924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Hyde Park
Autor Motor 19(2864)/2008
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 06-05-2008 10:42
Nie wiem czy czytaliście, ale na str. 48 jest notka o 924. Oczywiście wszystko pokręconesmiley wrzucone wszystkie tradycyjne mity o 924 (silnik z dostawczaka, audi i te rzeczy), ale notka jest.


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Autor RE: Motor 19(2864)/2008
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 06-05-2008 11:07
Czyli wreszcie ktoś się odważył prawdę napisać ? smiley

Ma ktoś skan ? Bo mi do kiosku daleko...


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 06-05-2008 11:08
Autor RE: Motor 19(2864)/2008
max944
Użytkownik



Postów: 1219
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07
Dodane dnia 06-05-2008 11:08
Nie dokońca mity, tylko pół-prawdy smiley


Max944 ( Dominik )

Jest:
BMW 316ti '04, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84
www.maxtour.pl
Autor RE: Motor 19(2864)/2008
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 06-05-2008 13:51
juras napisał/a:
Czyli wreszcie ktoś się odważył prawdę napisać ? smiley

Ma ktoś skan ? Bo mi do kiosku daleko...


Juras - nie chodzi o prawdę, chodzi o sposób. Każdy z nas wie jaka jest historia tego auta, każdy znas wie, że miało być następcą Karmanna Ghii ( a a nie audi jak napisał autor) i że silnik był montowany w LT ( choć do LT dotarł jeszcze przez kilka innych aut) Chodzi o sposób pisania. I tyle. Zresztą swoją opinię wyraziłem w liście do redakcjismiley I tak pewnie nie opublikująsmiley


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...

Edytowane przez jadak dnia 06-05-2008 13:51
Autor RE: Motor 19(2864)/2008
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 06-05-2008 14:58
Troszkę kiepsko się zeskanowało...ale dacie radęsmiley
[img]http://i265.photobucket.com/albums/ii211/jadakpl/1.jpg[/img]
[img]http://i265.photobucket.com/albums/ii211/jadakpl/2.jpg[/img]


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Autor RE: Motor 19(2864)/2008
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 06-05-2008 15:08
pisza 924 a dają foto od turbo smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Motor 19(2864)/2008
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 06-05-2008 19:14
widziałem gdzieś to nawet w jakiejś książce o vag`ach książka niby techniczna ale troche "legend" w srodku 911 na okladce w srodku takie sławy jak vw kafer stare 100s coupe a przy 924 pisa ze został zaprojektowany jako nastepca własnie audi 100s coupe tak samo jak quattro 2 rozne projekty jeden sie przyjął a drugi nie ale ze zainwestowano w niego dosc kasy to zaczeto produkcje jako tani model porsche
wg autora karmann ghia ma nastepce w sirocco bo -karmann ghia to wersja sportowa kafera ktorego nastepca jest golf a sorocco to wersja sportowa golfa
rzecz polega na tym ze ludzie nie wiedza a pisza zeby pisac i maja wlasne teorie ktore niby na logike pasuja do siebie tylko siara jak ktos kto niby sie zna wciska kita temu kto sie niby znac nie powinien ale przepadkiem wie jak jest naprawdę smiley
Autor RE: Motor 19(2864)/2008
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 06-05-2008 19:49
No to wrzucę jeszcze moje wypociny, które podesłałem szanownym autorom ( jak zapewne zauwazycie, czego się nie wypieram, część informacji oparłem na swietnie skonstruowanej notce Ciacha z "artykułów" )

Szanowni Państwo.
Z żalem muszę stwierdzić, iż po pracujących w tak szacownym piśmie Redaktorach spodziewałem się więcej kompetencji i solidności. W artykule "Długa kręta droga" [Motor19(2864)/2008] z pewnym zaskoczeniem przeczytałem notkę dotyczącą Porsche 924.
Otóż: Porsche 924 NIGDY nie miało być Audi. Było projektowane przez firmę Porsche ( konkretnie przez Harma Lagaaya - później wieloletniego szefa designu Porsche AG) na zamówienie firmy Volkswagen jako projekt EA425 i miało być następcą VW Karmanna Ghia (Audi miało zresztą wtedy w ofercie całkiem nieźle wyglądające Audi 100S Coupe). Produkowane także było w warsztatach w Neckarsulm które należały do właśnie przejętego wtedy przez Volkswagena NSU - Audi też tylko korzystało z tych zakładów.
To kwestia pierwsza.
Kwestia druga - silnik. Wersja 125KM była własną modyfikacją istniejącego silnika autorstwa Mercedes AG. skonstruowanego dla DKW F-102 (następnie produkowanego z tym silnikiem jako AUTO-UNION AUDI 60, 70, 80, 90. Wraz z przejęciem DKW przez Audi a następnie Audi przez VW - silnik trafił poprzez kilka modeli samochodów Audi ( w tym 100 C1 zarówno sedan jak i coupe), po kilku modyfikacjach między innymi zwiekszajacych pojemność z poczatkowych mercedesowskich 1600 do niemal 2000ccm i przeniesieniu rozrządu z korpusu do głowicy do VW LT, gdzie rozwijał ok. 95KM, a następnie po zamianie zasilania gaźnikowego jakie było w LT na K-Jetronic i niewielkim przekonstruowaniu głowicy - do 924. Mówienie więc że silnik pochodzi z dostawczaka jest co najmniej nadmiernym skrótem myślowym, jeśli nie nadużyciem.
Ponadto użycie w artykule nazwy Carrera, choć budzącej dość jednoznaczne skojarzenia z porsche 911, jest również co najmniej mało precyzyjne. Carrera jako nazwa rodzajowa przysługuje w produktach firmy Porsche wyjątkowym modelom. I choć od dłuższego czasu, nieomal z automatu przysługuje wszyskim modelom 911, to istniały także inne modele opatrzone tą szacowną nazwą - poczynajac od 356C Carrera 2, przez 924 Carrera GT, GTS i GTR, po chociażby ostatnie Porsche Carrera GT któremu też nie sposób przypisać przynależności do linii 911.
Jak więc mam nadzieję wykazałem, artykuł, choć chwała autorowi za jego istnienie i przypomnienie tych rzadkich już dziś autek, był , jak na image Motoru dość mało konkretny i co najmniej mijał się w kilku kwestiach z faktami ( nie wypowiadam się tu na temat historii innych aut - nie znam jej tak dobrze jak historii 924)
Mam więc nadzieję, że redaktor prowadzący dział Motopasji w kolejnych artykułach nieco wiecej poświęci uwagi faktom, ponieważ przekręcanie ich nie służy dobrze ratowaniu istniejących jeszcze egzemplarzy rzadkich pięknych modeli, a troszkę żal byłoby, gdyby z powodu braku rzeczowych prawdziwych informacji ktoś zrezygnował z ratowania choćby jednego takiego okazu.
Kreślę się z szacunkiem


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...

Edytowane przez jadak dnia 06-05-2008 19:49
Autor RE: Motor 19(2864)/2008
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 27-05-2008 19:56
no i co dostales odpowiedz?

ja tez napisalem do szwedzkiego bilsport bo tez popisali takie glupoty..
oczywiscie skozystalem czesciowo z twojej pracy ale zaznaczylem iz to ty i ciachu jestescie glownymi autorami wypowiedzi i nawet podalem im adres 924.pl jak mi odpowiedza to napisze wam co mi napisali..

pozdro!!


Autor RE: Motor 19(2864)/2008
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 28-05-2008 07:16
no właśnie Jadak: napisali coś ? czy mam ich nastukać, a Ty ich poskładasz ? smiley smiley smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Motor 19(2864)/2008
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 28-05-2008 19:22
ja kiedyś gdzieś komuś coś pisałem że się pomylił w jakimś artykule bo posiłkował się powszechnie znanymi plotkami a nie czasem trudno dostępnymi faktami i siara dla niego jak to czytają ludzie którzy całkiem przypadkiem wiedzą o temacie coś więcej
i nic olali mnie 0 odp.
pocieszam się że wstyd im byłosmiley


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley