Autor |
RE: [I] Kupiłbym jakąś (starą?) klasyczną terenówkę |
Magnus
Użytkownik
Postów: 188
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 19.11.20 |
Dodane dnia 10-02-2022 12:32 |
|
|
Miałem kilka terenówek i sercem zawsze jestem z toyotą.
Miałem HDJ80 bardzo komfortowy duży samochód ze stałym napędem 4x4. Bardziej na wyprawy.
Kilkanaście lat HZJ73 uważany za kultowego - na resorach, wzmocnione mosty, wolnossący diesel 6 cylindrowy 4,2, instalacja 24V. Komfortu za to mniej. Zaliczyłem nim kilka razy tygodniowe podróże po ukraińskich karpatach, kilka zlotów i kilkanaście rajdów przeprawowych. Katowałem w ciężkim ternie i zawsze do domu wracałem na kołach.
Jakość, trwałość, prostota.
Te modele mogę polecić z czystym sercem, ale niestety zrobiło się drogo i trzeba wydać na start za względnie dobry egzemplarz powyżej 50.000 zł. A mówimy o samochodach 30-letnich.
Gelenda super, ale cieżka, a stare modele 460 mają bardzo słabe silniki i dynamika nie grzeszą. 463 jest już fajna ale to wydatek rzedu min. 80.000 zł. drogo.
944 turbo 1986
911 996 Carrera 4s cabrio 2004
insta: magnus_marecki |
|
Autor |
RE: [I] Kupiłbym jakąś (starą?) klasyczną terenówkę |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1547
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 10-02-2022 12:41 |
|
|
|
|
Autor |
RE: [I] Kupiłbym jakąś (starą?) klasyczną terenówkę |
Cember666
Użytkownik
Postów: 619
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14 |
Dodane dnia 10-02-2022 18:19 |
|
|
Apropos wątku Cayenne w terenie to ten który był w filmie terenwizji jest obecnie chyba na sprzedaż |
|
Autor |
RE: [I] Kupiłbym jakąś (starą?) klasyczną terenówkę |
Cember666
Użytkownik
Postów: 619
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14 |
Dodane dnia 10-02-2022 18:34 |
|
|
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-cayenne-turbo-32-bfg-a-t-warn-lift-2-ID6EqKON.html? |
|
Autor |
RE: [I] Kupiłbym jakąś (starą?) klasyczną terenówkę |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 11-02-2022 15:11 |
|
|
A ja mam taką, może dziwna radę, ale bazująca na własnym doświadczeniu.
Jak masz możliwość to pożycz od kogoś tego typu samochód i pojeździj kilka dni, żeby poczuć czy Ci to odpowiada.
Ja na "terenówki", chorowałem od dziecka (gdy dostałem pucha g "na kabelku" )
No i co kilka lat robiłem grube przymiarki, żeby w końcu zakupić, no i wszystko było pięknie dopóki się nie przejechałem...
W końcu kupiłem w zeszłym roku bardzo fajnego, nie umęczonego menela (w163), jest na ramie, ale ma w pełni niezależne zawieszenie. To był warunek konieczny odkąd pojeździłem galaretowatymi jeepami na sztywnych mostach.
No i fakt, menel jest dużo bardziej zwarty, ale od jakiejkolwiek osobówki dziełą go lata świetlne pod względem prowadzenia. Miałem okazję prowadzić też "ukochaną" gelenda w463... Dizaster.
No chyba że lubisz jeździć statecznie i powolutku.
Reasumując- jeśli nie mieszkasz na końcu świata nie.przekreślaj uterenowionych osobówek, allradow, viermaticow, czy wymienionych tu burasu.
Z własności terenowych potrzebujesz skorzystać kilkanaście razy w roku - a auto ma być przyjemne na codzien. |
|
Autor |
RE: [I] Kupiłbym jakąś (starą?) klasyczną terenówkę |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 11-02-2022 16:43 |
|
|
Jeździłem parę lat G 400 i nie wiem o czym Damian pisze.
Latała z prędkościami autostradowymi z lawetą (tutaj pare osob z forum pewnie moze potwierdzic ) a bez z prędkościami kryminalnymi
I moim zdaniem ML (też mielismy) tylko na małych felgach w miarę się prowadzi przy G
Jedyna wada to korozja w moelach po 2000r inaczej dalej byłaby u mnie
Ale choroba nie odpuszcza nie długo będę szukał znów G63
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Edytowane przez cichy dnia 11-02-2022 18:51 |
|
Autor |
RE: [I] Kupiłbym jakąś (starą?) klasyczną terenówkę |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1547
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 11-02-2022 20:51 |
|
|
W moim przypadku im więcej zasięgam języka, tym bardziej tym bardziej to brzmi jak Land Cruiser. Ewentualnie Patrol, ale straszą mnie, że to za wielkie Daily z tego nie będzie, długie trasy to też pewnie tylko w wakacje.
Niestety wymóg dodatkowy dostalem - nie może być czarny, srebrny ani w macie
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: [I] Kupiłbym jakąś (starą?) klasyczną terenówkę |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 12-02-2022 11:15 |
|
|
a zdajesz sobie sprawę z faktu mocno gnijących ram w tych autach ?
-> 924 Targa EU'78
-> 944 Targa US'84
-> 95B S EU'14
https://porscheworld.pl |
|
Autor |
RE: [I] Kupiłbym jakąś (starą?) klasyczną terenówkę |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1547
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 16-02-2022 00:07 |
|
|
Zdaję sobie sprawę, ale liczę na to, że coś się znajdzie
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: [I] Kupiłbym jakąś (starą?) klasyczną terenówkę |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1204
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 17-02-2022 08:33 |
|
|
A po co ci Terenówka? Podnieś transaxla
FILM: https://www.instagram.com/p/CZcqnFmJIsY/
[img]http://walenda.pl/userfiles/image/galeria/projekt/154/porsche-safari-924-walenda-motorsport-africa-1-0a7e8cf.jpg[/img]
Edytowane przez AdamWalenda dnia 17-02-2022 08:36 |
|
Autor |
RE: [I] Kupiłbym jakąś (starą?) klasyczną terenówkę |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4953
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 23-02-2022 16:36 |
|
|
Kondzi - 4Runner lata 90te.
Żona powiedziała, że nie może być mat - całe szczęście Cobra to struktura mieszalna z lakierami.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: [I] Kupiłbym jakąś (starą?) klasyczną terenówkę |
pzolty
Użytkownik
Postów: 67
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.08.18 |
Dodane dnia 24-02-2022 00:43 |
|
|
Myślę, że musisz zdecydować, czy chcesz wygląd (bulwarówkę) czy własności (terenówkę). Bo to nie idzie w parze. W terenie potrzebny jest wykrzyż zawieszenia (chyba że masz Gklasę z trzema blokadami dyfrów w serii) a na trasie wykrzyż oznacza, że jest miękko i się buja. Podobnie opony - terenowe są głośne i złe na mokrym asfalcie, drogowe się zakleją w błocie. Ja ile razy się przymierzałem do offroadera -to zachwyty nad Landcruiserem, Gklasą czy też Patrolem zawsze pobijała cena Jeepów. Stąd pierwszy był kwadratowy Cherokee (XJ) 4.0 R6, a teraz od 7 lat jest Grand (ZJ) 5.9 V8. Jeepom na tle szanownej konkurencji częściej się coś psuje (ale nie w sposób unieruchamiający zazwyczaj) natomiast znacznie taniej się naprawia, no i taniej się kupuje. Nie brak im mocy (benzynowe) ale są małe w środku i ciężkie (Grandy). Z nowszych bardzo fajnym terenowo seryjnym autem jest Wrangler JK, ciekawą propozycję (styl retro jeepa
połączony z komfortem) stanowi Commander (oparty mechanicznie o Granda) |
|