924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Zloty/Imprezy/Wydarzenia
Autor Hamownia Kraków - wyniki
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 20-04-2009 15:32
Wybieram sie na hamowanie moich czwórek do firmy Detech www.detech.pl. Koszt hamowania 1 samochodu 100 zł.
Gdyby udało się znależć ok. 20 chętnych można zejść z ceną do 50 zł. Wiem że są na to małe szanse ale piszę tak dla porządku (chociaż gdyby każdy z miejscowych przywiózł oba swoje auta to zaczyna to być realne smiley ).

Hamownia jest bezwładnosciowa wiec na pewno pomiar nie będzie wiarygodny jesli chodzi o wartości bezwzględne ale przynajmniej będę wiedział jaka jest różnica między 2.5 a S2 i ewentualnie jakie zmiany będą po planowanych modyfikacjach!
Może ktoś jeszcze z Krk/okolic się wybierze?

Edytowane przez piterson dnia 27-10-2009 16:58
Autor RE: DynoDay Kraków???
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 21-04-2009 00:10
kiedy?
Jeśli o mnie chodzi to raczej tylko jakiś weekend. I na razie tylko S-ka.
Jeśli dałoby się ustalić jakiś termin, to puszcze info do niebieskiego 68CS. smiley
PS. Próbowałem ponownie monitować RaceRent, ale brak odzewu. Olać ich ;P
2716024
Autor RE: Hamownia (DynoDay) Kraków???
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 04-10-2009 18:34
Imprez już w tym roku nie będzie to może chociaż zorganizowalibyśmy wspólny wypad na hamownię?

Skłaniam się wciąż do obciążeniowej a takowej w Krakowie nie ma (i nie będzie do następnego roku). Najbliższe dwie są w Gliwicach - i myślę że moglibyśmy urządzić tam jakiś wspólny wypad. Proponowałbym wstępnie sobotę 24.10. Kto byłby chętny? Koszt pewnie zależałby od ilości chętnych (zazwyczaj jedno auto to 150 zł, przy większych grupach jest możliwość zejścia do 80-100 zł). Kto by się pisał na 100%?
Autor RE: Hamownia (DynoDay) Gliwice???
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 04-10-2009 20:01
24.10 to ŻUBRY!!!! smileysmiley
Ja niestety odpadam. W tej chwili bardziej pasowałby mi termin wiosenny


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Hamownia (DynoDay) Gliwice???
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 04-10-2009 20:04
Faktycznie smiley

17 i 31 odpadają, 10 chyba za wcześnie smiley
Muszę zmierzyć swojego 2.5 przed modyfikacjami smiley
Autor RE: Hamownia (DynoDay) Gliwice???
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 04-10-2009 22:12
Pietrson - jestesmy po wstepnych rozmowach na temat hamowni w warszawie na 17.10 - obciazeniowka. Koszt ponizej 100zl (chyba 70 czy 80 bylo w zeszlym roku).
Tu masz temat:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=3&thread_id=2386&rowstart=20


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 04-10-2009 22:13
31356497
Autor RE: Hamownia (DynoDay) Gliwice???
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 27-10-2009 16:57
Ponieważ zima tuż tuż stwierdziliśmy z Jurkiem że to ostatni moment przed zimą żeby zobaczyć ile właściwie siedzi pod tą maską. Ostatecznie wybór padł na hamownię Detech - inercyjną (aktualnie w Krakowie obciążeniówek brak).

Na pierwszy ogień poszła wydmuszka. Silnik M44.09 (fabrycznie 160KM/5900rpm, moment 210Nm/4500rpm). Obstawialiśmy 140-150KM. Wynik poniżej.
Wprawdzie do parametrów fabrycznych trochę brakuje ale za to przebieg momentu - super! Trzeba to trochę zepsuć przez zimę smiley

piterson dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Hamownia Kraków - wyniki
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 27-10-2009 17:03
Na drugi ogień poszło 968 Jurka. Dla przypomnienia fabrycznie 240KM/6200rpm, moment 305Nm/4100rpm.
Jak pokazuje życie nikt nigdy takich parametrów w 968 nie widział. Jurek dobrze zna temat i zazwyczaj moc zdrowych 968 (na świecie) oscylowala w okolicach 225-230KM. Osławionego momentu 305 Nm nie udało się nigdy uzyskać!
Najlepszy wynik jaki udało się uzyskać Jurkowi to było 242 KM (po świeżym remoncie, indywidualny chip, trochę zmodyfikowany dolot i wydech)
Obstawialiśmy 220-225KM. Wynik poniżej. Jurek obiecuje solidną poprawę w zimie!

piterson dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Hamownia Kraków - wyniki
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 27-10-2009 17:13
Na koniec moja S2. Chciałem ukrócić spekulacje o 250KM pod maską smiley
Parametry fabryczne: moc 211KM/5800rpm, moment 280Nm/4000rpm.
Liczyłem że będzie 200KM, Jurek obstawiał 205 KM. Pozytywnego zaskoczenia nie było - wynik poniżej smiley
Okazało się natomiast to co czułem od dawna - auto powyżej 6000 rpm nie wkręca się już bardzo ochoczo na obroty więc nie ma sensu ciągnąć go za długo na biegach.

piterson dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Hamownia Kraków - wyniki
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 27-10-2009 17:39
Robili Wam pomiar AFR?


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Hamownia Kraków - wyniki
jurek968
Użytkownik

Postów: 58
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.06.09
Dodane dnia 27-10-2009 18:56
Niestety sądy do AFR niemają na stanie :/

Wyniki korygowane do normy ,ndmuch też w miarę choć skierowany pod samochód a nie na doloty generalnie jednak pierwsza inercja która mi się podobała.

Reasumując mi trochę koników uciekło przez te kilka lat ,ale biorąc pod uwagę że auto chwile stało ,benzyna pewnie nieco się już rozołożyła i fakt że auto po sezonie( filtr ,świece do wymiany) to w sumie jestem zdowolony.
Zobaczymy co będzie po okresie zimowym.

A wyniki jeśłi równać do wyników 924 które mają 2 litrowe silniki i tak są niezłe bo dają w przeliczeniu u Piotrka S2 134 KM ( na 2 litry) a u mnie 148 KM,
Autor RE: Hamownia Kraków - wyniki
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 30-11-2009 21:25
Mam nadzieję, że jutro uda mi się dodać soje statystyki smiley
btw smiley Jak ktoś chce dołączyć to jutro, godz 10.00, warsztat Detech, ul. Kosocicka 106a



944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Hamownia Kraków - wyniki
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 01-12-2009 17:49
Wyniki pomiarów (w kolejności odwróconej smiley )

944 S przed remontem

olej - ostatnia wymiana (łącznie z filtrem) na początku bieżącego roku, shell helix ultra 10w40 + ok 2,5l dolanego oleju orlen 10w40 - oba półsyntetyki,
paliwo - ostatnio tankowane ok miesiąc temu, U95 ze stacji MPO w Czyżynach smiley

wartości zmierzone:
max moc 164,4HP / 7170 rpm (katalogowo 190 / 6000)
max moment 176,3 Nm / 4874 rpm (katalogowo 230 / 4300)

pomiar zakończył się kłębami siwego dymy ze spalonego oleju...
[img]http://student.agh.edu.pl/~skulig/hamownia/porsche%20944%20s.jpg[/img]


944 tubo Vtech

olej - ostatnia wymiana (łącznie z filtrem) 2 miesiące temu, mobil 1 super 5w50 syntetyk,
paliwo - dzisiaj tankowany Shell V-Power na stacji przy ul. Cechowej

wartości zmierzone:
max moc 256,9HP / 5785 rpm - pomiar 1
max moc 256,6HP / 5700 rpm - pomiar 2 (katalogowo 220 / 5800 [turboS 250 / 6000])
max moment 357,3 Nm / 4911 rpm - pomiar 1
max moment 356,1 Nm / 4902 rpm - pomiar 2 (katalogowo 330 / 3500 [turboS 350 / 4000])

pomiar przeszedł bez problemów, dla pewności został powtórzony - oba wyniki zostały zestawione na jednym wykresie poniżej.
Niestety po kilku godzinach pojawił się niepokojący problem - w trakcie powrotu z Krk do Myślenic coś nie tak zaczęło się dziać z silnikiem, zaczął z dużym oporem wkręcać się na obroty, na biegu jałowym pojawiają się falowania. 2 razy zgasł przy ruszaniu z jedynki... Oj będzie ciekawie...

[img]http://student.agh.edu.pl/~skulig/hamownia/porsche%20944%201+2.jpg[/img]


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Hamownia Kraków - wyniki
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 01-12-2009 18:11
Czyli wyszło, że Turbo jest mocniejsze o 37 koni? smiley

Dziwny ten wykres dla Ski, trochę taki pofalowany.



924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl