Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
Witam |
Janek
Użytkownik
Postów: 78
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 02.01.13 |
Dodane dnia 03-01-2013 08:29 |
|
|
Witam wszystkich użytkowników.
Nosze sie z zamiarem zakupienia 944 więc postanowiłem się tutaj zarejestrować i zaczerpnąć trochę wiedzy
Od pewnego czasu rozglądam się za 944 oglądałem już dwie sztuki. Oba auta bardzo mi się podobały, mimo tego że były w bardzo różnych stanach technicznych.
Wiem że wszystko na temat zakupu auta itp było już powiedziane na forum, ale chciałbym was prosić o zestaw podstawowych informacji w pigułce, na co zwrócić uwagę, gdzie zaglądać etc.
Obecnie mieszkam w Poznaniu fajnie byłoby się spotkać z kimś z forum i obejrzeć auto, żebym miał jakieś porównanie podczas oglądania. |
|
Autor |
RE: Witam |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 03-01-2013 08:56 |
|
|
Cześć. Generalnie musisz patrzeć jak na każdy inny samochód, drogim elementem jest sprzęgło, więc to powinno działać bez zarzutu jeśli nie chcesz chwilę po zakupie pakować się w spore koszty, pamiętaj też, że rozrząd w 944 jest kolizyjny, więc udokumentowana wymiana paska i rolek też byłaby wskazana, poczytaj trochę z działu giełda - tam jest sporo samochodów opisanych, dodatkowo jeśli znajdziesz chwilę to możesz też skrobnąć kilka słów o tych dwóch autach, które oglądałeś. Powodzenia w poszukiwaniach!
|
|
Autor |
RE: Witam |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 03-01-2013 09:38 |
|
|
Powitać z pyrlandii Ja aktualnie jestem bez auta , ale jak potrzebujesz pomocy daj znać chętnie pomogę
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: Witam |
Janek
Użytkownik
Postów: 78
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 02.01.13 |
Dodane dnia 03-01-2013 10:42 |
|
|
Właśnie o to sprzęgło się martwię, jedno z tych które oglądałem lekko szarpało przy zmianie biegów. Właściciel powiedział że to przez sprzęgło które niby jest na sprężynach. Wyczytałem w sieci że sprzęgło na sprężynach jest lepsze od tego na gumach. Mógłby mi ktoś wyjaśnić różnicę i czy możliwe jest że na sprężynach lekko szarpie?
pedro sądząc po stopce masz już spore doświadczenie jeżeli chodzi o 944
Edytowane przez Janek dnia 03-01-2013 10:43 |
|
Autor |
RE: Witam |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6078
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 03-01-2013 10:44 |
|
|
cześć,
właściwie bluebird podal Ci już wszystko w pigułce co trzeba. - dołączam się do prośby: znajdź auta które widziałeś w dziele giełda i dodaj swoje 3gr.
no i powodzenia w poszukiwaniach.
EDIT: jak szarpie to raczej lepiej niż jak się ślizga - a sprzęgła nie ma co się bać tylko je zrobić. jak bedzie trzeba - mechaniczne rzeczy łatwo naprawisz - bardziej uciązliwe może byc usuwanie szpachli, prostowanie, malowanie auta itp. , czy pierdułki we wnętrzu (weź np. znajdź niepodarty fotel w konkretnej tapicerce) - mechanika to tylko kasa do wydania.
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 03-01-2013 10:54 |
|
Autor |
RE: Witam |
Janek
Użytkownik
Postów: 78
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 02.01.13 |
Dodane dnia 03-01-2013 12:13 |
|
|
Oglądałem tego:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=5423
- szarpie lekko sprzęgło,
- nie odbijają kierunkowskazy,
- do poprawienia jest mechanizm świateł,
- jakoś wspomaganie ciężko chodzi (ale to może być tylko moje odczucie nie mam za dużego porównania jeśli chodzi o 944 - było to drugie auto którym jeździłem)
- mechanizm podnoszenia fotela niedomaga (coś tam tryka ale ciężko się podnosi)
- lekkie wgniecenie pod tylną lampą.
- Maska i dach w innym kolorze.
Zastanawia mnie jeszcze przebieg, w stosunku do rocznika jest bardzo mały no i fakt z że było malowane.
Po za tym auto całkiem ładne, może ktoś z forum wypowie się jeszcze na temat tego auta.
Drugiego niestety niema już na allegro, czerwone 944 '88 z Gdyni
- odprysk na lampie, brak znaczka na masce
- przetarty fotel kierowcy
- gałka od biegów lata na wszystkie strony
- stuka tylny zawias - podobno śruba sie poluzowała
- centralny od strony pasażera nie działa
- szyba od kierowcy nie domyka się - podobno źle spasowana z prowadnicą
Z tego co pamiętam to byłoby na tyle.
Na obecną chwilę rozważam zakup 944 z Gdańska ale przed zakupem chciałbym mieć jakieś porównanie.
Z tego co wypisałem większość jest do naprawy we własnym zakresie, pozostaje tylko malowanie. |
|
Autor |
RE: Witam |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 03-01-2013 12:38 |
|
|
O aucie Juhasa73 znajdziesz coś min. tutaj:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=4736#post_71103
1. Sprzęgło to podejrzana sprawa, może to wina tarczy (oby była na sprężynach, bo może da się zregenerować). Generalnie, gdybyś miał się już za to zabrać, to jednocześnie trzaby się liczyć, że i docisk wraz z łożyskiem będzie wymagała wymiany (lepiej zakładać gorszy scenariusz, niż dać się zaskoczyć i rozbierać to w krótkim okresie czasu kolejny raz),
2. Pierdółka, zdaje się sprężyny popękane. Ja tak mam w 2 autach i nawet mi się wygodniej z tym jeździ
4. Poziom płynu? Jaki płyn? Jak pracuje pompa (świszczy? zgrzyta? są wycieki?). Wspomaganie w Porsche jest generalnie niezbyt nachalne. W stosunku do innych aut rzeczywiście może być początkowo uważane za oporne.
5. Podejrzewam pękniętą którąś z linek bądź zębatek. Skoro coś trybi, to chociaż przycisk działa. Gdyby to dotyczyły przesuwania, to wymiana/naprawa byłaby łatwiejsza (bez konieczności demontażu fotela). Jeśli to podnoszenie, to będzie trza chyba fotel wyjmować (uwaga na łebki śrub mocujących!)
Generalnie wygląda, że auto typowo do niewielkich poprawek i zabiegów pielęgnacyjnych. W sam raz na początek przygody
Najważniejsze, żeby silnik ładnie pracował i nie wydawał podejrzanych odgłosów (np. stukot popychaczy, wyraźne wibracje na wolnych obrotach, problemy z chłodzeniem). Wywiedź się o historię serwisową (kiedy wymieniono rozrząd z pompą wody, kiedy elementy zapłonu (drogie kable!)). Dodatkowo trza obejrzeć spód auta: jak wyglądają końcówki przednich wahaczy, jak tarcze i zaciski, czy progi nie rdzewieją. Jakie są grubości stabilizatorów No i czy szpery może nie ma?
Przetestować na drodze: jak przyspiesza, hamuje, skręca (drogie amortyzatory!).
Generalnie odwagi! Najtrudniejszy jest zakup, potem już będzie z górki!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
|
|
|