924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Zloty/Imprezy/Wydarzenia
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 16-08-2009 21:43
Rajd już za niecały miesiąc - kto się wybiera?

Ja będę na 100%, Juha zapewne też. Kto jeszcze ma ochotę spróbować swoich sił na publicznych drogach? Adrenalina nieporównywalna z żadną inną imprezą...
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 16-08-2009 22:26
Jaki przewidywany koszt imprezy?


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 21-08-2009 00:10
bliższe szczegóły:
http://www.akstomil.pl/news.php?id=130


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 21-08-2009 21:44
Oficjalne zgłoszenia do CA Rally też już ruszyły!
http://classicauto.pl/imprezy_4_2009.html
Obowiązuje selekcja zgłoszeń smiley
Ja być może pojawię się na zapoznaniu w piątek, jako cichociemny smiley
Ktoś potrzebuje usług szpiega drogowego? smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 10-09-2009 11:47
może komuś jeszcze się przyda:
autorskie opracowanie materiałów dostarczonych przez Organizatora (mapki, harmonogramy, regulaminy, komunikaty)
prawdopodobny przebieg pierwszego z 2 Oesów II etapu rajdu


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 11-09-2009 20:19
Ale Ci zazdroszczę, ale Ci zazdroszczę... Napiszcie jak tam po pierwszym dniu. smiley
Tak patrzę, że koszt imprezy nie jest nawet taki wysoki, tylko strach jechać...
Do tego trzeba kupić komplet opon nowych najlepiej i jeszcze paliwo plus noclegi.
Może za dwa lata, za rok jak będzie odwaga i umiejętności. Zdacie relację w Wyrazowie smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 13-09-2009 16:58
sam sobie zazdroszczę smiley
I dziękuję Jurkowi za sposobność wzięcia udziału w tej imprezie!
Na szybko pierwsza relacja z youtube
http://www.youtube.com/watch?v=jTjj4LVHFzw
fotki ze startu honorowego w Ropczycach
http://foto.gbart.pl/motoryzacja/motosport/rajd_dziennikarzy_2009/
Kiedy dokopie się do kolejnych galerii to podrzucę linki
NIe omieszkam również zdać bardziej szczegółowej relacji smiley

EDIT:
galerie:
http://rl23.fotosik.pl/albumy/684866-261.html
http://exoticcars.pl/forum/viewtopic.php?p=193371&sid=18e45269b1442d3e391055dcb185b57d#193371


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

Edytowane przez simprez dnia 13-09-2009 17:54
2716024
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 13-09-2009 18:07
Kurcze po prostu zal patrzec jak auta opisywane w classic auto jako rarytasy laduja w rowie. Capriki, maza rx7...

I Piterson tez przesadzil w tym samym zakrecie co wszyscy ale chyba mniej groznie od niektorych, ktorzy np. strzelili dacha. Mam nadzieje ze nie bylo wiekszych zniszczen.



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 13-09-2009 21:39
Rajd rewelacyjny, niestety kierowca (i po części auto) nie spisali się za dobrze. Auto zbyt obniżone, za twarde zawieszenie, brak płyty pod silnikiem. No i oczywiście brak umiejętności i odwagi kierowcy smiley

Zaczęło się od urwanej opaski mocującej bak i pompę paliwa na dojazdówce do felernego OS-u. Okazało się że dodatkowo zostawiam za sobą strużkę paliwa. Szybkie łatanie przez startem (Powertape i trytytki) i jedziemy dalej. Ostatni zakręt przed metą, widzę naniesioną tonę syfu, jadę zachowawczo a tu jakbym wpadł na lód. Nawet nie zdążyłem zrobić żadnego manewru i wpadłem tyłem do rowu.
Z uszkodzeń zewnętrznych tylko wgięty lewy próg, delikatnie pęknięty tylny zderzak. Niestety okazało się że dodatkowo niemal całkowicie urwałem mocowanie tylnego tłumika i mam pęknięty wydech gdzieś w okolicy środkowego tłumika.
Spokojna kalkulacja i decyzja o wycofaniu z rajdu (strata do koncertowo jadącego Miziaka i szybkiego jak zwykle Jurka była nie do odrobienia a ryzyko następnych strat w sprzęcie bardzo duże).

Wizyta u lokalnego mechanika, spawanie wydechu, załatanie wycieku paliwa i auto w zasadzie przywrócone do pełnej sprawności.
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 13-09-2009 23:08
no to widze ze miales sporo szczescia - moze nie tyle co Kuzik ale moglo to sie skonczyc zdecydowanie gorzej. Nie lepiej scigac sie tylko na jakichs zamknietych/lepiej usytuowanych trasach ze tak powiem ?


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 13-09-2009 23:59
Jakieś wyniki ktoś podrzuci? Prosiaki coś ugrały? smiley
Jak Jurek? Waldek? Pan Piotr?

Przemek, wiem że nie o to Ci chodziło, ale dla jasności napiszę: trasy są zamknięte,
natomiast to, że są wąskie i trudne i blisko do rowu - to już jest prawdziwe ściganie,
a nie jazda wokół trzepaka. Ciekawe ile osób było chętnych na te 35 miejsc. Wielu
nawet nie próbowało wysyłać zgłoszenia pewnie z uwagi na stopień trudności imprezy,
bo koszt w tym roku bardzo na poziomie.




924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
Sliwka
Użytkownik

Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 14-09-2009 00:06
Widzę że mało kto nie "zwiedzał" w tym roku smiley

Edytowane przez Sliwka dnia 14-09-2009 00:15
1543383
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 14-09-2009 09:21
Filmik jest w watku pitersonowym ale umieszczam tez tu bo dotyczy calego rajdu.
http://www.youtube.com/watch?v=jTjj4LVHFzw
O kurde smiley Ale rzeznia... A ja tak bardzo chcialem jechac... smiley


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 14-09-2009 09:26
31356497
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 14-09-2009 13:09
wyniki, linki do fotek, relacja z imprezy ze strony Prezesa AK Stomil Dębica (nieco górnolotna, ale trochę prawdy w niej jest) są na stronce Automobilklubu Dębica
Wygrzebane na forum Fiat&Furious
galeria
i onboardy z prologu: przejazd 1, przejazd 2
Dzwon klasy 'Gość' (profi rajdówki) z prologu
http://www.youtube.com/watch?v=K5yOSVrLlPI
http://www.youtube.com/watch?v=H_Ek6tDFzkg

No to skrobnę oś więcej o swoich wrażeniach.
Trasy:
Prolog - bardzo ciekawy, wymagający, dość trudny jak na początkową próbę, ale dający za to dobry przedsmak tego, co czeka załogi następnego dnia. Najtrudniejsze miejsca: 1 ciasny zakręt na mostek, partia prawy-lewy za siodłem (tam gdzie wyleciała 206 z onboardu powyżej i jeden z Caprików zwiedzał rowa), prawy 90 za 3 hopkami (min. Capri Pająków i Megane) oraz końcowy lewy 90 za spadaniem (Łada, Escort).
Jedyna rzecz, która mi się nie podobała w tym prologu to fakt, że wskutek opóźnienia po przygodach poszczególnych załóg II przejazd dla grupy Oldtimerów odbył się już po zmroku (to rzeczywiście było już niebezpieczne).

I etap - oesy: Wielopole i Kamera. Wielopole było bardzo szybką ale dość przyjemną próbą. Trzeba było uważać przede wszystkim ostry lewy po starcie oraz długi prawy pod górę zaciskający się na wyjściu (przy obu ustawiono pachołki, by nie pozwolić na cięcia. W zasadzie takie pachołki należałoby kłaść co 2 zakręt na tym rajdzie :evil1smiley. Zdradliwa była też krótka hopka przed metą i sama meta na ustawiona na szczycie i w dodatku w zakręcie. Za metą ostry hebel, bo kończył się asfalt. Kto się zagapił lądował w żwirze.
Kamera to oes, który wiele załóg zapamięta na długo. Stamtąd pochodzą nagrania dachów 304, saaba oraz feralny slajd Pitersona. Wszystkie miały miejsce na tym samym, ostatnim zakręcie przed metą. Ostry prawy łuk po lekkim spadaniu miał naniesione spore ilości szutru już podczas piątkowego zapoznania (widocznie część załóg żywotnie wyznaje motto: "trening czyni mistrza", w wolnym tłumaczeniu: "...nielegala, jadę nielegala, kto nie frajer upaaaaalaaaa... smiley "smiley. Trudności mogły również sprawiać dwa szybkie fragmenty przy polankach przedzielonych krótkim lesistym odcinkiem. W lasku czyhał krótki prawy łuk na podbiciu, też ostro maltretowany "jadących na skróty". Tam na naniesionym żwirze do głębokiego rowu zsunął się żółto-niebieski Escort Cosworth Gołębiwskiego, przez którego zostaliśmy wyhamowani podczas I przejazdu. II przejazd również nie poszedł nam idealnie (generalnie słabo przygotowaliśmy sobie opis na ten odcinek), natomiast III odwołano, niby ze względów bezpieczeństwa... ale po prawdzie to wskutek opóźnień minął czas wynajęcia drogi i trzeba się zwijać smiley
Inną sprawą był przebieg trasy dojazdowej pomiędzy I a II oesem etapu. Zaraz za metą Wielopola zaczynał się przeszło 1,5 km szutrowy odcinek polnej drogi, którego pokonanie zajmowało nam ok 5 min. czasu. Podobnie sprawa wyglądała parę kilometrów przed PKC do oesu Kamera. Gładka asfaltowa ścieżka kończyła się ostrym przełomem, na którym Piterson uszkodził sobie bak, a potem łączyła się z kolejnym żwirowym 1 km wyrypem smiley W połączeniu z wyśrubowanym czasem dojazdu oraz licznie rozstawionymi patrolami drogówki nie możliwe było pokonanie tej dojazdówki w wyznaczonym wg karty drogowej czasie. Na szczęście organizatorzy ulegli presji zawodników i anulowali spóźnienia na kontrowersyjny PKC.
Dodatkowo na tej dojazdówce byliśmy świadkami kolejnego przykrego incydentu. Na bardzo wąskim fragmencie drogi, z licznymi ślepymi zakrętami, doszło do czołowego zderzenia Peugeota 106 jednej z załóg dziennikarzy z Daewoo Lanosem jednego z okolicznych mieszkańców. Lanos zaliczył dość lekkie pokiereszowanie lewego przodu, natomiast 106 miała "total Unfall". Bezpowrotna kasacja, aż cud, że załodze nic się nie stało.

Przerwa pomiędzy etapami miała miejsce w Głobikowej, gdzie rajdowa horda dzielnie starała się zagłuszy uroczystość weselną w kościele naprzeciwko naszego parkingu smiley.
Posiłek był smaczny, choć w porównaniu z zeszłorocznym rozpasaniem obfitością nie grzeszył. Dla startujących załóg przewidziany był dobrowolny konkurs odcinania dwuręczną piłą drewnianych krążków na czas (nie cieszył się zbytnią popularnością smiley ). Większość startujących przeznaczyła czas bądź to na niezbędny serwis swoich maszyn (vide Waldek z Michałem i ich walki z awarią wydechu, swoją drogą ciekawe czy TVNTurbo rzeczywiście wycięło siarczysty komentarz Michała, kiedy wczołgał się pod białego smiley ), zapoznawania się z wynikami I etapu wywieszonymi na tablicy przed stołówką, bądź na podziwianiu krajobrazu z wieży widokowej postawionej na najwyżej położonym wzniesieniu w całym powiecie Dębickim.

II etap - rozpoczął się ok godz 15.00. Składał się z trzech pętli po 2 oesy: Laskowa i Gajówka. Laskowa to kolejny pamiętny oes, z którego pochodzą najbardziej spektakularne wypadki. Najgroźniejsze miały miejsce ok 800m po starcie, na prawym zakręcie pod kątem ostrym. Poprzedzała go długa prosta i lekki szczyt. Na samym zakręcie było mnóstwo syfu, nie sposób było go pokonać choćby bez lekkiego zmiecenia tyłem na wyjściu. To tu poległo min. Legacy i RX7, więcej farta mieli Kadet i Datsun, tańczący na tym zakręcie istne hołupce.
Dzięki telefonicznej poradzie Piotrka, który opisał nam wyczyny poprzedzających nas załóg staraliśmy się nad wyraz delikatnie przejść ten zakręt, ale i tak bez lekkiego slajdziku na wyjściu sie nie obyło. Większego zaliczyliśmy parę zakrętów dalej, ale fenomenalny refleks Jurka zdusił niebezpieczeństwo w zarodku smiley.
Poza tym prawym killerem uważać trzeba było też tuż przed samą metą, gdzie po kolejnej szybkiej partii było przejście do lotnej łukiem przez szczyt.
Na koniec nieszczęsna Gajówka. Już w piątek na BK, przed zapoznaniem Piterson i Marcin uprzedzali nas, że ten odcinek to coś tragicznego. Jako jedyny w całym rajdzie nie został na czas wyremontowany i zamiast gładziutkiego świeżego asfaltu mieliśmy ścigać sie po jakichś horrendalnych koleinach, z dziurami jak leje po bombach w dodatku ze szczytami przez las otoczonymi okopami a nie rowami smiley Czołgowisko, dakar, księżycówka, a nie oes... smiley
Świadomie w obawie o kondycje auta i własny komfort psychiczny postanowiliśmy odpuścić tą próbę. Jak się okazało nasza postawa była w zdecydowanej mniejszości smiley Na I przejeździe konkurenci sprawili nam łomot niesłychany. 1.04 kontra 47 sek no i już wiadomo co będzie...
Na kolejnych 2 przejazdach Jurek podkręcił nieco tempo, w sumie rzeczywiście może popełniliśmy błąd na wagę 2-3 miejsc w generalce grupy, ale najważniejsze było miejsce w klasie, którego poprawić, przy tak fenomenalnej postawie załogi Misiak/Misiak w mercu 190 2.3 16V, nie byliśmy w stanie. A i sprzęt też zbytnio nie ucierpiał, więc narzekać nie ma co smiley

Zakończenie rajdu odbyło się w hotelu Igloopol w Dębicy. Najpierw obfita kolacja a potem rozdanie pucharów. Zgrzytem były tylko rozgrywki pomiędzy sędziami zawodów, którzy żądali dyskwalifikacji niekwestionowanego zwycięzcy rajdu Artura Rowińskiego w piekielnie szybkim Quattro. Onboard potwierdził rację załogi Audi, więc szkoda, że przeszkodzono jej cieszeniu się z w pełni zasłużonego zwycięstwa.

To teraz coś bliżej o losach silnej reprezentacji porszaków.
Najwyżej sklasyfikowaną załogą wśród aut Porsche zostali Piotr Dąbrowski i Igor Jurecki na 911 'turbolook' (V miejsce w grupie II, III miejsce w klasie 3000+). 0,1 sekundy dalej zawody ukończyło 968 teamu Marcinkowski/Kulig (VI miejsce w grupie, II w klasie 3000, za Marcinem Miziakiem). Nadmienię, że w klasie 3000 sklasyfikowano tylko 2 załogi smiley
W klasie 2000 grupy I wyrównaną walkę toczyli Waldek i Michał Śliwka na białym 924 (IV miejsce) z czerwonym 924 Pawła Różańskiego i Jarosława Trzaskowskiego (V miejsce). Team Śliwka&Śliwka oprócz trudów trasy musiał również pokonać problemy techniczne i niedogodności 'akustyczne' (awaria wydechu zaowocowała najbardziej efektownymi odgłosami przejazdu spośród wszystkich startujących załóg smiley ).

Po stronie strat, oprócz przygody Pitersona i Marcina trzeba również odnotować awarię sprzęgła w srebrno pomarańczowej 911 Piotra Szafrańskiego, które zaniemogło już podczas piątkowego prologu.

Zabezpieczenie i organizacja:
W porównaniu z zeszłym rokiem? Niebo a ziemia! Widać, że organizatorzy dołożyli wielu starań by zatrzeć przykre wrażenia po ubiegłorocznej edycji. Na oesach było wiele, odpowiednio ustawionych, służb zabezpieczenia. Mimo wielu przerw usuwanie aut, które wypadły odbywało się dość szybko i sprawnie. Widzowie byli porozstawiani w sensownych i bezpiecznych miejscach, tak, że mimo wielu 'incydentów' nie ucierpiał żadna z osób postronnych. Obsługa na poszczególnych PKCach również była uprzejma i pomocna (pozdrowienia dal obsady mety stop w Wielopolu i Gajówce smiley ). Jedynym zastrzeżeniem była zbyt mała liczba pachołków na potencjalnych cięciach. Narzucony w takich miejscach szuter w połączeniu ze zbyt 'optymistyczną' prędkością najazdu w zakręt zainicjował szoł dzwonów i ratowań.
Ubocznym elementem udziału w podobnych zabawach jest nieodłączna zabawa ze służbami Wydziału Ruchu Drogowego stosownej komendy powiatowej policji. My z nimi gramy w ciuciubabkę a oni preferują raczej zabawę w zbijanego. Na dojazdówkach stało sporo patroli krzakowych (średnio 2 na jedną pętlę) surowo przestrzegających ograniczeń prędkości (świeżo postawionych? smiley ) czy zapisów odnośnie liczby i umiejscowienia tablic rejestracyjnych. Żadnej taryfy ulgowej nie było. Oprócz tego załogi, które wypadły na oesach mogły się również liczyć z nieprzyjemnościami ze strony mundurowych (a to alkomat, a to zatrzymanie dowodu rejestracyjnego)... Ogólnie trzeba było się pilnować...

Uczestnicy:
Jak zwykle udział w takich zawodach to niepowtarzalna okazja poznania wielu ciekawych ludzi, fascynatów zakręconych na punkcie swoich aut, na prawdę w porządku gości, służących radą i pomocą.
Polecam udział w takiej imprezie wszystkim, którzy są ciekawi jak to smakuje, i którym zależy by wynieść jakąś wiedzę na temat zachowania się swojego auta i własnych umiejętności na zwykłych drogach publicznych, takich, na których poruszamy się na co dzień.
Pod pewnymi warunkami:
Wystartować można każdym autem, ale nie każdym można poruszać się z podobnymi prędkościami i w podobnym stylu. Najważniejsze są przede wszystkim umiar i rozsądek. Lepiej przejechać dany zakręt wolniej o 10-20-30 kmh od konkurencji i go przejechać poprawnie niż spinać się na siłę i... nie przejechać go w ogóle.
Auta bez żadnych modyfikacji (typu semislicki, usprawniona zawiecha i hamulce, wzmocnione nadwozie) nie powinny podchodzić do uczestnictwa inaczej niż na zasadzie turystycznej zabawy z niewielką odrobiną sportowej rywalizacji. Jazda na limicie 40 paro letnim zabytkiem i napadanie na każdy zakręt jest po prostu w dłuższej perspektywie czasowej niemożliwa... Nie wolno dać się podpalić na wynik i pałować od startu do mety wedle hasła :wyda, nie wyda... Granatowe Legacy uzyskało na I Gajówce kosmiczny wynik, straciła czujność (gorąca głowa? smiley ) i na kolejnej próbie strzeliła dacha. Podobnie capri małżeństwa Pająków. Bez urazy dla wielce sympatycznej i utalentowanej załogi, ale taki dzwon na przejeździe zapoznawczym, gdzie nie liczy się czasu, to już lekkie przegięcie. Na szczęście determinacja i duch walki pozwolił im na ukończenie zawodów.

Podsumowując: sprawdzony przepis na udane uczestnictwo w podobnej imprezie to;
sprawne auto + dobry opis trasy + MNÓSTWO ROZSĄDKU i POKORY!!!


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

Edytowane przez simprez dnia 14-09-2009 13:13
2716024
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 14-09-2009 19:48
Simprez.. Chyba wszystkich zatkało po Twoich słowach. Wiadomo - Zwycięzcom Gratulujemy. Rozbitkom Współczujemy i życzymy szybkiego powrotu na drogi.a Simprezowi dyplom za relację. smiley Powiedz gdzie pisujesz to chyba zaprenumeruję, bo to niemal jednym tchem poszło smiley
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 14-09-2009 21:03
Zgadza się, relacja fantastyczna smiley Może tak z każdej imprezy być jakąś relację
skrobnął smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 14-09-2009 23:27
danke schon za ciepłe słowa smiley
btw: Wybiera się ktoś na Żubry?


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 15-09-2009 13:39
powiem Wam co myślę...
Podoba mi się idea ścigania starymi autami,
wiadomo wypadki się zdarzają...
Jednak wydaje mi się, że szczególnie jak chodzi o zawody typu CA,
organizatorzy powinni dokładać starań nie tylko do tego, żeby trasa była fajna, a ludzie nie wchodzili na jezdnię, ale właśnie przez to, że to nie są profesjonaliści w drogich autach, ze sponsorami także do tego aby te auta, często zabytkowe nie ucierpiały nadmiernie na tym rajdzie.
Czym innym jest opis trasy, a czym innym są potem zmiany jak przejedzie przez trasę 30 zawodników.
Trochę dużo uszkodzonych aut jak na jedną imprezę...
każdego auta szkoda, bo kilka wygląda że już nie pojeździ.

chodzi o to, że jak na jednym zakręcie wypada samochód to spoko, ale jak wypadają trzy, to należałoby pomyśleć o jakiejś informacji dla startujących o tym że zakręt stał się niebezpieczny.
ot taka moja uwaga, bo z tego co widzę na imprezę typu rajd to ja się nie piszę.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 15-09-2009 14:45
Simprez - zgadzam się z Qbakiem i Mammothem - świetna relacja. Nie jakaś tam obrzydliwie obiektywna, tylko pisana z własnego punktu widzenia.
Przyłączam się do sugestii Qubaka - może by tak tego typu relacje uczynić nową, świecką tradycją smiley ?

PIeszczoH - z tego samego powodu nie wybieram się na rajdy w roli zawodnika (mam na myśli obawy o stan samochodu, a w moim przypadku dodatkowo "gorącą głowę", na zasadzie "wyda-nie_wyda" smiley ).
Z drugiej jednak strony ludzie mówią, że rajd daje większą satysfakcję z jazdy i jestem skłonny w to uwierzyć.
Na filmie widać nie tylko wypadki ale i często pojawiające się czerwone 924 załogi Różański/Trzaskowski władnych rajdowych ujęciach. Jechali widowiskowo, a dojechali jednak w jednym kawałku. Czyli można.

Gratulacje dla wszystkich uczestników rajdu za odwagę i niezłe wyniki. smiley

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Classicauto Rally Dębica - 11-12.09
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 15-09-2009 14:57
pilatus ja wiem, że można...
ale widać też brak doświadczenia wielu kierowców, widać też że mimo powolnych przejazdów kilka aut szczególnie z tylnym napędem zaliczyło niemały poślizg...

Wydaje mi się, że ponieważ są to imprezy przeznaczone głównie dla amatorów to jednak lepiej byłoby aby w tak drastycznych przypadkach przy takim zakręcie znalazła się tablica z wykrzyknikiem choćby....

ja wiem ze to niby sport i niby rajd itp.... ale to ma być tez zabawa...... o ile lepsza jest zabawa jak kończy sie szczęśliwie.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Strona 1 z 2 1 2 >