Autor |
Raport roczny pełen ochów i achów |
Krokodyl
Użytkownik
Postów: 157
Miejscowość: Wierzbno, the Gate of Mordor
Data rejestracji: 14.07.12 |
Dodane dnia 04-06-2013 12:06 |
|
|
Namierzony wielokrotnie zebrałem się w końcu do napisania. Będzie długo i namiętnie, ale raz na rok chyba można. Trylogia:
Tom 1. Dziady ?
W marcu zeszłego roku powstał plan zakupienia czegoś na miesięczny wypad gran turismo w kierunku południowo zachodnim. Miało być szybko i stylowo, a razie czego gdyby padło w drodze, coby nie płakać tylko sprzedać i mieć na bilet powrotny. Wybór po analizie padł na 328 beemwe kupe, ale ilekroć namierzałem coś sensownego to mi ktoś sprzątał sprzed nosa. Tymczasem co dzienne od roku wracając do domu mijałem złotawe porsche o dziwnym kształcie które niszczało pod moim domem. Nawet fajne i nie tak ostentacyjne jak 911, tylko co to jest ? Polatałem troche po necie i odkryłem rodzienę transaxli. Potem poszło już klasycznie: Clarkson/Wheelers dealers i... www.924.pl. Wniosek: 944 turbo mogło by być dobrą alternatywą dla beemki. Dąsy damy mego serca ostudziły z letka zapał i tak mineło kilka miesięcy. Zupełnie na luzie wpadłem na to ogłoszenie: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=4988#post_75025.
Hmmm pomyślałem: blisko i wpada w założony budżet. Po dwóch podejściach, nawet panna się przekonała. Więc nabywszy i tak rozpoczyna się tom drugi pod tytułem
Tom 2. Rozpoznanie bojem
Zasade mam następującą: wierzę w ghost in the machine oraz w radziecką zasadę mianowania generałów: genialny to on jest ale czy ma szczęście ?
Na drugi dzień po zakupie wyruszyłem w szybki rejs do Wiednia, w ciemno na zasadzie testu bezwględnego. Wrażenia były genialne. Jak nieprzymierzając Gagarin słuchałem huku i niesamowitych wibracji tej infernalnej machiny (niedomykający się dach oraz rozregulowany silnik). Szybko okryłem że stopery w uszach pozwalają na prucie z wyjętą targą w okolicach 190 km/h bez ryzyka utraty słuchu.
Po drodze dokonałem pogromu zaprzańców w S klasie i odwiecznego wroga w postaci Superbów...Wielkie Łuki przed Sosnowcem nauczyły ich pokory a mnie wprawiły w podziw i wieczny zachwyt nad precyzją jazdy na zakrętach przy dużych prędkościach.
Na austriackich autostradach było już tylko lepiej i lepiej (narzeczona spała . Skurcz szczęki od wielogodzinnego banana minął dopiero wieczorem we Wiedniu. Dokonało się. Nigdy nie jeździłem niczym równie dobrym. Ani saab 9-5 aero ani peugeot 205 gti nie dawały takiej precyzji. Owszem jeden był niesamowity na długich trasach w tym drugim włos się jeżył nie tylko na głowie ale to co się tu działo było niesamowitą precyzją mechaniki i triumfem myśli na prawami fizyki a raczej genialnym ich zrozumieniem. Nic dziwnego że po latach wraca się do transaxli vide nowy merol gulwing szkoda że porsche nie...
Tom 3. New Hope czyli nie lękajcie się potencjalni użytkownicy
Przejechałem około 15 tysięcy kilometrów w ciągu niecałego roku.
Wnioski, koszty i naprawy. Albo odwrotnie
Okazało się co potwierdziło 2 zależnych Michał i Qbak oraz jeden niezależny p. Jacek z Katowic - mój zaufany że autko jest w całkiem dobrym stanie
W ciągu tego roku naprawiłem i wymieniłem
- Oleum silnikowe i w skrzyni (chrobotała ale przestała
- klocki hamulcowe
- łożysko piasty
- regeneracja wachacza
- pasek wałków balansu oraz regulacja (niestety nie ma już efektu ruskiej rakiety
- akumulator padł w zimie
- ogrzewanie naprawiłem dzięki częściom od Porsza i pracy Michała i Qbaka
- targę naprawiłem (sam w sensie kupiłem kółeczko i wstawiłem
- kupiłem nowe Dunlopy i dwie felgi bo mi chamy w wulkanizacji zniszczyli śruby za pomocą pneumata :/
czyli nie wiele i niekosztownie jak na rok
Auto nie zawiodło ani razu i choć wyprawa do Monako nie powiodła się nie żałuje zakupu Co więcej cytując klasykę forumową " ma u mnie zapewnione miejsce " bo je kocham i szanuje a mówiąc serio: lubię nim jeździć. that's it.
Wnioski:
Gdybym miał coś zmieniać w nim to:
- dołożyłbym mu soft turbo lub w ostatecznośći jakąś sprężarę eatona or samsing, jest troche lack of power
- klima by się przydała, ale można się przyzwyczaić
- niektóre części są zaskakująco tanie, niemniej niektóre zaskakująco drogie, tych drugich (co daj Boże nadal) nie musiałem do tej pory wymieniać ale trzeba o tym pamiętać gdyby ktoś myślał na poważnie o tym typoszeregu, w sumie truizm ale czasem się o tym zapomina
- no i chyba tyle
Gdybym miał zmienić je na inne to byłoby by to
944 turbo s ale nie zmieniam najwyżej będę je upgrade'ował w kierunku na zwiększenie mocy, ale langsam aber sicher.
Wrażenia moje na podstawie roku czynnej jazdy w każdych warunkach oraz porówniania z 12 moimi poprzednimi autami i 26 latami jeżdżenia na bele czym od malacza do audi r8 czyli epilog:
1. Urban Racing:
plusy:
- wybitna manewrowość w każdych (suchych warunkach
- wybitne wyczucie
- wybitne możliwości pogłębiania skrętów przy dużych prędkościach
minusy:
- lack of power ( trzeba po mieście śmigać na 3 biegu i powyżej 3500 obr,
- start na światłach raczej sobie darujmy
- paliwożerność w mieście 15 l/100 km plus więcej jeśli męczymy
2. Gran Turismo
plusy:
- moc na autostradach
- relatywnie małe spalanie 7 l przy 110 9 l przy 140 i 11 l przy 180 przy stałem jeździe długodystansowej
- wygoda i pakowność np. u mnie po złożeniu tylnej kanapy weszły dwa rowerki typu góral, wrażenie u właściciela 911 podczas wypakowywania...bezcenne
- klima czasem by się przydała ale nie nachalnie, montaż i zakup to koszt połowy zakupu auta, warto się zastanowić - ja inwestuje w mechanikę
minusy:
nie ma )) pierdalny bak paliwa pozwala na dłuuuugą jazdę a reszta jest już tylko błogim milczeniem
ufff to tyle, acha ksywa jest dość przypadkowa na bazie opinii nt. mojej osoby wyrażonej przez moją Lady normalnie nazywam się Tomek i możemy operować tym kryptonimem
No i wreszcie bo zapomniałem z wrażenia Witam wszystkich i pozdrawiam, forum śledzę od maja 2012, więc jakbym Was wszystkich znał, osobiście Michała i Qbaka oraz Porsza, cenię klimat i nienachalną myśl która na naszym forum przewija się w sposób ciągły i inspirujący i to by było na tyle
apendix cżyli fotka z trasy z czerwonym dość słynnym porsche z Ustronia, ktorego na szczęście nie kupiłem aczkolwiek gdyby to naprawdę było turbo jak sądził właściciel to bym się nie oparł, postać w szałowym szircie to sem ja.
Krokodyl dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Krokodyl dnia 04-06-2013 12:22 |
|
Autor |
RE: Raport roczny pełen ochów i achów |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-06-2013 12:23 |
|
|
Cześć! Raport super. Świetnie się czyta. Celnie ująłeś chyba wszystkie cechy, za które uwielbiamy te auta
Nieustającej frajdy z auta! Pozdrawiam, Sebek
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Raport roczny pełen ochów i achów |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 04-06-2013 13:02 |
|
|
Świetny tekst, przyjemnie się czytało. Pozostaje życzyć dalszej przyjemności z jazdy.
|
|
Autor |
RE: Raport roczny pełen ochów i achów |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 04-06-2013 20:55 |
|
|
Witam,
Tobie Krokodajl ksiązki pisać albo relacje z imprez a nie trupami śmigać....
MEGA szacunek za zapał, pasję, wiedzę, teksty... za wszystko...
Powodzenia!!!!
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Raport roczny pełen ochów i achów |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-06-2013 22:12 |
|
|
Hej, witam na forum!
Świetny tekst, faktycznie powinieneś relacje z imprez
czy innych spotkań pisać. Jeżeli chcesz fizycznie poznać
inne nicki z forum to zapraszam do tematu pierwszo-
czwartkowego
Jeszcze raz - tekst genialny
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Raport roczny pełen ochów i achów |
Krokodyl
Użytkownik
Postów: 157
Miejscowość: Wierzbno, the Gate of Mordor
Data rejestracji: 14.07.12 |
Dodane dnia 05-06-2013 10:15 |
|
|
Czołem Panowie, dzięki za miłe słowa i serdeczne przywitanie |
|
Autor |
RE: Raport roczny pełen ochów i achów |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 05-06-2013 10:57 |
|
|
cześć, fajnie się czyta
- podjedź na czwartek i jak gadaliśmy offline - zapraszam na kawę w weekend jakoś
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Raport roczny pełen ochów i achów |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 05-06-2013 17:38 |
|
|
Cześć!
To chyba najlepsze wejście na forum jak do tej pory! Kapitalnie wszystko podane. Zasadniczo powinieneś umieścić ten wątek w dziale "nasze auta" i regularnie go uaktualniać!
BTW na większość Twoich rozterek jest tylko jedna odpowiedź - S2. Pali podobnie a przyjemność z jazdy o wiele większa. Jeśli choć raz spróbujesz 3.0 to już nigdy ni będziesz chciał wrócić do 2.5 (oczywiście wolnossącego).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Raport roczny pełen ochów i achów |
Krokodyl
Użytkownik
Postów: 157
Miejscowość: Wierzbno, the Gate of Mordor
Data rejestracji: 14.07.12 |
Dodane dnia 10-06-2013 14:29 |
|
|
Uff trochę czasu mam więc odpisuję: Długi - trupy lubię ale ożywione bo sam jestem deczko zombiaty , Qbak, vip3r - czwartki its ma family tajm (tony dzieci jako i łykendy więc mimo najszczerszych chęci ale może się kiedyś uda jak i z kawą. piterson - rozterek Ci u mnie nie ma brałem co niebo zesłało ale jak będzie co nowego to jednak turbo albo uturbianie a co do wątku nasze auta to co ja mam tam pisać, przeca ze mnie żaden projektant ani mechanik tylko ordynarny "zapierdalacz" jako w tym songu moim ulubionym http://w893.wrzuta.pl/audio/5U3OvrHq9ba/kwatera_c2_-_zapierdalacz
pozdro900 |
|