Autor |
Witajcie ! :D |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 12-07-2012 17:11 |
|
|
Witam wszystkich !
Nazywam się Pietro, mieszkam w Poznaniu, lecz obecnie pracuję ok. 3 tygodnie w miesiącu w Italii.
Od dłuższego czasu kombinowałem, przesiadałem się z ciekawego samochodu w ciekawy samochód. Czasem były to graty, czasem były w stanie wręcz idealnym.
Wśród tych które zapadły mi najbardziej w pamięć były:
- 1987 Austin Mini Morris (998 A+ później na Weberze DCOE40/34) gokart - ale Ci, których "twardo, szybko i bez piszczenia" nie bawi - narzekali na kosmicznie twarde zawieszenie. Jak stało na ulicy pełno sweetfoci leciało
- 1997 Alfa Romeo GTV 916c2 2.0 Twin Spark 16v (bodaj jedyna GTV 916c2 na świecie, która nigdy przenigdy mnie nie zawiodła w ciągu 25.000 km użytkowania)
- 1992 Alfa Romeo 75 1.8 IE Indy - dla neiwtajemniczonych - też Transax, ale ze sprzęgłem z tyłu - (niby też 50:50 ale nie ma porównania do Purchawy. W Alfie ciśnięta zawsze najpierw podsterowna a później musisz już za wczasu mieć założoną mocną kontrę, jak nie to piruet.)
- 1995 BMW e36 328i coupe' (zdecydowanie większa peterda niż się można spodziewać po gołych cyferkach - seryjny zawias zdecydowanie nie domaga, a szpera, jak jej nie ma - MUSI zostać zamontowana.)
- 1992 BMW e36 318is coupe' (najlepszy silnik spalanie/przyspieszenie/moc do e30/e36, ale dość delikatny)
- 1985 Fiat 126p 652ccm - Najbardziej niedoceniany Polski samochód, a jest przegenialny
- 1992 Volvo 240 kombi 2.3i (taaaaaaaaaaaki kloc )
- 1991 Mercedes 190E 1.8 (jeden z najfajniej zestrojonych zawieszeń na taką moc i układ napędowy - i komfort i pewność jazdy - najbardziej irytuje kierownica średnicy tej od Stara i głupia martwa strefa ukł. kier. na środku)
Ale do rzeczy!
Przez półtora roku zajmowałem się Autodetailingiem (https://www.facebook.com/mrdetailing)
i służę radą (w tym w czym mogę oczywiście) wszystkim chcącym samemu coś poprawić, wypolerować czy wyprać
Uwielbiam grzebać przy samochodach, jak nie pobrudzę się smarem dwa razy w tygodniu to jestem nieszczęśliwy, tak też planuję Purchawę dłubać samemu - chyba, że polegnę...
Samochód kupiłem w piątek Obornikach Śląskich - już znany na Forum - http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=2957&rowstart=0
Do tej pory przechlał 450 zł paliwa część jadąć prosto, część jadąc bokiem (może to trochę niepoważne, żeby dusić Prosiaka mając luzy na poduszkach z tyłu, bo łożyska skrzyni dostają po zadzie, ale niestety cały czas wygrywa serce a nie rozum - if you know what i mean :evil1
Prezentacja - zrobiona ad hoc - mojego P.924
http://vimeo.com/45641682
Przepraszam z burdel we wnętrzu, ale jest cały czas używany, właściwie non stop
I zakończę chyba gratulacjami za atmosferę na Forum - bo choć do tej pory byłem skrytym obserwatorem chłonącym wiedzę wszelaką - to widać kulturę i chęć rzeczywistej wzajemnej pomocy
Fajne to.
Pozdrawiam !
Pietro. |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 12-07-2012 17:51 |
|
|
Filmik ekstra! Pierwszorzędne przywitanie
Gratuluję zapału i entuzjazmu. Życzę multum frajdy z renowacji i eksploatacji prosiaka!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
PiotrekOptics
Użytkownik
Postów: 215
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 09.05.11 |
Dodane dnia 12-07-2012 18:37 |
|
|
Cześć! Profesjonalne przywitanie i same dobre fury w Twojej historii. Szerokości! |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 12-07-2012 20:05 |
|
|
Witaj Poznaniak jak będziesz wolny daj znać pogadamy , prezentacja niezła
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 12-07-2012 20:56 |
|
|
Cześć i czołem. Super prezentacja!
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 12-07-2012 21:09 |
|
|
Witamy! Świetne przywitanie multimedialne
Ciekawa historia aut. Dodałbym to tej Alfy75 że tarcze hamulcowe tylne
ma przy skrzyni a nie przy kołach, jako taką ciekawostkę
BMW e36 318is świetne auto, daje popalić w CA CUP w swojej klasie
Jeżeli chodzi o Twoje auto, te listewki które są nad drzwiami moim zdaniem
zawsze były w kolorze auta, ale jeżeli ktoś wie lepiej to proszę o info.
Ramkę tylnej szyby czasem się widuje w chromie. Co do odgłosów z tyłu,
mogą być poduszki, ale może skrzynia jakieś odgłosy wydaje? Może przeguby?
Powodzenia w walce z autem i przyjemności z jazdy życzę! Dawaj znać
jak postępy i pytaj w razie problemów
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 12-07-2012 21:22 |
|
|
"Kiedy hamuję spada też ładowanie i ciśnienie oleju, i oczywiście spada też troszkę benzyna.... dlatego nie warto hamować"
Witaj, jak poprzednicy już pisali- filmik super.
Auto wydaje się sympatyczne i nie odstrasza. Powodzenia we wszystkich pracach- zwłaszcza nad elektryką!
|
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 12-07-2012 23:27 |
|
|
czesc, miło poznać - fajny pomysł z filmikiem.
do zobaczenia
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 13-07-2012 08:31 |
|
|
Hej, miło poznać.
Napisz lepiej co porabiasz w tej Italii? |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 13-07-2012 09:06 |
|
|
Witam, jw swietne przywitanie, powodzenia z autem z pewnoscia znajdziesz tu wiele pomocnych osob!
Pzdr.
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 13-07-2012 12:00 |
|
|
Witaj,
jak już gdzieś zostało wspomniane , świetne przywitanie - powinna być to reguła! Nie tylko wiedzielibyśmy więcej o nowych autach, ale i o klubowiczach. A nie tak incognito jak niektórzy.
Do Meritum.
Listewki dachowe nigdy nie były w chromie!! A fuj. Jak już Qbak wspomniał zawsze pod kolor nadwozia.
Z dachem trzeba się jeszcze przyjrzeć. Czasem niby nie cieknie, niby rurki odprowadzające wodę są drożne, a często okazuje się, że podsufitka od wew. strony jest cała mokra, a stróżka wody biegnie aż do bagażnika. Warto pomyśleć nad oryginalnymi uszczelkami do targi i na rynienki otworu.
Listwa tylnej szyby była zarówno fabrycznie w chromie (na początku), potem lakierowano chrom na czarno, dlatego wystaje ci gdzieniegdzie. Myślę, że 75 i wczesne 76 były w chromie. Oczywiście całość, a nie sama klamra.
Nie za bradzo rozumiem to y,y,y,y. Z mojego doświadczenia poduchy skrzyni ujawniają się głównie przy skręcaniu, a przeguby podczas ruszania i zmiany biegów stukają. Jeżeli zamiast gładko toczyć się czasem po prostu nierówno szarpie Ci podczas stałej prędkości, to jak też tak mam od wielu lat i nie mam pojęcia co to może być
Niestety z licznikiem jest o tyle problem, że najprawdopodobniej trzeba będzie wymienić plastikowe zębatki (do zakupu pewnie gdzieś na ebayu). Nigdy w tym aucie nie należy resetować licznika podczas toczenia się auta!
Elektryka, no cóż, do ogarnięcia przez dobrego elektryka. My w Wawie polecamy oczywiście Michała928.
Widzę, że auto fabrycznie z klimą. Inna sprawa czy działa.
Miło mi było poznać on-line,
pozdr.
ciachu
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 13-07-2012 12:02 |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 13-07-2012 14:01 |
|
|
O jaaa, ale odzew
W życiu bym się nie spodziewał tylu odpowiedzi po 1,5 dnia
Miłe to, dziękuję Wam
Z tym "y,y,y,y" to może przekoloryzowałem, ale tak czuć, że jest luz, który ja imputowałem poduszkom - przeguby nie dają znać, żeby coś z nimi było nie tak, zarówno gaz-odpuszczanie na równym jak i nierównym nic nie pukają, ani nie czuć opóźnienia.
Problem pojawia się jak się zaczyna ładować tylną oś - dając gaz, albo go odejmując czuć takie kolebanie typowe przy zużytych poduszkach. Nie ma głuchego pukania, ale czuć, że nie jest tak sztywny jak ma być.
To wszystko objawia się właśnie tylko podczas jazdy ze stałą prędkością, ani przyspieszając ani odpuszczając gaz.
Na ten miesiąc zabieram się za literaturę - tak sobie postanowiłem - i sprawdzam wszelkie niuanse typu czy, gdzie i jak transwał jest łożyskowany i łączony czy z gumami czy na sztywno itp. - Pewnie dla Was argument do śmiechu, tyle tego rozebraliście, ale bywa, że szybko nadganiam, więc jest nadzieja
Co do tych rynienek dachowych to musiały być paskowane i chromowane, bo jest na nich chrom a nie goły metal
Targa:
odsuwałem na tyle ile mogłem tapicerkę i wszystko grało. Natomiast Ciachu masz rację z tym bagażnikiem - muszę to obadać - bo tym w ogóle się nie przejąłem
I dzięki za info co do licznika - (kiedyś miałem Corsę A z przeszczepionym 2.0 c20ne i w Corsach A też ten sam temat- zerujesz jak jedziesz i koniec licznika dziennego.) muszę go wyciągnąć i sprawdzić pierwej czy linka cała i kręcąca się (jeśli w ogóle są na linkę?), a jeśli tak, to będziemy rozbebeszać
Czy same trybiki są różne między MPH a KMH? Czy tylko tarcza inaczej przeskalowana ?
W Italii natomiast pracuję dla Fiata i Maserati (podwykonawczo, nie bezpośrednio) jako technik od maszyn nakładających klej strukturalny.
Kleje kosztują koło 14 Euro za litr, ale trzymają mocniej od spawu
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied.
Edytowane przez PietroM dnia 13-07-2012 14:11 |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 13-07-2012 14:41 |
|
|
Prędkościomierz masz na linkę podpiętą pod kapsel przedniego lewego koła. Jeżeli wskazówka idzie do góry a liczniki stoją to trybiki. Jeżeli wszystko stoi to oczywiście linka.
Nie mam natomiast wiedzy, czy amerykańskie trybiki są inne.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 13-07-2012 14:43 |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 13-07-2012 16:53 |
|
|
Witaj
Super powitanie, pomysł pierwsza klasa.
Miłego eksploatowania świnki
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 13-07-2012 18:36 |
|
|
Cześć!
Co do oryginalnego powitania, to nie jestem wstanie powiedzieć nic więcej, niż koledzy
Mam chyba za to uchwyty do targi, muszę tylko sprawdzić, czy się ostały niepołamane.
Jeżeli są połamane, to i tak będę miał, jak tylko mi kolega Stavros, albo... właśnie - może Ciachu... powie, co za zaczepy były w tym "wyścigowym" 944. Ale to już załatwimy na PW, jak tylko zajrzę do piwnicy i wykopię te graty.
Tak czy siak. Witamy i powodzenia!
|
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 13-07-2012 20:40 |
|
|
"Jeździ, trąbi i hamuje, więc ja jestem bardzo zadowolony z zakupu"
Takie podejście mi się podoba, jestem przekonany, że jeszcze dużo frajdy przed Tobą! Pozdrawiam
|
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 14-07-2012 01:39 |
|
|
Zazwyczaj nie robię wiochy na mieście, ale jak już robię, jest w to zaangażowany jakiś miszcz lansu w Civiku z głośnym wydechem.
https://vimeo.com/45718670
i ta nuta z wydechu jak się Purchawie da...
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied. |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 14-07-2012 09:10 |
|
|
helloł !
fajny potencjał ma twój egzemplarz. Mówię głównie o klimie chciałem go wyrwać za 4 tysie, ale chłop się nie zgodził, bo mówi, że coś tam proogi ostatnio porobił i coś tam jeszcze wziąłeś go za mniej jak 5 czy za 5 ?
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Witajcie ! :D |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 14-07-2012 09:17 |
|
|
4,8 tys.
W cenie były też spoko opony letnie (obecnie stoi na zimówkach, stąd te niewytłumaczalnie długie piski) i za dodatkowe kilka stów hapsnąłęm 15' telefony, ale na 5 śrub. Z oryginalnymi kapslami i w naprawdę fajnym stanie - bez rys, otarć i widocznych na oko zagięć.
Będą wystawione na giełdzie - raczej jako zamiana na części które po pełnym przejrzeniu mojej Purchawy wyjdą, że są do wymiany. Jakieś poduszki, klamra targi, przekaźnik od silniczka podnoszenia świateł, węże podciśnienia, na pewno WUR i jak się znajdzie, to jeszcze coś.
także będzie to raczej bardzo korzystna oferta dla obu stron
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied.
Edytowane przez PietroM dnia 14-07-2012 13:17 |
|