Autor |
Witam. |
Michus21
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.15 |
Dodane dnia 03-01-2015 17:46 |
|
|
Witam wszystkich właścicieli i forumowiczów.
Dołączyłem do forum bo chciałbym dołączyć do Waszego grona.
Chciałbym kupić sobie właśnie model 924, ale nie jestem za bardzo w temacie. To znaczy trochę się naczytałem, no ale teoria a praktyka to często dwie różne rzeczy.
Przede wszystkim chciałbym poradzić się, zapytać o pewien konkretny model do sprzedaży i nie wiem czy to jest dobre miejsce, ale może ktoś mi coś powie o tym pojeździe:
http://olx.pl/oferta/sprzedam-porsche-924-cale-lecz-rozebrane-CID5-ID5ieEJ.html#a4969c1d2b
Może to czyjś z forum?
Co prawda nie dzwoniłem do właściciela (jeszcze). Po zdjęciach wygląda, że nadwozie albo zostało już pomalowane, a przynajmniej zabezpieczone i przygotowane do malowania.
Niby wszystko jest do poskładania, drobne "pierdółki" do wymiany bo część jest już zrobiona.
Może ktoś zna pojazd albo ewentualnie ma "rzut beretem" żeby rzucić oko na stan i kompletność - ja mieszkam na drugim końcu kraju i tak jechać w ciemno z lawetą mija się z celem.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam. |
|
Autor |
RE: Witam. |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 03-01-2015 17:51 |
|
|
Witaj,
Zabraknie 3 nakrętek w silniku i leżysz... Zabraknie 2 trybików w skrzyni biegów i płacz i zgrzytanie zębów.... Ale nie w skrzyni...
rozumiem jakby silnik był obok ale w całości i skrzynia tak samo.
moim zdaniem to dobre auto dla kogoś kto,ma drugie, wybrakowane trochę 924.
Pozdrawiam
Porsche & ?
Edytowane przez Dlugi dnia 03-01-2015 17:52 |
|
Autor |
RE: Witam. |
Teder
Użytkownik
Postów: 49
Miejscowość: Sopot
Data rejestracji: 15.09.14 |
Dodane dnia 03-01-2015 21:29 |
|
|
Właściciel przy rozmowie telefonicznej zapewniał ze ma 100 % części ale wszystko rozebrane dosłownie na śrubki. Tak jak Długi napisał - pewności nie ma że ma wszystkie puzle i nikt tego nie sprawdzi bo części jest sporo. Składałem parę aut i wiem ze jak wszystkiego sobie nie posegregujesz przy rozbiórce to złożenie będzie prawdziwym wyzwaniem.
Cena jest ok ale dla kogoś kto ma możliwości i dużo czasu na grzebanie.
Ja mając bardzo dobrze wyposażony warsztat, pracowników odpuściłem temat - wole sam rozebrać i złożyć niż godzinami szukać drobnych pierdołek.
___________________________________________________________
Ciągle motamy jakiś sprzęt i ciągle jest jakiś sprzęt do motania. |
|
Autor |
RE: Witam. |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6078
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 03-01-2015 21:38 |
|
|
cześć - witaj na forum.
wiesz, jak nie jesteś w temacie 924 to moze być jeszcze trudniej ogarnąć, ja tam wolałbym pozbierać i kupic coś co jeździ i ew. cos jest do zrobienia nie ma raczej szans żeby poskłądanie tego wyszło taniej/opłacalnie a ryzyko jak długi napisal zawsze jest (ba nawet zakladając że wszystko jest to przecież nie koniecznie nawet osoba w temacie bedzie wiedziala co gdzie i jak (rozumiem ze sam chcesz to skladac? bo jak u kogoś za pieniądze to ogólnie nieoplacalne)
no ale wiesz - to z moejj perspetktywy, nie znamy cię (jeszcze ) moze masz juz ogarnięte i większe projekty?
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Witam. |
Michus21
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.15 |
Dodane dnia 03-01-2015 22:55 |
|
|
też myślę, że najlepiej to samemu rozebrać i (tak jak tu koledzy mówią) posegregować wszystko, żeby przy składaniu problemu nie było. Niczego jeszcze nie odbudowywałem (poza kilkukrotnym rozłożeniu i złożeniu silników motocyklowych).
Chodziło właśnie o samodzielną naprawę czego się da - po pierwsze za sprawą ograniczenia budżetu, a po drugie (a może nawet przede wszystkim) z zamiłowania do motoryzacji.
hmmm, jeśli o możliwości chodzi to mam możliwość wynajęcia garażu od znajomego, co do sprzętu warsztatowego to kilka kluczy jest, co będzie trzeba też można kupić, ale warsztatu z pewnością to nie będzie przypominać.
Dzięki za wszystkie rady i podpowiedzi.
p.s. nawet nie przypuszczałem, że części do porsche (szczególnie 924) są w tak dobrej cenie. |
|
Autor |
RE: Witam. |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7464
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-01-2015 01:37 |
|
|
Witamy na forum!
Ciekawe wyzwanie Ja bym tam silnik sobie złożył chętnie po kimś, ale jakbym
miał to robić z ofiarowanych części. Składanie po kogoś rozbiórce silnika nie jest
łatwe. Co z tego że wiesz co gdzie pasuje i których śrub użyć jak nie wiem jak
to wszystko było przy rozbieraniu.
Dla mnie rozbieranie silnika dużo o nim uczy - w jakim jest stanie. Chociaż 2.0
to prosty silnik i generalnie da się go złożyć z puzzli bez większych problemów.
Na marginesie, o wiele łatwiej złożył bym 2.5 wbrew pozorom.
Jeżeli kupisz to auto to silnik będzie trudniejszym elementem, skrzynię bym sobie
odpuścił. Używaną kupisz taniej niż komplet uszczelek do tej. W kwestii cen części
to nie byłbym taki optymistyczny niestety. Jeżeli chciałbyś złożyć ten silnik tak jak
to widzi serwis manual, to spokojnie na części i usługi związane ze składaniem
silnika bez problemów przekroczysz kwotę zakupu auta, (nawet jak będziesz
faktyczne składanie wykonywał sam). Nie straszę, informuję.
Jeżeli zdecydujesz się kupić auto i składać silnik to śmiało pytaj, chętnie Ci pomogę
jak tylko będę potrafił
A tak w ogóle chłopaki to auto jest świetną bazą na wydmuchę!
Ktoś mnie (i Pitersona) kiedyś za to udusi...
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 04-01-2015 01:41 |
|
Autor |
RE: Witam. |
Teder
Użytkownik
Postów: 49
Miejscowość: Sopot
Data rejestracji: 15.09.14 |
Dodane dnia 04-01-2015 12:52 |
|
|
Oczywiście są tez niewątpliwe plusy tego ogłoszenia.
1 - masz możliwość bardzo szczegółowego obejrzenia tego co kupujesz
2 - cena zakupu tez jest niewątpliwie okazyjna - zwłaszcza ze buda jest pomalowana - czy dobrze to łatwo zweryfikować
3 - proces składania można wykonać bardzo powoli i bardzo dokładnie - czyli efekt końcowy będzie zależał tylko od Ciebie i Twoich możliwości
4 - wydłużenie procesu składania obniży cenę i da możliwość zagłębienia się w temat budowy, historii Porsche 924
5 - odrestaurowanie tego typu daje bardzo dużo radości - godzin spędzone w garażu przy browcu i prosiaku nie można przeliczyć na żadną kasę
6 - późniejsza eksploatacja takiego auta to sama przyjemność i duma z dobrze wykonanej roboty
Jeżeli będziesz zainteresowany na poważnie tym 924 to mogę podjechać celem oględzin - mam nie daleko. Ale to musi być zainteresowanie konkretne - czyli po długiej rozmowie z właścicielem, dogadaniem się przez telefon co do oględzin. Jestem już wiele lat na różnych forach motoryzacyjnych i wielokrotnie już oglądałem różne auta dla ludzi z Polski i często jest tak że ktoś tam tylko myśli że może coś chce kupić albo i nie a prosi o sprawdzenie szczegółowe co zajmuje czas, paliwo itp
___________________________________________________________
Ciągle motamy jakiś sprzęt i ciągle jest jakiś sprzęt do motania.
Edytowane przez Teder dnia 04-01-2015 13:03 |
|
Autor |
RE: Witam. |
Michus21
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.15 |
Dodane dnia 05-01-2015 21:59 |
|
|
Dzisiaj dzwoniłem w celu wyciągnięcia jak największej ilości informacji i szczegółów.
Otóż jeśli chodzi o lakier to fakt - jest pomalowany, ale sprzedający sam się przyznał, że wymaga poprawek.
Co do części o tak jak tu wcześniej było napisane - "wszystkie części powinny być". to"powinno być" może okazać się za mało i szukanie drobnostek może powodować problemy. poza tym buda i parę rzeczy jest w jednym garażu, cała reszta w drugim. Sam silnik też już musiał być w nie najlepszej kondycji - wałek ma defekt w postaci porysowanych/wytartych kilku krzywek, niby na nich pracował, no ale... poza jakimiś innymi niedociągnięciami.
dalej jestem zajarany "tym sportem", ale kilka przespanych nocy może trochę sprowadziło mnie na ziemię. fakt - frajda byłaby przeogromna, ale nie chciałbym skończyć z niedokończonym projektem jak sprzedający.
Godzin spędzonych w garażu byłoby całe mnóstwo, ale z browcem to nie byłoby tak łatwo - do garażu trzeba jakoś dojechać, a później wrócić
będę chyba rozglądał się za jakimś egzemplarzem jeżdżącym do dopieszczenia, poprawek kosmetycznych, itp. czasu może mniej w garażu, ale za to szybciej w trasie
|
|
Autor |
RE: Witam. |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7464
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 05-01-2015 23:40 |
|
|
Tak w celu poszerzenia Twojej wiedzy nt. 924 2.0, wałek i szklanki to częsty
problem w tych autach, więc to rzecz którą musisz sprawdzać w każdym branym
pod uwagę egzemplarzu. Trzeba się liczyć, że kiedyś będą do wymiany.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam. |
Teder
Użytkownik
Postów: 49
Miejscowość: Sopot
Data rejestracji: 15.09.14 |
Dodane dnia 06-01-2015 12:04 |
|
|
A jakie pieniądze chcesz przeznaczyć na zakup tego 924
___________________________________________________________
Ciągle motamy jakiś sprzęt i ciągle jest jakiś sprzęt do motania. |
|
Autor |
RE: Witam. |
Michus21
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.15 |
Dodane dnia 06-01-2015 19:18 |
|
|
jeśli chodzi o pieniądze to jestem w trakcie negocjacji z jednoosobową radą nadzorczą w postaci mojej żony. ale za pewne zbyt wielu pieniędzy nie uda mi się z oszczędności skubnąć.
Na chwilę obecną trudno powiedzieć. w każdym razie walczę
|
|
Autor |
RE: Witam. |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6078
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 06-01-2015 21:49 |
|
|
tym bardziej bym uważał
jak dobrze poszukasz i poczekasz nieco to za nieduzo wiecej znajdziesz cos co bedzie jezdne od dnia 1 (to zawsze pomaga w negocjacjach z radą nadzorczą - trust me ) i bedziesz mógl przez lata doprowadzac do idealu.
zalecałbym spokojne oszacowanie budżetu
a wspomniales o silnikach motocyklowych? - rozwiniesz? coś masz fajnego w garażu?
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Witam. |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 07-01-2015 06:05 |
|
|
Noo, najgorzej, jak budżet zacznie zbliżać sie ku kresowi, na 99% tak będzie (bo prawie zawsze wychodzi o wiele drożej, niż zakładaliśmy), a auto wciąż nie będzie jeździć. To bardzo komplikuje sprawę w negocjacjach z pięknościami. Za to jak się piękność przejedzie choć raz i zobaczy jak sie ludzie oglądają, to od razu jest inna śpiewka i przypadek czasami spotykany, że drugiego musisz kupić dla niej . Przemyśl to jeszcze raz, bo wyzwanie przednie, ale temat śliski. Motocykle coś tam uczą, zasada działania ta sama, ale pole bitwy zupelnie inne , wiem, bo też coś tam czasami składam z dwukołowych. Dołączam się do pytania, co tam składasz? Mamy też osobny temat na forum, aby rozwinąć się w tych sprawach. Temat o nazwie: "Motocykle".
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 07-01-2015 06:06 |
|
Autor |
RE: Witam. |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-01-2015 08:51 |
|
|
Witam kolegę.
Sam się nad tym modelem zastanawiałem, ale tak jak mówi Kuba - jako potencjalną wydmuszką. Finalnie, nawet nie pojechałem go obejrzeć...
Prawda jest taka, że silnik 924 ( ba, powiedziałbym, ze całe auto ) to konstrukcja prosta, jak budowa cepa. Najgorzej byłoby na pewno ze skrzynią biegów. Jak się złoży zawieszenie, układ hamulcowy, kierowniczy, silnik i skrzynię, czemu ma nie jeździć? Ja mam w samochodzie oprócz tego jeszcze tylko fotele i kierownicę No, może jeszcze kilka światełek
Workshop manual bardzo ładnie opisuje, jak poskładać większość podzespołów i dla kogoś kto chce coś zrobić, zrobienie jest tylko kwestią cierpliwości i czasu. Pytanie, w jakim stanie są te rozebrane podzespoły...
Co nie zmienia faktu, że mając to auto pod nosem, pojechałem pod Warszawę po coś poskładanego
|
|
Autor |
RE: Witam. |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 07-01-2015 12:37 |
|
|
witam,
musisz okreslic czego oczekujesz od auta i jakimi zasobami dysponujesz.
- czy bedziesz skladal sam czy zlecisz
- ile chcesz na to kasy przeznaczyc w calosci
jesli poskladanie tego jest takie proste to czemu wlasciciel nie zrobil tego i nie sprzedaje calosci , rozebrac jest latwo
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Witam. |
Michus21
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.15 |
Dodane dnia 08-01-2015 21:14 |
|
|
jeśli chodzi o motocykle to raczej dwusuwy - zacząłem od ogara, później były jakieś WSK, SHL. Trochę później grzebaliśmy przy silniku Hondy (motocykl kolegi, model nie pamiętam). Sam miałem Kawasaki Z750 rocznik 1991, ale tutaj poza regulacją gaźników nie było co robić.
Jako tako nie wyremontowałem żadnego - jedynie rozbiórka i składanie silnika.
Co do negocjacji to jakoś lipnie to idzie - nie wiem jak mi się to udało kilka lat temu z moto, ale tutaj jak w mur.
chyba nie czuje tych klimatów, chyba za młoda |
|
Autor |
RE: Witam. |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 09-01-2015 00:13 |
|
|
Witam,
zmień Babę póki czas, albo potrząśnij póki możesz...
a jak nie potrafisz... to...
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Witam. |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 13-01-2015 10:06 |
|
|
Dlugi i w tym sie z toba zgadzam
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|