Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 17-11-2008 00:10 |
|
|
hehe dzięki za spotkanie bardzo sympatycznie...
Qbak, Blumen i Blumen Wife Asia, Michal928, Aga, Gabrysia, Igor, Kuzik i Fafik z Maxem
posiedzielismy, poprzełączałem szczęśliwie kierunkowskazy i popodawałem śrubokręty, potem sobie popiliśmy herbatkę a ja się obżarłem troszkę no i na koniec pojeździliśmy troszkę fajowo było
Do zobaczenia następnym razem hopefully soon
dobranoc
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-11-2008 00:44 |
|
|
Zgadza się to co Igor napisał
Panowie, zdjęcia i jakaś relacja. Z nimi się dziś nawet nie dało pogadać tak byli
zaabsorbowani (wcale się nie dziwię )
Igor, przez Ciebie zniszczę sobie opony zimowe!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 17-11-2008 00:48 |
|
|
hehe
co do zdjęć - dam lepiej filmik, ale muszę się nauczyć zgrać je z komórki... ehh.... projektant funkcjonalności my ass
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 18-11-2008 18:41 |
|
|
no to jestem w domu. Dotarłem po 1 w nocy. Dojechałem bez większych problemów, choć tanio nie było, ale o tym później. Czas na podsumowanie. Dla jasności, jakby pojawiły się komentarze co do niszczenia oryginalnego auta - wszystkie modyfikacje zostały tak wykonane aby istaniała możliwość szybkiego powrotu do oryginału. W ciągu soboty i niedzieli michał928 wykonał kawał dobrej roboty trzymając się tej zasady. Zaczęliśmy od wywalenia przepływomierza.
|
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 18-11-2008 18:51 |
|
|
po prawej stronie możecie zobaczyć łacznik do filtra stożkowego Ciacha pożyczony od michał928 - Ciachu jak tylko potrzeba podeślę, go do Wawy. Po prostu nie mieliśmy niczego w zastępstwie, a potrzebowałem tylko na powrót do Poznania. Do połączenia wykorzystaliśmy osprzęt profesjonalnej firmy tunungowej "marley" z pobliskiego praktikiera
W międzyczasie michał928 pracował nad dokończeniem przejsciowki z ECU na magasquirta
kuzik dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez kuzik dnia 18-11-2008 18:55 |
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 18-11-2008 18:57 |
|
|
oto kluczowy element, przejściówka - patent michała
kuzik dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 18-11-2008 19:07 |
|
|
po prawej stronie pomysł na obejście problemu wynikającego z zastosowania 2 osobnych czujek w silniku 2.5. Dla informacji jedna jest odpowiedzilna za obroty, druga za położenie wału. Obecne auta raczej mają jedną i do tego standardowo dedykowany jest megasquirt. Ta wspaniała płytka (oczywiście pomysł tutaj należy zdecydowanie podkreślić profesora naszego 924.pl - Michał po tym co pokazałeś zdecydowanie zaliczasz się do tego grona najlepszych fachowców 924) pozwala przetworzyć sygnał analogowy na binarny i podaje sygnał o położeniu wału. |
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 18-11-2008 19:11 |
|
|
po drodze trzeba było policzyć zęby na docisku i określich odległość ząbka od górnego położenia na kole zamachowym. Na szczęście miałem części od paha i nie musieliśmy tego robić na aucie. Pahu serdeczne dzięki. no to liczymy
kuzik dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 18-11-2008 19:17 |
|
|
po drodze wypatroszyliśmy katalizator. To chyba nie była dobra decyzja. Teraz auto stracznie brzęczy, poza tym przy kompletowaniu wydechu z dwóch zestawów okazało się, że porsche stosowało różne łączniki i nie wszystko z 944 pasuje od ręki - przez co mam nieszczelne połączenie między katem a środkowym.
kuzik dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 18-11-2008 19:33 |
|
|
jeszcze w sobotę auto odpaliło. Po drodze było kilka problemów związanych z błędami na płytce i koniecznością zaadoptowania przejściówki. Michał spokojnie wracał do schematów i za każdym razem rozwiązywał problem.
Jeszcze w sobotę udało nam się zobaczyć mapy z ECU - niestyty nie mieliśmy programu aby to ściągnąć na PC i obrobić.
Niedziela zeszła na składanie wszystkiego i wprowadzaniu podstawowych ustawień, weryfikowaniu sygnałów z czujek itp.
Czasu na mapy zabrakło i auto ok 22:00 wyjechało na test z mapą standardową wygenerowaną przez megasquirta i michał928.
Rakieta to raczej nie była, szczególnie porównując do auta igora. problem jednak nie leżał po stronie ECU.
W poniedziałek w czasie wizyty u porsza wyszła jeszcze inna przyczyna tej sytuacji
CDN
kuzik dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 18-11-2008 19:36 |
|
|
na tym zdjęciu Michał wygląda jakby klęczał nad miską, ale nie olejową
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 18-11-2008 20:35 |
|
|
kuzik napisał/a:
W poniedziałek w czasie wizyty u porsza wyszła jeszcze inna przyczyna tej sytuacji
CDN
PISZ PISZ!!! BARDZO DOKŁADNIE OPISZ!!
Kuzik - daj też fotkę swojego "innovative motorsports"
no i jak teraz idzie!!!???
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 18-11-2008 23:34 |
|
|
Komputer uruchomiony i wymieniony. Niestety jak napisal kuzik nie bylo kompletnie czasu na strojenie wiec auto pojechalo prtycznie na beznadziejnej mapie zaplonu, mapa paliwa byla wygenerowana przez komputer - nawet nie najgorzej, wlaczylem adaptacje skladu spalin wg sondy szerokopasmowej, kompletny brak wystrojenia dawki rozruchowej, afterstartu, itd... Zalozenie bylo zmontowac i wmontowac i sie udalo. Udalo sie nawet zdobyc oryginalne zlacze do wpiecia w instalacje zamiast DME!!! Dalsze efekty zaleza od czasu poswieconego w wystrojenie. Zaleta to mozliwosc bezproblemowego i szybkiego powrotu do oryginalu - zakladamy przeplywomierz, DME i gotowe. Obawialem sie czy ECU "polknie" sygnaly z 2 oryginalnych czujek i to dosc dziwnie skonfigurowanych ale sie udalo. Mam jeszcze jeden ciekawy pomysl - rozebrac DME i wlozyc Megasquirta w miejsce cyfrowej plyty sterujacej co daloby Komputer taki sam jak dme, do przykrecenia w miejsce oryginalu, z zewnatrz prawie nie rozniacy sie od oryginalu za to w pelni programowalny z laptopa. Niestety trzeba poswiecic dme lub kupic dawce. |
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 19-11-2008 09:40 |
|
|
michal928 napisał/a:Mam jeszcze jeden ciekawy pomysl - rozebrac DME i wlozyc Megasquirta w miejsce cyfrowej plyty sterujacej co daloby Komputer taki sam jak dme, do przykrecenia w miejsce oryginalu, z zewnatrz prawie nie rozniacy sie od oryginalu za to w pelni programowalny z laptopa. Niestety trzeba poswiecic dme lub kupic dawce.
Widziałem na streetracing.pl taki patent - ms w pudełku od ke-jetronika i korzystający z oryginalnego złącza.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 19-11-2008 21:03 |
|
|
..CD
W międzyczasie odwiedzili nas koledzy z 924. Igor trochę pomagał
kuzik dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 19-11-2008 22:05 |
|
|
W poniedziałek o7:30 byłem już u porsza. Muszę przyznać, że wymiana rozrządu w tym silniku to skomplikowana operacja. Porsz to fachowiec, aż miło było patrzeć jak z sercem podchodzi do tego auta. Już na samym początku zdiagnozował poprzestawiane wałki balansu jeden chyba nawet o 180 stopni. Muszę przyznać, że na to liczyłem, bo cały czas szukałem przyczyny dla kturej auto słabo się zbiera, a sam silnik wygląda zdrowo. Póżniej wyszła jeszcze kwestia kopulki rozdzielacza - całkowicie wyjechana. Nie zdecydowałem się jednak na wymianę ze względu na planowaną zmianę na elektroniczny rozdzielacz w najbliższym czasie. Ok 20 auto wyjechało na test. Byłem zaskoczony, zupełnie nie ten samochód. Porsch stwierdził że zbiera się bardzo dobrze, może mierzyć się z Igora LeMans. Byłem bardzo zadowolony słysząc to z ust osoby znającej się na rzeczy, no i mając świadomość co potrafi auto Igora.
Póżniej czekała mnie droga do Poznania. Po drodze wpadłem jeszcze do michała928. Zrobiło się późno i na zmianę map już nie starczyło czasu. Powrót jak już wspominałem tani nie był, prawdopodobnie usawienie zapłonu spowodowało, że część energii spalania szła w wydech a nie w pracę. O mały włos nie stanąłem na autostradzie. Spalanie szok ok 15 na 100. Najważniejsze, że dotarłem.
Teraz czas na dopracowanie map, najpiersz muszę jednak trochę ochłonąć. To był ciekawy weekend, sporo się nauczyłem.
Szczególne podziękowania dla michała928 - za gościnę, naukę no i wysiłek przy instalowaniu. Podziękowania również dla Agi - było przesympatycznie.
|
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 20-11-2008 01:32 |
|
|
Kuzik - auto igora jeszcze pokaże ząbki (jak powymieniam świece, przewody, kopułkę i palec, oraz wtryskiwacze, założę nowy wydech i .... wywalę tylną kanapę )
cieszę się że zlokalizowałeś usterkę i wystrój te mapy (służe DME w razie potrzeby), to będę wiedział, czy instalować u siebie MS
... "innovative motorsports", powiadasz ....
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 20-11-2008 09:33 |
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 22-11-2008 14:26 |
|
|
wreszcie mam odpowiedź na pytanie dlaczego auto przy 5700 obrotach zaczynało tracić moc. Dzisiaj znajomy udostępnił mi warsztat z kanałem i dobrego spawacza. Plan to usunąć świst i nieszczelności układu wydechowego po ostatnich pracach u michała928.
Po wyciągnięciu wydech wyraźnie przy przechylaniu ostatniego tłumika coś w środku latało. Mieliśmy do zaspawanie kilka łączeń, więc postanowiliśmy rozpruć również ostatni tłumik. Okazało się, że ostatni tłumik zrobiony jest z podwójnej nierdzewki. Po otwarciu latał kawałek rurki rozbijającej spaliny na boki tłumika. Oględziny pozwoliły stwierdzić, że ten kawałek metalu może zapychać wylot spalin.
Nigdy bym się nie spodziewał ile takie małe gów... może namieszać. Po zespawaniu i zamontowaniu autko nadal chodziło cicho. Pierwsze kilkaset metrów prostej pozwoliło mi przekonać się, że właśnie w tym tkwił problem. Auto odzyskało duch no i kręci się bez problemu powyżej 6 tyś.
Teraz tylko wystrojenie megasquirta i wypolerowanie lusterka wstecznego dla lepszej widoczności LeMansa
|
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-11-2008 17:08 |
|
|
Zapowiada się cudny sezon Chyba klasa I i J odżyją (niekoniecznie na imprezach PCP )
Cieszę się strasznie, że udało Ci się w końcu zdiagnozować ten "wyciek mocy"!
Czyść lustereczko, Igor pewnie też czyści
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: może spotkanie 16 gdzieś w Wawie |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 22-11-2008 18:00 |
|
|
następnym razem muszę spokojnie przeczytać co piszę, właśnie zorientowałem się, że napisałem kilka postów wcześniej "kturej". Tragedia |
|