Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 19-04-2011 10:10 |
|
|
Z tym przesunięciem momentu to nie jest raczej wina hamowni mam dla porównania swój wykres z BMW E30 i wykres innego E30 z tym samym silnikiem z tej samej hamowni i u mnie max moment jest o 1000 obrotów za wysoko a w drugim aucie jest prawie w fabrycznym miejscu.
[img]http://img257.imageshack.us/img257/3779/bmwe30wykrezzhamowni.png[/img]
[img]http://img232.imageshack.us/img232/2389/save0002.jpg[/img]
Prawie identyczna jest moc względem fabrycznej w obu autach więc hamownia wygląda na precyzyjną. |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 19-04-2011 11:09 |
|
|
Marco - jest jedno 'ale' - inne jest przelozenie!
Zobacz na obroty max na obu wykresach - w jednym 6500 w drugim 5900? jaki jest ogranicznik w BMW? Przy zlym przelozeniu wykres sie po prostu przesunie modyfikujac delikatnie wykres mocy - wykres momentu pozostanie bez zmian...
Aha - inny tez jest wykres strat w ukladzie napedowym - on tez wplywa na wynik koncowy.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 19-04-2011 11:11 |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 19-04-2011 18:06 |
|
|
Faktycznie przełożenie jest inne tylko z czego je biorą skoro jest raz takie raz takie. W moim BMW odcina przy około 6500obr ten wykres wygląda jak by był przez to przełożenie przesunięty w dół więc na wyższym przełożeniu był by praktyczni taki sam jak mój.
Maks moment był by więc o te 1000obr za wysoko.
Co ewidentnie oznacza że albo czas zrobił swoje albo hamownia źle o te 1000obr podaje pojawienie się max momentu.
Z mocą samochodów chyba jednak jakoś sobie radzi. |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
ciachu
Administrator
Postów: 4159
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 19-04-2011 19:33 |
|
|
No i nici z momentu 420 Nm..
Po interwencji na hamowni dostałem wykres z pierwszego pomiaru i po uwagach dotyczących nieprawidłowych obrotów na wykresie ułożono nowy nie z przełożeń tylko z danych fabrycznych odcinki (przy 6,500 obr).
Od razu wiedziałem co się święci, moc w taki wypadku nie ulega zmianie, ale moment a i owszem, bo jest wynikiem m.in z obrotów.
I Pomiar na 5tym biegu
Voila:
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
ciachu dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
ciachu
Administrator
Postów: 4159
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 19-04-2011 19:34 |
|
|
II pomiar na 4-tym biegu do odcinki:
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
ciachu dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
ciachu
Administrator
Postów: 4159
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 19-04-2011 19:37 |
|
|
Jak widać moment taki jak w turbo s, mocy trochę mniej. Może wypadowa była mniejsza od fabrycznej.
Bardzo mnie zatem ciekawi pomiar np. Wampira ile koni zostaje w fabrycznej eSce.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-04-2011 19:51 |
|
|
A nie mówiłem
Teraz wykresy wyglądają realnie! I tak parametry super. Ciekawy jestem ile miałbyś na seryjnym programie.
|
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
ciachu
Administrator
Postów: 4159
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 19-04-2011 19:58 |
|
|
piterson... Ty mówiłeś o czymś innym o przesunięciu danych z wykresu względem danych w tabeli. Ale pomogłeś mi wyczulić wzrok na mało realne zakresy. No cóż, krótko cieszyłem się tym potwornym momentem Choć jak pomyślę, że 968 turbo s, ma aż 500 Nm, to włos się na głowie jeży.
Apropo seryjnego pomiaru - próbowaliśmy.. ale okazało się, że seryjny KLR nie działa. Nie wiem, czy to sam chip, czy może przerobiona stopka nie współpracuje już do tyłu.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-04-2011 20:58 |
|
|
A ja juz pytalem - kiedy bedzie drugi termin dla spoznionych?
Chetnie sie wybiore, bo od roku probuje i ciagle cos... jak z kredytem
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 19-04-2011 21:27 |
|
|
Ciachu a czy biorąc pod uwagę że BMW E30 odcina przy 6500obr mój wykres jest OK? Natomiast ten drugi kolegi z forum nieco przesunięty?
Tak w ogóle to porównywałem trochę wykresy mojego BMW i 924/944 dochodząc do wniosku że w Porsche jest dużo lepiej poprowadzony moment obrotowy macie moment już z dołu, a BMW trzeba solidnie kręcić mimo że wśród użytkowników 6 cylindrowych E30 panuje opinia że idą już z dołu ja osobiście czuję wyraźnie że moje auto lubi wysokie obroty u was dobry moment jest już nawet przy 3000obr zarówno w turbo jak i zwykłym 924 N/A. |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-04-2011 21:52 |
|
|
Wampir, podjedź jak będziesz miał czas Możesz się jeszcze dogadać z Marco, Marco84s,
Igorem, Porszem (soft turbo), Bluebird (miał wpaść potwierdzić swój poprzedni pomiar),
Ciachu coś przebąkiwał o hamowaniu 928. Chętnych jest sporo
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-04-2011 22:17 |
|
|
Tak samemu to mi sie nie chce
Jak wyjdzie za malo to powiecie ze specjalnie, jak za duzo ze nie mozliwe, wiec swiadek potrzebny
A tak na powaznie to 9-17 na tygodniu to nie ma szans, a na weekend to szkoda chlopakow ciagnac dla jednego auta.
To kto chetny?
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 19-04-2011 23:30 |
|
|
zglaszam sie, choc wszystko uzaleznione od terminu...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 19-04-2011 23:38 |
|
|
Ja też się piszę tylko termin żeby podpasował np 30 kwietnia mam wolne ale to początek długiego weekendu więc pewnie ciężko z resztą będzie więc już może po majówce jakiś termin? |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
Marco
Użytkownik
Postów: 219
Miejscowość: Stara Miłosna
Data rejestracji: 28.09.09 |
Dodane dnia 20-04-2011 08:05 |
|
|
Ja chętnie, do terminu postaram się dopasować
'82 924 było fajne
Pug 106 rallye był bestia
Forek 2.0 XT najlepsze co miałem
Legacy 2.0 pan złotek jeździ na forum
Volverine Turbo, 280 koni było szybko i wygodnie
Omega '02 v6 była wygodna
Czasem Czarna Bestia ze świnką
Był hawk '06
Jest Legacy '08 |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
ciachu
Administrator
Postów: 4159
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 20-04-2011 09:08 |
|
|
Marco84s - wygląda na to, że Twój jest ok.
Swoją drogą słabo trochę, że tak się mylą. Skoro takie wpadki jak widać zdarzają się często, to powinni brać albo z odcinki, albo przyłożyć się do sprawdzania.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 20-04-2011 09:22 |
|
|
Ja bym się pisał, ale ze szwagrem jego Saabem 9-3. Ma jakieś mody, ciekawe na ile teoria pokryje się z praktyką...
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-04-2011 10:42 |
|
|
Mi najbardziej pasuje wlasnie 30tego, bo praktycznie wszystkie weekendy w maju mam zajete... Dopiero pod koniec cos wolnego by sie znalazlo.
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 21-04-2011 01:26 |
|
|
No mi 30 też pasuje,a jak reszta chętnych? |
|
Autor |
RE: Dyno Day 2011 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 21-04-2011 09:12 |
|
|
będę
EDIT: w związku z możłiwym wyjazdem na 30lecie mój udział raczej wątpliwy
EDIT2: jako że termin wyjazdu przesunięty o tydzień, zapowiadam, że jadę
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 21-04-2011 15:09 |
|