Autor |
Paliwa - niezły artykuł |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 14-12-2014 11:45 |
|
|
http://m.wyborcza.biz/biznes/1,134339,17110360,Tankowanie_bez_tajemnic__Co_musisz_wiedziec__nim_napelnisz.html?utm_source=m.gazeta.pl&utm_medium=testbox&utm_campaign=najpopularniejsze
Jest w nim troche błędów ale ogólnie niezły. Np o paliwach premium niezłe (poprawiają głownie samopoczucie właściciela :evil1. Albo o marżach na stacjach (następnym razem zanim ktoś zorganizuje akcje tankowania i płacenia groszowkami niech sie zastanowi czy tu akurat stacjom warto obrzydzac życie).
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Paliwa - niezły artykuł |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 14-12-2014 19:37 |
|
|
Ciekawią mnie te paliwa premium, tylko niestety nie omówili oleju napędowego
Trzymam jeszcze Carinę z 97 roku, 2.0 D-Turbo. Tankuję czasami ultimate na BP - różnica jest spora w przyśpieszeniu i nie jest to bynajmniej moje lepsze samopoczucie
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: Paliwa - niezły artykuł |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 14-12-2014 21:52 |
|
|
czerwony napisał/a:
Ciekawią mnie te paliwa premium, tylko niestety nie omówili oleju napędowego
Trzymam jeszcze Carinę z 97 roku, 2.0 D-Turbo. Tankuję czasami ultimate na BP - różnica jest spora w przyśpieszeniu i nie jest to bynajmniej moje lepsze samopoczucie
To podaj liczby Przyspieszenie do 100 na zwykłym paliwie i na ultimate
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Paliwa - niezły artykuł |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 14-12-2014 22:49 |
|
|
juras napisał/a:
To podaj liczby Przyspieszenie do 100 na zwykłym paliwie i na ultimate
Sprawdziłbym to byście powiedzieli, że pewnie inna temperatura otoczenia, rozgrzany silnik inaczej itd. Jeżdżę tym autem codziennie od 4 lat i mówimy tu o masie 1300, 84 konikach i turbinie, dzięki której jeszcze da się tym w miarę zwinnie śmigać Przy takich parametrach czuć każdy dodatkowy kilogram, każdą zmianę temperatury i też jakość paliwa. Sporo osób twierdzi, że spalanie jest mniejsze, więc o czymś to musi świadczyć, ja osobiście sprawdzanie spalania ograniczam do tego czy na oko mieści się w granicach 7l/100, więc nie poprę tego swoimi obliczeniami. Jak będę miał czas pokuszę się o testy i poczytam o tym więcej, bo już któryś raz ten temat jest przerabiany. A na razie poczekam, może znajdzie się tu ktoś, kto to wyjaśni dokładnie
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: Paliwa - niezły artykuł |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 14-12-2014 23:03 |
|
|
Fajny artykuł tylko żę qwaa ile artykułow tyle opinii....
Większość pisze te opracowania na czyjeś zamówienie, ja po paru już latach mam swoje doświadczenie z "polskimi" paliwami i naprawde wole lać te "oficjalnie najlepsze" dostępne które i tak są lata świetlne za paliwami za polska granicą....
Sam od paru lat stosuje markowe dodatki do paliw/uszlachetniacze (najrzadziej co 2gi bak) i z efektów jestem mega zadowlony....
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Edytowane przez cichy dnia 14-12-2014 23:13 |
|
Autor |
RE: Paliwa - niezły artykuł |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 15-12-2014 09:26 |
|
|
czerwony napisał/a:
czy na oko mieści się w granicach 7l/100
No właśnie. I dlatego nadal twierdzę, że opierasz się na samopoczuciu a nie na pomiarze
Co do całości artykułu - ekipa Samcika pisze dosyć rzetelne artykuły na temat np seria analizy cen np skąd się bierze cena worka ziemi do kwiatów w markecie i co zajmuje ile % ceny więc pewne zaufanie mam do autorów.
W artykule też pojawia się temat marż na stacji - znam jednego właściciela stacji i potwierdzam, że jest to na granicy opłacalności - trzeba kombinować żeby też zarabiać na czymś oprócz paliwa (albo jak w niektórych miesiącach pokrywać straty na sprzedaży paliwa...).
Jeśli chodzi o paliwa premium - powołują się na jakieś badania na hamowni (to na plus dla artykułu) ale nie dali niestety linka do tych badań (i to na minus - czyli "bliżej nieokreślone badania wykazały".
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Paliwa - niezły artykuł |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 15-12-2014 16:12 |
|
|
Poprawka - jednak jest tu link do testu paliw na hamowni (motocyklowej): http://motormania.com.pl/testy/motocykle/test-porownawczy-paliw-czy-wiecej-oktanow-oznacza-wiecej-mocy/
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Paliwa - niezły artykuł |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-12-2014 16:55 |
|
|
W paliwach Premium nie chodzi o "polepszenie osiągów" tylko polepszenie kultury pracy silnika - przez obecność w nim wszelakiej maści dodatków uszlachetniających (smarnych, czyszczących itp.) oraz mniejszej ilości siarki. Nie do każdego silnika to paliwo się nadaje i należy stosować je z dobrej klasy olejami. Sama liczba oktanowa nie odpowiada za moc, tylko odporność na stukowe spalanie paliwa. Im oktanów więcej, tym paliwo spala się wolniej i łagodniej - więc moc spada.
Lepsze osiągi daje dopiero paliwo typu 99+ - ale znowu (jak zwykle) - nie do każdego silnika się nadaje i wiele zależy od jakości samego paliwa. Tajemnica tkwi w dodatkach - są to specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu. Czy one rzeczywiście tam są - to już zależy w rzeczywistości od charakterystyki i jakości produktu.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 15-12-2014 18:58 |
|