924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Hyde Park
Autor Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
mojojojo13
Użytkownik



Postów: 473
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07
Dodane dnia 02-12-2018 08:54
Szanowni Koledzy, i nieliczne ale jak cenne w naszym gronie Koleżanki,
Wielu z nas pytało na forum, jak szybko, tanio i efektywnie podnieść moc w swoim Porsche, tak aby podczas nocnych nielegalnych wyścigów byle posiadacz Civika z gazem tudzież e36 1.8 is nie mógł się na naśmiewać. Również i ja miałem dość tych szkalowań, a że volksporsche, że silnik z audi - jednym słowem było mi przykro. Zasiadłem więc do lektury różnych forów motoryzacyjnych (wszystko do dnia dzisiejszego trzymałem w tajemnicy) jak podnieść moc w swoim porsche a przyświecała mi zasada - ma być tanio!, dobrze! i skutecznie.
Znalazłem takie forum: http://www.tuningforum.pl/ gdzie dużo kolegów dało mi cenne wskazówki wsparcie i kreatywność w działaniu. Zupełnie odmiennie niż na streetracing forum (gdzie doradzano mi same drogie rozwiązania, narażające i tak szczupły mój budżet i wyśmiewano rozwiązania z tego pierwszego forum). Wiec to czego uczy tuning oprócz zdolności motoryzacyjnych to też dużo samozaparcia i odporności psychicznej, ale już przechodząc do rzeczy:
Skupiłem się filtrach stożkowych i magnetyzerach. Żadne inne zmiany tylko te, w tym celu założyłem konto na allegro i aliexpress i wybór padł na takie części:
a) https://allegro.pl/filtry-powietrza-filtr-stozkowy-3-reduktory-f-vat-i5064859978.html
smiley https://allegro.pl/magnetyzer-testowane-przez-automobilkluby-i-pzmot-i5672549321.html
jak widzicie magnetyzer był dodatkowo testowany przez automobilkluby i pzmot, wiec tutaj obaw nie miałem, tym bardziej, że sam jestem członkiem takiego klubu w pzmocie - to i zaufanie mam skoro swoi testowali. Ceny nie powiem duże - ale magnetyzer przetestowany to wiadomo, gwarancja jakości a filtr można było kupić taniej ale chciałem coś dobrego. Zoptymalizowałem koszty zakupu filtra i kupiłem przez aliexpres, wiec zamówiłem w Lipcu i już na początku listopada przyszedł. 10 zł oszczędności (jak ktoś będzie chciał link to dam w pm).
Jakiś czas temu kupiłem Porsche 944 turbo z listerką S...S jest od syczenia, bo jak kupiłem to syczało coś a sprzedawca mówił, że to taki bajer właśnie.

Wraz z kolegami znaleźliśmy na osiedlu najazd, pożyczyliśmy diaxa i spawarkę. Wstępnie założyłem że cała operacja potrwa 2 godziny, ale kumpel przyspawał omyłkowo magnetyzer do podłogi (instrukcja była po chińsku, a u mnie z chińskim tak średnio). Więc zeszło się do 23 od 17 - poszło po 3 browarki na głowę hehe. Niestety nie mogłem przetestować tego dnia bo wydech się zrobił donośny, a mam Sąsiadke co zaraz jak widzi tuning to dzwoni do zięcia Dzielnicowego co sam ma Lanosa po tuningu i nie lubi szybszych aut niż jego, więc mamy z nim kose.
Auto nie powiem, stało się szybsze. Nikt nie mówi już że volksporsche, tylko pytają ile koni hehe. No ale jak mówiłem, że tak z 400 to nikt nie wierzył (ja też hehe). Z jednym type co ma CRX de sol (to nie przelewki) założyłem się, że jak wygram to pojedziemy do jego kumpla i zhamuje mi auto bo ma jakąś tam hamownie. Zrobiliśmy dwa pomiary - jeden z samym magnetyzerem i jeden z dołożonym filtrem stożkowym.

Efekt przerósł moje oczekiwania: https://zapodaj.net/5b273ff7b598d.jpg.html

Pozdrawiam wszystkich pasjonatów zabytkowych porsche i polecam i Wam te przeróbki


951s

Edytowane przez mojojojo13 dnia 02-12-2018 09:38
occlassic.com
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
951S
Użytkownik

Postów: 299
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 02-12-2018 13:12
Dam Ci dobrą radę - za free - dolej do oleju ceramizera i 350 kucy pęknie jak nic. Setki użytkowników GeTeI nie mogą się mylić smiley


_____________________
Darek
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
951S
Użytkownik

Postów: 299
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 02-12-2018 13:17
PS polecam wszystkim lekturę opisu magnetyzera z linku powyżej. Jest... po prostu niesamowita. Lektura obowiązkowa!


_____________________
Darek
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
mojojojo13
Użytkownik



Postów: 473
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07
Dodane dnia 02-12-2018 19:07
951S napisał/a:
Dam Ci dobrą radę - za free - dolej do oleju ceramizera i 350 kucy pęknie jak nic. Setki użytkowników GeTeI nie mogą się mylić smiley

Musze spróbować smiley


951s
occlassic.com
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
tsubasa
Użytkownik



Postów: 966
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16
Dodane dnia 02-12-2018 19:15
polecam jeszcze między filtr a dolot dołożyć elektryczny kompresor.. idzie ino gwizdo smiley


Cayenne 955
Boxster 986
944
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
Pumba
Użytkownik



Postów: 2720
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 02-12-2018 20:20
A ja głupi człek z północy żem jakiś silnik kupił, turbinę zregienerowaną wyszperał, piniondze zamiast przepić po ludzku, to na samochoda wydaję, wstyd...

A to wystarcztyło od początku ceramyzer z filtrem powiecza ożenić z samochodem... Aż szkoda, że Prosiaczka już na ten rok do garażu wepchłem i mi zagrodzili drogę wyjazdu szambo-naprawiacze, bo bym już poleciał na skrzydłach fantazji dokonywać modyfikacji. Na szczęście Dziołsze zostało zanabyte E46 316 Końpakt, to jutro zmodyfikuję je, żeby dłużej wstydu nie było smiley



'85 928S "Hodor"
'83 924 "Hellmann's"
5773500
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
Olo924
Użytkownik



Postów: 3627
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 03-12-2018 06:21
Brawo Pumba w końcu po rozum do głowy poszedł ...

a ja bym jeszcze jedno zaimplementował ... młode pokolenie tego nie pamięta ... ale była też "turbinka kowalskiego" = auta szły jak wściekłe paląc połowę tego co w katalogu ... smileysmileysmiley

w połączeniu z ceramizerem i filtrem stożkowym to z 2,0 w 924 spokojowo 320KM i 415Nm, przy spalaniu 6,2 l/100km przy ostrej jeździe smiley



924 '78

Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
Lukasz_944
Użytkownik

Postów: 31
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.10.18
Dodane dnia 03-12-2018 09:30
"Powrót Jedi"
smiley
www.electro-clim.com.pl
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
gonzacz
Użytkownik



Postów: 230
Miejscowość: Ingolstadt
Data rejestracji: 06.07.09
Dodane dnia 03-12-2018 10:52
Jako że na codzień jeżdżę e46 z Auschwitzanlage to czuję się wywołany do tablicy. Zbadam dokładnie jakie mam spalanie ( obecnie około 15 litrów gazu po mieście przy 3 litrowym silniku), zainwestuje w magnetajzer i dam znac co i jak.

Na stożek się nie zdecyduję, poczucie estetyki nie pozwala mi ładować czegoś takiego pod maskę


944 US '83
S4 '87 automat
E46 M54B30
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
mojojojo13
Użytkownik



Postów: 473
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07
Dodane dnia 06-12-2018 07:18
A tak na poważnie - tuning mechaniczny 944 turbo przyprawił mnie o kilka siwych włosów i prawie debet na koncie. Zastanawiam się, czy posiadacie wiedzę czy oprócz auta Cichego - są jeszcze wśród nas zmodzone silnikowo 944 turbo i i ile powypluwały mocy?


951s

Edytowane przez mojojojo13 dnia 06-12-2018 07:37
occlassic.com
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
Pumba
Użytkownik



Postów: 2720
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 06-12-2018 09:17
A ile jest dmuchane? 1.5 bara?

Bo tak całkowicie poważnie mówiąc wynik jest ładny, ale chyba za dużo mechanicznej ingerencji nie trzeba było, żeby taki osiągnąć? Doprowadzony do ładu silnik z poprawionymi kanałami głowicy, większym intercoolerem, podniesionym ciśnieniem doładowania, podniesione ciśnienie na listwie wtryskowej, wszystko porządnie wystrojone i powinno to wystarczyć? Czy może się mylę i jednak 2.5T potrzebuje więcej miłości, żeby tyle wypluć?


'85 928S "Hodor"
'83 924 "Hellmann's"

Edytowane przez Pumba dnia 06-12-2018 09:17
5773500
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
mojojojo13
Użytkownik



Postów: 473
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07
Dodane dnia 06-12-2018 09:47
Ciśnienie odpowiednio 1.5 i 1.1,5 bara. Zmian dużo. Po kolei klękało prawie wszystko - jest zupełnie inny dolot (kolektor seria, cała reszta nie, łącznie z filtrem stożkowym smiley ) Regulator paliwa, listwa wtryskowa (oryginalna jest pokryta miedzią a każda ingerencja w nią kończyła się zawilgoceniem listwy w miejscach gdzie miedź odpłynęła), intecooler jest inny, turbina hybrydowa. był problem z aparatem zapłonowym i czytaniem impulsów - więc mocowanie pod nowy triger i masa innych zmian. Ogólnie nie polecam smiley Vaga 1.8t można wystroić taniej i szybciej smiley


951s

Edytowane przez mojojojo13 dnia 06-12-2018 10:00
occlassic.com
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
Pumba
Użytkownik



Postów: 2720
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 06-12-2018 10:41
Taniej - bo części do VAGa jednak tańsze, szybciej - bo temat jest przeorany wszerz i wzdłuż. Wciąż jednak wykręcenie 340 KM z 1.8t nie jest tak proste, bo także trzeba niemal każdy element poprawić lub wymienić.

Tak, żeby nie być gołosłownym - zakup i dość gruntowny remont 1.8t z doprowadzeniem go do stanu takiego, żeby te 260 KM było bezpiecznie osiągalne to według moich skromnych kalkulacji okolice 16k PLN. I nie ma w tym jeszcze kosztów adaptacji do budy 924. Szczegółowe dane będę wrzucał w swoim wątku, jak przejdę z etapu zbierania gratów do faktycznej pracy...


'85 928S "Hodor"
'83 924 "Hellmann's"

Edytowane przez Pumba dnia 06-12-2018 10:42
5773500
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
mojojojo13
Użytkownik



Postów: 473
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07
Dodane dnia 06-12-2018 11:06
To prawda. Przy czym gdybyś zakupił silnik z s3 ten 220 konny z wersji poliftowej to samym chipsem byś miał 260 koni. Wiadomo, że BAM (ten 250 koni) jest trudny do wystrojenie sam z siebie ale 220 konne są powszechnie dostępne.


951s
occlassic.com
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
Duke
Użytkownik

Postów: 631
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14
Dodane dnia 06-12-2018 11:12
Jarzyna z tego co wiem tuningował Turbo na 400KM bądź więcej, ale czy projekt jest skończony, to nie wiem.


1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944CE M757
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
Pumba
Użytkownik



Postów: 2720
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 06-12-2018 11:17
Ano, zgadza się - BAM niestety do 924 nie podejdzie ze względu na konstrukcję układu smarowania. Inna sprawa, że zakup takiego byłby droższy, a turbina w nim zastosowana też na potrzeby tych 300+ koni by nie wystarczyła. Możemy tak długo sobie na zmianę przyznawać rację, więc żeby nie generować dalszego off-topicu dla tak zacnego wątku, zakończmy stwierdzeniem że znaleźliśmy sobie po prostu raczej drogie hobby smiley

A Jarzyna to tam ma tak grube mody, że i pewnie więcej niż 400 jest do osiągnięcia. Szaleniec smiley


'85 928S "Hodor"
'83 924 "Hellmann's"

Edytowane przez Pumba dnia 06-12-2018 11:18
5773500
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
mojojojo13
Użytkownik



Postów: 473
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07
Dodane dnia 06-12-2018 11:41
No i wtryski u mnie inne - seria przy dobrym rozpylaniu - to max 280-290 koni...ale to już granica


951s

Edytowane przez mojojojo13 dnia 06-12-2018 12:09
occlassic.com
Autor RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity
michal951
Użytkownik



Postów: 886
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11
Dodane dnia 06-12-2018 19:09
Ja mam troche namodzone ,ale nie mierzony po zimie wjedzie nowa turbinka to moze wkoncu wybiore sie na hamownie, Zbyszka wypoluwal ponoc prawie 350 kucy.

Pzdr


out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951