - stajemy autem tak, żeby lewe tylne koło wjechało na śliską nawierzchnię, a drugie miało dobrą przyczepność na asfalcie i dajemy rurę - jeżeli dalej stoimy, otwieramy drzwi i widzimy, że koło kręci się w miejscu no to niestety nie mamy szpery inaczej już dawno byśmy wystrzelili do przodu
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
devilyn
Użytkownik
Postów: 313
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.06.06 |
Dodane dnia 16-12-2007 18:35 |
|
|
Zgodnie z obietnica oto zdjecia mojego 924 przed zakupem
|
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
devilyn
Użytkownik
Postów: 313
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.06.06 |
Dodane dnia 16-12-2007 18:36 |
|
|
2
|
|
Autor |
RE: Witam wszystkich! |
devilyn
Użytkownik
Postów: 313
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.06.06 |
Dodane dnia 16-12-2007 18:37 |
|
|
3
|
|