Autor |
924 v xsara VTS |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 25-10-2006 16:33 |
|
|
Dopiero dziś doszedłem do siebie... po porażce!
Do 2 biegu w miarę równo, na 3 xsara odjeżdża. W ogóle nie nawiązałem walki, taka prawda. Przeprowadzone 4 próby. Jak to możliwe? Dodam, że jest tam silnik 1.8, wszystko seria |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 25-10-2006 20:04 |
|
|
1.8 oraz 16 zaworów i pewnie trochę mniej masy...
|
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 25-10-2006 20:16 |
|
|
nasz prosiaki sąnieco starawe i te konie zdychają, trzeba te wszystki xary srary zaprosić na drogę z zakrętami... i wtedy mają klocek
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
ciachu
Administrator
Postów: 4165
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 25-10-2006 20:38 |
|
|
zgadza się, przyspieszenie nie jest imponujące, nie ma się co czarować mamy kilkudziesięcioletnie auta (nawiasem mówiąc chciałbym zobaczyć taką xsarę po 30-tu latach ) ale pobaw się z tym plastikiem na krętych drogach, zobaczymy komu zrzędnie minka
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-10-2006 23:22 |
|
|
oj nie wiem... Auta nowej generacji maja tez swietne zawieszenia. Nawet klasy a,b, c...i mysle ze w tej chwili seatem cordoba 1.6 rodzicow objechalbym swoje 924. Tzn ten sam odcinek zrobilbym szybciej w seacie mimo mneijszej mocy...
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-10-2006 01:00 |
|
|
zawias zawiasem, ale mysle że rozłożenie masy robi swoje a tego już tak łatwo w cordobie nie da sie przerobić.. no chyba że 3 płyty chodnikowe do bagażnika
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 26-10-2006 07:45 |
|
|
Panowie (i Panie), trzeba zrobić zrzutkę na jakieś pokazowe 924, wrzucić odpowiedni silnik, NOS, turbinkę, szperę, wystąpić w odcinku serialu "Szybcy i Wściekli 7" i szacunek wróci
|
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 26-10-2006 12:08 |
|
|
Teraz Wojciek już wiesz czemu moje 924 ciągle "się przerabia" - wszystkim mówię, że będzie potwór, nieokiełznana moc itd... a tak na prawdę, dzięki temu nie jest na chodzie, a ja nie muszę narażać się na takie traumatyczne przeżycia jak Twoje .
A bardziej serio - cóż, smutne to ale prawdziwe -czas robi swoje - jeśli chodzi o przyspieszenia to nasze wózki są lekko dychawiczne... w końcu technologia z przez 30 lat i do tego z ciężarówki . Co do pojedynku na krętej drodze, to faktycznie 924 prowadzi się rewelacyjnie... jak na 30-sto latka. Niestety nowe wielowahaczowe zawieszenia samochodów klasy średniej robią swoje. Przypuszczam, że wprawny kierowca jest w stanie objechać 924 na krętym torze, dobrze zaprojektowanym przednionapędowcem (nawet ze złym rozłożeniem mas). Jedyna nadzieja w księgowych - np. honda w nowym modelu Civica zrezygnowała z zawieszenia wielowahaczowego z tyłu na rzecz bodajże belki wleczonej - zaoszczędzili ku naszej uciesze .
Proponuję, żeby kilkoro z nas przyjechało swoimi 924 na np. Track Day organizowany przez Classicauto w Miedzianej Górze i popróbowało się z innymi youngtimerami, a nawet samochodami znacznie młodszymi (bo takie też tam przyjeżdżają).
Ja w każdym razie nie próbuję się spod świateł z wszelkimi Golfami itp. - jeszcze trafię na GTI i dostanę lanie, a po co psuć sobie humor .
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4953
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 05-11-2006 15:48 |
|
|
No niestety, panowie nawet Ska czy 44 na dzisiejsze czasy to zadna rewelacja...
Owszem na niskich biegach Ska i 44 zalatwi Paska 1,8T, Leona itp. z podobnymi motorami, ale niech sie trafi podkrecony diesel 1,9 iiiiiiiii
no i nasze rewelacyjne usportowione auto okazuje sie stare technologicznie.
Co do zawieszenia w Porsche... owszem auto ma swietny balans, ale pierwsze 924 maja poczynione niewielkie roznice w porownaniu do Garbusowego zawieszenia... dopiero w pozniejszych modelach bylo wiecej zmian. Inna sprawa, kto z Was ma zawieszenie w idealnym stanie ?
Kto z Was umie wydobyc cos z tego zawieszenia?
Pilatus? Ciachu? osoby , ktore wmiare regularnie cwicza...
Inna sprawa, Pilatus ma duzo racji, nie problem trafic obecnie na golfa 1 czy 2 GTI, czy to 8v czy 16v. 8v przez mniejsza moc bedzie jeszcze jakims rywalem, ale ma mala mase, wiec da sobie rade mysle.
16V nie pozostawi cienia szans zwyklemu 924.
Pozatym golf ma latwosc tuningu, z 2,0 silnikow wyciagaja bez problemu po 180KM , a to jest mankament 924, ze niewiele da sie zrobic, zeby podniesc jego moc. Robia sportowe walki i tu sie temat praktycznie konczy. Prawda jest taka, ze 944 i S radza sobie dzieki sporemu momentowi i odejsciu jakie przy tym maja, ale przy duzych predkosciach znaczenie ma moc max. i tu zaczyna im brakowac mocy, w stosunku do nowych silnikow.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 05-11-2006 16:32 |
|
|
jedyna rada, to sobie uświadomoić, iż... jeździmy klasykami, a nie sportówkami i od razu humor wraca! |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 05-11-2006 17:30 |
|
|
Mi tam te moje 125 koni wystarcza... jak na ten wóz. W naszych 924 żeby cieszyć się jazdą nie trzeba wyciskać z nich ostatnich soków, wystarczy wolny objazd. Może i taka xsara nas pokona, ale czy ktoś się za nią obejży?? Nie! I to jest różnica takich citroenów jest mnóstwo, a my jesteśmy elita
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
lop9
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Kraków/Skoczów
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 06-11-2006 10:26 |
|
|
racja jeżdzimy klasykami i kropka a 125 kucy tez wystarczy a tak na marginesiechcialbym sie dowiedziec ile kucy z naszych silników juz uciekło na pastwisko i trawke sobie podgryza
tel:0501-423-713 |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 06-11-2006 14:28 |
|
|
Co do uciekajacy kucy to cos w tym jest , zawsze rano jak nie chce zapalic od razu. To wylaczam stacyke i mowie no staruszku czas sie zbierac do drogi . No i to pomaga. bo zaraz zapala . Teoria kucykow by wyjasniala dlaczego. Po prostu czesc z nich wraca szybcitko z powrotem z trawnika obok auta .
Co do objezedzania. To ja nauczylem sie w dzicinstwie (posiadajac paska 1,6 benzynke na gazniku) wykorzystywac sytuacje na drodze. w miescie to sie ladnie sprawdza. Wystarczy znac swiatla i umiec zmieniac pasy a nawet 300 koni pod maska cie nie objedzie, bo nie moze wykorzystac swojej mocy , jak co chwila hamowanie i inne przeszkody (czyt dupowoz jadacy 40 km/h lewym pasem).
Nie chwalac sie dwa razy policja mnie scigala na sygnale po miescie i nie dala rady. To znaczy bylo tak, zmlalem jakis maly przepis (raz zakaz wyprzedzania, drugi predkos - radar nie zlapal) no i dluga za mna, bo ja ich nawet nie zauwarzylem. Oni sygnal wiec ich inni puszczaja . Ja widze radiowoz w lusterku, ale nie dam sie i zmiana pasa i zygzak po dwupasmowce. Widze ze chlopaki ciagna ale nie nadazaja, ja zblizam sie do czerownych swiatel wiec prawy pas , mysle puszcze ich jak tak sie spiesza, a oni mi lizaka pokazuja. (czerone zlapalem jakies dwa kilometry od momentu zobaczenia radiowozu). I tak to sie wszystko skonczylo na upomnieniu. Potem zrobili przeglad gasnica swiatla itd. jak zajrzeli pod maske i sprawdzili ze tam 1,6 benzynka rok 83. i to na gazie jeszcze ciagnie to bylo ooo .
Co do zagrozenia jakie zrobilem na drodze to na pytanie czy naprawde az tak zle jezdze, padala odpowiedz: nie bardzo dobrze (bo nawet kierunki wlaczamlem robiac zygzaka) tylko troszke za szybko.
I tak od slowa do slowa z mandatu robilo sie upomnienie.
Co do innyc uzytkownikow drog to mialem spotkanie z bmw 5xx i lysym bez karku co chcial pokazac sie przed blondi w swoim aucie, bo zobaczyl Porsche. Piekna noc gwiezdzista. Jego wyraz twarzy mowil wszystko za siebie jak roztawialismy sie na chyloni.
Zabawa zaczela sie w gdyni glownej jakies 6 km wczesniej. bmw robilo jeden blad , nie znalo swiatem i prze kazdymi stawal a ja obok niego przepisowe 50+ , nie trzeba gonic 150, wystarczy na swiatlach sie nie zatrzymywac.
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
Arturros
Użytkownik
Postów: 57
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.05.06 |
Dodane dnia 06-11-2006 14:52 |
|
|
Mazde 1.8 16V objechałem 2 razy pomimo mniejszej mocy, raz przegrałem. Ale wcale mnie to nie martwi. Miałem okazje jeździć ostatnio 300konnym Audi A6 i nie ma co porównywać jeżeli chodzi o przyspieszenie. Tylko pytanie jaki chcesz mieć samochód ? Mi wystarczy 2 osobowy mały który nie pali powyżej 10l Moc powyżej 100Ps też wystarczy. Części są tanie np. wymiana rozrządu nie kosztyje 4tys. No i konstrukcja jest na tyle prosta że można zaspokajać swoją ciekawość techniczną. A najważniejsze dla mnie jest to, że kontrukcja pochodzi z wytwórni, geniusza motoryzacji F. Porsche. |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 06-11-2006 20:51 |
|
|
Jeżeli chodzi o jazdę szybkimi wozami to jakiś czas temu zostałem przewieziony corvettą c6. Nie wierzyłem że to ma na 450 konnym v8 ok. 3s. do setki póki się nie przekonałem na własnej skórze... niesamowite uczucie
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: ścigacze |
harry
Użytkownik
Postów: 14
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.02.06 |
Dodane dnia 07-11-2006 23:58 |
|
|
eee, no co Wy - nasz wóz ma walory ponadczasowe, my się nie musimy ścigać a tak w ogole, to dzień dobry po dłuiej nieobecności, odpaliłem swoje autko kilka tygodni temu - dzisiaj wracałem z Łodzi (regularnie też jeżdżę A4 między Gliwicami a Katowicami - regularnie 225/h i daje radę ), otóż było paru śmiałków, którzy widząc magiczny napis porsche chcieli się ścigać - moje ma 150 koników, zatem na średniej klasy wóz SM daje radę, ale to co dziś widziałem u kontrahenta to koszmar - bmw m6, silnik widlasty 5 litrów, 507 koni mech i 4,6 do setki. i pomyśleć, że są ludzie, których stać na wyrzucenie 500 tysięcy na auto weekendowe)) |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-11-2006 00:45 |
|
|
To tak moze troche OT.
Ja ostatnio stanalem sobie z takim cudem:
I wiecie co? Wieksze doswiadczenie w startach pozwolilo mi wysunac sie o jakies pol maski do przodu, po czym opelek pooooszeeeedl i juz go widac nie bylo
A tak wracajac do tematu - zgadzam sie, nie potrzebujemy sie scigac z kazdym autem ktore sie napatoczy, jezdzimy klasykami i samo to wystarczy by panom (tudzien paniom) szczeki opadaly. Moze nie mamy lepszego przyspieszenia od nowszych aut, ale te nowe sa brzydkie, jest ich duzo i nikt sie za nimi nie oglada. A ci ktorym "trzeba" pokazac co nasze auta potrafia i tak zobacza - moze nie na 1/4 i przyspieszeniu do 100, ale np na autostradzie, gdzie duzo aut, a wiecej kierowcow wymieka gdy zaczynaja sie zakrety, czy na probach sportowych, w ktorych liczy sie idealne wywazenie auta i twarde zawieszenie.
Ale generalnie - czy po to jezdzimy Porsche by zajezdzac je scigajac sie z kazdym? Nie, jezdzimy bo kochamy i mysle ze to ze one maja gorsze parametry techniczne niz nowe auta nie jest powodem by sie smucic. Jak ktos powie ze ma szybsze autko to zapytajcie - ile 20letnich samochodow jest w stanie dorownac Porsche? A jesli ma stare i szybkie - wystarczy jedno proste zdanie "Ale to nie Porsche". Wierzcie mi - dziala
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 08-11-2006 01:30 |
|
|
tlykoznajdą sie tacy co mówią że to teżnie porsche tylko audi....
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
maly
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 12.09.06 |
Dodane dnia 08-11-2006 01:54 |
|
|
Wojciek powiem ci jedno xsara to kapec ktorych jest miliony na drogach nie ma znaczenia czy jestes szambonurkiem czy maklerem mozesz miec takie gowno (trzykrotny mistrz swiata w rajdach wrc tylko dzieki kierowcy )
ale żeby jeździć naszymi zabaweczkami trzeba mieć pasje a to czy ma 3,4s czy 20s do stówki to malutki szczegół na marginesie ja pewnie przeleciałbym na czerwony żeby wyprzedzić ten depilator
924, 79 Czerwona targa, basowy tłumik |
|
Autor |
RE: 924 v xsara VTS |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-11-2006 09:20 |
|
|
Zwierz: wiec naucz sie dokladnej historii tego modelu i strzel kolesiowi wyklad nt tego jak zostal wyprodukowany. Wiecej w nim z Porsche niz z audi Wiesz, odpowiednio podchodzac do tematu mozna kazdego przekonac ze garbus to Porsche
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|